#1Postades 3 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Kimi ga Nozomu Eien

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
    #2Postades 1 år sedan
    Tillsammans med Saikano är nog denna en av de sorligaste animeerna ever, även om jag aldrig grät så vart jag emotionellt rörd flera gånger under seriens gång. Snacka om tragiska karaktärer som bara slickar varandras sår och är totalt självdestruktiva. Musiken var även den ytterst bra på att skapa en sorlig stämmning.
    Jag får allt, ni får resten
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #3Postades 1 år sedan
    Väldigt sorglig anime T~T
    Är det bara jag som tycker att det är ganska ofta personer som ligger i koma i såna här visual arts-aktiga animer.
    ゆめやない
    #4Postades 1 år sedan
    Riktigt, riktigt bra serie som jag av hela mitt hjärta rekommenderar ;)
    Dock väldigt sorglig och dramatiskt.
    :)
    #5Postades 1 år sedan
    Såg de 8 avsnitten av den här serien igår natt mellan typ elva/halv tolv och halv tre..fick sedan efter det tvinga mig i säng eftersom att frestelsen att kolla vidare var väldigt stor även om jag blev riktigt trött..och sen såg jag klart de sex resterande avsnitten idag på förmiddagen. Riktigt ***** bra serie måste jag verkligen säga. Spoiler: Riktigt bra story och bra gjord, snacka om problem det måste ha varit för Takayuki..först hamnar Haruka i koma i tre år och han blir ihop med Mitsuki istället, och sen helt plötsligt vaknar Haruka upp..Sorglig var den också som ni säger..t.ex. när Takayuki och Haruka säger farväl i det sista avsnittet :( :( :( :( :( :( :( :(
    Som sagt, riktigt riktigt bra serie som man fastnade i och blev berörd av och kan också verkligen rekommendera den som "Kromgol" här ovan..
    Precis som "Logos" säger, även om jag inte grät någon gång under serien blev man många gånger rörd..som sagt, en serie man fastnade i och som berörde, och som jag också kan starkt rekommendera..
    Redigerades senast 1 år sedan av JontiHagane
    Hito wa nanika no gisei nashi ni nanimo eru koto wa dekinai. Nanika wo eru tame ni wa doutou no daika ga hitsuyou ni naru. Sore ga renkinjutsu ni okeru touka koukan no gensoku da. Sono koro bokura wa sore ga sekai no shinjitsu da to shinjiteita.
  • Kazuo

水はすべての生命である

Skriv ett Off-topic-svar
    #6Postades 1 år sedan
    Känns nästan som om jag sett en annan serie än denna när jag läser allas kommentarer. Den har fått bra betyg, och vunnit pris men jag kan inte tycka mer än att den var onödigt överdriven och ganska medelmåttig. Någonting måste jag uppenbarligen ha missat.
    A good sword is the one left in it's scabbard.
  • JontiHagane

Genshiken member

Skriv ett Off-topic-svar
    #7Postades 1 år sedan
    Citerar Kazuo
    Känns nästan som om jag sett en annan serie än denna när jag läser allas kommentarer. Den har fått bra betyg, och vunnit pris men jag kan inte tycka mer än att den var onödigt överdriven och ganska medelmåttig. Någonting måste jag uppenbarligen ha missat.

Hehe, alla har ju olika smak så ;P Du kanske inte är så mycket för den här typen av serie, medan andra finner den riktigt bra (: Olika smak så, och det är ju inget fel med det (:
    Hito wa nanika no gisei nashi ni nanimo eru koto wa dekinai. Nanika wo eru tame ni wa doutou no daika ga hitsuyou ni naru. Sore ga renkinjutsu ni okeru touka koukan no gensoku da. Sono koro bokura wa sore ga sekai no shinjitsu da to shinjiteita.
  • Kazuo

水はすべての生命である

Skriv ett Off-topic-svar
    #8Postades 1 år sedan
    Citerar JontiHagane
    Hehe, alla har ju olika smak så ;P Du kanske inte är så mycket för den här typen av serie, medan andra finner den riktigt bra (: Olika smak så, och det är ju inget fel med det (:

Jo så är det väl självklart. Men det är ju just det att jag i övrigt brukar gilla den här typen av serier men men, inte mycket att göra åt saken, jag får hitta andra serier jag gillar helt enkelt.
    A good sword is the one left in it's scabbard.
    #9Postades 1 år sedan
    så nu har jag också sett igenom denna serie, tycker den var väldigt bra, ger en en inblick på hur människor egentligen är och hur dom hanterar sådana jobbiga situationer

Dock tycker jag att serien Ayashi no Ceres var mycket sorgsenare än denna
    #10Postades 1 år sedan
    ingen serie jag skulle recomendera en deppig tittare. såg hela serien under ett svep och den e nog en av de sorgligaste jag sett
    #11Postades 1 år sedan
    Riktigt sorglig i slutet!
    Hemsk är den och jag måste säga att jag tycker han skulle ha stannat med Haruka i stället. Snacka om hemskt det skulle har varit att vakna upp efter 3 år och då få höra att den man älskar är tillsammans med ens bästa vän istället.
    Men den kan rekomenderas ^^
    #12Postades 1 år sedan
    Citerar LillyButterfly
    Hemsk är den och jag måste säga att jag tycker han skulle ha stannat med Haruka i stället. Snacka om hemskt det skulle har varit att vakna upp efter 3 år och då få höra att den man älskar är tillsammans med ens bästa vän istället.

Se uppföljaren Next Season där Spoiler: han faktiskt väljer Haruka istället :P
    Redigerades senast 1 år sedan av Logos
    Jag får allt, ni får resten
  • JontiHagane

Genshiken member

Skriv ett Off-topic-svar
    #13Postades 1 år sedan
    Citerar LillyButterfly

Håller verkligen med om det. Jag tycker också att han skulle ha stannat med Haruka, är väl därför jag gillade OVA:n väldigt bra också, som Logos säger kolla in den^^
    Egentligen är väl detta lite spoiler kanske men men.
    Redigerades senast 1 år sedan av JontiHagane
    #14Postades 341 dagar sedan
    hahah ok ska se den ^^ =D
  • Inlägget raderat av Yoshia. Klicka här för anledning
  • Raffaella-chan

Life is whatever you want it to be..

Skriv ett Off-topic-svar
    #16Postades 113 dagar sedan
    Vill se! ;)

Vart kan man se delarna gratis?
    Kikyo möter Kagome på andra sidan,efter Kagomes död. Kikyo: HAHA LOOSER JAG KYSSTE HONOM 2 GR!!!
  • JontiHagane

Genshiken member

Skriv ett Off-topic-svar
    #17Postades 113 dagar sedan
    Citerar Raffaella-chan

Vart kan man se delarna gratis?

Ja du kan ju alltid ladda ner via någon torrentsida eller alternativt se streamat på typ www.animeseason.com eller dylikt.

Den är väldigt sevärd iaf så jag rekommenderar dig till det! (; ;P
    Redigerades senast 113 dagar sedan av JontiHagane
  • Raffaella-chan

Skriv ett Off-topic-svar
    #18Postades 111 dagar sedan
    Citerar JontiHagane
    Ja du kan ju alltid ladda ner via någon torrentsida eller alternativt se streamat på typ www.animeseason.com eller dylikt.

Den är väldigt sevärd iaf så jag rekommenderar dig till det! (; ;P
    Redigerades senast 2 dagar sedan av JontiHagane

Jag är helt galen just nu av någon anledning i sorliga animeer,verkar riktigt bra ^^'
    Såg just första delen som var helt okej,tack för länken =P
    Redigerades senast 111 dagar sedan av Raffaella-chan
    Kikyo möter Kagome på andra sidan,efter Kagomes död. Kikyo: HAHA LOOSER JAG KYSSTE HONOM 2 GR!!!
  • JontiHagane

Genshiken member

Skriv ett Off-topic-svar
    #19Postades 111 dagar sedan
    Citerar Raffaella-chan
    Jag är helt galen just nu av någon anledning i sorliga animeer,verkar riktigt bra ^^'

Då är serien perfekt för dig! xP
  • Raffaella-chan

Skriv ett Off-topic-svar
    #20Postades 111 dagar sedan
    Citerar JontiHagane
    Då är serien perfekt för dig! xP

Haha,längtar tills serien tar fram det sorliga i sig ;P
Visar 1-20 av 21

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen