#1Postades 8 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Toaru Kagaku no Railgun

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
  • Meerkat

Beyond definition!

Skriv ett Off-topic-svar
    #2Postades 8 år sedan
    Om man dömmer från första avsnittet är det som om den tagit bort plotten och absorberat k-on. :/
    Asocial och pratglad
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • gronbanan

Kanske inte ett spöke längre.

Skriv ett Off-topic-svar
    #3Postades 8 år sedan
    Har nu sätt avsnitt två och jag tycker att det är synd att de helt tycks ha struntat i någon form av seriös handling. Det var just blandningen av allvar och humor som gjorde Index bra, men nu känns det bara löjligt. Men jag tycke det var nice att se att Toma gör ett kort inhopp i avsnittet, och det för mig direkt in på en fråga. Tror ni liksom jag att denna serie utspelar sig innan alt precis i början av Index, och i så fall kommer vi att få veta mer om hela "klon" storyn eller har de bara helt utelämnat allt sådant?
    "Time waits for no one" - The Girl Who Leapt Through Time
  • nitch

låtsas att det regnar*

Skriv ett Off-topic-svar
    #4Postades 8 år sedan
    Inte sett Index men efter sett första avsnittet gillade jag den av någon anledning. Bara jag som hoppas på någon sorts av förhållande mellan Electro girl and level0 bruden?

go shoujo-ai!!!
    Redigerades senast 8 år sedan av nitch
    " Jag tycker att det är väldigt lungt och skönt här, även om vi kan bli bättre. Vi kanske inte är perfekta, men vi är fanimej bäst. " - wako-kun, 09.
  • BouBrokeMyHeart

Crazy Medlem... Really ;P

Skriv ett Off-topic-svar
    #5Postades 8 år sedan
    Har inte heller sett Index och jag gillade också första avsnittet men nu när jag sett andra kan jag bara hoppas på att serien blir seriösare :/ Annars dropppar jag den...
    Redigerades senast 8 år sedan av BouBrokeMyHeart
    You'll never make me leave | I wear this on my sleeve | You wanna follow something | Give me a better cause to lead |
  • Meerkat

Beyond definition!

Skriv ett Off-topic-svar
    #6Postades 8 år sedan
    Kuroko är hämsk! Hon försöker ju fan droga henne! O.O För att inte tala om alla andra seriösa sexuella trakaserier och inkräktande på misakas privat liv. Liksom hon borde få ganska många års fängelse ifall misaka bara skulle vilja anmäla henne.

Det här suger. Jag ger den här serien ett avsnitt till och om den inte fått någon plot då så är det hej då. :(
    Asocial och pratglad
    #7Postades 8 år sedan
    en hel del komentarer men bara 1 person som röstat. e den inte röst vänlig ?
    #8Postades 8 år sedan
    Citerar goggo
    en hel del komentarer men bara 1 person som röstat. e den inte röst vänlig ?

Det handlar nog mer om att det inte går att ge en hel serie ett rättvist betyg efter bara två avsnitt.
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
  • gronbanan

Kanske inte ett spöke längre.

1 svar i Off-topic. Besvara/visa inlägg
    #9Postades 8 år sedan
    Jag sätter nästan aldrig betyg på en serie som jag inte sätt klart. då jag endast vill betygsätta helheten.
    "Time waits for no one" - The Girl Who Leapt Through Time
    #10Postades 8 år sedan
    Citerar Meerkat
    Det här suger. Jag ger den här serien ett avsnitt till och om den inte fått någon plot då så är det hej då. :(

man kan väl inte bedöma en anime så fort heller D=
    #11Postades 8 år sedan
    oftast klagar jag också på personer som bedömmer en anime för fort men rakt av så tycker jag inte om sån här poänglös ecchi moe "jag våldtar dig nästan men om två minuter kommer vi låtsas om att inget hänt" anime. Och jag har helt enkelt en känsla av att det här är en sådan med tanke på att under de första två avsnitten Spoiler: så hade kuroku glompat misaka i duschen, försökt droga henne och snott hennes trosor (medans hon hade de på sig). Det kanske är fel på mig men när det går över vissa gränser så finner jag det bara olustigt. :/
    Redigerades senast 8 år sedan av Meerkat
    Asocial och pratglad
    #12Postades 8 år sedan
    Det är egentligen inte denna sorts anime jag söker men kan ibland ändå känna en viss tillfredsställelse när ja kollar på komedi/lätt action serier. Men jag gillar hur den är tecknad och gillar speciellt staden dom bor i. Tycker som många andra att den kan värka lite planlös men gillar ändå det lilla den går efter.
    Helt enkelt en lätt serie man kan kolla på under den måltid man känner sig mest tillfredsställd att kolla på anime till.

Jag har inte sett Index men kommer antagligen att se den inom en snar framtid.
    Sömn är ett fenomen som kan framträda när det uppstår för mycket blod i koffeinomloppet
    #13Postades 8 år sedan
    Jag bestämde mig så här mitt under höst säsongen att se denna serie. Jag går direkt på side-storyn och hoppar över To Aru Majutsu no Index och ser den kanske senare. Är det någon mer än jag som tycker att Kuroko låter som en gammal tant? ;-)
    Redigerades senast 8 år sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #14Postades 8 år sedan
    Såg första avsnittet igår och tycker det är humoristiskt hur de framställer tjejernas relation till varandra. Tycker inte det känns så realistiskt direkt, snarare stereotypt.

Och ja, Kuroko låter som en 90-årig gammal tant.
    Redigerades senast 8 år sedan av Saya
    せかいをかくめいするちからを
    #15Postades 8 år sedan
    Citerar Saya
    Och ja, Kuroko låter som en 90-årig gammal tant.

Precis!
    Hon kanske inte bara kan teleportera sig utan även dölja sin ålder ;P
    恥ずかしいセリフ禁止!
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #16Postades 8 år sedan
    Citerar Tsukasa-san
    Precis!
    Hon kanske inte bara kan teleportera sig utan även dölja sin ålder ;P

Det vore inte omöjligt! (fast det skulle göra henne till ett Spoiler: pedo >.< :S verkligen sjuk karaktär imo Men jag tycker att serien hittills verkar rätt så intressant (gillar teckningsstilen eller vad man nu ska kalla den för). Men pga de flestas negativa kommentarer så förväntar jag mig inte särskilt mycket, egentligen.
    せかいをかくめいするちからを
    #17Postades 8 år sedan
    Citerar Saya
    Men pga de flestas negativa kommentarer så förväntar jag mig inte särskilt mycket, egentligen.

Jaså, har inte läst kommentarerna i tråden men det förvånar mig lite att folk här tycker den är dålig. Jag själv tycker den är rätt så bra och har bara läst positiva saker om denna serie på andra forum och anime sajter.
    Redigerades senast 8 år sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #18Postades 8 år sedan
    Citerar Tsukasa-san
    positiva saker om denna serie på andra forum och anime sajter.

Faktiskt också läst några bra recensioner och åsikter om den, men jag litar mycket på animeckamedlemmarnas åsikter D:
    せかいをかくめいするちからを
    #19Postades 8 år sedan
    Rätt jädra fånig har den varit de tre avsnitt jag sätt. No Index hade en riktigt skönt mix av action, humor och story. Denna blir man bara dum i huvudet av att se tycker jag, kass humor i de flesta fall (även om jag fnissat åt några saker). Nej jag hoppas på en förbättring snarast!
    Jag får allt, ni får resten
    #20Postades 8 år sedan
    Citerar Logos
    Rätt jädra fånig har den varit de tre avsnitt jag sätt. No Index hade en riktigt skönt mix av action, humor och story. Denna blir man bara dum i huvudet av att se tycker jag, kass humor i de flesta fall (även om jag fnissat åt några saker). Nej jag hoppas på en förbättring snarast!

ja dom första avsnitten är rätt löjliga men längre fram blir den helt plötsligt seriös och liknar mer No Index. så hoppa över dom första avsnitten.
    Redigerades senast 8 år sedan av Dannerr
    .........................................
Visar 1-20 av 22

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen