forum .

Anime / Durarara!! .

Durarara!!

. sida 1 av 6

#1Postades 250 dagar sedan
    I den här tråden diskuterar vi Durarara!!

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
  • Huz

Kom, såg, segrade

Skriv ett Off-topic-svar
    #2Postades 250 dagar sedan
    Skaparna bakom Baccano, som var även 2007s bästa anime, enligt mig. Detta får man icke missa!
    Redigerades senast 250 dagar sedan av Huz
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #3Postades 250 dagar sedan
    Såg en trailer för ett tag sedan, och den verkar onekligen lockande... :P Attans var svag jag är för "mysterium-vibbar".
    The LADY and the CHOCOLATE
    LADY: No Chocolate, I do not want you, for after the initial pleasure there is SICKNESS and there is GUILT.
    #4Postades 250 dagar sedan
    Tänker absolut följda den här. Baccano! var grymm och hoppas att denna kan bli lika bra om inte bättre.
    #5Postades 201 dagar sedan
    Tänker följa den här men den verkar väldigt dryyyg = (
    Tell me what you cherish most. Give me the pleasure of taking it away.
    #6Postades 201 dagar sedan
    Jag tycker inte alls den verkar dryg. Den verkar ha ett helt set med intressanta karaktärer, superb animation och mysterier som väntas på att bli lösta!!
    "I have a father?"
    #7Postades 201 dagar sedan
    Jag håller med till 100%! Ah, så mycket att säga om första avsnittet! >_<''

För det första hade jag inte förväntat mig att Mikado skulle vara huvudpersonen, jag vet inte varför men jag hade fått intrycket av att Masaomi var det. Men det är bra! Jag gillar verkligen blyga, osäkra och gulliga Mikado. =P Men jag fattar inte vad som var så speciellt med hans namn, fast det kanske är för att jag inte kan japanska. Spoiler: Var det han som var med i chatten? Och vilken var han i så fall? Btw, är det samma röstis till Masaomi som till Hakuren i 07-Ghost? Han var bäst iaf. Åh, just det, tycket även att Mikado påminde starkt om han Kina-människan i Kuroshitsuji, Lau eller vad det var hann hette. Utseendemässigt alltså.

Musiken var bra också, jag gillade särskilt endingen. Gillar dock inte att det ser ut som nästan alla tjejer ska vara klädda i kortkort, men man kan väl inte få allt. Mysterie-vibbarna sen! SÅ BRA! Jag menar, en Spoiler: huvudlös motorcyklist som beskyddar staden i äkta Batman-anda, hur kan det misslyckas? Och att den sedan äger loss med sin hoj Spoiler: och lien <3 gör inte konceptet sämre. Är det bara jag, eller var den Spoiler: av kvinnligt kön? And what's the deal with the cat ears?

Handlingen i denna anime verkar bli utsökt mystisk, den har redan fått mig att skratta högt, musiken ger en skön känsla och huvudpersonen är supergullig! I like it! XD

Skyhöga förväntningar för nästa avsnitt.
    LADY: No Chocolate, I do not want you, for after the initial pleasure there is SICKNESS and there is GUILT.
  • Huz

Kom, såg, segrade

Skriv ett Off-topic-svar
    #8Postades 201 dagar sedan
    Jag tycker nästan samma sak som Salte. Jag älskade dock OP mer än ED.. Den var verkligen skön och gick att lyssna på flera gånger. :P
    Men jag däremot förstod snabbt att Mikado skulle vara huvudpersonen. Jag tycker tvärtom som Salte. Jag gillar inte blyga, osäkra huvudpersoner. En huvudperson ska vara som Masaomi. Pratig och full med energi! :D
    Och vem var nu den här killen som sa Spoiler: "Yeah, there is" när en av kidnapparna sa att det inte finns en enda människa kvar. Kan han nu vara den huvudlöses kompanjon? Haha, låter så kul när man säger "huvudlös"!! :D

Jag tror detta avsnitt var mer som en introduktion. Det kommer nog säkert komma mer karaktärer senare. Och jag tror dock den kommer vara mer som Baccano!. Mikado kommer nog inte vara den man lägger fokus på, utan det kommer vara flera viktiga personer.

Jag älskade förövrigt denna serie väldigt mycket och har höga förväntningar för nästa avsnitt också. 24 avsnitt verkar perfekt.
    Redigerades senast 201 dagar sedan av Huz
  • Inlägget raderat av Salte. Klicka här för anledning
    #10Postades 201 dagar sedan
    Citerar Huz

Jag tror detta avsnitt var mer som en introduktion. Det kommer nog säkert komma mer karaktärer senare. Och jag tror dock den kommer vara mer som Baccano!. Mikado kommer nog inte vara den man lägger fokus på, utan det kommer vara flera viktiga personer.

Men, va tråkigt då. :( Eller, det kan väl bli bra, men jag hade tyckt det varit kul med Mikado som huvudperson. Om det nu blir så hoppas jag iaf att han får vara berättaren i fler avsnitt än det första...

Då får man väl kolla in Baccano! också, om den nu kan vara liknande. En fördel är ju att den är avslutad. :]
    #11Postades 201 dagar sedan
    Citerar Salte

Men, va tråkigt då. :( Eller, det kan väl bli bra, men jag hade tyckt det varit kul med Mikado som huvudperson. Om det nu blir så hoppas jag iaf att han får vara berättaren i fler avsnitt än det första...

Då får man väl kolla in Baccano! också, om den nu kan vara liknande. En fördel är ju att den är avslutad. :]

Jag tycker personligen och tror att Durarara kommer att slå Baccano. Men vi får se. Kanske Durarara faller ihop efter några avsnitt. Dom måste verkar ha en stadig och rak kvalité som är precis samma. Den måste helt enkelt hålla samma kvalité! Den bara måste.

Blir ju lite tråkigt om man bara fokuserar på Mikado. Vidgade vyer är viktigt!
  • BouBrokeMyHeart

Crazy Medlem... Really ;P

Skriv ett Off-topic-svar
    #12Postades 201 dagar sedan
    Citerar Salte
    För det första hade jag inte förväntat mig att Mikado skulle vara huvudpersonen, jag vet inte varför men jag hade fått intrycket av att Masaomi var det

Samma här... :P

Citerar Huz
    Jag gillar inte blyga, osäkra huvudpersoner.

Samma här... Sådana huvudpersonet brukar jag tycka är väldigt dryga. Likadant med naiva och dumma också :/ Och speciellt om dom vore tjejer.

Citerar Huz
    Jag älskade förövrigt denna serie väldigt mycket och har höga förväntningar för nästa avsnitt också

Citerar Salte
    Skyhöga förväntningar för nästa avsnitt

What is the point? Jag kan bara fortsätta säga samma här :P
    Allt som kan nämnas har ju redan blivit nämnt ^^
    Redigerades senast 201 dagar sedan av BouBrokeMyHeart
    You'll never make me leave | I wear this on my sleeve | You wanna follow something | Give me a better cause to lead |
    #13Postades 201 dagar sedan
    Citerar BouBrokeMyHeart
    Citerar Huz
    Jag gillar inte blyga, osäkra huvudpersoner.

Samma här... Sådana huvudpersonet brukar jag tycka är väldigt dryga. Likadant med naiva och dumma också :/ Och speciellt om dom vore tjejer.

Alltså, missförstå mig rätt här. Jag kan tycka sådana personer är grymt irriterande. T ex. huvudpersonen i Ookami Kakushi, som är typ likadan, fast annorlunda. Mikado känns genuin, man kan sympatisera med (hostfangirlahost) honom och det är inte så att alla personer älskar honom för hans gullighet (even though they should), eller nåt sånt. Jag lovar att jag försöker få fram en poäng här, det går bara inte så bra... Huvudpersonen i Ookami verkar bara patetisk, medan Mikado kändes som han... han... inte var patetisk. Meh. Jag antar att jag vill fråga, blev ni irriterade på Mikado?

Dessutom kändes det som han passade bra ihop med Masaomi, typ den klassiska vänskapen mellan en högljudd person och en tyst person. Äh, jag tror jag slutar nu. Trasslar bara till det.
    Redigerades senast 201 dagar sedan av Salte
    #14Postades 201 dagar sedan
    Citerar Salte

Dessutom kändes det som han passade bra ihop med Masaomi, typ den klassiska vänskapen mellan en högljudd person och en tyst person. Äh, jag tror jag slutar nu. Trasslar bara till det.

Nja, kanske det. Man kanske skulle vilja ha en smart och en dum :P. Dom kanske passar bra ihop, men det hindrar inte mig för att ogilla hans sätt o vara.

Citerar Salte
    Jag antar att jag vill fråga, blev ni irriterade på Mikado?

Haha. Visst, han kanske känns utpräglad och lite "äkta", men blev fortfarande väldigt irriterad på honom hela tiden :P. Fram för allt hans tänkande. Kan han inte bara prata? haha.
    #15Postades 201 dagar sedan
    Citerar Huz
    En huvudperson ska vara som Masaomi. Pratig och full med energi! :D

Håller med, verkar som en bra serie det här!:) Älskar Mamoru Miyano som är seiyuu till Masaomi :D
    Va dig själv, ^^
    #16Postades 200 dagar sedan
    Citerar Huz
    Jag tycker personligen och tror att Durarara kommer att slå Baccano.

Det tror jag också att den kommer, den har inte alls en lika förvirrande inledning, för Baccano var riktigt bra, men man förstod alldeles för lite redan från början.
    En liten rolig detalj för ju det faktum att man fick se ett kort klipp av Baccano i bakgrunden när de visade bilden på biografen :P

Annars har jag faktiskt väldigt höga förväntningar på denna serie, hoppas bara att de uppfylls ^^

Citerar BouBrokeMyHeart

Jag håller med dig vad det gäller blyga, naiva och dumma tjejer (eller tjejiga killar) som huvudpersoner.. eller ja, de behöver inte ens vara huduvperson, bara det faktum att det finns en sådan karaktär kan sänka animen något extremt..

Men en blyg lite osäker kille har jag faktiskt inget emot.. Det kan snarare vara mer intressant eftersom det är en bättre grund för karaktärsutveckling än en karaktär som redan är självsäker..
    När det är tjejer däremot blir det drygt eftersom det känns som en generalisering av tjejer och hur de "ska" bete sig ...
    Fjärran länder, djärva dueller, magiska trollformler, en förklädd prins.
    #17Postades 194 dagar sedan
    Andra avsnittet var så jävla bra. Fyfan vad jag älskar denna serien.
    Favoritanime, plats 2
  • Huz

Kom, såg, segrade

Skriv ett Off-topic-svar
    #18Postades 194 dagar sedan
    Avsnitt två var överraskande bra. Fantastiska introduktioner. Gillar att alla har sin egna historia -- men samtidigt knyter ihop till en större. Som jag sa på avsnitt ett så trodde jag inte Mikado skulle vara huvudpersonen, och jag hade rätt! :P.
  • Inlägget raderat av phyxius. Klicka här för anledning
  • Huz

Kom, såg, segrade

Skriv ett Off-topic-svar
    #20Postades 187 dagar sedan
    Tycker avsnitt 3 var ett bra avsnitt. 21 avsnitt kvar dock, så man ska inte allt bedöma för tidigt. Men men. Nu har vi fått mer information om dollars, men även också sett mer av; Simon, Sonohara, Izaya och Shizuo -- plus Masaomi, Mikado och The Black Rider som vi fick se i förra avsnitten. Jag tror nog det är dessa huvudpersoner som introducerat hittils som kommer att gälla. Jag gillar faktiskt alla dessa introduktioner och perspektivbyten. Tycker det är coolt att dom byter synvinkel, och att tillslut alla knyter ihop på något sätt. Jag hoppas förövrigt på ett helt vanligt (BRA) avsnitt nästa vecka.
    Redigerades senast 187 dagar sedan av Huz
Visar 1-20 av 111

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen