forum .

Allmänna... .

Kampsport

. sida 1 av 4

#1Postades 9 år sedan
    Med alla anime/manga/japan intresserade så tar man lätt för givet att några här tränar någon form av kampsport.

Så vad tränar ni för något? För att göra denna tråd mer intressant får ni gärna berätta lite om eran erfranhet av kampsporten.

Personligen så har jag nydligen börjat på Aikido, inom stilen Iwama-Ryu. Det var bra mycket svårare än vad jag hade väntat mig att vara precis i början. Det var nästan så svårt att jag tänkte lägga av och börja på något lättare, men så fick jag höra att många slutade för dom inte klarade av början. Så jag stannade lite längre för att ge det en ärlig chans och i måndags så kände jag äntligen att jag blivit bättre på det. :-) Ska även ha min första vapenträning på fredag.
    おちんぽ
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #2Postades 9 år sedan
    Jag har också tränat Aikido... Jag la dock av efter ett år eller något. Jag var nämligen fortfarande ett år för ung för att gå upp till vuxengruppen, och resten av människorna i barngruppen var ca 8-12 år... Förutom två vänner som hängde på mig och tränade :) Det var kul ett tag, till de två som var lika gamla som jag slutade, och tills jag började spela basket som jag fann roligare och min tid försvann... :S

Men det var kul så länge det varade :) Jag kanske tar upp det en vacker dag^^
    "Without the villian, the hero can't shine. The opposite is just as true" - Tasuza Sakurano, Ginban Kaleidoscope
    #3Postades 9 år sedan
    Jag tränade Karate i högstadiet, men min instruktör fälldes för våldtäkt och misshandel, så därefter blev det inga fler träningar. Och nej, jag skämtar inte...

Jag har funderat på att börja träna Aikido när jag börjar studera igen och bor någonstans där det faktiskt finns möjlighet att träna kampsport utan att ha en och en halv timmes bussresa enkel. Det finns flera kampsporter som verkar intressanta, som Taekwondo, Jujutsu, Kung-fu och Jodo, men jag börjar nog med att pröva Aikido eftersom det ser så häftigt ut när det görs rätt ;-)
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
    #4Postades 9 år sedan
    Jag tränade brottning , om det räknas?

jag tävlade och tom vann :) Sedan slutade jag och började med en tjejsport istället.. Ridning..
    Kono bangumi wa goran no sponsaa no teikyou de okurishimasu.
    #5Postades 9 år sedan
    Jag har tränat Goshindo vilket är en kombination av taiboxning, judo och brottning. Typ MMA altså, fast en nybörjar visste inte hur man skulle kasta och min rygg vart fuckad sen (är fortfarande dålig 5 år senare) la av innan orangea bältet.

Tränade sen Tae kwon Do tills jag hade grön-blått och slutade eftersom jag började lumpen. Nu tränar jag inget men ska börja fysa och boxas med Goshindo killarna igen i veckan :)
    #6Postades 9 år sedan
    Höll oxå på med Goshindo förut. Kom dock lite längre en Jox och tog grönt bälte :P
    Har lust att börja i någonting igen, men är inte säker på vad

Boxning, Kendo eller karate tror jag:P
    "The hero and the coward both feel the same thing, but the hero uses his fear, projects it onto his opponent, while the coward runs. It's the same thing, fear, but it's what you do with it that matters."
    #7Postades 9 år sedan
    Jag ska börja träna Kendo i Uppsala!=D
    Watashi wa Rukia
    #8Postades 9 år sedan
    Jag kollade också lite på kendo en gång. Men den såg så fruktansvärt dyr ut att jag inte vågade börja. Sedan så har jag också hört att Kendo börjar otroligt slött.
    おちんぽ
    #9Postades 9 år sedan
    gick i Taekwondo 2 år... tills hälsenorna gav upp
    #10Postades 9 år sedan
    Citerar Obsessedkitten
    gick i Taekwondo 2 år... tills hälsenorna gav upp

Först var jag mest sugen på att pröva Taekwondo, men sedan insåg jag att den träningen måste slita ut hela underkroppen så att man sannolikt blir helt invalid till slut ;-)
    #11Postades 9 år sedan
    Citerar Kamel
    Först var jag mest sugen på att pröva Taekwondo, men sedan insåg jag att den träningen måste slita ut hela underkroppen så att man sannolikt blir helt invalid till slut ;-)

Haha tror du :P
    Man kommer i sjukt bra form i alla fall. Man får jätte bra balans, spänst och smidighet.
    Sen är ju sparringen inom taekwon do mest ett skämt tyvär :O
    #12Postades 9 år sedan
    Jag tränar Aikido och boxning. Har tidigare testat på massor av kampsporter, och mitt mål är att pröva på alla kampsporter som finns (i Sverige) minst en gång.
    Hoppas på att kunna ta svart bälte i år, eller åtminstone nästa år. :)
    #13Postades 9 år sedan
    Citerar email
    Har tidigare testat på massor av kampsporter, och mitt mål är att pröva på alla kampsporter som finns (i Sverige) minst en gång.

Och vilken har du då tyckt bäst om hittills?
    #14Postades 9 år sedan
    Citerar email
    Jag tränar Aikido och boxning.

Det där sa allt. Nu har jag koll på vem du är!
    おちんぽ
    #15Postades 9 år sedan
    Citerar email
    Jag tränar Aikido och boxning

Intressant kombination. Altså jag har inte tränat Aikido men jag tror det är väldigt olikt boxning om man tänker i utförandet. Jag menar boxning är ju väldigt sparring-inriktat är inte Aikido lite tvärt om så att man tränar med varandra till perfektion istället?
    Kanske inte förklarar min tanke så bra men men :O

Med andra ord, vad gör ni på Aikido träningarna? Existerar någon form av sparring?
    #16Postades 9 år sedan
    Citerar Jox

Med andra ord, vad gör ni på Aikido träningarna? Existerar någon form av sparring?

Såhär går det till för mig iallafall;

Alla sätter sig ner i rad på golvet och tittar på våran sensei när han visar någon grej för oss. Han förklarar den och visar sakta hur man utför den. Sedan när han gjort det så får man hitta någon att träna med. Träningen består oftast av att man utför tekniken försiktigt på den andra, så han inte skadar sig. Så på första lektionerna så får man lära sig hur man ramlar och så.
    おちんぽ
    #17Postades 9 år sedan
    Citerar Ochitsuke
    Träningen består oftast av att man utför tekniken försiktigt på den andra, så han inte skadar sig. Så på första lektionerna så får man lära sig hur man ramlar och så.

Ok då fungerar det som goshindo då som har mycket kast- och nedläggningstekniker och så också. Men senare i goshindo så använder man ju detta i sparring. Gör "Fortsättarna" det i Aikido också?
    #18Postades 9 år sedan
    Citerar Jox
    Ok då fungerar det som goshindo då som har mycket kast- och nedläggningstekniker och så också. Men senare i goshindo så använder man ju detta i sparring. Gör "Fortsättarna" det i Aikido också?

Det är nog en fråga som email får ta. Jag har ingen aning.
    おちんぽ
  • Rutoro

Chibiness-sama desu

Skriv ett Off-topic-svar
    #19Postades 9 år sedan
    Jag tränade Karate förrut i ett drygt ett år :3

Jag skulle jätte gärna vilja ta upp Kendo eller Iaido men det finns inget ställe i närheten och jag är ganska säker på att om det är för långt dit så kommer jag, som är soffpotatis, i slutändan inte att gå dit.. >.<;
    http://rutoro.deviantart.com/
    Meow! >w<
    #20Postades 9 år sedan
    jag har tänkt börja på karate ett tag, men sen hörde jag att klubbarna där jag bor inte är så jättebra. Så nu är jag lite pepp på kickboxning, men tyvärr bor jag på landet så det är inte bästa bussförbildelse. Så vi får se hur det blir med den saken :<
    annars får jag vänta i två år tills ajg får min lägenhet i stan.
    Be optimistic, all the people you hate are eventually going to die =)
Visar 1-20 av 70

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen