#1Postades 9 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Queen's Blade: Rurou no Senshi

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
  • nitch

låtsas att det regnar*

Skriv ett Off-topic-svar
    #2Postades 9 år sedan
    Skulle nog tittat om inte rome bruden hade f-kupa. Gav mig direkt idéen att hela animen kommer fokusera på sexualitet.

Om jag inte har fel så finns det en liknande anime där tjejernas kläder spricker osv. Bara jag som fick känslan av att det kommer bli en liknande anime?
    " Jag tycker att det är väldigt lungt och skönt här, även om vi kan bli bättre. Vi kanske inte är perfekta, men vi är fanimej bäst. " - wako-kun, 09.
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • Moxsen

Excuse me, please pass the salt

Skriv ett Off-topic-svar
    #3Postades 9 år sedan
    Citerar nitch
    liknande anime?

Med tanke på vad regissören (Kinji Yoshimoto) har jobbat med förut så. Ja.

Jag kommer inte ägna denna animen nån mer uppmärksamhet tror jag.
    Redigerades senast 9 år sedan av Moxsen
    Va!? Var det där Moxsen?!!
    #4Postades 9 år sedan
    Citerar nitch
    Om jag inte har fel så finns det en liknande anime där tjejernas kläder spricker osv. Bara jag som fick känslan av att det kommer bli en liknande anime?

Då börjar den ju på plus.

Citerar nitch
    Gav mig direkt idéen att hela animen kommer fokusera på sexualitet.

Om du har rätt så kan det bli en modern klassiker.

EDIT: Kollade just på trailern....gillar man bröst så kan nog detta bli en kanon serie, så mycket string-rumpor och knappt-täckta bröst ser man inte utanför hentai världen vanligtvis...
    Om serien nu av någon anledning skulle vara speciell och bra (vilket jag knappast tror att den kommer vara) så kan man nog ändå inte se den utan att skämmas. xD
    www.dannychoo.com/detail/mac/eng/image/12375/Queen's+Blade+trailer.html
    Redigerades senast 9 år sedan av Ablin
    "The hero and the coward both feel the same thing, but the hero uses his fear, projects it onto his opponent, while the coward runs. It's the same thing, fear, but it's what you do with it that matters."
  • nitch

låtsas att det regnar*

Skriv ett Off-topic-svar
    #5Postades 9 år sedan
    Såg inte ett dugg bra ut, tror allt kommer fokuseras på superheta anime brudar så arbetet på en bra story med ett bra inlägg inte kommer existera på långa vägar.
    " Jag tycker att det är väldigt lungt och skönt här, även om vi kan bli bättre. Vi kanske inte är perfekta, men vi är fanimej bäst. " - wako-kun, 09.
  • Moxsen

Excuse me, please pass the salt

Skriv ett Off-topic-svar
    #6Postades 9 år sedan
    Tänka vad bra den hade kunnat bli dock. Jag har inget emot svärdsvingande, olika vapen, hjältinnor och krig men i denna förpackningen kommer det ju bara bli löjligt.
    Va!? Var det där Moxsen?!!
    #7Postades 9 år sedan
    Citerar Moxsen
    Tänka vad bra den hade kunnat bli dock. Jag har inget emot svärdsvingande, olika vapen, hjältinnor och krig men i denna förpackningen kommer det ju bara bli löjligt.

haha håller med. Tror dock den kommer bli en anime i mängden, den kommer inte att utmärka sig någonstans, vilket gör att jag antagligen skiter i den. Sen är det alltid lite kul när japanerna överdriver som de gör i den här. Är det någon inofficiell tävling bland animeskapare att försöka göra störst tuttar eller att hitta på "the most revealing outfit thats not hentai" till sina karaktärer. Jeez.

Bonus-inlägg; tror det var 33% av all hentai i japan skrivs av kvinnor, en majoritet av dessa är "sjuka" serier med tentakler och monster./källa Jox och hans japan-plugg bok.

WUUUT i say!
    "The hero and the coward both feel the same thing, but the hero uses his fear, projects it onto his opponent, while the coward runs. It's the same thing, fear, but it's what you do with it that matters."
    #8Postades 9 år sedan
    Citerar nitch
    Såg inte ett dugg bra ut, tror allt kommer fokuseras på superheta anime brudar så arbetet på en bra story med ett bra inlägg inte kommer existera på långa vägar.

Inte direkt som om handlingen är säljpunkten, tror jag. ;)

Det mesta ser riktigt schysst animerat ut, så jag tror nog den här kan vara en vinnare. Speciellt med tanke på fanbasen runt om i världen, och all merch.
    Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah-nagl fhtagn! Mene, mene, tekel, upharsin!
  • BouBrokeMyHeart

Crazy Medlem... Really ;P

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 9 år sedan
    Checkade out lite nya pågående serier och började bara titta på den här utan att läsa vad den handlade om (Det stod inget på sidan, fanns ingen bild och jag orkade inte gå in på wikipedia och kolla), stror chock... O.O Hade verkligen inte väntat mig det där...

Jag vet att det finns en tre avsnitts gräns men jag kommer absolut inte titta på den här serien... tycker den är för nedvärderande eller nått. Men jag är tjej då också :P
    You'll never make me leave | I wear this on my sleeve | You wanna follow something | Give me a better cause to lead |
  • nitch

låtsas att det regnar*

Skriv ett Off-topic-svar
    #10Postades 9 år sedan
    såg en raw, verkligen inget jag planerade. storyn kommer nog vara värdelös och tyckte att animeringen var mycket sämre än de andra 09 animesen jag sett tidigare.
    #11Postades 9 år sedan
    Spoiler: Exploderande tuttar.... 4/10...
    Redigerades senast 9 år sedan av ZaQen
    "I may not be beautiful, but parts of me are pretty awesome"
    #12Postades 9 år sedan
    Jag avstår nog från att se den, och läser någon random blog-review av den sedan.

Det är nog så mycket roligare att läsa sågningar och kommentarer innehållande frätande kroppsvätskor och omöjliga bröst än att faktiskt se det själv. ;)
    "Näst efter barn och hundar är musik det djävligaste jag vet" - August Strindberg
    #13Postades 9 år sedan
    Citerar Yenetai
    omöjliga bröst

Spoiler: Dom exploderar!
    "I may not be beautiful, but parts of me are pretty awesome"
    #14Postades 3 år sedan
    Tyckte denna serie var väldigt bra :) Inte pga av där är mycket naket men pga av denna serie är annorlunda vad jag sett. Klart så förstör boobsen lite ibland men om man kan kolla bortom det så är handling, animation och karaktärerna väldigt intressanta.
    Tycker de flesta här har fel syn på denna serie, de ända ni koncentrerar er på är de nakna, men kolla fler avsnitt så ser ni mer av storyn.
Visar 1-14 av 14

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen