forum .

Anime / Gankutsuou .

Gankutsuou

. sida 1 av 1

#1Postades 11 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Gankutsuou

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
    #2Postades 9 år sedan
    Argh varför har ingen kommenterat denna underbart visuella och djupa rent storymässigt serie?
    Jag får allt, ni får resten
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #3Postades 9 år sedan
    jag har inte sett den... Är den bra? ^^'
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #4Postades 9 år sedan
    Citerar xJalox
    Är den bra?

Den är inte bara bra utan skitbra. När jag tänker efter så är det nog den anime jag håller högst av alla jag sett.
    #5Postades 9 år sedan
    okej ^^ då ska jag väl se den :D
    #6Postades 7 år sedan
    Helt underbart bra anime. Är nog den bästa jag sett :)
    #7Postades 7 år sedan
    Dags att ta upp den här tråden igen!!

Såg klart Gankutsuou idag och jag kan inte sluta tänka på den. Den är ett visuellt mästerverk, musiken är magisk och karaktärerna perfekta (greven i fråga är ju för i helsike en av de häftigast designade karaktärerna jag sett!) -får mig verkligen att vilja läsa originalet. Undrar om det inte är fler som sett den här animen?! Känns som att den är lite okänd.

Iallafall, har ni missat den här animen så ska ni verkligen se den! :)
    "Varför viftar hunden på svansen? För att hunden är smartare än svansen. Hade svansen varit smartare, så hade svansen viftat på hunden!"
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #8Postades 6 år sedan
    Alltså, har sett tre avsnitt hittills och är väldigt positivt överraskad!

Spoiler:
    Visuellt utmanande och med härligt futuristisk anda.

Tror att Alberts föräldrar är barnbarnsbarn till kvinnan som greven älskat? Gissningsvis har han någon grand plan att göra livet surt för familjen, för att utkräva sin hämnd.
    せかいをかくめいするちからを
  • Eremiten

Book Of Legend

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 6 år sedan
    ^ Vad trevligt att du har valt att kolla in den här serien, Saya! :) Jag ska givetvis inte avslöja något men tusen överraskningar väntar dig^^
    "Varför viftar hunden på svansen? För att hunden är smartare än svansen. Hade svansen varit smartare, så hade svansen viftat på hunden!"
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #10Postades 6 år sedan
    Citerar Eremiten
    ^ Vad trevligt att du har valt att kolla in den här serien, Saya! :) Jag ska givetvis inte avslöja något men tusen överraskningar väntar dig^^

Den är hittills väldigt bra! Och väldigt vacker.
    せかいをかくめいするちからを
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #11Postades 6 år sedan
    Sett klart nu - lite shame on me eftersom den var min julkalender, och borde ha setts klart för ett par dar sen... men i alla fall!

Har inte läst Greven av Monte Cristo, men tänker banne mig göra det efter den här lysande animen!

Spoiler:
    Karaktärsdesignen och miljöerna var extraordinärt vackra och häpnadsväckande. Tror nästan att jag aldrig stött på något så... ambitiöst. Dock var allt inte riktigt i mer smak, då jag uppskattar mer simplistisk estestik i anime, t.ex. Tatami Galaxy.

Storyn var även den underbar, och nån gång runt avsnitt 15 blev det något av en emotionell berg-och-dalbana för mig. Bra twists, även om man kunde förutse en del av dem!

Musiken berörde en, inte sällan till tårar, men dessvärre var det inte helt klockren. Favoriten bland soundtracket är utan tvekan "Kaisho"!

Nu till det mindre bra; ibland föreföll Gankutsuou som något oengagerad när det kom till berättandet - även om alla avsnitt var relevanta, kändes det ibland småtråkigt att titta på den. Det långa och tidvis sega karaktärsuppbyggandet tog sin tid!

Sedan var slutet en aning spårat, många blir sedvanligt "anime-galna" och därigenom förutsägbara vilket var lite tråkigt. Hade det slutat med tragedi, att t.ex. Alfred och Mercedes dog, som jag för några få sekunder trodde att det skulle göra, kunde Gankutstuou ha fått en nia, eller till och med en tia. Jag är svag för tragedier, då de stannar i minnet bra mycket längre.

Däremot är Gankutsuou i grunden en tragisk berättelse om hämnd, och många olyckliga saker händer. Att Franz dog skar i hjärtat något oerhört. Mer "down-to-earth"-människa får man leta efter! En av de få kloka personerna i berättelsen.

Och angående Monte Cristo/Edmond Dantest/Gankutsuou... Tror inte jag har blivit kär i någon animekaraktär, förutom Itachi, som jag blev i honom. MAN OF ALL MEN! Tror hans seiyuu är skyldig, vilken jävla basröst! ♥♥♥

edit: Förresten fick man aldrig riktigt veta vem eller vad Gankutsuou egentligen var? Någon demon? I WANNA KNOW ;___;

Summan av kardemumman är helt enkelt att Gankutsuou är en fantastisk berättelse men med sina smärre fel. Jag rekommenderar den till alla som är ute efter en snygg anime, med en lite av en mindfuck-story!

edit: Åh, juste - franskan var HEMSK! Jag störde mig något ofantligt på det dåliga uttalet! De borde hyrt en riktig fransman, de hade ju gjort allt annat "franskt" väldigt bra!

För övrigt rekommenderar jag att någon ändrar animeckas beskrivning, med tanke på att Spoiler: "Det Albert inte vet är att hans far en gång i tiden satte dit Greven och stal hans fästmö..." är en GROV spoiler. Glad att jag inte hann läsa den innan jag såg klart animen!
    Redigerades senast 6 år sedan av Saya
    せかいをかくめいするちからを
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #12Postades 6 år sedan
    Citerar Saya
    Tror hans seiyuu är skyldig

Jouji Nakata <3

Men är det du skrev där i slutet verkligen en spoiler? Jag trodde att alla visste grundberättelsen i Greven av Monte Cristo, men det kanske är dumt att förutsätta? :) Och det står ju i typ alla andra beskrivningar av serien också, antar jag i alla fall att det gör.
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #13Postades 6 år sedan
    Citerar Firiel
    Jag trodde att alla visste grundberättelsen i Greven av Monte Cristo, men det kanske är dumt att förutsätta? :) Och det står ju i typ alla andra beskrivningar av serien också, antar jag i alla fall att det gör.

Jag visste inte det alls! Så det kom som en chock, även fast man hade misstänkt nåt innan, då det ibland hintades i serien.

Tror i alla fall att skaparna av Gankutsuou inte förutsatte det, då de inte avslöjar det i första avsnittet? D:

Citerar Firiel
    Jouji Nakata <3

Ska kolla upp vad han gjort för fler roller och sedan se de animerna. Bara för att få höra hans röst. HAR SÅ SEIYUU-CRUSH! ♥

edit: Han gjorde rösten till Alucard. Inte undra på att jag tyckte jag hade hört honom förut!
    Redigerades senast 6 år sedan av Saya
    せかいをかくめいするちからを
    #14Postades 6 år sedan
    Jag kan försöka ändra texten imorgon (om jag kommer ihåg, och kan med att ändra i någon annans text...), men i så fall får du spoilermarkera i ditt inlägg också. :)
  • Eremiten

Book Of Legend

Skriv ett Off-topic-svar
    #15Postades 6 år sedan
    Kan faktiskt hålla med om att beskrivningen ang. fästmön var lite spoilerish om man inte kände till originalhistorien. I vilket fall som helst tycker jag att Gankutsuou är något av en om inte perfekt anime. Också en av de få anime som faktiskt är lika bra på engelska (två av mina favoritröstskådespelare är med i den<3) som på originalspråket.. Och ja, det är "Alucard" som gör rösten till greven^^

Det enda jag tyckte var lite segt var all fokus på Valentine genom några avsnitt, men allting som händer är ju väldigt viktigt i och för sig.
    #16Postades 6 år sedan
    Jag ändrade sista meningen, hoppas det blev bra. Sen stod det i texten att Albert och Franz reser runt i Frankrike, men jag är rätt säker på att de for betydligt längre än så, så jag ändrade där också. Ni som har det färskare i minnet än jag, säg till om det verkar fel.
Visar 1-16 av 16

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen