#1Postades 11 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Higurashi no Naku Koro ni

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
    #2Postades 10 år sedan
    Vilken ministory tycker ni är bäst i hela serien?
    jag tycker själv när Shion är mördaren är bäst ^^ /Makie-dono
    Favoritanime, plats 1
    #3Postades 10 år sedan
    Jag tycker dom fem första avsnitten var bäst, var dom som gjorde att jag fastnade ^^
    I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes.
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #4Postades 10 år sedan
    Kollade aldrig klart Higurashi... är de 13 sista avsnitten annorlunda än de 13 första, eller är det bara nya storys om vad som hände, vem som är mördaren, eller vad serien nu handlade om? :P
    Redigerades senast 10 år sedan av ollin
    #5Postades 10 år sedan
    Det är samma grej, fast dom berättar allt som hänt i en annan synvinkel, och helt lurigt får man veta hur allt det här kan ha gått till i slutet. Den sista episoden though.. lämnade mig med mer frågor än innan.
    #6Postades 10 år sedan
    Första säsongen animerar bara 6 av de 8 ursprungliga kaptitlerna, så mysteriet är inte löst ännu. Kai innehåller de två sista, plus minst ett specialgjort för animen som skall förklara en del som missades tidigare.

Nackdelen med första kapitlet är att det är för bra. Det skuggar det tredje och fjärde, vilket gör att många vill hoppa av serien. ^^' Det är inte i kärnan en skräckis, utan en mysterielösare.

Till alla er som bestämmer er att titta, börjar älska den vid avsnitt tre och fyra och sedan vill ge upp kring 12: vid Meakashi-hen, avsnitt 16, blir det excellent igen. Bästa kapitlet enligt mig... fokuserar på Shion och ger en del oväntade svar. >=D
    Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah-nagl fhtagn! Mene, mene, tekel, upharsin!
    #7Postades 10 år sedan
    Citerar Zeedox
    Nackdelen med första kapitlet är att det är för bra. Det skuggar det tredje och fjärde, vilket gör att många vill hoppa av serien. ^^'

Ahh så sant! Efter att jag sett första kapitlet var jag helt obsessed och tyckte det var skitbra, sen så gjorde mina förväntningar att de följande kapitlen inte kändes som att de var av samma kaliber. Eh. Tur att jag har väldigt svårt för att överge serier om jag väl börjat kolla på dem, för det blev som sagt bra senare, även om jag tycker att den sista episoden var snurrig :3
    #8Postades 10 år sedan
    Håller med Zeedox!

Jag tittade först på första avsnittet och avfärdade det ganska snabbt som en rätt tråkig haremanime. Efter några dagar kom jag att tänka på den gyllene regeln som säger att man MÅSTE se tre avsnitt innan man kan döma en serie. Sen var jag fast.

Det är lite synd att kapitlen ligger i den ordningen de gör, men det är även rätt så förståeligt. Maekashi-hen behövde verkligen komma lite senare i serien.

Jag undrar bara en sak. Är säsong två lika bra som den första?
    Kind of lame, yet kind of awesome.
    #9Postades 10 år sedan
    Hmm. Undrar om jag är den enda som ser på Kai här? :/

Säsong två är bättre vad det gäller ren kvalite. Däremot innehåller den närmast ingen skräck (hittills), utan handlar om hur gruppen skall försöka lösa mysteriet.
    Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah-nagl fhtagn! Mene, mene, tekel, upharsin!
    #10Postades 10 år sedan
    Jag hade tänkt se den så fort jag sett klart de andra 8 serierna jag redan har på min kompyuutah.
    Zeedox, hur mycket har du sett av den? Vore mystifikt om det inte var någon skräck eller blod alls i den, och jag skulle även bli lite besviken hmm ya!
    #11Postades 10 år sedan
    Jag är besatt, därför är jag aldrig mer än en dag bakom senaste fansub (exkluderande externa extrapoleringar, exempelvis).

Följande är på sätt och vis Spoiler:
    Det är rätt naturligt att Kai saknar skräck. Det läskiga i Higurashi kommer ju främst från A) paranoian av att ingenting veta, konspirationer, och B) loli-massaker. Right? Paranoian, också kallad Rule X, är det som Rika kämpar mot, för att undvika död. Rule X innebär att i varje Hinamizawa blir någon Paranoid och goes killingspree. Konspirationerna vecklas också upp, mer detaljerat och lättförståeligt den här gången.
    I grund och botten är det bara äckelskräck i ett avsnitt i taget, och eftersom de tar mer tid på sig i den här säsongen (fyra avsnitt och ingen Watanagashi ännu!) lär de vara mer sällan.

... men jag försöker att inte avslöja för mycket, så det är fritt att läsa för de flesta. Speciellt för de som sett klart första säsongen, eller åtminstonde majoriteten av den, och börjar få inblick över vad som egentligen händer behind the scenes.
    Higurashi no Naku Koro ni skall ses i Tabula Rasa, så det gäller ändå att hålla sig borta från sådant som spoilar för mycket.

Minst ett avsnitt hittills har fått mig att bli genuint rädd, däremot (vid tillfällen, men vänta er inga nya Onikakushi-hen 4). Vilket/vilka det är säger jag inte ;)
    Redigerades senast 10 år sedan av Zeedox
    #12Postades 10 år sedan
    Citerar Zeedox
    ... men jag försöker att inte avslöja för mycket, så det är fritt att läsa för de flesta

Sant :P kände mig ganska oförstående när jag läste det. Men det gör bara att jag vill se den ännu mer för att förstå vad som händer egentligen! ^^
    #13Postades 10 år sedan
    www.aftonbladet.se/vasteras/article1024747.ab

Är det någon mer än jag som, efter ha läst den här nyheten tänker på tillfället när Maebara Keiichi hittar nålar i maten?
    恥ずかしいセリフ禁止!
    #14Postades 10 år sedan
    Uääh! Det är ju precis samma grej! Fyfan vad läskigt att hitta det :/ Skulle bli 20 ggr mer paranoid än vad jag redan är, minst.
    #15Postades 10 år sedan
    O_O

Vid jupiter, det där är obehagligt. Tur att mannen klarade sig oskadd.
    #16Postades 9 år sedan
    En serie som jag hade ångest över när de sista avsnittet hade rullat klart, och allt kändes så ofullständigt. Bland de bästa storys jag sett och berättartekniken är underbar, man sitter "wtf" genom hela serien^^ Sen fick jag direkt efter veta att Kai fanns och blev jätteglad :D
    Jag får allt, ni får resten
    #17Postades 9 år sedan
    Jag fattar ingenting. Alls. Är det så det ska vara eller är det mig det är fel på?
    #18Postades 9 år sedan
    Citerar KillForFun
    Jag fattar ingenting. Alls. Är det så det ska vara eller är det mig det är fel på?

Man måste se hela första och andra säsongen innan man förstår allt ;P
    Jag får allt, ni får resten
  • nitch

låtsas att det regnar*

Skriv ett Off-topic-svar
    #19Postades 9 år sedan
    Började titta i natt på animen och förstod inte riktigt någonting. Känns som det bara är en anime som berättar flera berättelser med samma karaktärer och handlingar, right? Blev så trött på animen att jag snabb spola de sista avsnitten.

Jag funderar på se andra säsongen, men är det en uppföljare på något sätt eller är det bara flera berättelser? För om det bara är fler berättelser så kommer jag nog inte kika på den andra säsongen.
    " Jag tycker att det är väldigt lungt och skönt här, även om vi kan bli bättre. Vi kanske inte är perfekta, men vi är fanimej bäst. " - wako-kun, 09.
    #20Postades 9 år sedan
    Jag tyckte också att första säsongen var jobbig på det sättet, men andra säsongen är mycket bättre. Då har nämligen hela säsongen en sammanhängande handling, och dessutom gör den så att man förstår allt i första säsongen också.
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
Visar 1-20 av 73

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen