• Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #1Postades 3 år sedan
    Denna vår drar igång med serier i en sådan mängd att jag gissar att det är rekord! Är det lika bra som det är mycket? Det återstår att se! Hur som helst så verkar ledordet den här gången vara mecha. Det bjuds även på en hel del sport inom grenar vi inte sett så mycket av på länge: sumobrottning, volleyboll, tennis, bordtennis… Dags att grotta ned sig, det har redan börjat!

När börjar de?
    De flesta vi listat börjar under april månad men vissa har premiär i maj och några startade redan i mars. Risken för förseningar finns givetvis.

Övrig info
    Genrer som nämns är gissningar. Efter bilder och annan info lägger vi helt enkelt en gissning på vad det kan vara för typ av anime. Beskrivningen av vissa anime lider även den av risken att vara lite felaktig, då den samlats ihop från hemsidan och/eller bloggar och sidor på nätet.

Ett stort tack till Auri, Lambo-Kun, Tsukasa-san, wacko, Yaana och Zaraki-kun som hjälpt till att skriva texter!

Anime-våren 2014 är här!
    Bild

Nykomlingarna
    Säsongens nya serier! Vissa är hypade, andra har man inte riktigt hört lika mycket om... eller alls.

Abarenbou Rikishi!! Matsutarou
    Genre: Sumobrottning

Matsutaro Sakaguchi är en gigantisk man med mer styrka än de flesta på jordklotet. I den här animen så får vi följa Matsutaro i hans sumomatcher där han strävar att bli den starkaste.

Denna låter ganska intressant faktiskt. Jag gillar shounen-serier som är lite annorlunda och när jag kollar på tecknarstilen så verkar denna vara just det. Serien är också baserad på en manga av Ashita no Joes författare Tetsuya Chiba så vi kanske får se något underbart, förhoppningsvis. (6:e april) - Zaraki-kun

Se den lagligt på Crunchyroll!

Info på Animecka

Baby Steps
    Genre: Sport, Skolmiljö, Romans

Baby Steps handlar om ordentlige killen Ei-chan, som alltid gått in mycket för skolan. För att göra något åt sin dåliga kondition ansluter han sig till skolans tennisklubb, och fastnar direkt för sporten. I klubben träffar han också den vackra Natsu, som brinner för tennisen.

Serien baseras på en populär shounen-manga som är uppe i 29 volymer. Animen kommer att sträcka sig över två säsonger och kommer enligt uppgift inte att följa mangan fullt ut, utan innehålla en del nyskrivet material. Exakt vad det innebär återstår att se. Det här verkar inte utmärka sig speciellt mycket i mina ögon, men det är alltid trevligt med bra sport-anime, så jag kanske ger det en chans! (6:e april) - Firiel

Info på Animecka

Blade and Soul
    Genre: Fantasy

En adaption av det koreanska MMORPG:et med samma namn.

Jag har längtat otroligt länge efter releasen av Blade and Soul MMORPG:et till världen utanför Korea och ännu så har det inte släpps, det kommer dock förmodligen släppas inom detta år, så när jag såg att spelet skulle få en anime så hade jag lite blandade känslor, för om animen inte är imponerande så kanske min hype för spelet dör med serien, vilket jag verkligen hoppas inte händer. Nevertheless så kommer jag ge serien en chans, vem vet, kanske blir en megahit. (3:e april) - Zaraki-kun

Info på Animecka

Break Blade
    Genre: Action, Fantasy, Mecha

Ett krig är på väg mellan kungadömet Krisna och nationen Athens. Människorna i dessa länder kan använda quartz, en typ av människostyrd robot, till vad de än önskar, men en person, Rygart Arrow, kan det inte. Han är en så kallad "un-sorcerer", en person som inte kan använda quartz, men detta ger honom kraften att kunna använda en uråldrig maskin kallad Golem som ger honom nog styrka till att stå upp mot Athens armé.

Denna verkar ganska cool! Hoppas på att det inte bara är rå fighting utan också lite politik och lugna stunder där man lär känna karaktärerna. Då kan nog denna bli bra. Det här är en omklippning för tv av filmserien med samma namn som kom för några år sedan. Tv-serien kommer att innehålla en del nya scener. /Firiel (6:e april) - Zaraki-kun

Info på Animecka

Disk Wars: Avengers
    Genre: Action, Superkrafter

I serien får vi följa the Avengers och hur de tillsammans ska försöka förstöra Lokis planer att ta över världen.

Det har kommit ganska många Marvel-animeer de senaste åren och ingen har jag faktiskt gillat. Men för många comic book fans så är nog detta deras våta dröm, en animerad serie om Avengers med Spider-Man. Om den är lika bra som filmen var så kommer jag lätt att kolla på den men eftersom serien är riktad mot barn så tror jag inte att storyn kommer vara så djup. (2:a april) - Zaraki-kun

Info på Animecka

Haikyuu!!
    Genre: Sport

Shouyou Hinata fastnade för volleyboll redan som barn, men under den första och sista turnering han deltog i under högstadiet blev han fullkomligt krossad av motståndarlagets Tobio Kageyama. Hinatas mål blir att hämnas på sin rival, men när han börjar gymnasiet och ansluter sig till skolans volleybollklubb visar det sig att han och Kageyama numera är lagkamrater! Nu måste de forna rivalerna slå sig samman för att möta nya motståndare!

Haikyuu!! baseras på en Shounen Jump-manga och produceras av Production I.G. Jag tror att det här är den hetblodade sportserie jag behöver i vår! Det är enbart baserat på magkänsla eftersom jag inte läst mangan, men många verkar ju gilla den. Manusförfattaren har dessutom skrivit manus till slice-of-life-guldkornen Usagi Drop och Gin no Saji, och det låter ju lovande, även om det här är en annan genre. (6:e april) - Firiel

Info på Animecka

Isshuukan Friends.
    Genre: Komedi, Drama, Skolmiljö, Vardagsliv

Serien handlar om Kaori Fujimiya som alltid är för sig själv. Yuuki Hase vill ändra på den saken och börjar därför söka kontakt med Kaori. Han får snart veta varför Kaori vill vara för sig själv. Hon lider nämligen av minnesförlust vilket gör att hon varje måndag glömmer allt hon har upplevt. Detta är dock inget som hindrar Yuuki från att umgås med Kaori och han hoppas att hon en dag ska börja kalla honom sin vän.

Serien bygger på en manga av Hazuki Maccha och är producerad av Brain’s Base. Jag förväntar mig en mysig och känslosam serie med ett lugnt tempo och vackra animationer. (6:e april) - Tsukasa-san

Info på Animecka

M3: Sono Kuroki Hagane
    Genre: Sci-Fi, Mecha

Originalanime från Satelight (Macross F, Bodacious Space Pirates). Den här serien offentliggjordes sent, och förhandsinformationen har varit sparsam. Känt är att Mari Okada (AnoHana, Hanasaku Iroha) skriver manus och Junichi Satou (Sailor Moon, Princess Tutu) regisserar. Handlingen följer åtta ungdomar i det framtida Tokyo. De ger sig ut för att konfrontera Imashime, mystiska varelser som uppehåller sig i den farliga avidyazonen. Tillsammans försöker de skapa en bättre framtid.

Det är svårt att säga vad man ska vänta sig av den här serien, men av förhandstrailern att döma är det en ganska mörk och allvarlig historia. Själv kommer jag definitivt att kolla upp den, inte minst för att det ska bli intressant att se vad Okada och Satou kan åstadkomma tillsammans. (21:a april) - Auri

Se den lagligt på Daisuki!

Info på Animecka

Mekaku City Actors
    Genre: Komedi, Drama, Romans, Övernaturligt, Sci-Fi

Shintaro Kisaragi är en hikikomori som lever instängd i sitt rum. Hans enda sällskap är Ene, en cyberflicka som existerar i hans dator. En dag ordnar Ene så att Shintaro måste lämna sitt hem och gå ut för första gången på två år. Han råkar då komma i kontakt med Mekakushi Dan, en grupp tonåringar med mystiska krafter.

Den här serien är baserad på Kagerou project, en serie med Vocaloid-låtar som alla handlar om medlemmarna i Mekakushi Dan. Serien har blivit populär på Niconico, särskilt efter att Kagerou Daze, den mest kända låten, släpptes. Projektet har också resulterat i flera light novels och en manga som startade 2012. Animen görs av Shaft och regisseras av Akiyuki Shinbo. Jin, som ligger bakom Kagerou project, har också varit delaktig i produktionen. (12:e april) - Auri

Info på Animecka

Ping Pong The Animation
    Genre: Sport, Skolmiljö

Ping Pong handlar om två gymnasiekillar, den tystlåtne Smile och den utåtriktade Peco, barndomsvänner och medlemmar i skolans pingisklubb. Båda har talang för sporten, men Smiles introverta personlighet håller honom tillbaka i tävlingssammanhang.

Kan inte påstå att jag är speciellt intresserad av pingis, men detta är ändå min mest efterlängtade serie i vår! Anledningen är kombinationen av två av mina favoriter: regissören Masaaki Yuasa (Kaiba, Kemonozume, The Tatami Galaxy) och mangakan Taiyou Matsumoto vars Tekkonkinkreet tidigare blivit animelångfilm. Jag ser väldigt mycket fram emot att se vad som händer när dessa båda herrars unika stilar möts, och tror att det kan bli en riktig fullträff! Jag har inte läst just Ping Pong, men flera av Matsumotos andra verk visar en fin känsla för unga människors känsloliv och vänskap, och Yuasas bildspråk känns som en klockren matchning. (10:de april) - Firiel

Info på Animecka

Seikoku no Dragonar
    Genre: Fantasy, Romans, Skolmiljö, Komedi, Ecchi

Ansarivans drakryttar-akademi är en skola där eleverna lär sig att tämja och rida på drakar. Ash Blake har på sin hand ett speciellt märke som utmärker honom som en framtida drakmästare, men görs trots det till åtlöje av klasskompisarna eftersom han inte har någon drak-partner. När det plötsligt en dag kläcks en drake åt honom ser den inte ut som någon annan drake man känner till, den har nämligen formen av en flicka!

Berättelsen baseras på en serie light novels som också adapterats till en manga. Jag tycker att det verkar vara en ganska ordinär fantasykomedi med ecchi-inslag, och är själv inte ett dugg intresserad, men det kan säkert bli lagom lättsam underhållning om man gillar den typen av serier. (5:e april) - Firiel

Info på Animecka

Sidonia no Kishi
    Genre: Action, Sci-Fi, Mecha

TV-serie från Polygon Pictures. Historien utspelar sig i en avlägsen framtid, tusen år efter att jorden förstördes av utomjordiska monster som kallas Gauna. En liten del av mänskligheten lyckades fly från jorden i ett rymdskepp vid namn Sidonia. Där har deras kultur bevarats och utvecklats, men de hotas fortfarande av Gauna. För att försvara sig har de utvecklat stridsvapen som kallas Morito (vakter). Nagate Tanikaze är en ung man som har växt upp i en undanskymd del av skeppet. Han tränar upp sig till Morito-pilot i hopp om att kunna skydda Sidonia från Gauna.

Den här animen är baserad på en manga som startade 2009 och som fortfarande pågår. Själv har jag inte läst mangan men jag gillar premissen och hoppas att det här kommer bli bra. Värt att veta kan vara att serien även kommer att visas på Netflix under sommaren. (10:de april) - Auri

Info på Animecka

Tsubasa to Hotaru
    Genre: Skolmiljö, Romans

Tsubasa svimmar en dag och blir prinsessburen av en äldre elev hon faller pladask för. Men hennes känslor är för mycket och istället så blir hon dumpad. Av en slump så blir hon manager för basketlaget och träffar den tysta Aki, som det visar sig att hon har träffat tidigare….

Baserad på mangan med samma namn så är Tsubasa och Hotaru en klassisk shoujo. Mangan är trevlig, men jag misttänker som med de flesta shoujo-manga som får korta OVA:er så kommer animeringen inte vara så trevlig och det kommer fattas mycket. Den här mangan är även ny så jag finner det lite konstigt att de redan gör en anime av den! MEN, det verkar ju bara vara ett avsnitt så den tiden kan man nog avvara! (16:de mars) - wacko

Info på Animecka

Uppföljarna
    Gamla bekantingar i form av uppföljare, prequels och liknande.

Cardfight!! Vanguard: Legion Mate Hen
    Genre: Action, Spel, Fantasy

Vi får än en gång följa huvudpersonen och hans vänner då de slåss mot alla världen elakheter med hjälp av kort.

Har aldrig kollat på någon utav de tidigare säsongerna och verkar verkligen inte som något som intresserar mig så kommer inte kolla på denna. (9:de mars) - Zaraki-kun

Info på Animecka

Dragon Ball Kai (2014)
    Genre: Action, Äventyr, Fantasy

Dragon Ball Kai sändes 2009-2011 och var i princip Dragon Ball Z men med bättre animation, ljud och med mindre icke relevanta sidospår samt något förkortat. Dock så innehöll inte Dragon Ball Kai hela storyn utan har nu, till min stora glädje, återvänt för att slutföra det som startades. I centrum finner man sayain Goku som är uppvuxen på jorden och skyddar mot diverse hot som allt eftersom växer i omfång.

Personligen så tror jag det inte finns mycket som kan gå fel och kommer se på denna med stor glädje. För den som tidigare inte alls sett en Dragon Ball serie, eller läst mangan, så rekommenderar jag att se Dragon Ball och sedan Dragon Ball Kai då första Kai-serien inte utgör starten av Dragon Ball. (6:e april) - Yaana

Info på Animecka

Initial D Final Stage
    Genre: Street Racing

Initial D återvänder åter efter det att Initial D Fifth Stage slutfördes för inte alltför länge sedan. Mangan är färdig varvid det kan spås att detta blir det sista att se av Initial D som serie då det går runt nyheter om en filmtriologi. Seriens huvudkaraktär börjar i första serien som en student som kört leveranser åt sin pappas tofu-butik tidiga morgnar. När rykten sprids om en legendarisk snabb förare i området dras han ofrivilligt in i streetrace; olagliga bilrace och som i detta fall handlar om drift på vägarna.

En av mina favoritserier som dock oroar mig med dess nya titel. Själv kan man bara hoppas på mer då jag inte följt mangauppdateringarna på ett tag. (16:de maj) - Yaana

Info på Animecka

Magi: Sinbad no Bouken
    Genre: Äventyr, Fantasy, Action

I denna prequel till Magi får vi följa en ung Sinbad på äventyr! Med största sannolikhet kommer det att innebära en hel del erövranden av dungeons.

Berättelsen baseras på en pågående manga och än så länge är två OVA-avsnitt bekräftade. Jag gillar Magi och Sinbad är en intressant karaktär, så det här kommer säkert att bli kul! (16:de maj) - Firiel

Info på Animecka

Soul Eater Not!
    Genre: Action, Komedi, Fantasy, Skolmiljö

En spinoff av Soul Eater där vi får följa de helt nya kandidaterna Tsugumi, Meme och Anya, och som kommer att fokusera mer på det udda skollivet på Shibusen än på att dräpa onda människor och häxor.

Efter ett par års teasande från Bones kommer en ny del i Soul Eater-franchiset i animerad form. Personligen hade jag istället velat se Bones tackla mangamaterialet i samma anda som Fullmetal Alchemist Brotherhood men det får jag tydligen vänta på. Kanske är det här ett test för att se om Soul Eater fortfarande är ett varumärke att satsa på och om denna serie blir en succé så kommer en ”riktigt” uppföljare. (8:de april) - Lambo-Kun

Info på Animecka

Tamako Love Story
    Genre: Vardagsliv, Romans

I tv-serien Tamako Market lärde vi känna Tamako, dotter till en mochi-tillverkare, och hennes vänner och grannar. I denna uppföljare kommer fokus att ligga på karaktärernas känsloliv och kärlek. Alltså, Mochizou är kär i Tamako, Midori är kär i Tamako och Tamako älskar mochi. Hur ska detta sluta?

Personligen älskade jag Tamako Market, men serien fick ganska mycket kritik för den i mångas ögon jobbiga sidekicken Dera, en talande och rätt självgod fågel, och det faktum att inga av de romantiska trådarna följdes upp. Det sistnämnda är uppenbarligen vad filmen är här för att göra något åt! Jag ser fram emot den, men är samtidigt lite orolig. Jag vill inte att någon ska få hjärtat krossat i min feelgood-anime! Om ni undrar vart Dera tog vägen kommer en kortfilm om hans vidare öden dessutom att sändas tillsammans med långfilmen. (26:e april) - Firiel

Info på Animecka
    Minami no Shima no Dera-chan
    [clearleft][/clearleft]

Crayon Shin-chan: Gachinko! Gyakushuu no Robo To-chan
    Meitantei Conan: Ijigen no Sniper
    Precure All Stars New Stage 3: Eien no Tomodachi
    Pretty Rhythm All Star Selection: Prism Show☆Best Ten
    Sora no Otoshimono Final: Eternal My Master
    Yuuto-kun ga Iku Movie

Vi som inte fick vara med
    Ytterligare några titlar som antingen inte verkade tillräckligt intressanta, hade alltför lite information för att göra något av vid skrivtillfället eller som jag helt enkelt inte orkade skriva om.

Choubakuretsu Ijigen Menko Battle: Gigant Shooter Tsukasa
    Dragon CollectionSe den lagligt på Crunchyroll!
    Escha & Logy no Atelier: Tasogare no Sora no Renkinjutsushi
    Fuuun Ishin Dai ShogunSe den lagligt på Crunchyroll!
    Gochuumon wa Usagi Desu ka?Se den lagligt på Crunchyroll!
    Hanamonogatari
    Hero BankSe den lagligt på Crunchyroll!
    Inugami-san to Nekoyama-sanSe den lagligt på Crunchyroll!
    Kanojo ga Flag o OraretaraSe den lagligt på Crunchyroll!
    Kenzen Robo Daimidaler
    Keroro
    Kindaichi Shounen no Jikenbo ReturnsSe den lagligt på Crunchyroll!
    Kiniro no Corda: Blue♪Sky
    KutsuDaru.
    Lady Jewelpet
    Love Live! 2Se den lagligt på Crunchyroll!
    Mahou Shoujo TaisenSe den lagligt på Crunchyroll!
    Majin Bone
    Mangaka-san to Assistant-san toSe den lagligt på Crunchyroll!
    Mikakunin de Shinkoukei OVA
    Nandaka Velonica
    Ore no Nounai Sentakushi ga, Gakuen Love Comedy wo Zenryoku de Jama Shiteiru OVA
    Oreca BattleSe den lagligt på Crunchyroll!
    Paulette no Isu
    Pretty Rhythm All Star Selection
    Puchimas!!: Petit Petit iDOLM@STER
    Sengoku Musou SP: Sanada no Shou
    Toaru Kagaku no Railgun S: Daiji na Koto wa Zenbu Sentou ni Osowatta
    Washimo
    Yu-Gi-Oh! Arc-V

Slutord

På grund av den brutala mängden serier har vi inte kunnat täcka så mycket som vi önskat, men jag hoppas att presentationen ändå kan vara till glädje och inspiration! :)
    Redigerades senast 3 år sedan av Firiel
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #2Postades 3 år sedan
    Bra jobbat alla som har skrivit texter och framför allt två tummar upp till Firiel.

Kommer att kolla på:
    Mushishi Zoku Shou
    Isshuukan no Friends
    Ping Pong: The Animation
    Tamako Love Story

Kommer kanske att kolla på:
    Captain Earth
    Mekaku City Actors
    Sidonia no Kishi
    Redigerades senast 3 år sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
    #3Postades 3 år sedan
    Har både läst och sett Sekaiichi Hatsukoi så kommer se på Sekaiichi Hatsukoi: Yokozawa Takafumi no Baai när den finns tillgänglig. Synd bara att det kan ta ett tag innan dess :(

Utöver det så fanns det ingen som jag fastnade för, så kommer nog bara testa mig fram när jag känner för något nytt!
    Redigerades senast 3 år sedan av Hauii
    Det som har hänt är det förflutna och jag skall icke se tillbaka på det och ångra mig, istället ska jag koncentrera mig på nutiden och se fram mot framtiden.
    #4Postades 3 år sedan
    Tack Firiel och ni andra! Mycket som verkar intressant i vår. Kommer kolla upp följande titlar, sedan får jag se hur många av dem jag fastnar för:

Selector Infected Wixoss
    Mushishi
    Captain Earth
    Mahouka koukou no rettousei
    Haikyuu!
    Isshuukan no Friends
    Soredemo sekai wa utsukushii
    Black Bullet
    Sidonia no kishi
    Ryuugajou Nanana no Maizoukin
    Ping Pong
    Mekaku city actors
    M3 Sono Kuroki Hagane
  • Zaraki-kun

Captain of the Leftover Knights

Skriv ett Off-topic-svar
    #5Postades 3 år sedan
    Firiel delivers, as usual! <3
    Aura, Spirit, Force, Chakra, Chi, Energy and Orgone.
    ~~ El Psy Congroo ~~
    #6Postades 3 år sedan
    Kamigami no Asobi
    Kindaichi Shounen no Jikenbo Returns
    Kanske kommer att se :
    Redigerades senast 3 år sedan av GothicClassic
  • Miku-chan

No Anime No Life

Skriv ett Off-topic-svar
    #7Postades 3 år sedan
    Ååh, vad jag har längtat till att vår säsongen har börjat då Date a live ll har premiär.
    Men de här är anime som jag tänker kolla på:

Akuma no riddle
    Gokukoku no Brynhildr
    Hitsugi no Chaika
    No Game No Life
    Seikoku no Dragonar
    Date a live 2
    Escha & Logy no Atelier: Tasogare no Sora no Renkinjutsushi
    Gochuumon wa Usagi Desu ka?
    Lady Jewelpet
    Redigerades senast 3 år sedan av Miku-chan
    ~The people who smiles the most is the people who suffers the most~
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #8Postades 3 år sedan
    Initial D och Dragon Ball Kai står som självklart för mig. Ska försiktigt försöka med Fairy Tail och får se om det finns något annat intressant, annars tycker jag att dte vore trevligt med ett lite uppehåll med en säsong som inte har så mycket.
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
    #9Postades 3 år sedan
    Då jag är i USA och jag gillar HD anime så väntar jag nog tills sommaren innan jag börjar kolla på några... Men de som intresserar mig är:

Mushishi (Köpte nyligen alla manga för 500kr o/ more mushishi to the people! :D)
    Haikyuu
    Mekaku City Actors
    No Game no Life
    Ping Pong the Animation
    Sidonia no Kishi
    Soredemo Sekai wa Utsukushii
    Tsubasa to Hotaru

Hmm, detta var ju ganska många...

TACK Firiel för förhandstitten och alla som skrivit, jättebra jobb! :)
    "I have a father?"
  • Lambo-Kun

Inspector Spacetime

Skriv ett Off-topic-svar
    #10Postades 3 år sedan
    Jag hoppas att våren kommer att vara starkare än detta års mycket svaga vinter som räddades av de serier som fortsatte från hösten och Gin no Saji 2. Men det ser i alla fall ut så på förhand med sådana äss som Jojo och Mushishi.

Kommer att se:
    Captain Earth - En gång i veckan behöver man se robotar som slår/skjuter sönder andra robotar. Det har doktorn lovar mig.
    Haikyuu!! - Jag behöver en sportig injektion av sport nu när Kuroko och Ippo slutar.
    JoJo no Kimyou na Bouken: Stardust Crusaders - JåååååJååååå!!!
    M3: Sono Kuroki Hagane - Tillräckligt feta namn bakom produktion för att få mig intresserad.
    Mushishi Zoku Shou - Mushishi är briljant och uppföljaren tyder inte på att det blir sämre.
    Ping Pong The Animation - Masaaki Yuasa och Taiyou Matsumoto ser ut att bli en perfekt kombination!
    Ryuugajou Nanana no Maizoukin - Jag hoppas på en renesans av noitaminA efter flera år av skräp.

Kommer kanske att se:
    Abarenbou Rikishi!! Matsutarou - Absurt med en serie om sumobrottnig.
    Akuma no Riddle - Kan bli hejdlöst dålig, kanske tittar in.
    Gokukoku no Brynhildr - Jag tycker om Elfen Lied (Flåt) så jag kommer ge denna en chans.
    Mahouka Koukou no Rettousei - Vill se varför LN:n är så populär
    No Game No Life - Förhoppningsvis blir detta mer Log Horizon än Sword Art Online.
    Selector Infected WIXOSS - Mari Okada!
    Soul Eater Not! - Bara för att för att jag ber om en andra säsong.

(Jädrar, det blev en ganska fet lista ändå)
    "En fisk?! Du ser ju fan ut som en MÖRT!" - Kalle Anka
  • Zarus

I will surpass Zaraki-kun...

Skriv ett Off-topic-svar
    #11Postades 3 år sedan
    mushishi är nog den enda jag kommer ta mig tiden att kolla på, utbuden på senare år har inte varit så imponerande men mushishi är och var unik när den kom ut och troligtvis kommer den vara lika bra som den första säsongen
    #12Postades 3 år sedan
    Citerar Zarus
    utbuden på senare år har inte varit så imponerande

Jag håller helt klart med!
    恥ずかしいセリフ禁止!
  • Privjet

From Russia with love

Skriv ett Off-topic-svar Ѧ
    #13Postades 3 år sedan
    DVBF (Det var bättre förr)
    JFDB (Ju förr desto bättre)
    "You ended that sentence with a preposition ... Bastard!"
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #14Postades 3 år sedan
    Stort tack för allt hårt arbete, Firiel!
    せかいをかくめいするちからを
    #15Postades 3 år sedan
    Några första intryck nu när de flesta titlar har börjat visas:

- Selector Infected Wixoss - Inte direkt dålig men jag kan inte säga att jag har fastnat för den heller. Man får lite Madoka-vibbar men premissen med kortspelet och duellerna intresserar mig inte så mycket. Hoppas på någon twist eller mörkare vändning snart.
    - Mushishi - Perfektion <3
    - Captain Earth - Riktigt lovande! Älskar animationen.
    - Mahouka koukou no rettousei - Höll på att somna under både första och andra avsnittet men jag vill verkligen veta varför den är så populär så jag ska nog ge den en chans till.
    - Haikyuu! - Verkar helt ok men jag tror att jag hellre läser mangan.
    - Isshuukan no Friends - Säkert mysig om man gillar SoL och romans, men lite väl långsam för min smak.
    - Soredemo sekai wa utsukushii - Älskade första avsnittet! Är mer tveksam till det andra då det kändes lite hafsigt men jag gillar humorn och karaktärerna.
    - Black Bullet - Nej. Historien verkar ok men jag stod bara inte ut med Enju.
    - Sidonia no kishi - Gillade verkligen första avsnittet. Kanske borde man läsa mangan.
    - Ryuugajou Nanana no Maizoukin - Kul första avsnitt. Jag gillar huvudpersonen såhär långt.
    - Ping Pong - Har lite svårt för sportserier överlag och jag vet inte om jag kommer kunna vänja mig vid stilen på animationen ... men kanske borde jag ge den en chans till.
    - Mekaku city actors - Så SHAFT, haha. Men jag tror att jag gillar det.

Sedan har jag M3 kvar att kolla upp också. Det första avsnittet förhandsvisades på Nico idag och reaktionerna efteråt verkade väl inte överdrivet positiva men jag är nyfiken ändå.
  • Kazuo

Miljöentusiast

Skriv ett Off-topic-svar
    #16Postades 3 år sedan
    Tackar än en gång för bra arbete.

Ingen överväldigande säsong men det verkar finnas några starka kort.

Andra säsongen av Mushishi är ju given. En personlig favorit och den ser ut att hålla samma klass som första säsongen.
    Isshuukan no Friends känns mysig och härligt långsam, någonting jag verkligen uppskattar.
    Sedan blir det Haikyuu! De två första avsnitten lovar riktigt gott. Är barnsligt förtjust i sportserier av någon märklig anledning.
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #17Postades 3 år sedan
    Citerar Zarus
    utbuden på senare år har inte varit så imponerande

Skulle vilja påstå att det funnits en del guldkorn dock.
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
  • Miku-chan

No Anime No Life

Skriv ett Off-topic-svar
    #18Postades 2 år sedan
    Det bästa för säsongen är:
    Akuma no riddle
    No Game No Life
    Fairy tail 2014

Helt okej:
    Date a live 2
    Is the order a rabbit?

Dåliga:
    Hitsugi no chaika
    Seikoku no dragonar

En helt okej säsong ändå! :)
    ~The people who smiles the most is the people who suffers the most~
    #19Postades 2 år sedan
    Bra:
    Mushishi: Zoku Shou
    Ping Pong: The Animation

Okej:
    Sidonia no Kishi

Droppade:
    Gochuumon wa Usagi Desu ka?
    Isshuukan Friends.
    Mekaku City Actors

Med tanke på mängden droppade serier får jag nog säga att vårsäsongen var rätt så svag.
    Redigerades senast 2 år sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
  • MasaReviews

Storyälskare, språkare, livsnjutare

Skriv ett Off-topic-svar
    #20Postades 2 år sedan
    (All aktivitet påminde en lol.)
    Serier som jag sett klart eller är pågående (Bra och högre är markerat med tjock text, serier som gillas starkt personligen men inte särskilt objektivt är understruket, och allt annat är övrigt):
    Akuma no Riddle
    Baby Steps
    Black Bullet
    Captain Earth
    Jojo's Bizarre Adventure: Stardust Crusaders
    Kamigami no Asobi
    Kindaichi Shounen no Jikenbo Returns

Droppade eller på obestämt uppehåll:
    Blade and Soul
    (Kommentar: En ointressant generell story ackompanjerad av en ännu mer ointressant huvudkaraktär, och riktigt dåliga sidospår som ej leder någonstans och inte ger något. Såg 5/13 episoder.)

Fuun Ishin Dai Shogun
    (Kommentar: Ett tag verkade det historiskt och lovande, men sedan visade sig det vara fullständigt struntprat med mecha och en massa smaklös fanservice. Såg bara en episod och det räckte.)

Mekaku City Actors:
    (Kommentar: Den känns bara poänglös. Intressant stil, sant, men om man ska döma av vad andra säger är den varken originell för regissören eller företaget bakom serien. Såg 5/12 episoder.)
    Redigerades senast 2 år sedan av MasaReviews
Visar 1-20 av 20

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen