#1Postades 2 år sedan
    Lite anime under sommaren ska man väl ändå hinna med? Det tycker i alla fall våra japanska animeskapare som planerat in 20-talet serier, med allt från en återupplivning av Slayers, en efterlängtad adaption av Blade of the Immortal, till galen metal i Detroit Metal City!

När börjar dem?
    I princip alla vi listat börjar under juli månad. Några få enstaka börjar redan i juni medan ytterligare någon startar i augusti. Risken för förseningar finns givetvis. Fansubs dyker förstås inte upp precis samma dag som de sänts utan man får, om de väl släpps någon fansub, vänta någon vecka eller så. Håller utkik på t ex AnimeSuki

Övrig info
    Genrer som nämns är gissningar. Efter bilder och annan info lägger vi helt enkelt en gissning på vad det kan vara för typ av anime. Beskrivningen av vissa anime lider även den av risken att vara lite felaktig, då den samlats ihop från hemsidan och/eller bloggar och sidor på nätet.

Tack till Yenetai, phyxius, Kamel, Wopsidaisy, blackandred och Yoshia som hjälpt till med förtittar!

Upplev 2008 års sommar med sol, svärd och anime!
    Bild

De mest namnkunniga
    De lite mer kända serierna, som t ex haft en föregångare eller som helt enkelt bara hypats mycket av sina fans.

Blade of the Immortal
    Genre: Samurajer, Övernaturligt, Action

Manji är en samuraj som på grund av sina grymma handlingar har fått en förbannelse över sig av en nunna vid namn Yobikuni. Förbannelse innebär att han är odödlig och det enda sättet för Manji att dö en fredlig död är att ta livet av 1000 ondskefulla män. Men under sin resa möter han Rin, dottern av en samurajfamilj som blev förintade av en man vid namn Anotsu. Manji går då med på att skydda Rin i hennes jakt på hämnd på sina föräldrar samtidigt strävande efter ett eget mål av dödlighet.

Blade of the Immortal är en adaption av den tidigare mangan av Hiroaki Samura. Tycker själv att denna anime låter het okej. Odödlighet, samurajer, blod och en massa snygga vapen. Vem säger nej till det? (13:e juli) - blackandred

Info på Animecka Officiell hemsida

Slayers Revolution
    Genre: Äventyr, Komedi

Kult-serien Slayers återvänter efter cirka 7 år i dvala! Magikern Lina Inverse ger sig ut på nya äventyr med sitt gäng bestående av den trögtänkte riddaren Gourry, semi-chimeran Zelgadis, fredsälskande Amelia och antagligen nåra nykomlingar sedan jag såg serien senast... Många galna äventyr i en fanasyvärld väntar!

Har själv bara sett första säsongen men kanske ger den Revolution ett försök! Populära röstskådespelarna Megumi Hayashibara återvänder tillsammans med resten av originalröstisarna, och hon står även för introt och outrot! (3:e juli) - ollin

School Rumble 3rd Term (OVA)
    Genre: Komedi, Drama, Romans, Skolmiljö

Mangan har fått ett försprång vilket betyder att det är dags för mer School Rumble! Precis som efter första säsongen bjuds vi på en OVA som antagligen ligger på 2-3 avsnitt.

Har inte lyckats hitta nånting gällande storyn, och då jag inte heller läser mangan blir det genast knepigare att spekulare i vad som ska visas... Har lite vaga minnen om klassresa till Frankrike från nåt forum, men det kan ju också vara helt åt skogen! Hursomhelst vill man såklart inte missa Harimas tillsynes eviga missförstånd och bekymmer med tjejerna i klassen! (17:e juli) - ollin

Zero no Tsukaima ~Princess no Rondo~
    Genre: Komedi, Drama, Romans, Fantasy

Romantiska fantasykomedin Zero no Tsukaima återvänder för tredje sommaren i rad! I första säsongen fick vi följa lättretade och våldsamma tsunderen Louise frammana pojken Saito till den magifyllda världen hon själv lever i. Efter en knackig inledning blev dom tillslut mer och mer nära även om Saito inte riktigt kunde hålla tassarna borta från de andra söta studenterna på magiskolan...

Verkar inte ha läckt ut särskilt mycket info, men troligtvis får vi se en drös nya tjejer som gör livet bekymmersamt för Saito. Första säsongen var riktigt skön, uppföljaren har jag inte sett än och vad jag hört är den inte alls lika bra. Får vi ett uppryck i och med Princess of Rondo? (7:e juli) - ollin

Lite hype blandat med gammalt
    Gamla uppföljare och liknande blandat med några uppstickare som det talats en del om.

Sekirei
    Genre: Action, Ecchi, Komedi, Romans, Superkrafter

Minato har inget plugghuvud, saknar popularitet hos kvinnorna och är för tillfället arbetslös. Tillvaron tycks fullkomligt hopplös med andra ord. En dag vänds dock hela hans liv upp-och-ner, när en vacker kvinna kommer rusande gatan fram, jagad av två andra kvinnor med förmågan att manipulera elektricitet. Utan att Minato egentligen har något val blir han indragen i en episk kamp mellan dessa mystiska kvinnor (och män) som kallas Sekirei's.

Jag har läst lite av mangan, och trots att den starkt fokuserar på ecchi/fanservice så är den inte helt hopplös. Blir stridsmomenten tillräckligt välgjorda och skumpande bröst-faktorn inte allt för påträngande kan Sekirei säkert vara värd ett försök. (2:a juli) - Yenetai

Hidamari Sketch x 365
    Genre: Vardagsliv, Komedi

Andra säsongen av adaptionen på Ume Aokis manga med samma namn. För er som inte är bekanta med första säsongen så handlar den om Yuno som nyligen blivit antagen vid Yamabukis konstskola, och som nyinflyttad i ett studentboende lär hon snabbt känna de andra aspirerande konstnärerna. Tillsammans med sina nyfunna vänner börjar sedan Yuno utforska vad livet som konststudent på Yamabuki innebär.

Utan några större förändringar i produktion eller röstskådespelaruppsättning kan man lugnt anta att andra säsongen kommer fortsätta i samma goda anda som sin föregångare. Bra säger jag! För första säsongen var precis sådär mysig och underfundig som man förväntar sig av en god slice-of-life-anime. Ogillar man episodisk anime utan någon sammanhängande story bör man dock hålla sig på åtminstånde en armlängds avstånd. (4:e juli) - Yenetai

Ikkitousen: Great Guardians
    Genre: Ecchi, Historisk, Kampsport, Komedi, Superkrafter

Då var det dags för ännu en del i Ikkitousen. Här ska storyn vara specialskriven för animen och stå fri från mangan, vilket de föregående serierna inte gjort. Mer ingående vad storyn har i beredskap för oss vet jag inte, med antagligen spinner den vidare på det redan utsatta temat; sju skolor som ligger i "krig" med varandra. Då varje elev utgör en mer eller mindre formidabel kämpe går det hett till när dessa ska försvara sin skolas heder.

Bröst och trosor är väl vad man kan förvänta sig här. Allt är i sin ordning med andra ord. För i ärlighetens namn, vem ser på Ikkitousen för storyns skull? ;) Själv har jag bara sett första säsongen och blev allt annat än imponerad, så jag undviker antagligen den här serien. (11:e juni) - Yenetai

Mahou Tsukai ni Taisetsu na Koto ~Natsu no Sora~
    Genre: Drama, Magi, Vardagsliv

Andra säsongen av Someday’s Dreamers. Handlingen tar plats i ett alternativt Tokyo, där departementet för magi tränar och anställer magianvändare för att utföra de uppgifter vanliga människor kan tänkas behöva hjälp med. Yume Kikuchi reser själv till Tokyo, för att där öva magi under en professionell magianvändare.

Studion som står för produktionen här är Hal Film Maker, vilket innebär att jag måste kolla in den här oavsett vad jag tycker om första säsongen. Hal Film Maker står nämligen bakom Aria-serierna (som jag verkligen avgudar) och Sketchbook ~full color’S~. Om jag får komma med en kvalificerad gissning så tror jag den här titeln kommer bli ett måste för varje slice-of-life-fantast. (3:e juli) - Yenetai

Mission-E
    Genre: Övernaturligt, Superkrafter

Mission-E utspelar sig fem år efter sista avsnittet av Code-E i en nära framtid i Japan där Maori Kimizuka, en ny huvudperson, kommer att dyka upp och ansluta sig till första säsongens huvudperson Ebihara Chinami. Båda är Type-E användare och har båda väldigt speciella övernaturliga förmågor. Chinami kan till exempel skapa störningar i elektronik så fort hon blir det minsta upprörd. Båda jobbar på en plats vid namn OZ med andra Type-E användare som försöker anpassa sig i samhället, men de är även i fiendeskap med "Fondation" som vill kontrollera och isolera alla Type-E användare.

Denna uppföljare på Code-E låter inte allt för spännande men kan säkert gå bra att kolla på ändå. Kostymerna som tjejerna har på sig måste jag säga ser riktigt fjolliga ut och jag hoppas bara på att handlingens kvalitet är bättre än klädernas. (8:e juni) - blackandred

Nykomlingar
    Serierna man inte riktigt hört lika mycket om... eller alls.

Birdy the Mighty DECODE
    Genre: Komedi, Sci-Fi

Baserad på en manga av Masami Yuuki. Tsutomu, en ung student i framtida Tokyo, blir under en otrolig motgång dödad av rymdagenten Birdy. För att rädda Tsutomu måste Birdy förena Tsukomus sinne med sin egen kropp. Medan Tsukomu är fast i denna rätt attraktiva, starka men impulsiva rymdagenten försöker han hålla sin apatiska familj, men allra främst sin flickvän från att få reda på hans "kvinnoproblem". Under den tiden, för att göra saker och ting värre, har Birdy fortfarande sitt jobb som hon måste utföra.

Tja, vad ska man säga. Premissen är ny för mig, sjuk som den är. Masami Yuuki är mest känd för Patlabor som jag ännu inte fått mig själv att se. Det faktum att en remake av originalmangan (som gick 1985-88) påbörjades år 2003 gör det hela än mer intressant. (4:e juli) - phyxius

Natsume Yuujinchou
    Genre: Övernaturligt

Takashi Natsume har länge gömt att han har förmågan att se andar. Men först när han ärver en märklig bok från sin avlidna mormor får han svar på varför andarna omger honom. Det som innefattar denna boken är namnen på dessa andar. Ett bindande kontrakt är format mellan boken och dess ägare. Nu är Natsume, med hjälp av en katt-ande, fast besluten att upplösa kontrakten, frige andarna och lämna tillbaka deras namn.

Baserad på en manga av Midorikawa Yuki. Stilen påminner en del om XXXHOLiC och det är definitivt inget negativt. Jag förväntar mig konsekvenser över att kontrakten med vissa, behöver inte nödvändigtvis gälla alla, av dessa andar upplöses. Det är som sagt en grund till att de blev formade från första början, men vi får helt enkelt se. (7:e juli) - phyxius

Yakushiji Ryouko no Kaiki Jikenbo -Ryoko’s Case File-
    Genre: Mystik, Övernaturligt

Handlingen kretsar kring Ryoko Yakushiji som med en förstklassig utbildning och expertis i ryggsäcken arbetar hos polisen i Tokyo. Inte nog med att hennes fall ofta är bisarra och gränsar mot det övernaturliga, hon måste samtidigt handskas med sin rival Yukiko som är en minst lika begåvad utredare.

Regissören och studion som står bakom verkar rätt okända, så det ska bli spännande att se vart detta kommer ta vägen. För jag kommer definitivt ge serien en chans, eftersom själva premissen ser rätt intressant ut. Om de "bisarra och övernaturliga" fallen verkligen är bisarra och övernaturliga kan det till och med bli en favorit bland den kommande säsongens titlar. (6:e juli) - Yenetai

Telepathy Shoujo Ran
    Genre: Mystik, Superkrafter, Vardagsliv

Ran är en glad och energisk tjej med övernaturliga förmågor, som för närvarande går sitt första år i högstadiet. Tillsammans med vännerna Midori och Rui blandas hon ständigt in i diverse mystiska händelser, och som om inte det vore nog tvingas hon dessutom att hantera all den illvilja som omgivningen riktar mot henne på grund av hennes krafter.

Av någon anledning påminner animationsstilen och karaktärsdesignen mig om Kamichu!, så jag kommer i alla fall att ge den en chans. Huruvida den blir bra eller inte beror helt och hållet på hur intressanta mysterium de lyckas komma på, och förstås vilken sorts krafter det handlar om... (21:a juni) - Kamel

Detroit Metal City
    Genre: Mystik, Superkrafter, Vardagsliv

Souichi Negishi är en blyg ung man som aspirerar på att bli dagislärare. Saker och ting går dock inte som han ursprungligen tänkt sig, då han istället blir "Johannes Krauser II", låtskrivare och sångare i metal-bandet Detroit Metal City. Så fort den försynte Negishi får på sig sin tunga sminkning blir han plötsligt som förbytt och chockerar sin omgivning genom att häva ur sig de mest vulgära svordomar man någonsin skulle kunna tänka sig. Medan DMC's popularitet ständigt ökar börjar Negishi oroa sig för vilken effekt hans dubbla personlighet kommer att få på hans vanliga liv (framförallt på hans kärleksliv!)

Det här låter onekligen som en uppfriskande galen idé, och med ingen annan än Mushishi-regissören Hiroshi Nagahama bakom rodret kan det bli precis hur bra som helst. Detroit Metal City är faktiskt tillsammans med Blade of the Immortal den serie som jag ser fram emot mest av sommarsäsongens nyheter! =) (8:e aug) - Kamel

Nogizaka Haruka no Himitsu
    Genre: Komedi, Romantik

Yuto är till synes allmänt normal medan Haruka är attraktiv, intelligent och rik vilket leder andra studenter att idolisera henne. En dag vandrar Yuto in i skolbiblioteket för att lämna tillbaka en bok och råkar snubbla över Harukas djupaste, mörka hemlighet - hon absolut älskar animé och manga, med andra ord en helt normal otaku. Efter att ha lovat Haruka att hålla detta hemligt blir Yuto i sin tur Harukas rådgivare och tillitsfulla vän. Spenderar mera av sin tid med henne medan han får illvilliga, svårt avundsjuka blickar från sina övriga klasskamrater.

Ännu en serie som visar det allmänna otakulivet i Japan. Anledning nog att checka in. Dock är jag inte helt övertygad över tecknarstilen. Får hoppas att presentationen håller upp intresset för mig så är allt prima. (4:e juli) - phyxius

Antique Bakery
    Genre: Vardagsliv, Shoujo

En minst sagt brokig skara på fyra män bestämmer sig för att öppna ett konditori tillsammans. Konditoriet döper de till "Antik" då lokalerna tidigare användes till en antikaffär. Männen består av Tachibana, barnbarn till en rik affärsman och nybörjare inom chefsyrket som fick sin kärlek för bakelser genom en traumatisk händelse i barndomen; Ono Yuusuke en ökänd homosexuell och känd konditor; Kanda Eiji en före detta boxare med en förkärlek till bakelser och Kobayakawa Chikage barndomskamrat/betjänt till Tachibana. Tillsammans med sina kunder kan dessa fyra nu njuta av en av de viktiga sakerna i livet, bakelser.

Till er som nu tänker yaoi vill jag bara säga en sak: ni har fel. Många tror att detta är en yaoi på grund av upplägget och det faktum att författaren till mangan, Fumi Yoshinaga, är specifikt känd för sina yaoi-mangor. Detta är dock en shoujo med eventuella indrag av shounen-ai. Personligen anser jag att den verkar mer än bara sevärd och ser fram emot den. (4:e juli) - Wopsidaisy

World Destruction
    Genre: Fantasi, Äventyr

Spin-off på det kommande J-RPG Nintendo DS spelet. Handlingen centrerar sig kring Kylie som hemlighetsfullt besitter förmågan att förinta välden, utan att riktigt förstå varför. Han blir tvingad att sluta upp med en grupp som inte går mot att rädda välden, utan att förgöra den och börja på nytt. Den kvinnliga huvudrollsinnehavaren är Morte som har ett tragiskt förflutet bakom sig. Bland de övriga karaktärerna finns en halvmänniska vid namn Naja, Mortes barndomsvän - Agan - som kan förväxlas som en tjej men är född så långt som 300 år före tiden handlingen tar plats, med fler runt hörnet.

Blev uppmärksam över spelet för någon månad tillbaka. Man kan lugnt säga att företaget vill hypa upp spelet med en animé- och manga-spin-off drygt två månader före lansering. Skäll nog att kolla upp i min mening då företaget verkar ha tro att spelet kommer slå igenom. Production I.G står för animéproduktionen. (8:e juli) - phyxius

Ultraviolet: Code 044
    Genre: Action, Övernaturligt

Ultraviolet utspelar sig i en mörk framtid där vampyrer –människor lidande av en högt smittsam sjukdom vid namn hemoglophagia- används som statliga fågelskrämmor för att på så sätt få innevånarna att hålla sig i schack. Hjältinnan Violet är en hemophage som förlorat både sin man och sitt barn och slåss nu i en organisation mot regeringen. Hon får i sina strider ta hand om ett av regeringens "vapen", ett mystiskt barn vid namn Six.

Hoppas att denna anime kommer att bli bättre än den tidigare filmen vid samma namn. Den ser även ut att bli relativt mörk och det är alltid trevligt. (1:a juli) - blackandred

Chocolate Underground
    Genre: Barnprogram, Drama

Partiet "Bra för dig" har precis vunnit valet. Vid sin vinst tar de tillfället i akt och godkänner en ny lag, "Förbud mot Choklad". Denna lag innebär att efter klockan fem är all förtäring av alla dess sötsaker förbjudet. Huntley och Smudger, två 13-åriga pojkar, tycker att detta är fullständigt skandalöst. När de då finner ett lager av kakao och socker bestämmer de sig för att bekämpa lagen genom att smuggla choklad.

Tycker att hela upplägget verkar allmänt roligt och lovande för skratt. Sen att animen är byggd på en roman av Alex Shearer, som har blivit erkänd för sina bra barnböcker, gör väl inte saken sämre. (12:e juni) - Wopsidaisy

Strike Witches (TV)
    Genre: Sci-Fi, Magi

Efter ett mystiskt anfall av bomber, som plötsligt drabbade världen, börjar allting äntligen återhämta sig till hur det var förr. Men för att den hemska incidenten inte ska upprepas har tonårsflickor med magi i kroppen fått uppdraget att bli Strike Witches. Flickornas strid för att försvara deras älskade värld har precis börjat!

Det verkar vara en adaption av några noveller av Noboru Yamaguchi. Djurliknande människoflickor som sätter på sig avtagbara robotben med inbyggda jetmotorer? Nja, det känns som att det kan gå lite hur som helst. Men GONZO har ju i min mening lyckats åstakomma ett antal bra serier, och jag brukar digga flickor med vapen, så jag tror att jag kommer gilla den här. Ska definitivt ge den en chans. (4:e juli) - Yoshia

Koihime Musou
    Genre: Äventyr, Fantasy

Skolpojken Kazuto sugs in i en fantasyvärld ala Romance of the Three Kingdoms full av snygga och mäktiga tjejer som slåss för land och rike. Baseras på ett ero-game under samma namn vilket nog gör att vi kan se en del damer fightandes i utmanande klädsel. Spelet ska tydligen innehålla uppemot 30 tjejer, och om animen utnyttjar alla dessa har vi en lång serier framför oss att avverka...

Är väl inte särskilt sugen, men är ju alltid intressant att ta en titt på hur resultatet ser ut. Sen lockar väl den kinesiska historian lite. (1:a juli) - ollin

Fail blandat med Win och WTF
    Föregående kategori blev väldigt lång så det fick bli en till med diverse guldkorn och annat knas.

Cobra the Animation
    Genre: Manlig, Sci-Fi

Jag vet ärligt talat inte mycket alls om Cobra mer än att det finns en gammal serie från slutet av 80-talet vid namn Space Adventure Cobra, samt att det fanns en serietidning med Cobra här i Sverige i början av 90-talet.

Manlige rymdpiraten Cobra har även ett ballt laservapen i sin arm som är direkt kopplad till hans hjärna. Aimbot. Akta er alltså för Psycho-gun. (29:e aug) - ollin

Scarecrowman the Animation
    Genre: Komedi, Barnprogram, 3D!

En stormig natt vaknar plötsligten gammal fågelskrämma till liv. Ganska snart lyckas han skaffa en vän, som råkar vara dotter till en fågelskrämmeförsäljare.

Rolig animation, duktiga röstskådespelare som Hirofumi Nojima (Ranmaru, Wallflower och Hayato, Shakugan no Shana) och smått mysig, lättsam handling kan göra denna till en riktigt bra anime. (3:e juli) - Yoshia

Mahou Sensei Negima!: Shiroki Tsubasa Ala Alba
    Genre: Komedi, No more plz, Baka Rangers

Nån slags Negima-OVA ska också sändas. Jag såg en bra bit på nån Negima-anime, vilken har jag glömt och sen efter det så gjordes en alternativ version om jag minns rätt. Förvirringen spred sig och sedan dess har jag aldrig varit mig lik. Grubblat över vad som egentligen är uppföljare till vad, vilken serie som är den ultimata Negiman and what not.

Den som är intresserad att spana in mer Negima kan ju ta sig en titt på Anidb's relationsträd och försöka lista ut exakt vad man bör ha sett för att inte vara helt lost. Om det nu spelar nån större roll var i handlingen man kastas in. (17:e juli) - ollin

Neo Angelique Abyss: Second Age
    Genre: Fantasy, Äventyr, Reverse Harem, x_x

Uppföljaren till Neo Angelique Abyss följer troligtvis i samma fotspår... så jag drar en copy-paste på min, dock tämligen intetsägande, förtitt från i våras.

"Baseras på ett PS2-spel och ser ut att vara en reverse-harem av nåt slag.

Flickan Angelique studerar på en skola för tjejer som attackeras av monstren Thanatos. Nu är det hennes uppgift att rädda världen (?) och hon får antagligen hjälp av pojkarna vi ser på bilden.

Jag får serien-med-långa-namnet-vibbar av det här... *slår upp* Haruka Naru Toki no Naka de: Hachiyoushou, så hette den ju.
    " (7:e juli) - ollin

Vi som inte fick vara med
    Ytterligare ett par titlar som antingen verkade helt hopplösa, redan täckts i tidigare förtittar, eller som jag bara inte orkade kolla upp. Klicka på titeln för att besöka respektive officiell hemsida.

RoboDz Kazagumo Hen
    Choro-Q Deck System
    Kaitou Tenshi Twin Angel (OVA)
    Pokemon Diamond and Pearl ~Giratina and the Sky’s Bouquet~ Shaymin
    Akiba-chan

Samt dessa OVA:er som alla får en ny episod släppt.
    Kimi ga Nozomu Eien ~Next Season~ (25:e juni)
    Naisho no Tsubomi (27:e juni)
    Hoshi no Umi no Amuri (25:e juli)
    Mai-Otome 0~S.ifr~ (25:e juli)

Slutord
    Inte så överdrivet många serier den här säsongen, men det är ju trots allt sommar. Personligen är det väl mest Blade of the Immortal och School Rumble OVAn som känns rikigt intressanta, men jag har å andra sidan inte läst på allt för mycket, vilket antalet gästskribenter skvallrar om... Nåja, ett ganska brett utbud erbjuds även denna säsong! Trevlig sommar!

Källor/för vidare läsning: Gigapet That Animeblog Star Crossed Anime Blog
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #2Postades 2 år sedan
    Ett självklart val är ju så klart Blade of the Immortal^^!
    Tämligen Enkelt
    #3Postades 2 år sedan
    Blade of the Immortal, Ultraviolet: Code 044 och Nogizaka Haruka no Himitsu är serier som intresserar mig så här på förhand.
    Får se om jag plockar upp några fler serier.

Nogizaka Haruka no Himitsu kan ju bli hur kul som helst om den uppfyller mina förväntningar.
    Jag har sedan tidigare lärt mig att denna typ av serier kan variera rätt så mycket i kvalité, men självklart hoppas jag på det bästa ^^.
    Redigerades senast 2 år sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
    #4Postades 2 år sedan
    jo, Blade of the Immortal kommer jag kolla in :) hoppas på att striderna är välgjorda!
    Sekirei, verkar lite skumtrolig, ska kolla in den med ^_^ och kanske Nogizaka Haruka no Himitsu
    Redigerades senast 2 år sedan av ettan
    hej nej okej
  • Moxsen

Excuse me, please pass the salt

Skriv ett Off-topic-svar
    #5Postades 2 år sedan
    Vaf---- nu kommer jag ju ha ännu mindre tid till annat >.<

Hursomhelst, då jag inte läst Blade of the Immortal än så får man väl ta och kolla in den (Och någon jag känner kommer antagligen tvinga mig också :P )

Mahou Tsukai ni Taisetsu na Koto ~Natsu no Sora~ ser och låter för bra för att inte kollas upp.
    Kommer nog också kolla om Chocolate Underground, Antique Bakery,
    World Destruction, Natsume Yuujinchou och Kanske Birdy eller Telepathy Shoujo Ran är nått att ha.

Skall försöka banka in Slayers där någonstans också ^^

Håller mig på armlängds avstånd från:
    Citerar Yenetai
    ...episodisk anime utan någon sammanhängande story

samt

...skumpande bröst-faktorn inte allt för påträngande
    Redigerades senast 2 år sedan av Moxsen
    Va!? Var det där Moxsen?!!
    #6Postades 2 år sedan
    Blade of the immortal kan nog bli väldigt intressant, men jag ska nog inte se den... Mangan är ju väldigt bra men jag tror inte jag klarar så mycket "gore" på skärmen. :S Jag tänker iaf kolla in Natsume Yuujinchou, och serien efter (som har ett alldeles för långt namn), annars verkar inget särskilt lockande om man inte gillar ecchi eller slice of life.
    The LADY and the CHOCOLATE
    LADY: No Chocolate, I do not want you, for after the initial pleasure there is SICKNESS and there is GUILT.
    #7Postades 2 år sedan
    För mig blir det nog Blade of the Immortal, Shool Rumble och Detroit Metal City som får prio. Dock känner jag på mig att innan det är färdigt kommer jag att följa många fler =P
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
    #8Postades 2 år sedan
    Kommer självklart även följa School Rumble 3rd term eftersom att jag har sett de tidigare säsongerna och älskar dem.
    恥ずかしいセリフ禁止!
  • Taxos

Animecka's #1 Mecha-fan

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 2 år sedan
    Jag ska definitift se Slayers Revolution.
    Exia, förintar målet!
  • Kazuo

水はすべての生命である

Skriv ett Off-topic-svar
    #10Postades 2 år sedan
    Blade of the Immortal, Natsume Yuujinchou och Chocolate Underground. Blir en skön blandning av må-bra (chocolate underground), mystik (natsume yuujinchou) och action (blade of the immortal)
    Hoppas alla är bra.
    A good sword is the one left in it's scabbard.
    #11Postades 2 år sedan
    Sekirei och Blade of the immortal ser riktigt trevliga ut så om man inte har allt för mycket att göra så ska jag försöka mig på dem xD
    "Don't believe in yourself. Believe in me. Believe in me who belives in you!"
    #12Postades 2 år sedan
    Har hittils bestämt mig för att se Chocolate Underground, Antique Bakery, Ultraviolett Code 044 och Sekirei.. Blir nog några fler då jag inte läst igenom särskilt bra ännu ^^
    Ska däremot försöka hålla antalet nere eftersom jag redan har så många på min 'vill se'-lista.. -.-'
    Fjärran länder, djärva dueller, magiska trollformler, en förklädd prins.
    #13Postades 2 år sedan
    Dt finns väldigt många den här säsongen som lockar mig... Men jag kommer aldrig hinna följa alla, plus de som inte avslutats än från vårsäsongen, så jag tänker titta på första avsnittet av ett antal serier och sedan välja ut de som känns högst prio! (det kanske är så alla gör, vad vet jag o.o)

Men det blir väl Blade of the Immortal, Strike Witches, Scarecrowman, Chocolate Underground, Ultraviolet, World Destruction, Nogisaka Haruka no Himitsu, Detroit Metal City, Telepathy Soujo Ran och Ryoko's Case File som jag åtminstone kommer se första avsnittet av.
    "Without the villian, the hero can't shine. The opposite is just as true" - Tasuza Sakurano, Ginban Kaleidoscope
    #14Postades 2 år sedan
    Har tänkt kolla in alla de jag skrev om först och främst.

Sedan kanske Ryoko's Case File samt Sekirei kan vara något att se efter närmare på.
    Tog en snabb koll angående mangan av Sekirei och lol för en fanservice manga.. ^^''
    Klassas dessutom som en seinen manga.. tvivlar starkt att adaptionen kommer vara
    lika på fler än ett plan.. Premissen skriker "Pokémon" btw.. >_<

Blade kommer jag definitivt kolla upp.. första avsnittet av, bara för att se kvallen.

Annars är School Rumble OVA'ne de solklaraste här.

btw - Detroit Metal City påminner lite om Beavis and Butthead.. XD
    The Only Dependable Thing About the Future is Uncertainty - Amarant Coral.
    #15Postades 2 år sedan
    för mig blir det nog att kika in på den nya OVAn med Mai hime...
    ^^ och school rumble så klart
    Varför vara normal när man kan vara sig själv ^^
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #16Postades 2 år sedan
    Jag kan inte påstå att jag har några direkta förväntningar på sommarsäsongen, inte mycket jag tycker verkar spännande...

Blade of the Immortal vet jag inte om jag vågar se. Inte så att mangan är helig för mig eller nåt, men jag är ändå rädd att den kommer att bli misshandlad...

Natsume Yuujinchou, Detroit Metal City och World Destruction ska jag nog ta mig en titt på. Även om nallarna i den sistnämnda ger mig dåliga vibbar...

Mahou Tsukai... blev jag lite sugen på att se när jag läste här, men då får det bli till att plöja säsong ett först.

Jag har sett de tre första delarna av Chocolate Underground nu, och för mig känns det jättemycket sommarlovsmorgon. Trevligt alltså. :)
    #17Postades 2 år sedan
    Citerar Firiel
    Blade of the Immortal vet jag inte om jag vågar se. Inte så att mangan är helig för mig eller nåt, men jag är ändå rädd att den kommer att bli misshandlad...

Tänker också kolla in Blade, och det känns skönt att jag inte läst mangan. Slipper jag bli besviken. :)

Om jag får tid över tänker jag även ge World Destruction en chans.
    "Näst efter barn och hundar är musik det djävligaste jag vet" - August Strindberg
Visar 1-17 av 17

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen