#1Postades 11 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Ouran High School Host Club

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
  • Jad

Prince of All Cosmos

Skriv ett Off-topic-svar
    #2Postades 10 år sedan
    Eh, alla flickor, var är ni? Vi måste kvittra om den bästa animen som kommit på senare tid!

FFS! Det här är den bästa haremaktiga serie jag sett någonsin. Samma mysiga känslor som när jag såg love hina som första anime någonsin! Men minus alla trosor :D

IRL är jag straight men när det gäller anime är jag bara så jävla GHAY! Det här är så najs!
    <3
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • Arimaki

( `Д´) 燃えるゼ!

Skriv ett Off-topic-svar
    #3Postades 10 år sedan
    När det gäller anime/manga, och speciellt shoujo... så har jag aldrig sett något fel i lite manlig skönhet. ;)
    Håller med alltså, överdrivna bishounen-drag med ros-ramar är fanimej win. ;) Man blir nästan lite fnittrig ibland.
    Om jag nu också ska behöva understryka att jag är straight IRL, men på något vis känns det ändå rätt orelevant.

Romantik får komma i vilken form, perspektiv eller speglig som helst, det gör allting bara mer intressant tycker jag personligen. ^^

Vad gäller just såna här boy-harem serier blir jag lite nyfiken på frågan om tjejer som är nya till anime/manga diggar sånt här?

Eller krävs lite "hjärntvättning" i japansk mentalitet?

...and the last stop is... yao... :D
    Redigerades senast 10 år sedan av Arimaki
    これが読めるなら・・・あいにく、すでにオタクになっちゃった~。(;´Д`) でもね、心配は無用だ!俺もそうだから!一緒に、明るい未来を作ろう~( ´ー`)。
  • Jad

Prince of All Cosmos

Skriv ett Off-topic-svar
    #4Postades 10 år sedan
    Det är mig veterligen rätt många flickor som fastnar för just exakt den här grejen.

Framför allt i japan, läs otome road :] Kan tänka mig att rätt många flickor börjar sin otaku-dom med just DEN typen av "kultur" ;D
    <3
    #5Postades 10 år sedan
    Hmm hört lite att det kanske skulle bli en andra säsong av Ouran high school host club. Men det kanske bara är rykten... Någon som vet något mer??
    Skulle verkligen vilja veta vad som händer sedan.. xD
    Redigerades senast 10 år sedan av blackandred
    "Don't believe in yourself. Believe in me. Believe in me who belives in you!"
    #6Postades 10 år sedan
    Ja Ouran e verkligen en av de bästa animées jag sett!! Weey jag bara älskar rösterna oxå, de e så... bubblande *hahahaha*
    Hm... ja, nog skulle man behöva liite hjärntvättning iafl... XP

Nä men det kommer tyvärr ingen ny säsong. Jag vet, man hoppas verkligen att nångång blir det nån fortsättning men då är denna gång förmodligen långt in i framtiden... Jag har hört att det var nåt amerikanskt företag som köpt serien, eller rättigheterna och jag vet inte om de vill släppa en ny säsong. Förvänta dig inte att det blir samma japan-igt som den första då...

... Jag hoppas de anställer de japanska röstskådespelarna isåfall... :/
    "Nothing worth having comes without some kind of fight, got to kick the darkness 'til it bleeds daylight."
    #7Postades 10 år sedan
    Jaha...aja men det var ju lite synd att det inte blir någe mer. Men alla animes kan väl inte vara evighets aktiga!
    Skönt att man vet det nu i alla fall xD
    Men älskar också rösterna... dom e så jädra härliga! xD
    #8Postades 10 år sedan
    MYCKET synd tycker jag! X''O

Till skillnad från de flesta visste jag inte att den var så kort så det blev helt plötsligt att den var slut - mitt i allt!! Jag fick PANIK, ångest hahahaha och det var då nån tipsade om Fruits Basket :P oxå en bra serie men Ouran är Ouran! :)
    "Nothing worth having comes without some kind of fight, got to kick the darkness 'til it bleeds daylight."
    #9Postades 10 år sedan
    Egentligen tycker jag inte att Ouran behöver bli längre än den redan är. Den slutade rätt bra, och det finns inte direkt särskilt mycket som man skulle kunna göra med serien, förutom att leverera mer av samma som förut. Det skulle nog kännas rätt trist!
    Kind of lame, yet kind of awesome.
    #10Postades 10 år sedan
    Det är ju alltid en fördel med många bra avsnitt än få bra avsnitt, men tyvärr brukar just "många avsnitt" och "bra" sällan hänga ihop. Det kändes ju lite jobbigt när Ouran var slut, men hellre det än att de klämmer ut fler sämre avsnitt, som förmodligen skulle dra ner hela seriens anseende.
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
    #11Postades 10 år sedan
    Ja, det är väl det som är både det bästa och det värsta: slutet var perfekt, kunde inte vara bättre. Men så var det ju ett slut!! XP

Nä, det är själva atmosfären jag längtar efter, precis som det var. Rösterna. och Temaki-senpai när han ropar "HARUHIII!" haha ja, det är karaktärerna jag fäst mig väldigt mycket i. Det är det som gör att man verkligen vill fortsätta se serien, även om det blir för monotont ibland.
    #12Postades 10 år sedan
    Här kommer en ganska allvarlig spoiler ifall det nu är någon som inte sett slutet som läser... Spoiler: Var det bara jag som oroade mig lite för att han skulle slå i någon av lyktstoplarna vid brokanten när han slängde sig i vattnet? =P

Det hade ju i alla fall varit ett väldigt minnesvärt slut, om än något chockerande ;-)
    Redigerades senast 10 år sedan av Kamel
    #13Postades 10 år sedan
    Haha lite brutalt kanske men jo det hade väl vart ganska najsigt xD

Citerar Satori-chan
    Nä, det är själva atmosfären jag längtar efter, precis som det var. Rösterna. och Temaki-senpai när han ropar "HARUHIII!" haha ja, det är karaktärerna jag fäst mig väldigt mycket i. Det är det som gör att man verkligen vill fortsätta se serien, även om det blir för monotont ibland.

Ja det saknar jag med, alla dom underbara karaktärerna!!! Och e helt galen i Temakis underbara scener då han sitter ihopkurad i hörnen!!!Dom e ju bara allt för härliga. <33 Haha xD
    Redigerades senast 10 år sedan av blackandred
    #14Postades 10 år sedan
    Tamaki är kung. >o</

Den här serien är riktigt smart klippt. Inte riktigt i enlighet med svensk Standard, men det är så det borde vara. Snabba klipp, ljudeffekter och passande betoningar. Få serier följer konstens alla regler såsom Ouran Koukou. Detta trots en ganska svag originalmanga.

Mer Love Love till allas våran Mori-senpai, däremot. Han gör inget, men när han gör det är det på Tamakis nivå. Hans få utbrott är klassiker! Casanova (aka Mänsklig Snöstorm) är inte heller att förglömma.
    Tvång, förnedring och maid-outfits är shake'n'bake för rätt sorts humor!
    Redigerades senast 10 år sedan av Zeedox
    Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah-nagl fhtagn! Mene, mene, tekel, upharsin!
    #15Postades 10 år sedan
    Tamaki är kung, ja! :)
    "Få serier följer konstens alla regler..." ooh grymt sagt, Zeedox! ;)
    Mori-senpai, ja :P Ja, hur kommer det sig? DET förstår jag faktiskt inte riktigt :) Hur kommer det sig att man blir lika "awe" över nån som har stela drag och knappt gör nåt som nån som Tamaki-senpai, som med sina "Mother" och "father", alla utbrott, naiva tankar och sina magsprängande scener när han sitter ihopkurad nånstans, tar oss med storm och gör oss besatta? X)

OMG, Casanova var bara en katastrof bland alla fina personligheter! XD Så typiskt!! Det ska alltid finnas såna karaktärer, såsom... oj, va hette han nu igen? Du vet han i Fruits Basket som förvandlas till katt... Ja, han är precis en sån. En orolig själ. "How hopeless, how cute" X)

Citerar Kamel
    Här kommer en ganska allvarlig spoiler ifall det nu är någon som inte sett slutet som läser... Spoiler:...

OK, spoiler-varning längre ned!

HAHAHAHAHAHA!!! X''''''D JAAAAG!! :D Tro mig, jag satt där och bara "ok, han TOG VERKLIGEN GOD TID PÅ SIG innan han hoppade så det kommer säkert bli komiskt och han råkar missa henne" :P Och när han hoppade och vagen fortfarande rullade trodde jag att han istället skulle krocka med lyktstolparna! Det skulle ha vart en klassiker!! X'D
    Nej, men jag är tacksam över seriositeten över den scenen, minnesvärt iafl.
    #16Postades 10 år sedan
    Haha jo men Mori-senpai e helt okej men måste älska Kyouya och hans mogonhumör!! Känner igen det alldeles för väl xD

Och ja håller verkligen med Satori-chan med hela vagn scenen, trode verkligen han skulle missa henne!! xD Men scenen blev riktigt fin ändå... Haha
    #17Postades 10 år sedan
    Kyouya är precis en sån person som man skulle bli intresserad av först men tar avstånd från sen, pga av hans kylighet och sin misstänksamhet mot andra... han är inte nån man lätt kan komma in på livet lixom... Fast han e ok :)

Mori-senpai däremot kan man älska hur tyst och likgiltig han än är :P Det liksom syns på honom hur varm och go han är, tycker jag! ^^
    #18Postades 10 år sedan
    Jo uveförsig... Mori-senpai ser himmla mysig ut även om han e en stor, biffig sak!! xD
    #19Postades 10 år sedan
    Jag gillar personligen hon vad hon nu hette som kommer uppsnurrandes ur golvet och skrattar väldigt tillgjort =) Genialt inslag i min mening ^_^
    #20Postades 10 år sedan
    Ja, Marie eller vad hon nu hette... :P Tyckte d va coolt att hon gillade tv-spel och är anime- och mangafantast :)

(tycker d e kul när folk fastnar även för små biroller) :)
Visar 1-20 av 82

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen