forum .

Anime / Kuroshitsuji .

Kuroshitsuji

. sida 1 av 2

#1Postades 9 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Kuroshitsuji

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
    #2Postades 9 år sedan
    woho.. Jag längtar ^^
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #3Postades 9 år sedan
    Jag med^^, en av de animer som jag definitivt tänker kolla på i höst.
    Tämligen Enkelt
    #4Postades 9 år sedan
    Den här skall definitivt ses^^ men jag vill läsa mangan också^^ Måste checka om den är licenserad..
    "I have a father?"
    #5Postades 9 år sedan
    den verkar ha en sån där speciel stämmning O.o
    #6Postades 9 år sedan
    Jag ser fram emot att se denna... tråkiga är att jag inte har hittat någon fansub grupp som gör någon textning :/ är det någon som har tips eller vet vilka som subbar denna serie?
    #7Postades 9 år sedan
    Citerar VerChe
    Jag ser fram emot att se denna... tråkiga är att jag inte har hittat någon fansub grupp som gör någon textning :/ är det någon som har tips eller vet vilka som subbar denna serie?

Fick nyss reda på att Shinsen-subs kommer att subba den^^, Yay!
    Tämligen Enkelt
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #8Postades 9 år sedan
    Jag måste säga att jag gillade detta betydligt mer än jag förväntat mig. Har varit lite kluven till mangan eftersom den fokuserat väl mycket på tramshumor (i alla fall i början), men med första avsnittet här hoppar de ju rätt in i handlingen. Helt underbart! Nu har jag förväntningarna högt uppskruvade! Och så har de fått till riktigt passande röstskådespelare också.
    #9Postades 9 år sedan
    Jag håller med, det första avsnittet var helt ok. Fick känslan av att de har gjort animen lite mörkare än mangan, fast å andra sidan har jag inte läst så många kapitel av mangan, så jag vet inte riktigt vad man ska vänta sig. Jag gillade iaf animeringen, musiken och rösterna. Ser fram emot nästa avsnitt! :)
  • VerChe

jag är en katt =^.^=

Skriv ett Off-topic-svar V
    #10Postades 9 år sedan
    Mitt första intryck av serien är att den börjar väldigt intressant... man blir på ngt sätt tagen av handlingen och man blir mer intresserad av karaktärerna. Även om man fann det intressant så har jag svårt att bestämma mig om precis vad jag tycker om animationen och helheten. Men jag gillade den svarta humorn som finns och sedan själva allvaret, det blir en bra kombination. Men jag tyckte det var bra, jag ser fram emot nästa avsnitt.
    #11Postades 9 år sedan
    Efter detta med Jack The Ripper så tänker jag bara "oh man"... japaner MÅSTE förstöra vår historieskrivning med övernaturligt mumbo jumbo -.-'
    Jag får allt, ni får resten
    #12Postades 9 år sedan
    Meh, jag tycker lite tvärtom. Det är roligt att få se de olika tolkningarna på "klassikerna". Sen kan det i vissa fall bli för mycket, men i den här animen tycker jag att de gör det helt okej.

Jag måste säga att jag blev positivt överraskad efter de första avsnitten. Den har utvecklat sig till något som jag verkligen gillar! Gillar den mörka stilen kombinerad med det söta, bittersweet indeed.
    The LADY and the CHOCOLATE
    LADY: No Chocolate, I do not want you, for after the initial pleasure there is SICKNESS and there is GUILT.
    #13Postades 9 år sedan
    Gillar den här serien mycket! ^^
    (är det bara jag som tycker den är lik mangan "god child"?)
    ゆめやない
    #14Postades 9 år sedan
    Ville bara posta efter att ha sett avsnitt 19... OMG! Jag vill bara se mer nu :)
    You'll never make me leave | I wear this on my sleeve | You wanna follow something | Give me a better cause to lead |
    #15Postades 9 år sedan
    gahh! Såg nyss avsnitt 22 slutade ju jätte spännande! Känner mig lite osmart som såg det direkt när det kom ut på men ändå!!
    Vill ha mer NU!
    Redigerades senast 9 år sedan av flamexmetal
    ゆめやない
    #16Postades 9 år sedan
    Jag har bara sett sex avsnitt än så länge, och denna serie har verkligen fångat mitt intresse. Den är mörk och dyster, samtidigt som den är underhållande och intressant. Den är till och med rolig ibland.
    Jag skulle vilja se mer av varför han just blev Ciels butler, hur det gick till och hela.. bakgrundshistorien. Jag tror nog att jag tycker det är snäppet intressantare än själva handlingen i sig.
    Jag gillar att serien är i en sådan gammalmodig stil som den är, och bruset i avsnitten gör känslan av ålder mycket tydligare och intensivare. Jag tycker att tecknarstilen är jättetrevlig och väldigt passande, precis så som den ska vara för denna typen av serier. Inget gulligt trams, utan fint, och speciellt stilrent.

Det var lite random när Spoiler: Butler-shinigamin borstade håret rött bara.. xD
    Kono bangumi wa goran no sponsaa no teikyou de okurishimasu.
    #17Postades 9 år sedan
    Måste bara skriva att avsnitt nummer 21var.. jättebra! verkligen.. Att man fick veta om betjänternas liv (men inte Tanakas på något sätt :S ) och.. ja, jag känner på mig att det bara kommer bli bättre och bättre :d
    #18Postades 9 år sedan
    Alltså jag måste undra en sak: Kommer det verkligen 26 avsnitt? För det verkar verkligen som om det bara kommer vara 24 (om man tänker på ep 23...)
    Och jag hörde från någon att det skulle vara 24 episoder. T-T
    ゆめやない
    #19Postades 9 år sedan
    flamexmetal - Enligt japanska wikipedia är svaret 26 avsnitt.

Man tackar inte nej till fler avsnitt... eller gör man? ;) (Retorisk fråga föresten)
    Redigerades senast 9 år sedan av phyxius
    The Only Dependable Thing About the Future is Uncertainty - Amarant Coral.
    #20Postades 9 år sedan
    Jag tänkte undra en ganska viktig sak här.
    Episod 21: heter den Servants?
    För [ronery] gjorde ett 22a (som tydligen skulle vara 21 men de hade skrivit fel eller nått) som hette så. och jag hittar inte nästa avsnitt.
    Är det någon som har lust att.. hjälpa till? =)
Visar 1-20 av 39

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen