• Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #1Postades 10 år sedan
    Jag letar efter riktigt romantiska animer i stil med Paradise Kiss och Bokura Ga Ita, fast gärna med magi/övernaturligt med hjältinnor, typ... Och gärna där killen som är en av "kärlekskaraktärerna" är ond (om ni vet nån sån alltså, inget "måste").
    Nån som har tips på såna som jag inte sett och som gärna inte är hundratals avsnitt?
    Vore väldigt tacksam!
    Redigerades senast 10 år sedan av Saya
    せかいをかくめいするちからを
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #2Postades 10 år sedan
    Ok om jag sku säga nåt så sku de va Shuffle! ... En av de romantiska jag sett... (med lite magi o stuff då)
    Me Hug! U hug back or u DIE!!
    #3Postades 10 år sedan
    Bild

Då rekommenderar jag Karin. En skön dos romans tillsammans med en hink störtskön komedi blandat i det hela. Instant WIN.
    The Only Dependable Thing About the Future is Uncertainty - Amarant Coral.
    #4Postades 10 år sedan
    Love monster. Vet inte riktigt om dom gjort en anime av serien men den passar ganska bra in i beskrivningen. Serien tar plats i en normal värld men där monster och mystiska bestar lever i mörkret och döljer sig för människor (lite likt harry potter) och den en helt vanlig (?) tjej börjar i en skola som vissar sig vara byggd åt monster. Där träffar hon en kille och bla bla bla. Spoiler: Mycket tyder också efter ett tag på att killen som huvudpersonen är kär i (eller blir) ond efter ett tag
    I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be
    #5Postades 10 år sedan
    Jag tycker man kan räkna min favorit anime Princess TuTu som romantisk. Den innehåller också en massa magi/övernaturligt och serien är allmänt gullig.
    Finns två säsonger på 13 avsnitt vardera, så den är inte så lång.
    Kan ju säga att seriens "teman" är Balett och sagor...
    Tillgången på idioter är större än efterfrågan...
    #6Postades 10 år sedan
    När du säger kärlek och hjältinnor så kommer jag direkt att tänka på Mermaid Melody. Personligen så tyckte inte jag att den var så jäätte bra, men jag har vänner som älskar den... Den handlar iaf om:
    Citerar Anime-Planet

One clear festive evening, Lucia, a mermaid princess, rescues a young boy from drowning. With him, she leaves the source of her beautiful singing voice: a pink pearl necklace. Several years later, Lucia has grown into a young woman, and embarks on a quest to the human world to reclaim her pearl and find her lost love.
    "Without the villian, the hero can't shine. The opposite is just as true" - Tasuza Sakurano, Ginban Kaleidoscope
    #7Postades 10 år sedan
    Fushigi Yuugi

Jag har bara läst mangan men den finns som anime också med några Ova:s till ;)

Edit: Det innehåller såklart magi och kärlek. "Paret" träffas för första gången i en bok. Trots helt skilda världar så försöker de med sitt bästa! ^_^''
    Redigerades senast 10 år sedan av Yaana
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
    #8Postades 10 år sedan
    Jag tycker att Cardcaptor Sakura stämmer in rätt bra på beskrivningen 'magi/övernaturligt med hjältinnor', romansen tar dock lite tid på sig... Det är 70 avsnitt + två filmer, men personligen tycker jag att längden bara är positivt, inget känns stressat eller onaturligt. Huvudparet är till en början "fiender" så det kanske kan gälla för det där med att killen ska vara ond?

Det är en väldigt söt anime, och eftersom det är CLAMP som har gjort den håller den också hög kvalitet. Jag skulle definitivt rekomendera den.
    Redigerades senast 10 år sedan av Salte
    The LADY and the CHOCOLATE
    LADY: No Chocolate, I do not want you, for after the initial pleasure there is SICKNESS and there is GUILT.
    #9Postades 10 år sedan
    Jag kom plötsligt att tänka på Shakugan no Shana! Det är mycket magi och inte så mycket kärlek från början, men den utvecklas senare, speciellt i säsong 2 så blir det mer romantik! =)
    "Without the villian, the hero can't shine. The opposite is just as true" - Tasuza Sakurano, Ginban Kaleidoscope
    #10Postades 10 år sedan
    Argiato Goizamasu, Yoshia-san! ^^
    せかいをかくめいするちからを
Visar 1-10 av 10

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen