forum .

Anime / One Piece .

One Piece

. sida 1 av 14

#1Postades 10 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi One Piece

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
    #2Postades 9 år sedan
    Någon som fortfarande aktivt hänger med? ^^

Jag tycker fortfarande serien håller efter 338 avsnitt... har vart en del halv kassa i mellan åt. Men det är inget alls i jämfört med helheten. Helt otroligt faktist. Om man drar en parallel med Naruto som har också hållt på ett bra tag så tycker jag One Piece lyckats otroligt mycket bättre.

Den senaste "arcen" på is-stället vart ingen höjdare tycker jag. Har hört att det vart en filler (sådan arc som inte kommer från mangan?) Inte säker dock för jag har inte läst mangan och jag bryr mig egentligen inte om om det är fillers eller inte. Men om man kollar närmare på det så kanske man kan få ut att fillers generellt är lite sämre än main-storyn. *spekulerar bara*.

De senaste 2 avsnitten har vart bättre och det verkar bli roligare än is-arcen :)

Vad tycker ni?
    Redigerades senast 9 år sedan av ichirou
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #3Postades 9 år sedan
    Nej så lustigt att ingen skrivit i OP tråden tidigare, haha. Bara någon dag sedan så påbörjade någon Shippuuden tråden också.. Två adaptioner som är otroligt mainstream, för att inte glömma manga formen.
    Citerar ichirou
    Men om man kollar närmare på det så kanske man kan få ut att fillers generellt är lite sämre än main-storyn. *spekulerar bara*

Filler är inget mer än tidsfördriv - Har absolut ingenting med originalet att göra, hur man än ser det.

Själv har man sett fram till och med 279. Sedan har jag typ sett något enstaka avsnitt från LAN'et jag var på i Norge för drygt två veckor sedan. Påbörjade manga formen nästan omedelbart efter 279 då adaptionen ej hade kommit längre. OP är utan tvekan bättre än alla andra Jump manga man har kommit förbi och lite till. Skulle väl nästan kunna säga att serien kommit förbi hälften av kakan.. men man vet aldrig, skulle inte förvåna mig ifall serien håller på tio år till!

Lite lustigt att de slopat ED'en och tagit till en 2:30 min lång OP istället bara..
    The Only Dependable Thing About the Future is Uncertainty - Amarant Coral.
    #4Postades 9 år sedan
    Påbörjade just den här mastodontserien, vilket i sig är rätt ovanligt då anime på över 50(ish) avsnitt brukar suga musten ur mig.

Än så länge är jag föga imponerad. Har dock hört att det ska bli bättre en bit fram, så jag ska ge den en chans iaf.
    Redigerades senast 9 år sedan av Yenetai
    "Näst efter barn och hundar är musik det djävligaste jag vet" - August Strindberg
    #5Postades 9 år sedan
    Yenetai:
    Jag tyckte inte om One Piece i början... ogillade teckningsstilen skarpt samt att jag inte tyckte något vidare om den överlag.

Men det där ändrades sen, kommer inte ihåg när men det tog ett par avsnitt. Nu så har jag inga problem med teckningsstilen, tycker den passar väldigt bra och serien kan inte bli mer underbar :)

Alla har vi dock olika smaker men det är bra att du ger den en chans :)
    #6Postades 9 år sedan
    Jämför man de första One Piece-avsnitten med de senare så är det ju en väldig skillnad rent animationsmässigt i alla fall. De första var ju lite halvtaskigt tecknade, men numera är det ju riktigt snyggt (och i HD =O). Karaktärsdesignen stör jag mig dock på ibland även nu... Franky ser ju ärligt talat helt störd ut, och (nästan) alla kvinnliga karaktärer är kusligt lika Nami.

Hur som helst skulle jag nog påstå att One Piece är bättre än både Naruto och Bleach. Bleach var väl visserligen bättre under Soul Society-arcen, men därefter har det bara gått utför. (bör dock tilläggas att Bleach-mangan fortfarande är bra!)
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
    #7Postades 9 år sedan
    Man får ge One Piece ett par avsnitt (vilket i shonen-sammanhang blir typ 10+) så man vänjer sig vid den "annorlunda" animationen :)

Gillar OP riktigt mycket, men brukar bara kolla hela storys i sträck då och då. Är ju sjukt mycket "detta har hänt" och liknande, så det spolar jag förbi och eftersom jag sparar upp en 50+ episoder känns det inte som om just den och den episoden är kass/seg eller så :)

Såg klart Skypiea senast (nåt halvår sen?). Hur långt är förresten animen räknat i kapitel. Hur långt försprång har alltså mangan/vilket kapitel är animen på?
    #8Postades 9 år sedan
    Animen är på ca. 440, och mangan på 486. I och med att den nuvarande anime-arcen tydligen inte är filler kan man nog vänta sig att den börjar komma jobbigt nära mangan inom en snar framtid, vilket förmodligen kommer innebära en jäkla massa fillers... Blä!

Visserligen brukar One Piece-fillers hålla relativt hög standard, med det finns ju en hel del rent smärtsamma undantag ;-)
    Redigerades senast 9 år sedan av Kamel
    #9Postades 9 år sedan
    Såhär efter en 8 avsnitt stör jag mig fortfarande på animationsstilen. Det skulle väl dock vara det enda problemet då storyn verkar kunna bli intressant och lättsmällt(om än generic)

Jag får se till att vänja mig vid stilen helt enkelt, och det är ju ingen brådska direkt. Jag har ju faktiskt en 330 avsnitt+ att göra det på ;-)
    "Näst efter barn och hundar är musik det djävligaste jag vet" - August Strindberg
    #10Postades 9 år sedan
    Den senaste arcen verkar ju kunna bli riktigt bra. Avsnitt 340 var ju i alla fall hysteriskt roligt bitvis =) Spoiler: Liksom turbozombies med dålig kondition och nån ihopsydd kvinna à la Tim Burton som verkar tycka att tallrikar är roten till all ondska? =D
    #11Postades 9 år sedan
    Citerar Yenetai
    Det skulle väl dock vara det enda problemet då storyn verkar kunna bli intressant och lättsmällt(om än generic)

Men den tar inte sluuuuuut! Efter bok 36 av mangan är Ruffy FORTFARANDE bara ett steg närmare att vara piratkung. >< Varför måste de tvunget spöa alla skurkar de möter?
    Ni är pirater, gå och våldta, mörda och råna, era erbarmliga insjögangsters!
    Redigerades senast 9 år sedan av Zeedox
    Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah-nagl fhtagn! Mene, mene, tekel, upharsin!
    #12Postades 9 år sedan
    Såg precis 341, gillade avsnittet skarpt :)

Blir jobbigt att vänta en vecka på nästa nu ;/

Edit: Kul att se Luffys reaktioner på saker och ting ^^

Ps. Ska försöka att inte missbruka smileys för mycket.
    Redigerades senast 9 år sedan av ichirou
    #13Postades 9 år sedan
    Dags för lite uppföljning på gamla inlägg, en sisådär 330 avsnitt One Piece senare närmare besämt. ;)

Tycker den här placerar sig över både Bleach och Naruto i shounen-ligan, borträknat ett fåtal filler-arcs. Det som gör att One Piece är snäppet bättre är inte striderna eller storyn, utan karaktärerna. Alla är iofs väldigt endimensionella, men lätta att tycka om.

Min skepsis gentemot animationsstilen är dessutom helt bortblåst.

Under resan har jag även kommit i kontakt med 4kids horribla dubbningar. :) Censureringen av Sanjis cigarett till en klubba är för mig helt obegriplig. Extra kul är det när han använder sin tändare för att tända klubban...

#14Postades 9 år sedan
    Jag håller helt med om att det är karaktärerna gör att One Piece sticker ut från mängden. Alla fyller sin egen lilla nisch enastående bra, och resultatet blir en lättsmält och ganska vattentät humor som gör sig alldeles utmärkt i en shounen.

Spoiler: Om nu bara Brook går med i gänget efter att de spöat Moria så är min lycka fullbordad! "Will you please show me your panties?" =D
    #15Postades 9 år sedan
    Citerar Yenetai
    Under resan har jag även kommit i kontakt med 4kids horribla dubbningar. :) Censureringen av Sanjis cigarett till en klubba är för mig helt obegriplig. Extra kul är det när han använder sin tändare för att tända klubban...

Vad fult, haha :)

Har inte sett det förut, men nu blir det definitivt något att undvika.

Jag brukar se raw avsnitt från japan med externa subtitles från antingen vegapunk eller animesoftsubs. Föredrar vegapunk men jag är ganska otålig :)
    #16Postades 9 år sedan
    Ja vegapunk gör ju sannerligen bra subs, och numera släpper de ju även avsnitten i Full HD! =O Tyvärr är de sega som sjögurkor och ligger fortfarande flera avsnitt efter, så jag ser nu från animesoftsubs eller INP.
    #17Postades 9 år sedan
    Hej där ute i natten!

Jag håller på att titta genom ONEP-animen nu och noterade en sak...
    VARFÖR dök pandan i olika former upp då och då i serien!?! Vad är poängen med det? Vet någon varför? Det stör inte mig nej men jag bara inte förstår varför pandan ska vara med..? *kliar mig i huvudet* :S
    #18Postades 9 år sedan
    Antingen har jag dåligt minne, eller så är jag bara ouppmärksam. Men... vilken panda? :)
    #19Postades 9 år sedan
    Jag instämmer med Yenetai; vilken panda? =)
    Redigerades senast 9 år sedan av Kamel
    #20Postades 9 år sedan
    Tror nästan hon menar Chopper.. >_<
    The Only Dependable Thing About the Future is Uncertainty - Amarant Coral.
Visar 1-20 av 276

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen