#1Postades 11 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Full Metal Panic!

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #2Postades 9 år sedan
    Otroligt många röster och inga inlägg? Skumt...
    Well, anyway vad tycker ni? Inte sett den, men vill ha er personliga åsikt (funderar på o se den).
    せかいをかくめいするちからを
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #3Postades 9 år sedan
    Jag tycker att första säsongen är sådär.
    Andra och tredje säsongen är guld. ; ).
    恥ずかしいセリフ禁止!
    #4Postades 9 år sedan
    Jag tyckte första säsongen var bra, andra var väl humelihum och tredje harjag ännu inte sett :P
    "I have a father?"
  • herolove

"Animeckas barnvakt";)

Skriv ett Off-topic-svar Ω
    #5Postades 9 år sedan
    Jag tyckte de var bra, men jag föredrar de andra serierna framför Fumoffu. Men den har ett antal höjdpunkter den också;)
    #6Postades 9 år sedan
    Jag har bara sett första och tycker verkligen att den är värd att se. Komisk och mechig liksom. Eller typ: mecha, drama och militär slängs in i en komisk, "civil" skolmiljö X)
    "Nothing worth having comes without some kind of fight, got to kick the darkness 'til it bleeds daylight."
  • Taxos

Animecka's #1 Mecha-fan

Skriv ett Off-topic-svar
    #7Postades 9 år sedan
    Inte den bästa mechan som finns men jag gillar karaktärerna, Souske är kul när han missförstår saker och pratar som om han följer order, Chidori är snygg och tuff men jag njöt inte riktigt av första säsongen.

Säsong två (Fumoffu) är mycket annornlunda för det är inga robotstrider och det är bara skolmiljö och det är hysteriskt roligt och jag gillar det.

Säsong tre (eller två för namnet ¨The Second Raid¨) är tillbaka som det var i första säsongen fast det är mörkare, läbbigare men ändå lite roligt. Animationen är av hög kvalitet och ibland tror jag att rösterna var inspelade innan dom blev animarade (det brukar vara tvärtom). Tredje säsongen bör endast ses nära midnatt och ha det kolsvart i rummet, då blir det mer spännande.

Jag gillar hur realistiskt allt ser ut, alla människor ser rätt verkliga ut, alla vapen och grejer också.
    Exia, förintar målet!
    #8Postades 9 år sedan
    Full metal panic är olik på sitt sätt från resterande mecha serier!

Jag tycker att första säsongen är inte alls lika bra som andra och tredje! Men missförstå mig inte, jag tycker fortfarande att första säsongen gör väldigt mkt till hela
    FMP. Den presenterar bra karaktärerna, speciellt souske, och så är den bra animerad. Men andra säsongen är som sagt, guld, och tredje är då platina!

Andra säsongen är så fruktansvärt charmig! Men det är inte så konstigt, vi talar ju fortfarande om KYOANIMATION! Men det är ju då att andra säsongen ska ses vara mer humoristisk än de andra säsongerna och den har ju då inte alls mkt stridsscener och det tycker jag gör FMP väldigt unik.

Tredje säsongen är min favorit dock. Den framhävar allt och så är den väldigt spännande. Animationen, handlingen är väldigt bra och det blir inte tråkigt att kolla på, även om det har kommit ut tre säsonger. För det är väldigt typiskt att en serie med många säsonger blir tråkig i slutändan! Men det är inte Full Metal Panic, jag hoppas btw på en fjärde säsong!
    #9Postades 9 år sedan
    >>Första säsongen>> är skoj =)
    Mer tjejigt i början sedan fightas de m.m ^^

(Y) Rekommenderas !

Btw, flygplanet i sista avsnittet lyfter från skogen.. jag visste inte att flygplan kan köra igenom skog xD

Slutet på avsnitt 24 är för jävla skoj xD Så.. sött ^^
    Kono bangumi wa goran no sponsaa no teikyou de okurishimasu.
    #10Postades 9 år sedan
    Jag minns den som rätt okej (var ju några år sen)
    Jag får allt, ni får resten
  • herolove

"Animeckas barnvakt";)

#11Postades 9 år sedan
    Detta verkade väll intressant (halvt sarkastisk halvt seriös):
    www.animenewsnetwork.com/news/2009-04-07/mandalay-pictures-licenses-full-metal-panic-film-rights
    en FMP film, men jag vet inte om jag är för att Zac Efron skulle vara med.

Sen har jag hört att den tionde och sista boken är på väg.
    Jag undrar om det inte finns en större skans att det kommer en till anime säsong sen när serien är avslutad.

Sen blev jag väldigt glad när jag såg att fan-översättningen av böckerna satt igång igen.
    Jag läste klart den åttonde boken för ett tag sedan (det är riktiga böcker och inte manga om någon undrar). Jag tycker böckerna är bra och när jag gillar en serie vill jag gärna veta hur den slutar så jag planerar att läsa vidare.
    Redigerades senast 9 år sedan av herolove
    #12Postades 9 år sedan
    Citerar herolove
    Zac Efron

Ska han vara med i alla live actors filmer nu för tiden eller ? xD
    Passar inte till något egentligen det där förklädet.
    Redigerades senast 9 år sedan av Elix
    Kono bangumi wa goran no sponsaa no teikyou de okurishimasu.
    #13Postades 9 år sedan
    Nu blir jag olycklig T_T varför vill hollywood försöka förstöra alla bra animeserier?

angående full metal panic, är novellerna så pass bra att man borde läsa dem, och isåfall, finns det att köpa på engelska i sverige? Jag vill helst inte läsa på nätet ^^'
  • herolove

"Animeckas barnvakt";)

#14Postades 9 år sedan
    Jag tycker FMP böckerna är bra, men jag har främst läst de böcker som utspelar sig efter anime serierna eftersom jag vill veta hur handlingen fortsätter.

Det är bara de tre första böckerna som är officiellt översatta till engelska, alltså de som den första anime serien bygger på.
    De finns hos SF-bokhandeln även fast de inte verkar ha så många i lager så ofta.
    När vi träffades i Göteborg senast så fans den andra och tredje boken där så jag köpte den tredje.
    Jag tyckte den var bra och rolig att läsa, det var kul att kunna läsa vad de tänker på. Tyvärr finns det vissa översättnings fel och jag stör mig alltid på när de ska försöka översätta profix som -san till engelska.
    Så det beror väll på om du tycker det är lönt att läsa efter att du redan sett animen eller ej, då animen faktiskt verkar följa böckerna ganska noga.

Sen är en sak som jag tycker är rolig i en sådan här serie är att se hur karaktärerna utvecklas och i det här fallet främst AI'n Al, som längre fram i serien har betydligt mer personlighet än vad han hade i början.
    Redigerades senast 9 år sedan av herolove
  • ceicli

Mer fixerad än fokuserad...

Skriv ett Off-topic-svar +
    #15Postades 9 år sedan
    Rolig och mechig. *s*
    Jag har lite svårt för Tessa ibland, men annars gillar jag de som är med!
    Bilderna när Kaname är ubåt är väldigt väldigt vackra!
    Kommer jag se igen.
    Även om jag blir frustrerad när de inte får sagt viktiga saker... *gaah*
    #16Postades 8 år sedan
    Jag tycker nog allt att det är lite romans i serien men den genren är inte med i informationen :O
    Tell me what you cherish most. Give me the pleasure of taking it away.
  • Raffaella-chan

Life is whatever you want it to be..

Skriv ett Off-topic-svar
    #17Postades 6 år sedan
    Läst mangan och måste säga att animen är en stor besvikelse.
    Ippen shinde miru?
Visar 1-17 av 17

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen