forum .

Allmänna... .

Off-topic tråden

. sida 1 av 870

#1Postades 10 år sedan
    Här är off-topic tråden!
    Snacka om precis vad som helst nästan, inga kränkningar eller dylikt.

Så prata på folk här gör det inget om man kommer ifrån ämnet^^
    Tämligen Enkelt
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #2Postades 10 år sedan
    Vackert väder idag... kanske inte? :o
    #3Postades 10 år sedan
    Citerar ollin
    Vackert väder idag... kanske inte? :o

Inget vidare alls faktiskt.

Kallt och dystert (grått) är det.

Typiskt höst väder helt enkelt.. Längtar till snön kommer, då blir åtminstånde ute miljön mysigare.
    The Only Dependable Thing About the Future is Uncertainty - Amarant Coral.
    #4Postades 10 år sedan
    Fast lönnar är sexiga på hösten. Alla dessa färger, det fungerar rätt bra. Plus att det inte är så himla varmt längre.
    Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah-nagl fhtagn! Mene, mene, tekel, upharsin!
    #5Postades 10 år sedan
    Hatar kyla. Man blir mentalt och psykiskt handikappad av det. Finns inget värre än kyla *burr*

Jag vill ha 30 grader celcius och soligt.
  • Niathel

Datte ai ja nai?

Skriv ett Off-topic-svar
    #6Postades 10 år sedan
    ooh jag gillar kyla =) Jag mår riktigt dåligt om det är för varmt. (oftast över 25 grader). Luften är friskare när det är kallt, och det är allmänt skönt:P
    What I am does not define who i am, or what i believe in
    #7Postades 10 år sedan
    Precis så, frisk luft och möjlighet att ha på sig mer kläder än annars. Kall, klar luft ger dessutom bättre sikt, så eventuella fientliga arméer syns bättre på långt håll.
    Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah-nagl fhtagn! Mene, mene, tekel, upharsin!
    #8Postades 10 år sedan
    Gillar bara kyla när jag ska sova. Då är det bara att dra täcket omkring sig och krypa ihop i sängen. Är det varmt kan man inte sova på kvällen.
    Tämligen Enkelt
  • Niathel

Datte ai ja nai?

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 10 år sedan
    Så sant! Brukar ha dubbla lager med täcken när jag sover på vintern, men jag vägrar skruva upp elementet förvarmt, så det brukar resultera i att dörren till där jag sover alltid är stängd, lr så skulle jag säkert kyla ner resten av huset :P

Men det är som Zeedox sade, är det kallt så kan man dra på sig några extra plagg så det är ingen fara...
    Om det dock är varmt, vad gör man? Om man inte har någon fläckt på sommaren som kan svalka en när man sover till exempel.. Hur lite kläder man än springer runt i så är det VARMT XD
    #10Postades 10 år sedan
    Man badar ju i havet :D
    #11Postades 10 år sedan
    Jag brukade sova med fönstret öppet om vintern (hela vintrarna) när jag var 14/15 år gammal (fönstret var precis vid sängen). Som en äkta norrman, då jag bodde i Norge på den tiden.

Min mamma kommenterade alltid det när hon var inne och skulle väcka mig att det var iskallt!
    Jag kunde motstå kyla rejält mycket på den tiden men inte nu längre, varför vet jag inte. Galet.

På den tiden kunde jag gå runt med t-shirt utan att bli påverkad av kylan. Blev aldrig sjuk för detta heller. :P

Hade förstås ett duntäcke över mig men det var fortfarande svinkallt, men skönt. Galet.
    Redigerades senast 10 år sedan av phyxius
  • Niathel

Datte ai ja nai?

Skriv ett Off-topic-svar
    #12Postades 10 år sedan
    Citerar Obsessedkitten
    Man badar ju i havet :D

Jaaa, visst badar man :P Det svalkar ju inte om nätterna, och man, åtminstone inte jag, badar ju inte konstant :P (denna sommaren badade jag faktiskt inte en enda gång i havet... :O)
  • Baraka

Glenn Bara Ka?

Skriv ett Off-topic-svar +
    #13Postades 10 år sedan
    Personligen gillar jag att ha fönstret öppet...särskilt på nätterna, då jag har min säng vid fönstret och det svalkar så härligt!
    Dock så vissnar min krukväxt då den står brevid det öppna fönstret, så nu ska den alltid stå på golvet. Ingen har snubblat över den än, med det händer nog...

Faktiskt evigheter sen jag badade i en sjö eller liknande...föredrar de höga temperaturer man får i en dusch, så jag håller mig mest borta från lägre tempererade naturliga vattenkroppar. Får väl försöka till sommaren.
    Ibland är det bästa att göra i vardagen att helt enkelt le för allt du är värd.
    #14Postades 10 år sedan
    Usch. Bad. Odestillerat vatten är så vidrigt. Tacka vet jag bastu och kokande duschar. Ideala temperaturen på rengöringsvatten ligger kring den nivå att huden börjar brännas av. Tyvärr är detta långt ifrån ekonomiskt. >_>

Det finns ett gäng bra trick att använda sig av när det är varmt, och kroppen inte är anpassad för det (t.ex. om du är same). Ljusa, luftiga bommulskläder som exponerar dig för mycket vind är viktigt, och för att maximera den effekten kan en hattförsedd cykeltur hjälpa. Vind är effektivt! Ännu bättre är däremot konstgjord perspiration och liknande vattendrivna kylsystem. Håll underarmarna under en kran med kallvatten, eller smörj ryggen och ansiktet med vatten och låt det avdunsta. Värmeenergin försvinner ut i etern och lämnar dig nerkyld. : D
  • gilliden

Cthulhu is watching

Skriv ett Off-topic-svar Z
    #15Postades 10 år sedan
    avanserat..
    för att gå in på nått helt annnat mitt i allt sammans..
    jag hade en diskution igår med några vänner om en sak och jag vill höra allas åsikt om saken (i alla fall dom som orkar läsa^^).
    Om gud är så allsmäktig som alla säger, kan han då göra en sten som är så tung att han inte kan lyfta den själv?
    vadå? Jesus var ju blond och blåögd som alla andra i Nasaret på den tiden..
    #16Postades 10 år sedan
    gilliden, den där var rätt djup men intetsägande. Utveckla gärna.
  • gilliden

Cthulhu is watching

#17Postades 10 år sedan
    men alltså.. (svårt att förklara :P)
    han är ju som gud så han ska ju kunna skapa allt och klara av allt
    då borde han kunna göra en sten som han inte kan lyfta.
    men då är det nånting han inte klarar av och det gör att han inte längre är "allsmäktig"
    så alltså borde han inte kunna göra en sådan sten men då kan han inte skapa allt heller... förstår du problemet?
    #18Postades 10 år sedan
    mm, det är ett dilemma i det du säger.. ><

Fast jag ser Gud som en enda stor metafor, inget mer, inget mindre.
  • gilliden

Cthulhu is watching

#19Postades 10 år sedan
    jo jag tar inte gud på så stort allvar men jag säger inte att han inte finns, man vet aldrig men det är ju ändå ett skoj diskution :)
    men en av mina vänner ( en liten religös rackare) hade en riktigt intressant teori om saken.
    han sa att han kan göra en sådan sten just för att han har "skapat" oss och han gav oss fri vilja så han kan inte bestämma över oss, nog för att han kan leda oss men inte styra oss så mänskligheten är alltså dendär stenen.
    #20Postades 10 år sedan
    haha, den var minnsann klurig. :P Och visst är han ett intressant dikussions ämne, håller med om det.
Visar 1-20 av 17391

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen