forum .

Anime / Special~A .

S.A

. sida 1 av 2

#1Postades 10 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Special~A

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
    #2Postades 10 år sedan
    Här är det tomt -.-
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #3Postades 10 år sedan
    Ingen som grupp som har valt att subba den än.
    Tämligen Enkelt
    #4Postades 10 år sedan
    Citerar CopyNinja
    Ingen som grupp som har valt att subba den än.

Ehm, det finns väl till och med två grupper som subbar den? O_o
    Redigerades senast 10 år sedan av Kamel
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
    #5Postades 10 år sedan
    BakaWolf & m.3.3.w subbar den väl?

Jag såg första avsnittet, och bestämde mig för att jag inte gillade den. Känns lite som en serie som bara maler på utan att något egentligen händer.

Det är väl iofs lite tidigt att döma den efter första avsnittet. Men det gjorde jag ändå.
    Redigerades senast 10 år sedan av Yenetai
    "Näst efter barn och hundar är musik det djävligaste jag vet" - August Strindberg
    #6Postades 10 år sedan
    Citerar Yenetai
    Känns lite som en serie som bara maler på utan att något egentligen händer.

Jag har sett fyra avsnitt, och det verkar fortfarande som om det inte kommer hända något just... Jag är rädd att de antagligen kommer att hålla hans förälskelse till henne hemlig genom i princip hela serien. Förhoppningsvis har jag dock fel, för om det nu faktiskt kan ske någon slags karaktärsutveckling har ju faktiskt serien potential att bli hyffsat bra ändå.
    #7Postades 10 år sedan
    Mangan är väl ongoing, så jag misstänker att det blir ett väldigt öppet slut ändå.

Själva ideén med en specialklass som får ett eget växthus(!) är ju rätt trevlig. Någonting de kanske borde implementera på vår skola? En extra morot för att prestera bra ;)
    Redigerades senast 10 år sedan av Yenetai
    "Näst efter barn och hundar är musik det djävligaste jag vet" - August Strindberg
    #8Postades 10 år sedan
    Citerar Yenetai
    Själva ideén med en specialklass som får ett eget växthus(!) är ju rätt trevlig. Någonting de kanske borde implementera på vår skola? En extra morot för att prestera bra ;)

Ja, var man med i skolans elitgrupp, som alla beundrar och ser upp till, och kunde spendera dagarna med att dricka te i ett gigantiskt växthus med tropiskt klimat och spännande djur inuti skulle jag inte ha något alls emot att gå i skolan! Det vore ju trevligt med någon mer påtaglig belöning för att man anstränger sig, utöver att man som nu får några bokstäver på ett papper som ger ett vagt löfte om att man åtskilliga år in i framtiden kanske kan få jobba med vad man vill. Att man sedan under skolgången oftast inte har någon aning om vad det är man egentligen vill bli gör ju bara att det hela känns ännu mer avslägset ;-)
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 10 år sedan
    Sett första avsnittet och jag tycker den verkar rätt bra, om inte gullig också. Lite som O.H.S.H.C!
    Hoppas bara att romansen inte uteblir ;)
    せかいをかくめいするちからを
  • Animas

Omae wa mo shindeiru

Skriv ett Off-topic-svar
    #10Postades 10 år sedan
    Jag har bara läst mangan D:

Den var lite som ouran fast fruits basket liknande med "I shall defeat you!" repliker hela tiden.
    I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be
  • headph0nes

→ toki-doki.se

Skriv ett Off-topic-svar
    #11Postades 10 år sedan
    Jag sitter och jämför den med Ouran tyst i mitt huvud hela tiden, så jag skulle kunna gnälla massa över animationskvaliteten och att Hikaris röst ger mig migrän... Men jag skrattar ändå åt typ alla skämt (´∀`;)
    #12Postades 10 år sedan
    Mhm :) Sett avsnitt 9 nu och jag tkr den blir riktigt spännande! HOPPAS SOM SAGT ATT ROMANSEN INTE BARA STAMPAR PÅ SAMMA STÄLLE HELA TIDEN OM NI FÖRSTÅR VAD JAG MENAR!!
    せかいをかくめいするちからを
  • VerChe

jag är en katt =^.^=

Skriv ett Off-topic-svar V
    #13Postades 10 år sedan
    Hmmm.. jag håller inte med att det påminner om Ouran high School Host Club.
    Ouran är grymt mkt snyggare animerad och samtidigt mkt bättre i handling osv. Ouran hade "det" i sig genom hela serien, och jag känner inte samma vibbar från Special A.

Första avsnittet var helt okej, den verkar rolig och den kan bli bra... men jag är lite skeptisk (hehe)... men jag får nog ser mer innan min åsikt är bestämd.
    #14Postades 10 år sedan
    Jag håller med om att denna serie inte kan mäta sig med OHSHC, ohshc var något alldeles extra och hade, som sagt, "det". Men Special A och ohshc känns som samma genre och det är samma stuk på båda, så de två går att jämfröra, även om ohshc har lyckats bättre på alla punkter. Det är samma slags humor i båda m.m... Så jag tycker absolut inte att S.A är dålig, jag har skrattat så jag fått ont i magen ett antal gånger. Specielt i senaste avsnittet, avsnitt 12 tror jag när Spoiler: Takishima var sjuk och Hikari skulle laga gröt till honom m.m xD Hikaris matlagnings talang är underbar också xD Men ohshc var ändå roligare :P Karaktärerna var mycket bättre i ohshc. Man började älska alla på olika sätt och alla hade olika, unika personligheter. Hittills, i S.A tycker jag att de enda karaktärerna man riktigt brytt sig om hittills är Hikari och Takishima. De andra karaktärerna har hamnat i skymundan imo. Men det kanske blir bättre med det lite senare i serien, även om jag tvivlar på det :P

Men enligt mig så är S.A helt klart sevärd och precis min humor! :D
    Redigerades senast 10 år sedan av Yoshia
    "Without the villian, the hero can't shine. The opposite is just as true" - Tasuza Sakurano, Ginban Kaleidoscope
    #15Postades 10 år sedan
    Jag förstår inte varför alla är så grymma mot den här animen! Jag har bara sett några avsnitt av OHSHC, men jag tycker att det är lite orättvist att döma en anime bara för att de liknar varandra... Ehm, ja, det kanske märks att jag gillar den? ^^

Jag tycker inte att de andra karaktärerna hamnat i skymundan, faktiskt är det så att just nu så fokuserar den mer på dem än på Hikari och Kei. Jag tycker också att humorn är underbar, och romansen går visst frammåt. Sedan att den gör vissa hopp nedåt i bildlig kvalité ibland, det är en annan sak.

Så, nu när det finns fler avsnitt ute, någon som fortfarande följer den och som har ändrat åsikt? Eller kanske någon som gillat den från första stund? Personligen måste jag säga att avsnitt 19 är det bästa hitintills! :D

Ja, det här är jag som försöker återuppliva Special~A forumet... ;]
    Redigerades senast 10 år sedan av Salte
    The LADY and the CHOCOLATE
    LADY: No Chocolate, I do not want you, for after the initial pleasure there is SICKNESS and there is GUILT.
    #16Postades 10 år sedan
    Relationerna har som du säger tagit åtminstone några steg framåt i de flesta fall, men jag tycker fortfarande att det gott hade kunna gå betydligt snabbare än vad det gjort hittills. De flesta karaktärerna är i alla fall någorlunda underhållande, så trots väl lågt tempo kommer jag förmodligen att sätta en sjua på serien till slut.
    #17Postades 10 år sedan
    Eftersom min en-halv-sida långa kommentar försvann för att jag automatiskt loggades ut så kommer jag dra ner på snacket...

Jag gillar verkligen S.A och tycker att kvalitén är god, även om handlingen går sakta framåt, men jag tror att det blir så när man har så många karaktärer att ta hand om och så få avsnitt att visa allting på. Det blir svårt tror jag. OHSHC lyckades med det och det var ju häftigt, den serien är oslagbar än så länge. Men S.A ligger inte långt ner på topp-listan för den genren heller! Även om parens förhållanden till varandra inte utvecklas så snabbt så utvecklas ju karaktärerna och får mer liv iom seriens gång, och så händer ju ett och annat oxå (SALTE, avsnitt 19!!!! XD). Slutstationen för sådana serier är trots allt det att de antingen blir ihop eller så får han kämpa vidare :P man kan inte skynda på det utan att rusa mot slutet liksom...

Och är det bara jag eller påminner inte Kei mkt om the King?? Även om den ena är ett elakt associalt geni medan den andra är ett naivt storvuxet barn?
    Redigerades senast 10 år sedan av Satori-chan
    "Nothing worth having comes without some kind of fight, got to kick the darkness 'til it bleeds daylight."
  • VerChe

jag är en katt =^.^=

Skriv ett Off-topic-svar V
    #18Postades 10 år sedan
    Jag förstår inte riktig hur man kan tycka att det finns god kvalite över S.A.
    Jag tycker själv att serien är underhållande men det ligger ngt i det Kamel säger, att det är underhållade men det finns en låg tempo i handlingen osv.

Hursomhelst, jag är störd på animationen! Jag tycker inte alls att det är snyggt gjord, vilket Ouran High School Host Club är. Så jag har det väldigt svårt att ens göra paralleller med S.A till OHSHC. För Ouran är så otroligt mkt bättre än Special A, med både animation och handling. Fast samtidigt fanns det lite sega delar inom handlingen i Ouran också fast animationen och resten kompletterade den lilla svackan!

Men visst, Special A är rolig. Vissa karkatärer är väldigt lustiga och trevliga men fortfarande så kan jag inte hålla med om att den ligger på toppen tillsammans med Ouran. För det är, enligt mig, helt omöjligt för Special A att bli så bra...

Så det lär sluta med att jag ger serien en 7:a eller en 6:a.
    #19Postades 10 år sedan
    Just det här med animationen tror jag är en vanesak. Jag störde mig faktiskt lite på OHSHC's animation från början. Men efter 26 avsnitt lärde jag mig älska den :P Jag tror det är lite samma sak med S.A, om man inte tänker på det för mycket så går det bra. :) Tänk på humorn istället! =D
    "Without the villian, the hero can't shine. The opposite is just as true" - Tasuza Sakurano, Ginban Kaleidoscope
    #20Postades 10 år sedan
    Citerar VerChe
    Så det lär sluta med att jag ger serien en 7:a eller en 6:a.

Det låter rimligt och rättvist, tycker jag. Håller med dig omm att d inte är lika bra som Ouran på nån aspekt, men att den ändå förtjänar att uppmärksammas liksom, right? :)

Jag tror nog det blir 7a-8a för mig :)

Citerar Yoshia
    Just det här med animationen tror jag är en vanesak.

hahaha jo precis! :D Kolla bara på One Piece, jag tyckte grafiken var så överdrivet störig att jag inte kunde fortsätta,fastän den ligger bland topp-animerna och fastän den påminde om xxHolic, som jag inte har problem med XP The Wallflower där karaktärerna är några kantiga stackare, men jag vande mig vid det och efter sådär 10 avsnitt var det inget problem längre :P
    "Nothing worth having comes without some kind of fight, got to kick the darkness 'til it bleeds daylight."
Visar 1-20 av 38

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen