forum .

Anime / Soul Eater .

Soul Eater

. sida 1 av 7

#1Postades 9 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Soul Eater

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
    #2Postades 9 år sedan
    Jag tänker "Bleach" när man berättar om den här serien, nån mer?
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #3Postades 9 år sedan
    Jo, jag med. Det är något i animationen också!
    #4Postades 9 år sedan
    Animationerna är väl ändå väldigt olika i jämförelse med Bleach skulle jag säga... De enda likheter jag kan tänka mig är väl vapen som lever och att de dödar prylar som blivit onda och förvandlats till någon sorts monster. Ja, och så var det ju med en Shinigami också. Det finns alltså vissa små likheter, men de är trots allt utförda på så olika sätt att det känns ganska meningslöst att jämföra.

Annars gillade jag första avsnittet (animationsstilen och stridskoreografin var ju helt underbar), så jag ser verkligen fram emot att se hur det kommer fortsätta.
    Redigerades senast 9 år sedan av Kamel
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
    #5Postades 9 år sedan
    Hm.. du har någ rätt, men det va något med deras ansikten x) Han röd håriga snubben, Makas pappa tror jag ? Han liknar en från Bleach. Har ingen koll på namn.
  • Denzelu

Pratchett-fantast

Skriv ett Off-topic-svar »
    #6Postades 9 år sedan
    Citerar Kamel
    Annars gillade jag första avsnittet (animationsstilen och stridskoreografin var ju helt underbar), så jag ser verkligen fram emot att se hur det kommer fortsätta.

Kunde inte hålla med mer, har också fallit för stilen och dynamiken i striderna
    Gillar även introt skarpt

Har sett de 4 tillgängliga avsnitten och väntar otåligt på mer!
    Redigerades senast 9 år sedan av Denzelu
    I must go to sleep, it is my duty as a swedish boy!
    #7Postades 9 år sedan
    Det enda som jag känner är jobbigt med Soul Eater är det att det sänds två olika versioner, en censurerad och en ocensurerad. Det innebär att det censurerade avsnittet alltid kommer ut först, och sen får man sitta och vänta i flera dagar på den ocensurerade versionen, vilket blir extra jobbigt genom att det alltid finns den andra versionen som ligger där och lockar ;-)

Men iofs, hellre två versioner som sänds med lite längre mellanrum än bara en enda censurerad version!
  • Denzelu

Pratchett-fantast

#8Postades 9 år sedan
    Jo, det känns skönt att de låter en välja i alla fall
    Men den extra väntan är som du säger jobbig

Sen eftersom serien är så ny och inte så känd, så sätter ju inte översättarna lika mycket folk på såna här serier som andra, så det tar ju lite extra tid för de att släppa avsnitten pga det också
    #9Postades 9 år sedan
    Apropå det här med censurerat eller icke. Vad är det egentligen för skillnad? Hittills i de ocensurerade avsnitten jag sett har det ju inte direkt varit särskilt kladdigt alls.

Någon som orkat jämföra avsnitten?
    Redigerades senast 9 år sedan av Yenetai
    "Näst efter barn och hundar är musik det djävligaste jag vet" - August Strindberg
  • Denzelu

Pratchett-fantast

#10Postades 9 år sedan
    Jag har faktiskt inte heller nån aning om vad skillnaden är, jag har heller inte idst jämföra

Detta är vad som står på AniDB:

"Note: There's two version of Soul Eater that one of them is the normal version which airs on Mondays and other is "Late Show" version which airs on Thursday nights and has some extra scenes in the preview but for the main program it doesn't have any difference from the normal version (at least for first episode)."
    #11Postades 9 år sedan
    Om det nu inte skulle vara några större skillnader känns det ganska obefogat att de sänder två skiljda versioner...

Jag tänker nog fortsätta med den ocensurerade, mest för sakens skull.

edit -

Några favoriter bland karaktärerna so far?

Själv tycker jag nog Death the Kid med sin symetrinoja är bäst hittills. Och sen stör jag mig något oerhört på Black Star... Hans väldigt indiskreta lönnmördar-stil är ju förvisso rätt underhållande, men hans storhetsvansinne i övrigt är inte det. ;)
    "Näst efter barn och hundar är musik det djävligaste jag vet" - August Strindberg
  • Denzelu

Pratchett-fantast

#12Postades 9 år sedan
    Jo, man slog handen för anisktet när han skulle "överaska" de där gangstrarna
    Tyckte att han återhämtade sig i fighten mot den där svärdnissen sen dock, jag gillar när karaktärer svänger mellan att vara oseriösa till seriösa
    Fast jag håller med om att hans oseriösa perioder tär på tålamodet ;)

Vet faktiskt inte om jag har en favorit än, alla karaktärerna är kul på sina egna sätt

edit

En annan grej jag gillar med serien är att den bryter mot vissa trender, såsom personer som blir slagna för att de säger nåt olämpligt.
    I många andra serier blir det ju en stor bula medan här ligger de istället och stila förblöder en stund
  • herolove

"Animeckas barnvakt";)

Skriv ett Off-topic-svar Ω
    #13Postades 9 år sedan
    Death the Kids vapen-systrar, är ganska intresanta, jag gillade när de använde varandra för att strida när Death the Kid inte var där.

Men på något vis käns det som alla karaktärer har något man stör sig på och något man gillar.
    Redigerades senast 9 år sedan av herolove
    #14Postades 9 år sedan
    Citerar herolove
    Men på något vis käns det som alla karaktärer har något man stör sig på och något man gillar.

Självklart, men sen väger väl något över, och formar ens uppfattning. :)

Ska bli intressant när de dyker lite djupare på hela det där "soul-resonance"-köret. Undrar hur det artar sig för Death the Kid. Maskingevär, kanske? :)
    #15Postades 9 år sedan
    Citerar Yenetai
    Om det nu inte skulle vara några större skillnader känns det ganska obefogat att de sänder två skiljda versioner...

Jag vill minnas att jag läst något om att mangan ska bli desto kladdigare senare, så det kan ju hända att det då kommer bli större skillnad på de olika versionerna.

När det gäller favoritkaraktär tycker jag som Yenetai att Death the Kid med sin tvångsmässiga symmetrifixering är helt klart mest underhållande. Som när de var nere i pyramiden och han helt plötsligt var tvungen att åka hem igen för att se om tavlan på väggen verkligen hängde helt rakt ;-)
    Redigerades senast 9 år sedan av Kamel
  • herolove

"Animeckas barnvakt";)

Skriv ett Off-topic-svar Ω
    #16Postades 9 år sedan
    ok, det jag menade var att alla karakärer i denna serien har vissa delar som jag gillar och vissa delar som jag inte gillar, sedan finns det kanske en karaktär som man gillar mer.
    Men det speciella med denna serien är att jag någon gång stör mig på alla karaktärer och ibland gillar dem
  • Denzelu

Pratchett-fantast

#17Postades 9 år sedan
    ok, nu har jag helt klart en favvokaraktär....Dr Steiner är skitcool! :D
    ni som inte sett avsnitt 5, gör det ;)
    #18Postades 9 år sedan
    Jag tycker Death the Kids sammanbrott angående kanten på toalettpappret var bättre. Men Steiner är definitivt skön. ;)

Enligt previewen verkar han ju få maskingevär!
    #19Postades 9 år sedan
    Jag blev glatt överraskad redan i första avsnittet, När Maka börjar bara... tokäga med Soul Eater. Speciellt en block hon gör, och självklart också hela hennes hantering av lien.
    *Jag har en ny uppgift i livet, jag ska lära mig hantera en Lie så bra som Maka*

Annars tycker jag om att Death the Kid verkligen har den där extrema perfektionismen, och inte bara lite grann.
    A girl's best friend is a small handgun
  • Denzelu

Pratchett-fantast

#20Postades 9 år sedan
    Just som du säger så är en av de stora sakerna i serien just stridsdynamiken, den är så smooth!

Håller med om att särskilt Maka äger med sitt lie-svingande ;)
Visar 1-20 av 122

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen