• Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #1Postades 3 år sedan
    Sommaren är här, och med den en fullspäckad säsong med ny anime!

När börjar de?
    De flesta vi listat börjar under juli månad men vissa har premiär i augusti eller september och några startade redan i juni. Risken för förseningar finns givetvis.

Övrig info
    Genrer som nämns är gissningar. Efter bilder och annan info lägger vi helt enkelt en gissning på vad det kan vara för typ av anime. Beskrivningen av vissa anime lider även den av risken att vara lite felaktig, då den samlats ihop från hemsidan och/eller bloggar och sidor på nätet.

Ett stort tack till Auri, Charls, Hauii, HizuMaki, Lambo-Kun, Tsukasa-san, wacko, Yaana och Zaraki-kun som hjälpt till att skriva texter!

Anime-sommaren 2014 är här!
    Bild

Nykomlingarna
    Säsongens nya serier! Vissa är hypade, andra har man inte riktigt hört lika mycket om... eller alls.

Akame ga Kill!
    Genre: Action, Fantasy

En kille vid namn Tatsumi tar med sig två barndomsvänner ut på ett äventyr till huvudstaden för att tjäna ihop pengar till sin svältande by, men finner istället en värld av ofattbar korruption som sprider sig djupt genom världens ledare och regeringar. Efter att Tatsumi blir inbladad i denna korruption möter han en grupp lönnmördare som kallar sig "Night raid". Vad leder allt detta till? Ja det får ni se i animen!

Denna anime/manga klassas som shounen men lutar mycket åt seinen-hållet då den är lite mer rå än andra shounen-serier. Men samtidigt har den en del klassiska shounen-element och skämt. Får även hoppas att den inte blir övercensurerad då den har en hel del råa scener som gör den mer unik. Om du gillar actionanimer med bra fighter så är det verkligen ett måste. Akame ga Kill har utvecklats till en av mina absoluta favoritmangor så hoppas innerligt att animen blir bra. (6:e juli) - Charls

Se den lagligt på Crunchyroll!

Info på Animecka

Ao Haru Ride
    Genre: Drama, Komedi, Skolmiljö, Romans

Futaba Yoshioka får en riktig överraskning när hon börjar gymnasiet - hennes första kärlek Kou Tanaka är tillbaka! Kou är den enda kille Futaba har gillat, och Futaba får reda på att i det förflutna så tyckte även han om henne – men det är i det förflutna nu. Men inte för Futaba…

Denna är baserad på Sakisaka Ios manga med samma namn, och jag älskar hennes manga Strobe Edge! Denna är lite utdragen, men mangan är ändå mysig och typisk shoujoig med känslor hit och dit och saker som är svåra etc. etc. Dock så är mangan pågående och jag kan inte riktigt se var den kommer att sluta, så det oroar mig lite. Det oroar mig också att typ alla manga som bli anime jag har hypat har jag inte varit nöjd med… Men shoujo for life! (7:de juli) - wacko

Info på Animecka
    OVA:n på Animecka

Barakamon
    Genre: Vardagsliv, Komedi

Den unge och självupptagne kalligrafen Handa Seishu blir skickad till en ö som straff för att ha slagit en berömd kollega. För Handa, som är van vid storstadslivet, resulterar flytten till landsbygden i en rejäl kulturkrock. Nu måste han vänja sig vid konstiga människor som åker omkring på traktorer, besökare som aldrig använder ytterdörren och irriterande barn som leker i hans hus.

Den här serien görs av studion Kinema Citrus och är baserad på en pågående manga. Jag har läst lite av mangan och den verkar både mysig och underhållande, så jag ser fram emot animeversionen. Regissör är Masaki Tachibana (Tokyo Magnitude 8.0, .hack//Quantum) och musiken görs av Kenji Kawai (Higurashi no Naku Koro ni, Ghost in the Shell). (5:e juli) - Auri

Info på Animecka

Gekkan Shoujo Nozaki-kun
    Genre: Komedi, Skolmiljö, Romans

Sakura Chiyo har äntligen samlat ihop sitt mod och förklarar sin kärlek för Nozaki-kun! Men…! Han misstar henne för ett av hans fan då han under sin kyliga fasad faktiskt är en shoujo-mangaka! Men på något sätt blir de vänner och Sakura ger inte upp!

Skratt. Tårar. Denna manga är HUR ROLIG som helst. Jag älskar den. Mangan är dock en 4-strip så jag funderar hur bra det kommer bli i en anime-version. Oavsett vad så kommer garanterat humorn finnas kvar så denna är given att se denna sommar! (7:de juli) - wacko

Info på Animecka

Hanayamata
    Genre: Vardagsliv, Övernaturligt, Dans

Serien kretsar kring 14-åriga Naru Sekiya. Hon har ett normalt utseende, normal intelligens och är normalbra på att rita och idrotta, helt enkelt en normal tjej. Hennes största intresse är sagor och hon har en stor önskan att någon gång få träffa en riktig älva. En vacker och månklar natt går hennes önskan i uppfyllelse då hon träffar en älva som introducerar henne för den annorlunda dansen Yosakoi.

Serien är baserad på en manga och produceras av Madhouse som bland annat är kända för serierna Death Note, Black Lagoon och Beck. Seriens regissör har tidigare regisserat Aoi Bungaku och No Game No Life. Jag förväntar mig en mysig och känslovarm serie med fina animationer och ett vackert soundtrack. (7:de juli) - Tsukasa-san

Info på Animecka

Love Stage!!
    Genre: Romans, Komedi, BL

Izumi Sena ser ut som vilken person som helst som går på college men han är även en otaku med stora drömmar om att bli en mangaka som sin idol. Även med allt detta så har han en hel familj som alla arbetar i nöjesbranschen på olika sätt och de vill alla att även han ska vara med! Men efter en upplevelse som barn så vill Izumi ha absolut inget med nöjesbranschen att göra, så vad händer när han blir indragen i den världen igen?

Följer mangan som började komma ut 2010 och den kanske är lite av den vanliga visan men ändå inte. Försöker hitta de rätta orden för det men lyckas inte med det just nu. Däremot så kan jag rekommendera den till de som gillar shounen-ai (vilket animen är), komedi och en bit av gender bender! (9:de juli) - Hauii

Info på Animecka

Medamayaki no Kimi Itsu Tsubusu?
    Genre: Komedi, Mat

Gourmetmat, alla älskar vi det såklart och i denna anime får vi följa en man vid namn Jirou Tamiyamaru som har en annan syn på gourmetmat än vad de flesta har. Jirou är besatt av hur folk äter sin mat och vi får bevittna när han nojjar över allt relaterat till matätande.

I många animeer så känns "gagsen" tvingade men ibland kan det lyckas ändå (Gintama) och ibland totalmisslyckas det, så innan första avsnittet så är det ett mysterium. Låt oss dock hoppas på att den blir rolig. (augusti) - Zaraki-kun

Info på Animecka

Momo Kyun Sword
    Genre: Fantasy

Momoko är en vacker ung svärdskvinna som föddes ifrån en persika (momo). Hon bor tillsammans med hundguden Inugami, apguden Sarugami och bondflickan Kajigami i ett paradis tills en dag då en demonarmé kommer och stjäl paradisets skatt. För att återta sin skatt från demonerna och deras djävulskung så drar Momoko ut på ett resa.

NEJ! Tror jag aldrig hört en mer cliché storyline förut och de namnen... Inugami, Sarugami? Visa lite motivation i att namnge karaktärerna i alla fall. Om den här serien blir ens lite bra så äter jag min sko, det är ett löfte. (8:de juli) - Zaraki-kun

Info på Animecka

Rail Wars!
    Genre: Action, Ecchi, Tåg

Berättelsen utspelar sig i en parallell verklighet där Japans järnvägar inte privatiserats. Gymnasiekillen Naohito Takayama börjar praktisera i järnvägens säkerhetsstyrka där han inte bara tvingas handskas med konstiga arbetskamrater utan också med en extremistgrupp som slåss för att privatisera den nationella järnvägen.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det här, förutom att idén verkar jättekonstigt. Tänk om Öresundståg skulle ta upp vapen mot SJ liksom. Det känns som om det borde ligga någon slags politisk agenda begravd någonstans, men av trailern att döma verkar det här rätt lättsamt och fanservicefyllt. Jag antar att lättromansförfattaren helt enkelt gillar tåg. (3:e juli) - Firiel

Info på Animecka

Sabagebu!
    Genre: Action, Komedi, Skolmiljö

Högstadietjejen Momoka börjar på en flickskola och blir omgående ganska motvilligt övertalad att gå med i en av skolans mer udda klubbar: Överlevnadsspelsklubben. Medlemmarna beväpnar sig med soft air guns och går in för att träna sin överlevnadsförmåga!

Det här är inte mindre än sjunde gången regissören Masahiko Oota och manusförfattaren Takashi Aoshima samarbetar i dessa roller på en serie, så om man gillar exempelvis Kotoura-san, Mitsudomoe eller Yuru Yuri är det stor chans att även detta går hem. Till skillnad från deras tidigare alster är detta dock baserat på en shoujo-manga, men jag är inte säker på att det kommer märkas någon skillnad mot när förlagan har en tilltänkt manlig publik. Det verkar vara en rätt ordinär skolkomedi om stereotyptjejer som har kul tillsammans, och inget fel i det. Det känns bara som att man sett det många gånger förut. (6:e juli) - Firiel

Info på Animecka

Shounen Hollywood: Holly Stage for 49
    Genre: Idoler, Vardagsliv

Berättelsen utspelar sig vid den påhittade teatern Hollywood Tokyo i Harajuku där medlemmarna i idolgruppen Shounen Hollywood jobbar hårt för att utveckla sina talanger.

Serien är en del i ett multimediaprojekt som startade med en roman för ett par år sedan. Animen, som är ett samarbete mellan studio ZEXCS och Starchild Records, utspelar sig 15 år efter bokens handling. Det har ju gått lite inflation i idol-anime på sistone, men av trailern att döma verkar det här vara jämförelsevis nedtonat. Om det visar sig att det är mer jordnära slice-of-life än bara sjungande bishies kanske jag ger det en chans. (5:e juli) - Firiel

Info på Animecka

Tokyo Ghoul
    Genre: Skräck, Övernaturligt

Människor anses vara på toppen av näringskedjan, men det finns varelser där ute som jagar människor som en näringskälla. Dessa monster som jagar och slukar köttet av människor kallas för Ghouls. En fantasy-anime full med skräck och mysterium. Denna berättelse utspelar sig i Tokyo, där märkliga mord sker i staden. Folk grips av rädsla för dessa Ghouls vars identiteter är oidentifierade. En helt vanlig högskolestudent vid namn Kaneki och hans kompis Hide misstänker att Ghouls imiterar människor vilket skulle förklara varför de inte sett en. De anar inte att deras teori stämmer mycket väl. En dag möter Kaneki en tjej vid namn Rize. Detta möte kommer kraftigt att förändra hans öde för alltid. (3:e juli) - HizuMaki

Info på Animecka

Uppföljarna
    Gamla bekantingar i form av uppföljare, omarbetningar eller liknande.

Fate/Kaleid Liner Prisma Illya 2wei!
    Genre: Fantasy, Komedi, Mahou Shoujo

Andra säsongen av Fate/stay night spin-offen med Illya som magisk flicka. I den här parallella världen är hon en skolflicka som får magiska krafter av den talande trollstaven Ruby. Tillsammans med sin rival och senare vän Miyu var hon tvungen att samla ihop de sju kort som bär på legendens heroiska andar. I denna uppföljare har det gått en månad, och flickorna får ett nytt uppdrag.

Jag hade egentligen inga förväntningar på första säsongen, men den visade sig vara ganska kul och hade oväntat snygga actionscener. Dessvärre hade den också en del fanservice med alldeles för unga flickor vilket jag har väldigt svårt för. Jag tror dock att detta kommer att vara sevärt även denna gång, och kommer nog ge den en chans. (9:de juli) - Firiel

Info på Animecka

Hanamonogatari
    Genre: Drama, Komedi, Övernaturligt

Nu har de skjutit upp denna arc tillräckligt länge! Den skulle egentligen tillhöra Monogatari second series först, men kommer nu maratonsändas 16:e augusti och kommer handla om Kanbaru Suruga. Denna arc utspelar sig efter att Kyomi Araragi gått ut gymnasiet.

Exakt vad arcen kommer handla om vet man inte riktigt än, nya karaktärer kommer introduceras och några gamla karaktärer som Kanbaru har koppling till återkommer. Om detta blir det sista vi får se av denna franchise i animeformat återstår att se men klarar man Shafts väldigt unika och galna stil att komponera anime så bör man definitivt se denna. (16:de augusti) - Charls

Info på Animecka

Maido! Urayasu Tekkin Kazoku
    Genre: Komedi

En uppföljare till serien Urayasu Tekkin Kazoku från 1998 där man får följa lilla Kotetsu som tillsammans med sina vänner alltid busar runt. Animen är en komedi med avsnitt som varar i 3 minuter.

Skojigt att det görs en sequel på en såpass gammal serie men om jag hade fått välja så hade jag velat att de kanske skulle göra en sequel på något som faktiskt var bra. Det finns säkert många som är exalterade över att denna serie får en fortsättning i animeform men jag är inte en av dem. (6:e juli) - Zaraki-kun

Info på Animecka

Re:␣Hamatora
    Genre: Superkrafter, Action, Mystik

Fortsättning på Hamatora säsong ett. Handlingen utspelar sig i ett Japan där vissa personer, så kallade minimum holders, är födda med övernaturliga förmågor. På Nowhere Café i Yokohama finns Hamatora, en detektivbyrå driven av en grupp minimum holders som använder sina krafter för att lösa mysterier. I andra säsongen har några månader passerat sedan händelserna i säsong ett, men trots att Yokohamas invånare har återgått till vardagslivet lever fördomarna mot minimum holders kvar. Murasaki och de andra gör sitt bästa för att ändå hålla igång Hamatoras verksamhet.

Det här är en uppföljare som jag ser fram emot. Första säsongen hade sina brister men var stundtals riktigt underhållande, och den väckte många frågor som förhoppningsvis kommer att besvaras nu. Andra säsongen har samma regissör som säsong ett, men Studio Lerche har tagit över som huvudproducent istället för NAZ, som nu är listad som samarbetspartner. (7:de juli) - Auri

Info på Animecka

Sengoku Basara: Judge End
    Genre: Action, Historisk

Sengoku Basara: Judge End är en ny och tredje säsong som kommer baseras på CAPCOMs Sengoku Basara 3 spel från 2010. Denna säsong kommer handla om "Slaget på Sekigahara". Det är dock oklart om detta är en direkt uppföljning av filmen som utkom efter den andra säsongen.

Sengoku Basara är alltid överdrivet men animationerna sviker sällan tillsammans med de både humoristiska och seriösa stunderna med dess karaktärer. Detta blir definitivt en av de serier jag kommer följa denna säsong. (5:e juli) - Yaana

Info på Animecka

Sword Art Online II
    Genre: Sci-Fi, Action, Äventyr, Romans

Ett år efter det att spelet Sword Art Online klarades av blir Kirito tillfrågad att undersöka Gun Gale Online. I detta spel finns ett vapen vid namn Death Gun som verkar kunna orsaka dödsfall i den verkliga världen genom att användas i den virtuella. I spelet möter Kirito den kvinnliga prickskytten Sinon, och med hennes hjälp bestämmer han sig för att delta i turneringen Bullet of Bullets för att lösa mysteriet med Death Gun och dess mystiske användare.

Sword Art Online är en av de mest populära serierna från senare år, så den här uppföljaren är säkert efterlängtad av många! Inte mycket har förändrats sen sist, ja förutom att handlingen utspelar sig i en ny spelvärld då. Personligen var jag måttligt imponerad av första säsongen, men kommer antagligen titta på det här i alla fall, av bara farten. (5:e juli) - Firiel

Se den lagligt på DAISUKI!
    Se den lagligt på Crunchyroll! Obs! Avsnitten sänds med en månads fördröjning.

Info på Animecka

Långfilmerna
    De biofilmer som har premiär under sommaren. De här filmerna får vi i vänta på i många månader till, eftersom vi utanför Japan vanligtvis inte har möjlighet att se dem förrän de släppts på dvd/Blu-ray.

K: Missing Kings
    Genre: Action, Övernaturligt

Uppföljare till animen K. Efter händelserna i TV-serien letar Kuroh och Neko efter sin försvunne kung. De andra klanerna har också problem – Homras medlemmar är splittrade, och Scepter 4 med Munakata i spetsen försöker bevara lugnet i Shizume City, där oroligheter hotar. Samtidigt dyker nya mystiska karaktärer upp.

K omfattar vid det här laget mycket mer än själva animen – såhär långt finns det fyra light novels, sex mangaserier, dussintals drama-CD:s och mycket annat som knyter an till projektet. Eftersom huvuddelen av materialet beskriver händelser som utspelar sig innan TV-serien är vi dock många som ser fram emot fortsättningen på historien. Personligen är jag nästan pinsamt svag för den här serien, så jag har längtat efter filmen sedan den tillkännagavs för över ett år sedan. K: Missing Kings kommer inte bara att visas i Japan, utan även i bland annat USA och Frankrike. (12:e juli) - Auri

Info på Animecka

Shin Gekijouban Initial D
    Genre: Street Racing

Detta är en ny trilogi av serien Initial D, serien kommer att bestå utav tre filmer. Dock handlar detta inte om uppföljning av den femte och senaste säsongen av Initial D utan filmen kommer börja från seriens början; fighten mot Takashi-bröderna.

Personligen har jag hoppas på fortsättningen av Inital D sedan den femte säsongen men ny animation utav de första racen har jag inget emot utan välkomnar med öppet sinne om det görs snyggt! (23:e augusti) - Yaana

Info på Animecka

When Marnie Was There
    Genre: Drama, Övernaturligt

Unga Anna är alldeles ensam i världen. Hon är fosterbarn och har inte en endaste vän, tills den dag hon träffar den mystiska flickan Marnie på stranden. De två blir snabbt vänner, men Marnie bär på hemligheter och allt är inte vad det ser ut att vara, och så en dag försvinner hon…

Studio Ghiblis nya film är baserad på Joan G. Robinsons barnbok med samma namn, på svenska utgiven som ”När Marnie var där”. Det blir den andra långfilmen som Hiromasa Yonebayashi regisserar, efter Arietty som ju också är baserad på en klassisk brittisk barnbok… Jag har en gnagande känsla av att ha läst boken som barn, och tycker att det här verkar riktigt lockande och lagom spännande.
    (19:de juli) - Firiel

Info på Animecka
    [clearleft][/clearleft]

Vi som inte fick vara med
    Ytterligare några titlar som antingen inte verkade tillräckligt intressanta, hade alltför lite information för att göra något av vid skrivtillfället eller som vi helt enkelt inte orkade skriva om.

Ai Mai Mi: Mousou CatastropheSe den lagligt på Crunchyroll!
    Appleseed Alpha
    Cardfight!! Vanguard: Neon Messiah
    D-Frag! OVA
    Francesca: Girls Be Ambitious
    Futsuu no Joshikousei ga [Locodol] Yattemita.Se den lagligt på Crunchyroll!
    Girls und Panzer: Kore ga Hontou no Anzio-sen Desu!
    Hayate no Gotoku! (2014)
    HimegotoSe den lagligt på Crunchyroll!
    Inari, Konkon, Koi Iroha. OVA
    Inui-san!
    Kidou Senshi Gundam-san
    Miss Monochrome The Animation: Soccer Hen
    Mujaki no Rakuen
    Mushibugyou OVA
    Non Non Biyori OVA
    Nozo x Kimi
    Pikachu, Kore Nan no Kagi?
    Pocket Monsters XY: Hakai no Mayu to Diancie
    PriPara
    Saikin, Imouto no Yousu ga Chotto Okashiinda ga. OVA
    Saint Seiya: Legend of Sanctuary
    Seirei Tsukai no Blade DanceSe den lagligt på Crunchyroll!
    Shinrabanshou: Tenchi Shinmei no Shou
    Sin Strange+Se den lagligt på Crunchyroll!
    Spo-chan Taiketsu: Youkai Daikessen
    Stand By Me Doraemon
    Strike Witches: Operation Victory Arrow
    Terra Formars: Bugs2 2599
    Toki wa Meguru: Tokyo Station
    Yami Shibai 2Se den lagligt på Crunchyroll!

Slutord

Sådär, det blev en hel del serier den här gången också! Vad är du sugen att se på i sommar?
    Redigerades senast 3 år sedan av Firiel
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #2Postades 3 år sedan
    Är hundra på att jag kommer ta och se på både Love Stage!! och Free! Eternal Summer!

Utöver dem så är jag intresserad av att se Ao Haru Ride, så ska försöka se den med! :)
    Redigerades senast 3 år sedan av Hauii
    Det som har hänt är det förflutna och jag skall icke se tillbaka på det och ångra mig, istället ska jag koncentrera mig på nutiden och se fram mot framtiden.
    #3Postades 3 år sedan
    Stort tack till Firiel och alla andra! Det finns så många bra anime i sommar!

Kommer garanterat att följa:
    Gekkan Shoujo Nozaki-kun
    Love Stage!!
    Tokyo ESP
    Tokyo Ghoul
    Free! Eternal Summer
    Kuroshitsuji: Book of Circus

Kommer kanske att följa:
    Ao Haru Ride
    Barakamon
    DRAMAtical Murder
    Shirogane no Ishi: Argevollen
    Zankyou no Terror
    Sailor Moon Crystal
    "If you walk the footsteps of a stranger, you'll learn things you never knew before."
    #4Postades 3 år sedan
    Kommer att se:
    Ao Haru Ride
    Free! Eternal Summer
    Glasslip
    Hanamonogatari
    Hanayamata
    Uchuu Kyoudai: Number Zero
    Zankyou no Terror
    Redigerades senast 3 år sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
    #5Postades 3 år sedan
    Håller med HizuMaki, det finns så många titlar att se fram emot i sommar att jag får lite ångest när jag tänker på hur jag ska hinna se allihop. Här är de de titlar jag kommer att kolla upp (de i fet stil är de jag är mest intresserad av):

Aldnoah.Zero
    Barakamon
    Akame ga Kill
    Bakumatsu Rock
    DRAMAtical Murder
    Glasslip
    Love Stage
    Nobunaga Concerto
    Rail Wars
    Gekkan Shoujo Nozaki-kun
    Shirogane no Ishi: Argevollen
    Tokyo ESP
    Tokyo Ghoul
    Zankyou no Terror
    Free! Eternal Summer
    Sailor Moon Crystal
    When Marnie Was There
    Sin Strange+
    #6Postades 3 år sedan
    För mig blir det Sailor Moon Crystal och Kuroshitsuji: Book of Circus.
  • Miku-chan

No Anime No Life

Skriv ett Off-topic-svar
    #7Postades 3 år sedan
    Hmpth, den enda serien jag längtar efter är Kuroshitsuji: Book of circus men det kanske finns några andra bra som jag ska testa...
    ~The people who smiles the most is the people who suffers the most~
  • Lambo-Kun

Inspector Spacetime

Skriv ett Off-topic-svar
    #8Postades 3 år sedan
    Jag som hade tron att denna säsong skulle bli som de flesta somrar med ganska få bra titlar på förhand. Men nu när man inspekterat listan inser jag att säsongen kan bli riktigt bra detta år.

Serier jag kommer att titta på:
    Aldnoah.Zero
    Free: Eternal Summer
    Glasslip
    Sailor Monn Crystal
    Space Dandy 2
    Tokyo Ghoul
    Zankyou no Terror

Serier jag kanske tittar på:
    Akame ga Kill!
    Ao Haru Ride
    Barakamon
    Gekkan Shoujo Nozuki-kun
    Hanamonogatari
    Rail Wars
    Sword Art Online 2
    Tokyo ESP
    "En fisk?! Du ser ju fan ut som en MÖRT!" - Kalle Anka
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 3 år sedan
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
    #10Postades 3 år sedan
    Free! Eternal Summer
    Barakamon
    Ao Haru Ride
    Gekkan Shoujo Nozaki-kun!!
    Zankyou No Terror

Får se när jag ser dem då då jag inte är så bra på att följa serier..
    "I have a father?"
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #11Postades 3 år sedan
    Ser speciellt fram emot:
    Free! Eternal Summer
    Uchuu Kyoudai: Number Zero
    Zankyou no Terror

Kommer säkerligen att se:
    Aldnoah.Zero
    Barakamon
    DRAMAtical Murder
    Fate/Kaleid Liner Prisma Illya 2wei!
    Gekkan Shoujo Nozaki-kun
    Glasslip
    Hanamonogatari
    Love Stage!!
    Lupin the IIIrd: Jigen Daisuke no Bohyou
    Sin Strange+
    Space Dandy 2
    Sword Art Online II
    Tokyo Ghoul
    When Marnie Was There
    Yama no Susume: Second Season
    Yami Shibai 2

Kommer kanske att se:
    Ai Mai Mi 2
    Akame ga Kill!
    Ao Haru Ride
    Bakumatsu Rock
    Hanayamata
    Nobunaga Concerto
    Persona 4 The Golden Animation
    Sailor Moon Crystal
    Tokyo ESP

Och så säkert en del av de OVA:er som droppar in... Aj, att det alltid är så mycket jag fastnar för! När ska man hinna bada. :(
    Redigerades senast 3 år sedan av Firiel
  • Zaraki-kun

Captain of the Leftover Knights

Skriv ett Off-topic-svar
    #12Postades 3 år sedan
    Återigen så har du tagit på dig detta uppdrag och det är alltid lika skoj att se resultatet, tack så mycket, Firiel "The Benevolent Ruler of Animecka".
    Aura, Spirit, Force, Chakra, Chi, Energy and Orgone.
    ~~ El Psy Congroo ~~
    #13Postades 3 år sedan
    Skrattar jättemycket åt vissa sidkommentarer till animerna.
    ''Tänk om Öresundståg skulle ta upp vapen mot SJ liksom.'' fick en rolig bild i huvet utav den.

Kan inte beskriva hur glad jag är över att dmmd äntligen ska få en anime~ (låt oss bara hoppas och be att det inte blir en lika stor flopp som Togainu no chi)
    #14Postades 3 år sedan
    Jag är 100% säker på att jag kommer se på Free! Eternal Summer och Kuroshitsuji: Book of Circus Men vi får se om jag kollar på de andra också, jag har ju inte alltid tid.
  • Zaraki-kun

Captain of the Leftover Knights

Skriv ett Off-topic-svar
    #15Postades 3 år sedan
    Tror detta måste vara den bästa säsongen jag har upplevt. Så många serier av hög kvalité, en rolig överraskning.

Aldnoah Zero, Barakamon, Akame ga Kill, Tokyo Ghoul och Zankyou no Terror är alla faktiskt riktigt bra.
    Redigerades senast 3 år sedan av Zaraki-kun
    Aura, Spirit, Force, Chakra, Chi, Energy and Orgone.
    ~~ El Psy Congroo ~~
    #16Postades 3 år sedan
    Hittills en bra säsong!
    Redigerades senast 3 år sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
  • Yajirou

Sandwich shogun.

Skriv ett Off-topic-svar +
    #17Postades 3 år sedan
    Nu är jag väldigt sen med att posta här. Sorry för det men tack alla er som hjälpte till med texterna. Tack vare er så hittar man massor av bra animen att följa efter. Får se om jag kan på något sätt hjälpa till under hösten igen. *Host* =)

De serier som har överaskat mig mest är:

Akame ga Kill!
    Majimoji Rurumo
    Barakamon

Tveksamt om man ska fortsätta kolla på:

Rokujouma no Shinryakusha!? = Började någorlunda intressant för att sedan sjunka ner i den normala fanservice och harem nivån vilket inte är så underhållande.
    Rail Wars = Samma som ovan. Fast här har vi mer fanservice och den senaste avsnittet hade i princip inget med tåg att göra. Jag som var mer intresserad av tågen... fast man kunde väl ana att det skulle ändras hårt.

Definitivt fortsätta och avsluta är:

Akame ga Kill
    Majimoji Rurumo
    Barakamon
    Free
    Space Dandy 2
    SAO 2
    Yami Shibai 2
    <-- Måste kollas. Rysningar som in i papperskorgen.

Jag följer efter massor av mer men dessa är de som är mer värt att nämna.
    Redigerades senast 3 år sedan av Yajirou
    Onegai Pedro.
  • Miku-chan

No Anime No Life

Skriv ett Off-topic-svar
    #18Postades 3 år sedan
    Den här säsongen har några guldkorn ändå!

Bra
    Ao haru ride - Mysig serie som är vattenfärgstecknat som är helt nytt för mig.
    Tokyo Ghoul - Spännande och blodig, vem gillar inte det?
    Kuroshitsuji Book of circus - Äntligen tredje säsongen av Kuroshitsuji!

Okej
    Akame ga kill - Rolig serie och Akame gör ju animen intressantare.

Droppade

Ej sett/kan ej bedöma
    Dramatical murder - Kan ej bedöma men kommer ge den några avsnitt till ändå.
    Gekkan Shoujo Nazi-kun - Har ej sett ännu.
    Free! Eternal summer - Har ej sett ännu.

Eftersom att jag inte har droppat inte en enda så var den här säsongen riktigt bra.
    ~The people who smiles the most is the people who suffers the most~
    #19Postades 3 år sedan
    Nu blir jag förvirrad, pratar ni om någon specifik säsong av en serie?
  • Charls

All hail Lelouch

Skriv ett Off-topic-svar
    #20Postades 3 år sedan
    Citerar JaimeLannister
    Nu blir jag förvirrad, pratar ni om någon specifik säsong av en serie?

det kommer en uppsättning anime varje säsong av året (vår, sommar, höst och vinter)

alla nya anime som kommer under tillexempel sommaren säger är summer season.
    om en anime har 24 avsnitt så sträcker sig den animen över 2 säsonger

här är listan för all anime som är från denna sommar static.neregate.com/2014/06/neregate.com-Summer-2014-Anime-Chart-v3.jpg
Visar 1-20 av 23

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen