• Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #1Postades 2 år sedan
    Hösten är här med snålblåst och regn, och vad passar då bättre än att grotta ned sig med ett gäng nya anime-serier? Det är mycket fantasy den här gången, både episk och actionfylld sådan, och av det lite mer vardagliga slaget.

När börjar de?
    De flesta vi listat börjar under oktober månad men vissa har premiär i november eller december och några startade redan i september. Risken för förseningar finns givetvis.

Övrig info
    Genrer som nämns är gissningar. Efter bilder och annan info lägger vi helt enkelt en gissning på vad det kan vara för typ av anime. Beskrivningen av vissa anime lider även den av risken att vara lite felaktig, då den samlats ihop från hemsidan och/eller bloggar och sidor på nätet.

Ett stort tack till Auri, Charls, Hauii, Saya, Tsukasa-san, Yaana, Yajirou och Zaraki-kun som hjälpt till att skriva texter!

Anime-hösten 2014 är här!
    Bild

Nykomlingarna
    Säsongens nya serier! Vissa är hypade, andra har man inte riktigt hört lika mycket om... eller alls.

Akatsuki no Yona
    Genre: Fantasy, Äventyr, Romans

Yona är kronprinsessa i kungariket Kouka och har levt ett bekymmerslöst liv i ett överflöd av lyx. De enda problemen i Yonas liv är hennes illröda hår och hennes livvakt, Son Hak, som aldrig slutar irritera henne. Sedan barnsben har hon även varit hopplöst förälskad i sin äldre kusin, Soo-won. Dagen då hon fyller 16 år går däremot hennes värld i spillror när Soo-won mördar hennes far och på så vis garanterar sin plats på tronen. Son Hak flyr med Yona och de lever därefter ett liv på rymmen.

Den första volymen av mangan är riktigt bra och av den att döma verkar serien innehålla många politiska element, även om den i grunden är en shoujo. Jag förväntar mig ett politiskt drama med intriger, romantik och stark karaktärsutveckling. (7:e oktober) - Saya

Se den lagligt på Crunchyroll!

Info på Animecka

Bonjour Koiaji Pâtisserie
    Genre: Omvänt harem, Sötsaker

Sayuri Haruno är en flicka vars högsta dröm är att öppna ett konditori. Tack vare ett stipendium studerar hon på den högt aktade konfektyrskolan Fleurir, där hon omges av flera charmiga manliga klasskamrater och lärare. Med andra ord ett reverse-harem!

Ska bli spännande att se hur de kommer kombinera ett reverse-harem tillsammans med konfektyr. Jag förväntar mig en underhållande anime med ett överflöd av glittrande bishounens och vackra bakelser! (11:e oktober) - Saya

Info på Animecka

Daitoshokan no Hitsujikai
    Genre: Skolmiljö, Romans

Serien utspelar sig i en stor och prestigefylld skola där det finns ett bibliotek som kallas Daitoshokan. Vår huvudkaraktär Kyoutarou Kakei är medlem i biblioteksklubben och besöker Daitoshokan varje dag där han sitter själv och läser böcker. Han träffar sedan på en flicka vid namn Tsugumi Shirasaki som är en så kallad "shepard". En shepards jobb är att uppfylla folks önskningar och hon drar med Kakei på sina uppdrag.

Storyn från vad jag har läst har absolut inget djup och kommer förmodligen vara något som jag bara skippar helt, men vem vet. (8:e oktober) - Zaraki-kun

Info på Animecka

Denki-gai Honya-san
    Genre: Vardagsliv, Komedi

Umio är en något blygsam kille som jobbar deltid på en dōjin shop, "Uma no Hone", i mitten av stan. Hans vardagsliv i affären tillsammans med fyra kollegor, som alla har sina egenheter, är centrum för storyn.

Verkar vid första anblick vara en lättsam serie med en hög dos av slapstick, men eftersom den även kategoriseras som "seinen" kan mer allvarliga situationer komma att uppstå. Känns mest som en feel-good anime för människor som uppskattar mer nördig humor. (2:a oktober) - Saya

Info på Animecka

Garo: Honoo no Kokuin
    Genre: Action, Fantasy

Berättelsen tar sin början då kungen av riket Valiantes rådgivare Mendoza sätter igång en häxjakt som leder till många magiska krigares och besvärjares död. En av de kvinnor som avrättas föder innan sin död en son, och pojkens far flyr med lille Leon och uppfostrar honom till att bli en legendarisk ”gyllene krigare”. Många år senare har Mendoza tagit över makten i riket och förvisat den unge prinsen Alfonso och hans mor. Prinsen tar beslutet att leta upp den gyllene krigaren och med hjälp av honom återta sin tron…

Det här verkar vara ett traditionellt fantasyäventyr av det mörkare slaget. Serien baseras på Garo Project, ett tokusatsu-franchise som sedan 2005 resulterat i tre tv-serier och ett flertal filmer och som nu alltså gör anime-debut. Studio Mappa (Sakamichi no Apollon, Zankyou no Terror) står för animationen och trots jag aldrig hört talas om franchiset tycker att det här verkar riktigt intressant! (3:e oktober) - Firiel

Info på Animecka

Grisaia no Kajitsu
    Genre: Skolmiljö, Drama, Romans

Mihama Academy är på utsidan en skola med stängda dörrar där eleverna kan lära sig utan att behöva tänka på omvärlden, men i verkligheten är det ett fängelse där "frukt som fallit för långt från trädet" rättas till. Skolan har fem kvinnliga elever som har vant sig vid livet inom väggarna men när fängelsets första man anländer så bryts kvinnornas rutiner och hela deras liv förändras.

Storyn verkar ha ett bra djup och jag gillar settingen för serien. Jag är helt enkelt jätteexalterad för denna. Det ska tydligen finnas en psykologisk aspekt till serien och det får mig bara mer exalterad. Denna är en klar ska se. (5:e oktober) - Zaraki-kun

Info på Animecka

Hi sCoool! SeHa Girl
    Genre: Komedi, sCooolmiljö, Spel

Serien handlar om Dreamcast, Sega Saturn och Mega Drive som precis har börjat på skolan SeHaGaga Academy. Tjejerna är givna en uppgift från en misstänksam lärare och måste klara av uppgiften för att få ta studenten och för att klara av uppgiften så måste tjejerna ge sig in i världen av Segaspel.

Verkar bara som en serie för att marknadsföra Sega-produkter så jag tvivlar på att detta kommer vara något man kollar på. Men om man har lite tid över kanske man ger serien ett avsnitt. (8:e oktober) - Zaraki-kun

Info på Animecka

Inou Battle wa Nichijou-kei no Naka de
    Genre: Komedi, Superkrafter, Skolmiljö

Ett halvår innan berättelsen tar sin början fick de fem medlemmarna i litteraturklubben plötsligt sig tilldelade varsin superkraft! Därefter väntade naturligtvis ett heroiskt fantasyliv där de fick användning av sina krafter! Eller? I själva verket har ingenting alls förändrats och i väntan på att hemliga organisationer, magiska strider och demonkungar ger sig tillkänna får de istället tampas med sina dagliga liv.

Detta är den nya serien från studion Trigger (Kill la Kill) och den bygger på en pågående lättroman. Jag är lite nyfiken på vad Trigger hittar på den här gången och premissen låter lite kul, men det här ser ändå ut att bli en ganska ordinär skolkomedi. Förhoppningsvis har den dock något nytt att tillföra genren, och jag kommer nog ge den en chans. (6:e oktober) - Firiel

Info på Animecka

Kono Danshi, Sekka ni Nayandemasu.
    Genre: Övernaturligt, Drama, BL

Denna OVA handlar om en kille vars kropp förvandlas till sten när han blir stressad, och hans lärare, som gillar stenar. Gissningsvis kommer romantiska känslor utvecklas mellan de båda.

Detta är den unga filmskaparen Soubi Yamamotos fjärde installation i ”KonoDan”-projektet, efter två OVA:er och en drama-cd. Däremellan har hon regisserat tv-serien Meganebu, som inte många tyckte var helt lyckad, men som få kan förneka var bildmässigt kreativ. KonoDan-filmernas berättelser är sinsemellan helt fristående, men alla handlar om osäkra ynglingar som på något vis bryter sin isolering. Jag gillar de tidigare filmerna väldigt mycket, inte minst för att jag verkligen älskar Yamamotos visuella stil, och hoppas på att den här blir mist lika bra! (3:e december) - Firiel

Info på Animecka

Ookami Shoujo to Kuro Ouji
    Genre: Romans, Komedi, Skolmiljö

Erika Shinohara är en 16-åring som ofta pratar om sina romantiska möten och erfarenheter till sina klasskamrater för att passa in. Enda problemet är att hon inte har en pojkvän! Hon tar då ett foto på en kille hon ser på gatan för att bevisa för dem att hon har en pojkvän. Det visar sig att killen på bilden är Kyouya Sata som går på deras skola! Hon ber honom att bli hennes låtsaspojkvän, vilket han går med på. Han har sina egna villkor om hur detta ska funka och det visar sig att han inte är lika trevlig som han ser ut.

Började inte läsa mangan förrän jag fick veta att den skulle bli gjord till anime och gjorde det mest utav nyfikenheten om den var något bra eller ej. Kan nu säga, då jag har läst allt som kommit ut, att det var ett riktigt bra beslut! (5:e oktober) - Hauii

Info på Animecka

Ronja Rövardotter
    Genre: Äventyr, Fantasy

Den lilla flickan Ronja är enda barn till rövarhövdingen Mattis, och lever tillsammans med sina föräldrar och resten av rövarbandet i en enslig borg. Som lekplats har hon hela storskogen med alla dess väsen och oknytt. Så en dag träffar Ronja för första gången ett annat barn, den jämnårige Birk, som råkar vara son till hennes pappas störste rival…

Jag tror inte att den här serien egentligen kräver någon introduktion, de flesta av oss känner till Astrid Lindgrens berättelse om Ronja sedan vi var små. Gorou Miyazaki regisserar, och för produktionen står Polygon Pictures (Knights of Sidonia) i samarbete med Studio Ghibli. Många känner en viss oro inför 3D-animationen som kommer användas, och även om jag själv också föredragit traditionell animering hoppas jag på det bästa. En sak jag tycker är kul är att karaktärerna verkar ha fått behålla sina originalnamn, jag undrar hur japanerna uttalar Skalle-Per… (11:e oktober) - Firiel

Info på Animecka

Shigatsu wa Kimi no Uso
    Genre: Drama, Romans, Musik

Serien handlar om 14-årige Arima Kousei som efter sin mammas död har tappat intresset för att spela piano. Sedan hans mammas död har hans liv varit dystert, men börjar blomma upp den dag då han av en slump träffar den violinspelande tjejen Miyazono Kawori. Hon är en fräck och energisk tjej med en mångsidig personlighet och får Arima att rycka upp sig och återigen se det ljusa med livet.

Serien är producerad av A-1 Pictures och baseras på en manga. Jag förväntar mig en rolig och mysig serie med vackra animationer och härliga karaktärer. (9:e oktober) - Tsukasa-san

Info på Animecka

Shirobako
    Genre: Komedi, Vardagsliv

Fem tjejer jagar efter sina drömmar! Historian kretsar runt vardagslivet och problem som händer då man arbetar inom animeindustrin samt de resultat och konflikter som sker dagligen inom den här gruppen av tjejer.

Ärligt så finns det inte mycket mer att säga om denna. Själv så känner jag att även om den är väldigt kort i beskrivning så vill jag veta hur mycket det stämmer överrens med andra manga och anime som har centrerat runt manga- och animeindustrin. Sen känner jag också att denna anime skulle vara en ganska skön och enkel sak att se emellan de resterande serierna jag planerar att se i höst! (9:e oktober) - Hauii

Info på Animecka

Terra Formars
    Genre: Action, Sci-Fi

Terra Formars är en lite råare action-anime som troligtvis kommer innehålla en massa censur tills blu-ray'en kommer. Animen handlar om att mänskligheten ska försöka ta sig till Mars och skickar upp kackerlackor i ett experiment. Runt 400 år senare skickar man upp en besättning till Mars men de blir snabbt dödade av gigantiska muterade kackerlackor men de hinner skicka ett meddelande tillbaka till Jorden som bestämmer sig för att skicka upp elitsoldater för att lösa problemet.

Har inte läst mangan men hört en del om det, och kan redan nu säga att blod kommer spillas och folk kommer antingen älska eller hata det, känns inte som det finns något mellanting i detta fall. Jag gillar rymd-sci-fi och kommer nog gilla Terra Formars men inramningen kommer nog inte locka alla. (26:e september) - Charls

Info på Animecka

World Trigger
    Genre: Action, Sci-Fi

Anime från Toei Animation, baserad på en manga som har publicerats i Shounen Jump sedan 2013. För fyra år sedan attackerades Mikado City av Neighbours, monster som anlände från en annan dimension. Staden räddades av Border, en mystisk grupp som använder vapen som kallas Triggers. Tack vare Border har invånarna i staden kunnat återgå till sina vanliga liv. Så en dag dyker en mystisk humanoid Neighbour vid namn Kuga Yuuma upp med sin speciella Black Trigger.

Det här ser ut som en lovande shounen-anime, även om det känns lite oroväckande att det inte finns särskilt mycket mangamaterial att animera ännu. Av allt att döma kommer serien att bjuda på såväl action och mystik som humor, så själv kommer jag nog att ge den en chans. (5:e oktober) - Auri

Info på Animecka

Uppföljarna
    Gamla bekantingar i form av uppföljare, omarbetningar eller liknande.

Ai Tenchi Muyou!
    Genre: Sci-Fi, Komedi, Harem

Ai Tenchi Muyou! är ett projekt som görs i samband med originalets 20-årsjubileum. Serien kommer vara i 50 episoder och avsnitten kommer vara 5 minuter långa.

Finns ingen som helst information om storyn i den här serien men jag som är ett stort fan av Isekai no Seikishi Monogatari som utspelar sig i samma värld som originalet (Tenchi Muyou) har varit ganska exalterad för något mer i den stilen. Blev ganska besviken när jag såg att avsnitten endast skulle vara i 5 minuter men förhoppningsvis kan serien ändå leva upp
    till mina förväntningar. (6:e oktober) - Zaraki-kun

Info på Animecka

Fate/Stay Night
    Genre: Action, Fantasy, Magi

I staden Fuyuki pågår uppladdningen inför ett krig, en kamp om den heliga Gralen. Sju magiker åkallar i egenskap av ”master” varsin ”servant”, anden av en legendarisk hjälte, för att med hjälp av denne vinna gralen och få en önskan uppfylld.

Fate/Stay Night baseras på en visual novel med samma namn, närmare bestämt på den route som benämns ”Unlimited Blade Works”. Studion Ufotable gjorde för ett par år sedan den mästerliga Fate/Zero som är en prequel till Fate/Stay Night. Jag tyckte att de tidigare anime-adaptionerna av Fate/Stay Night (en tv-serie och en långfilm) var helt okej underhållning, men inte i närheten av samma klass som Fate/Zero. Förväntningarna på denna nyversion är därför gigantiska, och det ska mycket till för att det inte ska bli en av de absoluta höjdarserierna i höst! (4:e oktober) - Firiel

Info på Animecka

Gundam G no Reconguista
    Genre: Action, Sci-Fi, Mecha

En ny era har kommit, Regild Century, där världen är lugn och fredfull. Året är R.C. 1014 och The Capital Tower, en hiss som går emellan rymden och jorden, blir attackerad av en okänd G-self. Vår huvudkaraktär lyckas med att fånga maskinen och när han kliver in i den accepterar maskinen honom som pilot. Detta är början på det som bryter upp lugnet i The Regild Century.

Gundam-serier är alltid skoj för de kan vara mästerverk, medelmåttiga eller en påse skit. Så det är alltid värt att ge Gundam-serier en chans, vilket är just vad jag kommer göra. (2:a oktober) - Zaraki-kun

Info på Animecka

Kuroshitsuji: Book of Murder
    Genre: Övernaturligt, Drama, Komedi, Detektivarbete

Att Kuroshitsuji är tillbaka igen efter endast en kort paus från Kuroshitsuji: Book of Circus är mycket glädjande! Precis som Book of Circus så ignorerar Book of Murder helt andra hälften av första säsongen samt hela andra säsongen på grund av att de delarna inte följer originalet – mangan. Poängen med Book of Circus och Book of Murder är då att de ger tittarna originalstoryn animerad. Det finns, för övrigt, lite rykten om att Kuroshitsuji live-action-filmen skapade ökat intresse för Kuroshitsuji.

Book of Murder kommer innehålla det ”detektivfall” som kommer efter ”Circus” i mangan. Jag tycker det är spännande att skaparna vågat ignorerat en och en halv säsong bara för att komma på spår igen! Samtidigt undrar man självklart vart i all världens namn slutet av andra säsongen skulle kunna ta vägen... (25:e oktober) - Yaana

Info på Animecka

Mushishi Zoku Shou 2
    Genre: Övernaturligt, Drama

Mushi är varelser som existerar utan mening och mål, utan att beröras av mänskliga koncept såsom ondska och godhet. De flesta av oss är inte ens medvetna om deras existens, men det finns de som kan se dem. En sådan person är Ginko, en mushishi eller mushi-mästare, som är på ständig vandring. På sina färder genom landet samlar han kunskap om mushi han träffar på, och försöker lösa mushi-relaterade problem som drabbat olika människor.

Detta är andra halvan av andra säsongen av Mushishi. Första säsongen gjordes för nio år sedan, så när det äntligen var dags för en ny omgång tidigare i år var det nog inte bara jag som efter många års väntan var lite orolig över att bli besviken. En oro som lyckligtvis visade sig vara totalt obefogad, Mushishi är fortfarande ett mästerverk. För den som uppskattar episodiska serier, övernaturligt drama, eller kort och gott välberättade historier rekommenderas serien varmt. (19:e oktober) - Firiel

Info på Animecka

Psycho-Pass 2
    Genre: Action, Sci-Fi, Drama

Psycho-Pass utspelar sig i en möjlig framtid där man med hjälp av ett avläsningssystem kan avgöra huruvida individer har särskilda egenskaper som passar vissa karriärer, hur den mentala och psykiska hälsan ser ut samt om individen ifråga har ”anlag för kriminella handlingar” och om omhändertagande bör ske.

Detta är då en andra säsong. Tidigare har det gått en säsong samt en förlängd och justerad version av samma säsong. Den justerade och förlängda version är också känd som Project Restart: 1 och denna nya säsong blir Project Restart: 2 och kommande film Project Restart: 3. Av den utgivna trailern att döma så tar serien vid där den första säsongen och Project Restart:1 slutade (beroende på vilken man sett, vilket för övrigt ej spelar någon roll). Säsongen kommer fortsatt ha Tsunemori Akane i rampljuset med fortsatta konflikter.

Detta är den serie som jag väntat spänt på hela sommaren då jag tyckte att den första säsongen tillhörde något förhållandevis unikt till animetitlarna. Funderar dock på hur och om det blir lite återkopplingar till första säsongens karaktärer, förutom de som fanns med precis i slutet. (9:e oktober) - Yaana

Info på Animecka

Yowamushi Pedal: Grande Road
    Genre: Sport, Komedi

Fortsättningen på den populära cykelsportserien med gott om humor och laganda! Den första säsongen kan tyckas ha slutat något tvärt men mer utlovades. Säsongen kommer ta vid i den tävling som första säsongen inte tog sig genom helt.

Hoppas även på att det finns mer än bara tävlingen som hamnar i serien, kanske med lite fortsättning efteråt? (6:e oktober) - Yaana

Info på Animecka
    [clearleft][/clearleft]

Vi som inte fick vara med
    Ytterligare titlar som antingen inte verkade tillräckligt intressanta, hade alltför lite information för att göra något av vid skrivtillfället eller som vi helt enkelt inte orkade skriva om.

Aikatsu 3
    Aikatsu! Idol Katsudou!
    Amagi Brilliant Park
    Bakumatsu Rock: Mystery! Onsen Kaijiken ze yo!!
    Bottom Biting Bug 3Se den lagligt på Crunchyroll!
    Brothers Conflict OVA
    Chain Chronicle
    Date a Live: Encore
    Ace of Diamond OVA
    Futari Ecchi (2014)
    Gudaguda Fairies tte Iu Eiga wa Dou kana...?
    Happiness Charge Precure! Ningyou no Kuni no Ballerina
    Hyakka Ryouran: Samurai After
    Imawa no Kuni no Alice
    IS: Infinite Stratos 2 - World Purge Hen
    Kaitou JokerSe den lagligt på Crunchyroll!
    Kanojo ga Flag o Oraretara OVA
    Karen SenkiSe den lagligt på Crunchyroll!
    Kekkai Sensen
    Kurumiwari Ningyou
    The Last: Naruto the Movie
    Log Horizon 2Se den lagligt på Crunchyroll!
    Magic Kaito 1412
    Narihero www movie
    Narihero www tv
    Nisekoi OVA
    Ore, Twintails ni Narimasu.
    Peeping Life: We Are the Hero
    Rakuen Tsuihou: Expelled from Paradise
    Selector Spread Wixoss
    Shingeki no Kyojin-film
    Suisei no Gargantia: Meguru Kouro, Haruka
    Tribe Cool CrewSe den lagligt på Crunchyroll!
    Uchuu Senkan Yamato 2199: Hoshi-Meguru Hakobune
    Uchuu Senkan Yamato 2199: Tsuioku no Koukai
    Ushinawareta Mirai o Motomete
    Wake Up Girl Zoo!
    WataMote OVA
    Youkai Watch-film
    Yamada-kun to 7-nin no Majo
    Yowamushi Pedal Re:Ride
    Yuru Yuri Nachuyachumi!
    The Last: Naruto the Movie

Slutord

Sedär, det blev några serier den här gången också! Vad ser du fram emot i höst?
    Redigerades senast 2 år sedan av Firiel
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #2Postades 2 år sedan
    JAG HAR INTE TID MED SÅNT HÄR. Men kommer se Shigatsu wa Kimi no Uso någon gång.
    "I have a father?"
  • Charls

All hail Lelouch

Skriv ett Off-topic-svar
    #3Postades 2 år sedan
    kan redan nu komma med ett tips att om du tänkt se Terra Formars så är det bättre att vänta och se den ocensurerad för som den är nu kommer för det mesta halva skärmen vara svart pga censuren, vilket förstör animen
    #5Postades 2 år sedan
    Jag kommer att kolla på:
    Amagi Brilliant Park
    Fate/Stay Night
    Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
    Mushishi: Zoku Shou 2
    Shigatsu wa Kimi no Uso
    Redigerades senast 2 år sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
    #6Postades 2 år sedan
    Ska se:
    - Hybrid Child
    - Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
    - Ookami Shoujo to Kuro Ouji
    - Kono Danshi, Sekka ni Nayandemasu
    - Shirobako
    - Love Stage!! OVA
    - Shingeki no Kyojin: Kuinaki Sentaku
    - Bonjour Koiaji Pâtisserie
    - Orenchi no Furo Jijou
    - Danna ga Nani o Itteiru ka Wakaranai Ken

Urgh, insåg inte att jag ville se så många i höst och detta efter att ha valt bort ett par stycken! Får väl bara hoppas att jag kan följa alla/gillar dem utan att falla efter på avsnitt!
    Redigerades senast 2 år sedan av Hauii
    Det som har hänt är det förflutna och jag skall icke se tillbaka på det och ångra mig, istället ska jag koncentrera mig på nutiden och se fram mot framtiden.
  • Privjet

From Russia with love

Skriv ett Off-topic-svar Ѧ
    #7Postades 2 år sedan
    Svag säsong jämfört med sommaren imo. Dock är ni alla som skrivit förtittar och Firiel helt underbara som gör det här varje gång! <3
    "You ended that sentence with a preposition ... Bastard!"
  • Charls

All hail Lelouch

Skriv ett Off-topic-svar
    #8Postades 2 år sedan
    Hittills är den största överraskningen Shingeki no Bahamut tycker jag, väldigt bra musik och grym animering och storyn har bra potential, trode verkligen inte det första gången jag läste om den.
  • MasaReviews

Storyälskare, språkare, livsnjutare

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 2 år sedan
    De serier jag är oerhört exalterad för:
    Fate/stay night: Unlimited Blade Works
    Kiseijuu
    Log Horizon
    Psycho-Pass 2

Medium:
    Amagami Brilliant Park
    Nanatsu no Taizai
    Shigatsu wa Kimi no Uso
    Shingeki no Bahamut Genesis
    World Trigger

Kommer antagligen spana in:
    Akatsuki no Yona
    Denki-Gai no Honya-san
    Donten ni Warau
    Grisaia no Kajitsu
    Inou-battle wa Nichijou-kei no naka de
    Ookami Shoujo to Kuro Ouji
    Ore, Twintails ni Narimasu

Så egentligen det mesta förutom Ronja.
    #10Postades 2 år sedan
    Dessa serier kommer jag att se
    Magic Kaito 1412
    Donten ni Warau
    Ronja Rövardottern
    Kuroshitsuji: Book of Murder
  • Yajirou

Sandwich shogun.

Skriv ett Off-topic-svar +
    #11Postades 2 år sedan
    Tack till alla andra som skrev för höstens säsong. Hoppas att vi till nästa gång kan hålla lite bättre koll på Deadline och skicka in skrivelserna i tid =).

Jag kommer kolla på de flesta, men inte allt. Redan hoppat över flertal som kommit då de är mörka serier. Letar för tillfället mest komedi =)

Gugure! Kokkuri-san - Rolig första avsnitt: Kommer tittas.
    Danna ga Nani o Itteiru ka Wakaranai Ken - 1:sta avsnittet var skönare än vad jag trodde.
    Yowamushi Pedal - Grande Ride - Man måste bara följa detta om man sett första säsongen.

Allt annat hittills som kommit ut är Nja och vi får se om de är något att ta sig in på.
    Onegai Pedro.
    #12Postades 2 år sedan
    Denna säsong är som julafton när man var 12. Hoppas nu bara att paketen är lika hårda som de ser ut att vara!
    Tuturu~
    #13Postades 2 år sedan
    Tackar till Firiel och alla andra !! ~
    Dom jag absolut kommer följa blir Donten ni Warau, Ookami Shoujo to Kuro Ouji, Kuroshitsuji: Book of Murder och Kiseijuu: Sei no Kakuritsu.

Kommer också att kolla upp dessa: Akatsuki no Yona, Hybrid Child, Shingeki no Bahamut: Genesis och självklart några filmer och OVA.
    "If you walk the footsteps of a stranger, you'll learn things you never knew before."
Visar 1-13 av 13

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen