#1Postades 2 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Antique Bakery

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
    #2Postades 1 år sedan
    Någon som har sett? Vad tyckte ni? Verkar ju hur bra som helst i teorin i alla fall :)
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • VerChe

jag är en katt =^.^=

Skriv ett Off-topic-svar V
    #3Postades 1 år sedan
    Jag kollar på den! Första intrycket var lite luddigt! Men efter att ha sett de avsnitten som har kommit ut så tycker jag att den är väldigt underhållande!

Jag stör mig dock på animationen då o då, eftersom ibland är det typ datagjort, men annars så är det helt okej!

men, jag är fortfarande lite osäker exakt vad jag tycker om Antique Bakery, den är väl rolig, men ibland så kan jag störa mig jättemkt på den... men ja, vi får se hur den slutar!
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #4Postades 1 år sedan
    Jag tycker den är väldigt trevlig faktiskt. Trodde på förhand att den skulle vara flamsig och jobbig, men den är betydligt mer seriös än jag förväntade mig. Inte utan humor dock, ibland är det galet roligt. Speciellt när de drar på med "passande" musik (dans i regnet, haha). Och karaktärerna är inte alls så fyrkantiga och stereotypa som man skulle kunna tro (förutom Chikage då, men han är så vansinnigt söt att jag förlåter det. :)).

Jag tycker det är fint att se vilken sammansvetsat team killarna börjar bli. Och att de verkligen bryr sig om varandra, även om alla är väldigt olika.

Och sen ska vi ju inte glömma att det frossas i bilder på bakelser och kakor! Synd att man inte får äta dem bara! :(

Jag har förstått att många stör sig på animationen, men jag gillar den faktiskt, tycker den passar. Och sen är både OP och ED himla trevliga.
  • VerChe

jag är en katt =^.^=

Skriv ett Off-topic-svar V
    #5Postades 1 år sedan
    Citerar Firiel
    , ibland är det galet roligt. Speciellt när de drar på med "passande" musik (dans i regnet, haha).

den scenen var bara för rolig! men det är sant, det är en väldigt rolig denna seire och samtidigt trevlig! fast det finns dock ngt som stör mig men... ja, den är bra iaf! den har också bra röstskådespelare! ^^
    Redigerades senast 1 år sedan av VerChe
    #6Postades 1 år sedan
    Bara jag som irriterade mig på de dataanimerade bakgrunderna?
    Om man bortser från dem var ju animationen riktigt bra egentligen, men de drog ner hela grejen :(
    Fjärran länder, djärva dueller, magiska trollformler, en förklädd prins.
    #7Postades 1 år sedan
    Citerar Wopsidaisy
    Bara jag som irriterade mig på de dataanimerade bakgrunderna?

Hm... de är nästan skisser lika ofta oxå. Men jag tyckte om hur de ibland framhävde bakgrunden för att få en varm och mysig känsla, och ibland få den att verka inte mkt mer än en skiss. Både kreativt och tydligt på nåt sätt. Visst skar det sig ibland, i de första avsnitten när man inte var beredd på sån grafik men jag tycker att de får fram idén med lager av känslor man får av en miljö. :) Sen passar det grymt med OPn *__* EDns klipp kan diskuteras though XP
    "Nothing worth having comes without some kind of fight, got to kick the darkness 'til it bleeds daylight."
    #8Postades 1 år sedan
    Jo, visserligen var det skisser också, men ofta kändes det som om alla utomhusbilder på hus, bilarna, stolen med skylten, med mera var datoranimerade. Och dem var enligt mig mycket irriterande, har allmännt svårt för datoranimeringar i animer ... de hör liksom inte hemma där känns det som ...

Annars tyckte jag väldigt mycket om antique ^^
    #9Postades 1 år sedan
    lol ok :P
    "Nothing worth having comes without some kind of fight, got to kick the darkness 'til it bleeds daylight."
    #10Postades 1 år sedan
    Okej, nu har jag lyckats fått reda på att det tydligen ska finnas en icke-animerad koreansk film vid namn Antique Bakery, som då faktiskt är gjord efter mangan tydligen... Den ska ha kommit ut i November.. I korea gissningsvis =.=

Jag undrar om någon annan har hört om det.. eller om någon vet om det går att få tag på den någonstans .. För det känns som om den är något jag bara måste se xD
    #11Postades 1 år sedan
    har inte hört om filmen, men animen tyckte jag var jättetrevlig faktiskt :)
    Hade jättegärna sett en säsong till, kanske tom en tredje om innehållet blev tillräckligt.
    Gillade teckningen faktiskt, känns inte så vanligt med relativt vanliga utseenden numera.
    Och Chikage måste ju bara vara den skönaste karaktären XD awesomeness.

Förutom det så tänkte jag på att denna är i genren boyslove.
    Men fast det är så tydligt märks det knappt av tycker jag. (förutom sängscenen)
    Kono bangumi wa goran no sponsaa no teikyou de okurishimasu.
    #12Postades 7 dagar sedan
    Hittills är animen grymt trevlig och underhållande :) Stilen och karaktärerna faller mig in i smaken perfekt och allt är inte sådär "kawaii neko desu nee" som de flesta shonen-ai animes tycks vara (Sådana gör mig bara irriterad now days)
    Stor tummen upp!
    Det enda dåliga jag kan komma och tänka på nu är väll att sådana här animes får mig på ett sådant te humör :( Och jag kan inte gå ner och fixa te just nu. Ack och ve.
    Nu ska jag fortsätta titta lite~
    "This tastes.... horrible!"
Visar 1-12 av 12

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen