• History's Strongest Disciple Kenichi

Recenserad av Viczor6

°
    Animation 8Ljud 8Handling 10Karaktärer 10Värde 10
    Den här serien kan jag med gott samvete säga att det är absolut de bästa jag sett! Jag själv är en sån person som inte gillar när folk dör stup i kvarten, utan det får gärna vara lite lungt och fridfullt ibland!

Den här serien är relativt realistisk, det är en perfekt mix av realistiska omgivningar samt karaktärer. Den utspelar sig i nutid och har inga "onödiga" avsnitt där det bara är så kallade flashbacks. Det är som sagt 50 olika avsnitt, och dom är verkligen olika! Jag rekomenderar den här serien till dig som söker harmoni men samtidigt inte för lamt, en perfekt mix av just action, harmoni, kärlek och karaktärernas krafter som varken är för orealistiska eller tråkiga.

Själva öppningen av serien ser jag som en 4/5. Det handlar om att han (huvudkaraktären)ska börja högstadiet och söker sig till en karate dojo, där han inte möts vänligt och blir utmanad av den starkaste i hans ålder. Han har haft problem i hela sitt liv när han bara sprungit ifrån sina problem, och efter att ha sett sin klasskompis Miu slåss mot 3 fulingar bestämmer han sig för att stå upp mot den här killen som utmanar honom. Miu vet ett bra sätt att få honom starkare, om han överlever.. Avslutningen var också helt enligt min smak, de lämnade hela serien i luften. En säsong tre kan vi nog få se!Röstskådespelarna var skickliga med sina röster och jag märkte inte av några konstigheter eller så.. Jag såg serien på japanska med engelskt sub, vilket jag rekomenderar. Det beror i och för sig på vad man gillar bäst själv, men som sagt jag upplever att stämningen blir mysigare med de orginala japanska rösterna.

Musiken var mycket bra, den användes inte för ofta eller för lite. Där kan jag bara hitta ett ända fel. Sångerskan var lite oslipad, har hört från cdn och hon använder sig av sin huvudklang ganska illa.. Bröstklangen på de låga partierna är väldigt fina och rena! Men när det börjar närma sig de höga så blir det lite små surt ibland. Det är båda låtar med sång och utan sång, vilket passar perfekt till den serien.
    Stället där Kenichi kommer att träna är en mystisk dojo som inger en stark känsla av rädsla. Allting utspelar sig i samma tid, Kenichi är lite av samma karaktär som en viss Naruto!

Karaktärerna var det jag blev kär i, dom har en superb personlighet var och en. Speciellt de karaktärerna som är lite mer "huvudkaraktärer".. Det är få karaktärer som utvecklas förutom Kenichi som är huvudkaraktären om vi pratar hur stark han blir. Men de som möter kenichi influeras av honom och ändrar sin syn på världen.
    Jag har sett den här serien 4 gånger om, alla avsnitt. Sammanlagt blir det 200 avsnitt, jag är förälskad i den här serien och jag tror att du blir det också om du ger den tid. Självklart är det olika från person till person men om det är den här typen av manga du söker så är du rätt. Det finns en stor chans att du ser om serien om och om igen.
    Serien har blivit mig kär pga de problem han möter och hur han tar sig an dem. Det är faktist ganska verkliga problem innom kärlek fram för allt men också skolan skulle kunna inträffa i verkligheten. Detär nog något jag skulle kunna köpa, men tyvärr har vi inga manga affärer i eskilstuna som jag känner till!

Allt som allt har jag givit den här serien en 10/10. Ett självklart val som blir ett perfekt tidsfördriv när man har tråkigt eller känner sig nere!