forum .

Anime / 07-Ghost .

07-Ghost

. sida 1 av 3

#1Postades 1 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi 07-Ghost

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
    #2Postades 1 år sedan
    Måste se! >__<
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #3Postades 1 år sedan
    Ahh, sett det första avsnittet ett par gånger nu och det var precis så underbart jag hoppades att det skulle bli!! :D Även om det är en massa viktiga karaktärer som inte kommit en så tror jag att det är helt omöjligt för 07Ghost att faila!

OP var också passade tyckte jag, ED var inte lika bra, men helt okej. Gaah, vill ha nästa avsnitt nu!
    "I have a father?"
    #4Postades 1 år sedan
    Citerar wacko
    Ahh, sett det första avsnittet ett par gånger nu och det var precis så underbart jag hoppades att det skulle bli!! :D

Ah. :D

Väntar bara på subs.
    Favoritanime, plats 2
    #5Postades 1 år sedan
    Såg nyss första avsnittet, och jag tycker att det var bra. ^^
    Tänker verkligen fortsätta följa den här serien!
    -Fast det var lite konstigt 'prov' de fick göra..
    ゆめやない
    #6Postades 1 år sedan
    Jag tyckte också första avsnittet var bra. Inte superbra dock, men helt okej.

Citerar flamexmetal
    -Fast det var lite konstigt 'prov' de fick göra..

jo, fast det var ju för att de skulle kunna använda sina kunskaper irl också och inte bara teoretiskt.

Annars så tycker jag att Sklaven (som inte alls är slav på tyska väl ? :S ) liknar Lelouch (eller Suzaku) från Code Geass. I utseendet då alltså, men vem vet, han kanske blir en liten ond en lite senare.
    Redigerades senast 1 år sedan av Elix
    Kono bangumi wa goran no sponsaa no teikyou de okurishimasu.
  • nitch

låtsas att det regnar*

Skriv ett Off-topic-svar
    #7Postades 1 år sedan
    håller med er. tycker inte heller det var super bra, men tillräckligt bra för få en att vilja se nästa avsnitt.
    " Jag tycker att det är väldigt lungt och skönt här, även om vi kan bli bättre. Vi kanske inte är perfekta, men vi är fanimej bäst. " - wako-kun, 09.
  • BouBrokeMyHeart

Crazy Medlem... Really ;P

Skriv ett Off-topic-svar
    #8Postades 1 år sedan
    Mja, innan första avsnittet släpptes började jag läsa mangan så jag längtade verkligen efter den här serien ^^
    Det ska bli kul att se hur animen blir och jag längtar nu till avsnitt två ;P

Första avsnittet var bra (bättre än bra men det finns inget passande ord) men inte riktigt som jag hoppades och det är fastän jag läst mangan ;)
    You'll never make me leave | I wear this on my sleeve | You wanna follow something | Give me a better cause to lead |
  • VerChe

jag är en katt =^.^=

Skriv ett Off-topic-svar V
    #9Postades 1 år sedan
    Fastnade någorlunda för den här serien. Det var ngt med stilen i den och samtidigt så fanns det ngt i handlingen som verkade intressant. Det är en shounen, men inte en alldaglig shounen måste jag säga. Jag gillade på ngt sätt den här "magin", om man nu kan kalla det för magi, men jag gillade att det är något som man inte har sett innan från shounen genren. Dock är ju storyn inte så "nytt", hämnd för sin far-blaha. Men det är ju självklart att det alltid ska finnas en stereo typisk sak i en shounen. Men vem vet, eftersom jag inte har läst mangan, så kanske den utvecklas och blir mer annorlunda.
    Jag gillade animationen och regin. Vi får se om det utvecklas också, men jag ser faktiskt fram emot att fortsätta denna nya resa!
    #10Postades 1 år sedan
    Såg nyss på första avsnittet. Jättebra. Ska fortsätta.
    Favoritanime, plats 2
    #11Postades 1 år sedan
    Aa bra faktist, det fick lite fort allting bara.. önskade att det kunde vara lite mer utdraget. man är ju van vid Naruto! :P men annars jävligt spännande.. fårse vart Teito tar vägen nu då.. och vad han träffar för människor. kommer bli roligt att se
    History's strongest masters number one disciple, Shirahama Kenichi.
  • Niathel

Datte ai ja nai?

Skriv ett Off-topic-svar
    #12Postades 1 år sedan
    yahoo ^^
    jag har sett båda utkomna avsnitten i 07-Ghost, och jag måste säga att jag tycker att mangan är bättre. De följer förviso mangan bra, men tycker ändå att det är något med animen som fattas!
    Älskar iaf mangan så ska forstätta titta på Animen
    What I am does not define who i am, or what i believe in
    #13Postades 1 år sedan
    Tycker att den verkar helt okej, lite många karaktärer att hålla reda på, och det går lite väl snabbt, men jag blev i alla fall inte lika förvirrad som när jag förskte läsa mangan. =) Kanske inte är så jätte-orginell med den där "aldrig haft en vän förut så du är hela min familj" och lite andra smågrejor (bl a det VerChe sa), men jag ska följa den. Hoppas bara den får lite mer djup, och lyckas överraska mig.
    The LADY and the CHOCOLATE
    LADY: No Chocolate, I do not want you, for after the initial pleasure there is SICKNESS and there is GUILT.
    #14Postades 1 år sedan
    Citerar Niathel
    yahoo ^^
    jag har sett båda utkomna avsnitten i 07-Ghost, och jag måste säga att jag tycker att mangan är bättre. De följer förviso mangan bra, men tycker ändå att det är något med animen som fattas!
    Älskar iaf mangan så ska forstätta titta på Animen

Jag gillade också mangan, men använder animen som komplement då jag till en början hade mycket svårt att hänga med i mangan. Så kombinationen av de båda kan nog bli riktigt bra om serien fortsätter följa mangan ^^

Kan bli riktigt bra!
  • Niathel

Datte ai ja nai?

Skriv ett Off-topic-svar
    #15Postades 1 år sedan
    Citerar Akaa
    Jag gillade också mangan, men använder animen som komplement då jag till en början hade mycket svårt att hänga med i mangan. Så kombinationen av de båda kan nog bli riktigt bra om serien fortsätter följa mangan ^^

Kan bli riktigt bra!

Ooh Ja! klart att det kan, och det tror jag med =)

En annan sak som jag inte riktigt gillade från början, men man vänjer sig ju! var valet av Teitos Seiyuu ... Jag tycker, även om Teito bara är en pojke, skulle ha haft en mer pojkaktig röst ;P och inte Mitsuki Saiga.. Hon är duktig förviso, men tyckte inte det passade med hennes röst just till Teito ;p
    #16Postades 1 år sedan
    Citerar Niathel
    En annan sak som jag inte riktigt gillade från början, men man vänjer sig ju! var valet av Teitos Seiyuu ... Jag tycker, även om Teito bara är en pojke, skulle ha haft en mer pojkaktig röst ;P och inte Mitsuki Saiga.. Hon är duktig förviso, men tyckte inte det passade med hennes röst just till Teito ;p

Det kan du ha rätt i :D Jag älskar dock Sho Hayami som Ayanami, kan vara för att jag även tycker att han passar så makalöst bra som Aizen i Bleach.
  • Niathel

Datte ai ja nai?

Skriv ett Off-topic-svar
    #17Postades 1 år sedan
    Citerar Akaa
    Det kan du ha rätt i :D Jag älskar dock Sho Hayami som Ayanami, kan vara för att jag även tycker att han passar så makalöst bra som Aizen i Bleach.

Oh ja! han var det inget fel på alls ;D
    #18Postades 1 år sedan
    Citerar Akaa

Ayanamis röst är den enda jag stör mig på, den är alldeles för... mörk. Oftas är mörk en bra sak, men den passar helt enkelt inte på honom, den skulle vara mer ondskefull och lurig på något sätt..
    "I have a father?"
    #19Postades 1 år sedan
    Citerar wacko
    Ayanamis röst är den enda jag stör mig på, den är alldeles för... mörk. Oftas är mörk en bra sak, men den passar helt enkelt inte på honom, den skulle vara mer ondskefull och lurig på något sätt..

Ja smaken är som baken ^^ Jag tycker han passar riktigt bra in på karaktären.
    #20Postades 1 år sedan
    Jag tycker rösten är helt okej, lite mörk kanske där som wacko tyckte, men jag tycker självklart att den passar Aizen bättre.

Annars var avsnitt 2 nästan awesome :D
    Kono bangumi wa goran no sponsaa no teikyou de okurishimasu.
Visar 1-20 av 56

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen