recension av Ackila

• Kaze no Stigma

Recenserad av Ackila

°
    Animation 7Ljud 5Handling 8Karaktärer 7Värde 7
    Kaze No Stigma är en anime som passar både killar och tjejer. Det är ingen nyskapande serie men ändå definitivt sevärd.

Familje sekten Kannagi har en magisk förmåga att kunna frammana och manipulera eld, detta är något alla som tillhör familjen föds med, alla utom en. Kazuma föddes utan denna förmåga och blev därmed banlyst och utkastad från familjen. Fyra år senare dyker han upp igen med förmågan att manipuler vinden, han är nämligen en "contractor" som ingått i ett avtal med vindguden och har nu dessa magiska förmågor.

Kazumas ankommande tillbaka till Japan och Kannagi möts till en början med hot och varningar då flera medlemmar av familjen plötsligt blir mördade av någon med samma förmåga som Kazuma. Ayano, dotter till ledaren och nästa blivande ledare av klanen, är en av dessa som ser Kazuma som ett hot. Allt förändras dock när bevisen kommer fram och Kazumas lillebror Ren kidnappas. Kazuma och Ayano tvingar arbeta tillsammans från den dagen för att rädda Ren och göra världen säkrare.

Som nämnt tidigare är det ingen nyskapande serie men ändå underhållande med spänning från första avsnittet, detta är tråkigt nog något som avtar efter ett tag och spänningen släpper. Kaze No Stigma är en serie med övernaturliga krafter, hjältar, kärlek och humor. Animationen är okej, inget nytt, samma med ljud och musik.

Karaktärerna och Storyn är det som lyfter serien. Med underhållande karaktärer och en nyfikenhet att veta vad som händer och hur Kazuma fick sitt kontrakt gör att man vill fortsätta se serien. En underhållande serie, inga top betyg men ändå sevärd.