Special~A .

recension av Ackila

• Special~A

Recenserad av Ackila

°
    Animation 9Ljud 8Handling 10Karaktärer 10Värde 9
    Har just sett färdigt S.A, och blev possitivt överaskad efter att från början varit lite skeptisk då den gav intrycket av att inte vara särskilt romantisk som annars är en av genrerne. Det är dock något som växer fram genom serien och förälskelse från en sida är också romans. Serien fokuseras på Hikari som är den eviga tvåan och alltid kämpar mot Kei, hon utmanar honom i allt som hon kan tänkas komma på, studier, idtrott, brottning. Kei accpeterar alltid hennes utmaningar, glad att få hennes uppmärksamhet då han också är förälskad i henne. Vilket Hikari inte ser på grund av hennes tävlingsinstinkt och nongalans. De andra kamraterna i S.A är dock minst lika viktiga som Hikari och Kei, och deras liv, intriger och kärlekshistorier ges lika mkt utrymme.

Animeringen är ganska snygg, stilren men inget utöver det vanliga. Tycker personligen at Hikari påminner om Razzle från Hatenkou Yuugi, både till utseende och personligheten. Rösterna passar väldigt bra in på karaktärerna och deras personligheter också. Efter ett par avsnitt när man kommit in märker man att karaktärerna och storyn inte är lika platt som man kan tro, utan det är mkt som döljer sig under ytan, och det är inte något som det ges svar på en gång åt, utan tittaren lämnas att fundera på det hela och man blir på så sätt mer trollbunden och vill ta reda på vad som händer!

Musiken / Ljudet var inget som man lade märke till, inte dålig, men heller inget mästerverk eftersom det inte lämnade några intryck. Kort sagt så tycker jag att serien var riktigt gullig, spännande, rolig och romantisk! Definitivt en serie värd att se om man gillar high-school animer!