• Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #1Postades 14 dagar sedan
    Anime-vintern är precis runt hörnet! Vad ser du fram emot?

Då det inte är många aktiva numera så tänker jag att de som är intresserade kan presentera vad de ser fram emot i vinter-säsongen istället för att sammanfatta så många serier som möjligt.

Anime-vintern 2018!

Bild

Sammanställning nedan ifall du inte vet vad som väntar:
    Livecharts.me Winter 2017/2018

Serier jag ser fram emot/har förväntningar för:
    Mahou Tsukai no Yome
    Jag ser fram emot fortsatt magi i serien och hoppas på att storyn utvecklas något snabbare. Serien har varit ett absolut guldkorn hösten 2017. Se OVA-avsnitten först om du inte sett dem!

Nanatsu no Taizai: Imashime no Fukkatsu
    Fortsättningen på tidigare serie, jag har efter första seriens slut läst mangan och har tappat intresset de senaste månaderna. Jag hoppas att den nya anime-serien kan ändra på detta!

Shingeki no Kyojin: Lost Girls
    Känns mer obligatoriskt, saknar förväntningar. Jag behöver se klart den andra säsongen först som sändes 2017. Även där började jag läsa mangan efter första säsongen men slutade sedan läsa. Andra säsongen kom för sent tycker jag.

Code Geass: Hangyaku no Lelouch I - Koudou & Code Geass: Hangyaku no Lelouch II - Handou
    Det blir spännande men nyare animation av denna, numera klassiker (vad tiden går!), det lär dock ta ett tag innan filmerna blir tillgängliga i väst (som i vanlig ordning). Det är tre filmer som kommer ta storyn från serien och göra den mer kompakt. Trevligt initiativ och hoppas att det inte faller på grund av tid!

Drifters Specials
    Denna har sänts i december men inte hunnit se om den finns tillgänglig någonstans ännu. Jag hoppas verkligen Drifters får en till serie! Läser mangan.

Saiki Kusuo no Ψ-nan 2nd Season
    En uppföljare som jag och min syster kommer följa maniskt - veckovis. Komiskt guld hur Saiki hanterar sina krafter till vardags!

Gintama. Gin no Tamashii-hen
    Den stora to-go-to gällande en mix av parodier och episka slagsmål. Jag har läst mangan på grund av de olika säsongernas uppehåll. Mangan är inne på sitt sista arc och jag hoppas verkligen att animen kommer göra den rättvisa!

Basilisk: Ouka Ninpouchou
    Jag har inte sett Basilisk förut men finner det intressant och positivt att Japan vågar göra uppföljare till tidigare serier där det nuvarande intresset kanske är osäkert.

Yowamushi Pedal: Glory Line
    Jag saknar det tidigare teamet och de äldre karaktärerna som var mina favoriter. Men, jag måste veta hur det fortsätter. Troligen en serie som jag och min syster kommer följa tillsammans då vi sett de tidigare Yowamushi Pedal. Dock var vi båda lite besvikna på senaste säsongen.
    Redigerades senast 14 dagar sedan av Yaana
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #2Postades 14 dagar sedan
    Tack Yaana för att du håller ställningarna när en annan inte orkar! :)

Jag är lite dåligt påläst om nya säsongen än så länge, det enda som jag verkligen ser fram emot redan nu är Devilman: Crybaby och Cardcaptor Sakura Clear Card Arc. Sen så hoppas jag såklart på att det kommer en massa trevliga överraskningar.
    Redigerades senast 14 dagar sedan av Firiel
    #3Postades 14 dagar sedan
    Citerar Firiel
    Tack Yaana för att du håller ställningarna när en annan inte orkar! :)

Jag är lite dåligt påläst om nya säsongen än så länge, det enda som jag verkligen ser fram emot redan nu är Devilman: Crybaby och Cardcaptor Sakura Clear Card Arc. Sen så hoppas jag såklart på att det kommer en massa trevliga överraskningar.

Jag lade in lite i biblioteket också och kan troligen fixa mer nästa helg. :) Jag förstod dock inte hur jag skulle få bilden i tråden visas korrekt på framsidan. :S

Devilman och Cardcaptor Sakura har gått under min radar då jag inte sett dem tidigare. är de direkta uppföljningar till tidigare serier?
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #4Postades 14 dagar sedan
    Cardcaptor Sakura är en direkt fortsättning. Alltså, det är ju en barnserie egentligen, men den är väldigt väldigt fin. :)
    Devilman Crybaby verkar inte vara nån uppföljare utan en ny eller alternativ version av berättelsen. Jag är egentligen inte insatt mer än att jag läst ungefär hälften av ursprungsmangan (den kommer ges ut på engelska nu i år, så jag väntar in den för att läsa klart). Den stora grejen är ju att det är världens bästa Masaaki Yuasa (Kaiba, Kemonozume, Yojouhan Shinwa Taikei, Ping Pong The Animation) som regisserar!
Visar 1-4 av 4

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen