forum .

Anime / Hakuouki... .

Hakuouki

. sida 1 av 2

#1Postades 8 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Hakuouki Shinsengumi Kitan

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
    #2Postades 8 år sedan
    Efter checkat in hemsidan som ääntligen har uppdaterat är jag superhypad över denna!! Storyn verkar intressant och animeringen verkar superb!! :D
    "I have a father?"
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #3Postades 8 år sedan
    Den påminner mycket om mangan Kaze Hikaru. Karaktärerna skiljer sig dock ganska mycket...
    Förövrigt var första avsnittet hyfsat bra.
    ... :)))))))))
    #4Postades 8 år sedan

Trollsubs.

BWHAHAHAHAHAHA xD
    せかいをかくめいするちからを
    #5Postades 8 år sedan
    Efter två avsnitt säger jag 8/10, den har vart så pass bra och uppbyggande för kommande avsnitt att jag kan ranka den så högt.
    History's strongest masters number one disciple, Shirahama Kenichi.
    #6Postades 8 år sedan
    Jag har bara hunnit kolla lite på Youtube klippet ovan, men jag har kollat posters till den här serien. Sammanfattning: bakgrunderna är lovely och karaktärerna är... *nosebleed*

Jag fattar inte att jag kan älska en serie innan jag sett den, men så är det :P De två första avsnitten ligger och väntar på min hårdisk till någon mysig kväll^^
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #7Postades 8 år sedan
    Nu sett de 3 första avsnitten, definitivt sevärd anime. Bra animation och intressant story med shinsengumi. 9/10 i poäng just nu av mig.
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
    #8Postades 8 år sedan
    Har bara sett det första avsnittet, men det var endast animationen som fångade mitt intresse. Karaktärerna känns stereotypiska och jag sniffar poänglös omvänd harem lång väg <_<

Tänker dock se de andra avsnitten för att se om något kan få mig mer intresserad av den.
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 8 år sedan
    Citerar Drusila
    Karaktärerna känns stereotypiska och jag sniffar poänglös omvänd harem lång väg <_<

Jag måste tyvärr hålla med. Hade inte fattat att det skulle vara riktigt så omvänt harem, och än så länge tycker jag bara att hjältinnan är korkad.
    #10Postades 8 år sedan
    Citerar Firiel
    bara att hjältinnan är korkad.

Mjo, jag håller med dig där, det var en riktig besvikelse :< Hoppades förgäves på att hon skulle vara bra med svärdet när hon visade upp det men icke... Tycker inte riktigt om personer som hela tiden ska försöka hjälpa andra men aldrig kan göra något själv...
    "I have a father?"
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #11Postades 8 år sedan
    Blev intressant efter det fjärde avsnittet.

Annars håller jag med, mycket mainstream-harem.
    せかいをかくめいするちからを
    #12Postades 8 år sedan
    Har sett 5 avsnitt och jag måste säga att storyn är lite seg, som alla säger >.< Men jag tror fortfarande på lite blodiga krigsscener ^^ Läste om spelet och där kan man tydligen bestämma vem man vill att hon ska hook up med (hehe, föll för Kazama Chikage direkt).

Läs om spelet: sandeian.wordpress.com/2010/03/30/otome-game-review-hakuouki/

Yone Kazuki som designat karaktärerna ritar såå snyggt! Jag har sparat ner en del posters som jag sitter och dräglar över...
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #13Postades 8 år sedan
    Sett 7 avsnitt nu!

Det positiva är att karaktärsdesignen är snygg, storyn tillräckligt bra samt att Kazama = bäst.

Det är dock mycket negativt, t.ex. att huvudkaraktären, Chizuru är en typisk kvinnlig stereotyp-jag-är-en-oskyldig-och-svag-flicka-som-aldrig-kommer-att-få-någon-karaktärsutveckling plus att den var rätt seg i början. Men, får se hur det blir de resterande avsnitten...
    Redigerades senast 8 år sedan av Saya
    せかいをかくめいするちからを
    #14Postades 8 år sedan
    Har nyss sett alla utkomna avsnitt. Och jag gillar verkligen denna. Och open är riktigt nice den med. Kollar faktiskt på den. (spelar hela på repeat)

Shinsengumi är ju för coola. Varse det är här eller i Gintama tycker jag om dem.

Tycker dock att Chizuru är lite för svag men jag tror att det kommer att bli (lite) bättre. Och hennes "förklädnad" var inte så bra. Hon kunde väl ha valt en annan färg än rosa.

En sak som var lite synd var att man blir spoilad i open. :( Fast efter ett tag skulle man kanske kunna räkna ut det men ändå.
    #15Postades 8 år sedan
    Jag håller med alla er, men jag tycker fortfarande att den här serien är jättebra!:D Men jag såg på wikipedia att det bara skulle bli 12 avsnitt!? 12 avsnitt för en sån här serie tycker jag är för lite, jag vill veta mer om karaktärerna och storyn. 12 avsnitt så för lite!!!!!!
    No pain, no gain
    #16Postades 8 år sedan
    12 avsnitt!? är det sant är de ju skandal, tycker den här animen har mycket stor potential. En sak gör mig besviken. Jag gillar allt kring Shinsengumi förutom deras jä**a fula kläder? Ljusgrön/ljusblå or whatever men färgen är inte badass det minsta... Tacka vet jag Akatsuki.
    History's strongest masters number one disciple, Shirahama Kenichi.
    #17Postades 8 år sedan
    Citerar Viczor6
    12 avsnitt!?

Dock så står det ju 13+ avsnitt här inne på sidan,kanske bara ett skrivfel..

Gillar verkligen den här serien och tecknarstilen så jag hoppas på att det blir mer jag också. Shinsengumins medlemar är ju bäst,känns som om det blir fanart av det någon gång~
    Det enda jag alltid kommer störa mig på Chizuru,först blev jag ju överlycklig över att hon hade ett svärd och antog att hon kunde andvända det hylligt men såklart ska hon behövas räddas jämt.>_>
    Watashi wa Rukia
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #18Postades 8 år sedan
    Avsnitt 9 var bra... fast synd bara att openingen har gjort att man fattat allt. Fast den är spännande ändå, trots klichéerna! :)
    Redigerades senast 8 år sedan av Saya
    せかいをかくめいするちからを
  • Cherryleaf

Legitimerad dagdrömmare

Skriv ett Off-topic-svar h
    #19Postades 8 år sedan
    Alltså... nej. Blev riktigt besviken på den här serien.

De första 6-7 episoderna kändes stundvis plågsamma, sen började det lossna lite grann framåt 10-11 episoden. Visst bygger de upp långsamt eftersom det redan nu efter episod 12 är planerat med en nästa säsong, men jag tycker ändå de kunde gett oss en mycket bättre presentation och framförande av serien än det de gett oss hittills.

De har så många element som är med i serien vilka de hade kunnat hantera så oerhört mycket bättre, men nu schabblar de istället (i min mening) bort allt då de försöker trycka in så mycket som möjligt. Detta gör att jag inte får någon känsla för handling eller karaktärerna; det bara händer, och de bara är.

Nåja... får se till hösten om nästa säsong kanske kan erbjuda en bättre fortsättning som väger upp... Spoiler: och att Chizuru Yukimura inte ska behöva få fortsätta att framställas som så vek och hjälplös - för det är något som stör mig fruktansvärt mycket.
    Redigerades senast 8 år sedan av Cherryleaf
    "Titta det snöar! Måsskit i håret!"
  • Schavjk

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Skriv ett Off-topic-svar >
    #20Postades 8 år sedan
    så det blir alltså en säsong 2?
    håller klart med om att 12 avsnitt är way för lite.
    I had become stong. And I lost all my hair.
Visar 1-20 av 32

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen