• Kokirin

Bara en medlem bland andra

3 svar i Off-topic. Besvara/visa inlägg R
    #1Postades 8 år sedan
    I samband med låsningen av tråden Vad gör ni just nu? tänkte jag skapa en ny kanske lite mer produktiv tråd. Den här är tänkt att istället för att du skall berätta att du just nu sitter framför datorn redogöra vad du har utfört under dagen. Eftersom varje dag bara innehåller en dag behöver du aldrig skriva mer en ett inlägg per dag.

Så det är bara att börja tänka igenom vad det är som gjort just denna dag till en dag värd att leva. Plocka ut det bästa och formulera det så att vi alla får en möjlighet att dela varandras erfarenheter.

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Själv har jag haft ganska måttligt med aktiviteter för mig idag. Jag har dock lyckats köpa såpbubblor som produceras i ett land med så lustiga tecken att jag inte kan identifiera dess ursprung (etiketten pryddes även med några enstaka fraser på engelska såsom; I like carrot, bredvid en vit klump som föreställde en kanin).Jag har införskaffat ny bad olja och tagit ett bad med kraftig överdos av fett i vattnet (jag lider av det hemska fenomenet "torr hy"). Jag har ätit två Billys Pan Pizza, en Gorby's-pirog och ett paket Digestive-kex på alldeles för kort tid. Jag har fixat till mitt nyligen proxade Rebel-deck i Magic: The Gathering en aning för ge den en lite starkare offensiv.

Jag har känt mig ganska socialt isolerad tills jag framåt nio-tiden drog till Proxxi med ett gäng konventsvänner. Vi spelade bland annat Fluxx. Det är awesome. :)
    Redigerades senast 8 år sedan av Kokirin
    It takes an idiot to do cool things. That's why it's cool.
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • Moxsen

Excuse me, please pass the salt

1 svar i Off-topic. Besvara/visa inlägg
    #2Postades 8 år sedan
    Nu skulle jag kunna dra ett uruselt skämt här och skriva en rad med enstaka ord om vad jag gjort, men jag misstänker att det inte skulle uppskattas. Så vi kör på "Störst går Först" här då.

Inget särskilt om morgonen. Gå upp, käka, kolla internet, borsta tänderna... Ja, det kan ni redan.

Jao, jag har varit ute och gått idag ^^ faktiskt första gången jag har varit ute i naturen i Mölndal sen jag flyttade hit. Väldigt stillsamt och påminde mig om hur mycket jag har saknat det. Hade tagit med kameran och tog lite kort på träd o utsikten. Stötte på en hackspett i full färd att skaffa lunch ur en gammal ek. Gick runt och sms:ade lite kompisar.

Kom hem igen och började tvätta o städa o sånt man gör hemma i lägenheten. Spelar med kompisarna gör jag nästan varje dag. ^^

Nu är det söndag och jag försöker gå o lägga mig men misslyckas varje gång.

//Moxsen
    Redigerades senast 8 år sedan av Moxsen
    Va!? Var det där Moxsen?!!
    #3Postades 8 år sedan
    Well jag har ju dragit på mig en förkylning som gör att jag känner mig som ett bombnedslag varje morgon, så segare mornar än då får man leta efter.
    Efter frukost så spelade jag lite tvspel, käkade någon supergod kaka som mamma hade bakat.
    Sen tog jag och mamma en promenad i det vackra vädret, jag fotade lite medans mamma skottade undan lite snö ifrån altanen.
    Eh sen spelade jag lite mer, pratade med mamma.
    Och så har jag en del timmar där under dagen som jag inte vet vart de tog vägen ;s
    Be optimistic, all the people you hate are eventually going to die =)
    #4Postades 8 år sedan
    Spenderade halva morgenen med att locka håret bara för att tycka att det var fult och gå och "skölja ut" lockarna.

Tittat på lite anime: avsnitt 46 Soul Eater och avsnitt 20 Kuroshitsuji.

Spelat gitarr och spelade då in gitarr delarna till en egen (min och kompisarnas) låt.
    Dock med kamera så ljudet är typ halv kasst. :P

Mixade och trixade med låtar. Bland annat våran låt men tog bort allt sen... Var bara inte på humör för att mixa ;)

Bästämde mig för att vara utomhus, så jag satt mig i trappen en stund och lyssnade på lite musik och knäppte lite kort. Var så tråkiga motiv så jag tog bort alla sen. ;P

Började med matten, slutade och alldeles strax ska jag fortsätta med det.

Har också lite timmar som bara försvann :P
    You'll never make me leave | I wear this on my sleeve | You wanna follow something | Give me a better cause to lead |
  • Moxsen

Excuse me, please pass the salt

5 svar i Off-topic. Besvara/visa inlägg
    #5Postades 8 år sedan
    Inte gjort mycket idag. Surfat en del och läst lite manga, Path of the Assasin.

Hmm. Jag har varvat Mirror's Edge \o/ Väldigt bra spel, om än lite kort.

Installerade Photoshop CS2 igen och fumlade runt med lite bilder och gjorde lite ny avatarer ifrån en webcomic www.lackadaisycats.com

Gjort hushållsarbete -.- Disk är otroligt tråkigt :P

Nu ska jag kolla anime, Ouran high school host club, och sortera kläder :S

G'natt o/

//Moxsen
    Redigerades senast 8 år sedan av Moxsen
    Va!? Var det där Moxsen?!!
    #6Postades 8 år sedan
    Kom hem från en kompis och träffade min käre pojkvän ^^

Vi gjorde spaghetti och köttfärssås och hade jag bara haft ketchup hemma hade det varit SKITGOTT. Tyvärr hade jag ju inte ketchup..'

Sedan såg vi på Spirited away och min icke-animefixerade pojkvän som bara gillar Deathnote och Afrosamuraj tycker den var bra :) Happyhappy ^^

Sedan åkte han hem :(

Och en bästa kompis jag inte snackat med på skitlänge har tagit kontakt igen :D Jag blev glad!

EDIT: jag fick också diska :(
    Redigerades senast 8 år sedan av Elix
    Kono bangumi wa goran no sponsaa no teikyou de okurishimasu.
    #7Postades 8 år sedan
    Vaknade av att grabben hoppade på mitt huvud (jo precis som jag skrev AJ!)
    Sen har dagen gått åt att handla lite, samt storstädat lägenheten!

När jag väll lyckades få grabben i säng så har jag glott på lite anime (5 ep av soul eater) samt drömt om att resa till japan inom en snar framtid.

Annars blire att man facebookar och slösurfar lite :D
    #8Postades 8 år sedan
    Vet redan vad jag kommer att göra idag. Kommer att vara arg på Devius hela dagen, kanske hela veckan. Han måste alltid låsa trådar och förstöra för mig. Förra gången så låste han en tråd som är oskyldig, och så låste han min tråd "vad gör ni just nu".. fan, tråden hade slagit off-topic och andra kända trådar. Men men, vad ska man göra..
    Annars så kommer jag att plugga, se på anime, film och spela
    Careful, I kill for fun! :D
    #9Postades 8 år sedan
    Wellwellwell, jag vaknade av min fina mobilväckarklocka och insåg att sportlovet var slut :( Efter duschen så gick jag in i min systers rum och skulle mysa lite med chinchillorna men min syster var hemma! Hon hade tydligen ont i halsen och skippade sin praktik, så då försökte jag övertala henne och kolla på Bones men hon ville sova så då såg jag på ett avsnitt själv och satte sedan på mig ytterkläderna för att åka till skolan, och det är nu det hemska kommer.
    Jag står där, framför spegeln, räknar upp att jag har med mig alla skolböcker och funderar vad vi har imorgon för något och inser... vi har historiaredovisning! Shit! Jag har inte ens börjat, har om Sionism, har inte ens riktigt pejl p åvad det är för något.. men iaf, till skolan, vår lärare var trött efter vasaloppet så fick uppgifter, misslyckat försök till att käka mat och åkte sedan hem för min tandställning dödar mig och mid huvud >_> is hjälper inte. fu! Så, nu ska jag sätta klorna i sionismens djupa spår och inverkan på dagens konlikt i Palestina, Israel och runt om i världen. Men ska nog bara kolla på ett avsnitt av bones innan... (A) NO! SHAME ON ME! :)
    Redigerades senast 8 år sedan av wacko
    "I have a father?"
    #10Postades 8 år sedan
    Citerar wacko
    misslyckat försök till att käka mat och åkte sedan hem för min tandställning dödar mig och mid huvud >_>

Har du tandställning? O_o

Idag så vaknade jag vid 11 (efter att ha somnat vid 5 halv 6 något) jag gick upp duschade, åt frukost, åkte in till stan och satt på en föreläsning som inte var min (märkte jag senare) i kanske 20 minuter och sedan gick jag ner på stan, åt på donken och gick sedan till SerieZonen =)

Jag köpte 4st nya volymer:

Battle Angel Alita volym 1
    Blade of Heaven volym 1
    Genshiken volym 8 (vilket var den jag egentligen endast skulle köpa =P)
    Utopia's Avenger volym 2

Efter det så tog jag tåget hem efter att ha läst tidningen på stationen och SMS:at i 40 minuter (vilket inkluderar att jag satt i 10 min, missade ett tåg och fick vänta på nästa)
    Redigerades senast 8 år sedan av ZaQen
    "I may not be beautiful, but parts of me are pretty awesome"
    #11Postades 8 år sedan
    Denna morgon+dag har jag jobbat med två helt skillda jobb. Sektmedlem (Jobb?) i Dracula-dödar-sekten Ecclesia och jag har även tagit på mig min advokat-bricka ännu en gång. Förutom att sitta helt låst i min fåtölj och spela DS så har jag haft massa tända ljus som jag tänder och släcker eftersom eld är skoj:)

Jag ska nu äta nudlar och sedan iväg och lyfta skrot :)
    Redigerades senast 8 år sedan av Jox
    #12Postades 8 år sedan
    Citerar Jox
    Denna morgon+dag har jag jobbat med två helt skillda jobb. Sektmedlem (Jobb?) i Dracula-dödar-sekten Ecclesia och jag har även tagit på mig min advokat-bricka ännu en gång. Förutom att sitta helt låst i min fåtölj och spela DS så har jag haft massa tända ljus som jag tänder och släcker eftersom eld är skoj:)

Jag ska nu äta nudlar och sedan iväg och lyfta skrot :)

dock tror jag nog inte att det räknas som ett jobb, men det är bra att du har livlig fantasi.

själv har jag jobbat hela dagen, och kommer jobba en timme till
    #13Postades 8 år sedan
    Har varit i skolan... -___- med bara tråkiga lektioner. Slösade bort lunchrasten genom att kolla på lite kingdomhearts-parodier i 2 timmar...
    Sen hade vi bad, där man skulle simma... <.<
    Nu kollar jag på lite D. Gray-man och ska snart gå tillbaks till skolan för jag har utvecklingssamtal. Min mentor skrämmer mig...
    ゆめやない
    #14Postades 8 år sedan
    Citerar wacko
    Jag står där, framför spegeln, räknar upp att jag har med mig alla skolböcker och funderar vad vi har imorgon för något och inser... vi har historiaredovisning!

Hatar när sånt händer! '>.>

Citerar Jox
    har jag haft massa tända ljus som jag tänder och släcker eftersom eld är skoj:)

jävla pyroman.... '>.> ... :P

Själv lyckades jag på nåt sätt komma upp imorse... upptäckte då dock att jag inte hade min tandställning på mig, vilket jag borde ha haft, och att min väckarklocka, a.k.a. mobil, låg på golvet under sängen o.O Kom på att det handlade om det faktum att jag igår kväll hade somnat med den i handen, ut över sängkanten, då jag väntade på att min kompis skulle ringa, vilket hon aldrig gjorde ... =.=
    Sen iväg med tåget och till skolan, där jag hade spanska, vi fick en massa konstiga sensuella recept, på svenska men från en ursprungligen spansk bok '>.> för att sedan prata fördomar på spanska :P
    Idrotten senare, efter två lektioner och lunch, skulle vi ha teori nere i spegelsalen, vilket vi började med ... sen efter en ca 20 minuter kom en annan lärare ner och sa att hon skulle ha prov där, så vi fick glatt stappla iväg därifrån då Jonas faktiskt inte hade bokat salen xD Istället fortsatte vi den i dramasalen :P
    Diggy Diggy Hole
    #15Postades 8 år sedan
    Vaknade, hörde plaskandet utanför. Regn. Morsan ropar, frukost. Tar på mig kläder, går ner och äter. Kommer på att jag ska redovisa ett färdigt UML diagram på fredag, och funderar en stund på om jag ska börja på arbetet eller om jag ska slösurfa - det blir det sistnämnda.
    Upptäcker efter en stund att mina två smådjävlar behöver mer hö och därmed drar jag ner till byn för att inhandla lite mat till dem. Väl nere i byns centrum får jag se, till min förvåning, att djurbutiken upphört.
    Det var bara för mig att dra in till närmaste ICA-butik istället och handla en ytterst liten påse hö för 33 kr, man känner sig något bedragen och lurad, från båda hållen.

Sedan har man läst lite manga, fortsatt slösurfa, och så sitter man här nu och drar sig fortfarande från att arbeta på det där förbaskade UML diagrammet som ändå ingen kommer att förstå (jädrans abstrakta flumgrej som någon hittat på)!
    Redigerades senast 8 år sedan av Nirvasher
    Blue is the colour of life.
    #16Postades 8 år sedan
    Går upp jävligt tidigt för att inte missa bussen till västervik.
    Missar bussen till västervik.
    Går hem i morgon kylan.
    Sätter mig och beklagar mig på animecka.
    Slår på tv.n och xboxen, spelar några (som vanligt) riktigt roliga matcher Street Fighter.
    Klockan slår lunch. Äter ungspannkaka. Med bacon och socker.
    Spelar lite, pratar i telefon, surfar webben om vartannat.
    Går och handlar i SNÖOVÄDER(WTF??)
    Kommer hem igen.
    Slår på SF för att trösta mig. Äger loss. (Blanka, din gamla elektriska djungelman <3)
    sätter mig här o skriver.
    "The hero and the coward both feel the same thing, but the hero uses his fear, projects it onto his opponent, while the coward runs. It's the same thing, fear, but it's what you do with it that matters."
  • Hotaru

extraordinary

Skriv ett Off-topic-svar ·
    #17Postades 8 år sedan
    Vaknade klockan 06.56 av alarmet på min mobil och kände att jag var otroligt trött men tvingade upp mig själv ändå. Åt frukost, vilket bestog av en macka och en kopp te, kom att tänka på att sportlovet var slut och att det var min första dag på min APU-plats som jag ska vara på i tre veckor framåt och blev otroligt nervös. För varje minut som gick blev jag mer och mer nervös. Jag hade tur att min pappa var så snäll och skjutsade mig dit, så att jag slapp åka kommunalt. När jag kliver ur bilen är jag ännu mer nervös än jag var för bara 20 minuter sedan. Jag går in genom dörren till min APU-plats, som för den delen heter Lasse Maja (om någon skulle vara intreserad..), jag säger till en människa som jag möter där inne att jag ska vara där på APU och hon bara jaha ska det vara två stycken här?? Så här kände jag mig då --> o.O
    och så går hon och pratar med någon annan och hon vet tydligen inte heller det. men säger att det troligtvis är så och att Carolina, hon är typ kökschefen, säkert har koll på det men att hon inte har kommit ännu. och jag bara tänker jaha det var ju trevligt att ingen verkar veta det och blir lite mer nervös. hon, som jag mötte först, visar mig till övervåningen och omklädningsrummen och jag byter om till mina arbetskläder och när jag är där kommer Carolina och hon hälsar glatt. och jag blir lättad över att i alla fall hon kommer ihåg att jag skulle vara där :) och den andra tjejen som också var där var tydlingen en från min paralellklass, jag hade ingen aning om att det skulle vara någon annan från min skola där också. och för den delen visste jag inte ens vad hon hette, jag har sätt henne men aldrig pratat med henne.. men jag fick höra att hon heter Jasmine av någon annan.
    Sen har jag typ stekt fläsk och skalat och skivat grönsaker hela dagen.. jag slutade klockan 16.00 och kände att jag hade jätte ont i ryggen och fötterna efter att ha stått hela dagen :/ när jag kom hem, ungefär klockan 17.00, åt jag en bit chokladtårta, som jag hittade i kylen och tyckte att jag förtjänade den, och drack en kopp grönt te. det var gott ^^ efter det har jag suttit vid datorn, ätit middag och nu ska jag kolla på anime och gå och lägga mig hyfsat tidigt eftersom jag måste gå upp klockan 05.50 imorgon....
    #18Postades 8 år sedan
    jora jag gick upp som vanligt 0655 tog bussen missa tåget sprang till skolan gick till fel klassrum. sen vare lunch sen gick jag hem orka inte ha eget arbete å nu sitter jag här.
    Redigerades senast 8 år sedan av Dannerr
    .........................................
    #19Postades 8 år sedan
    Vaknar vid 7 tiden, sätter på datorn och gnuggar mig i ögonen.
    Kollar lite inlägg på animecka och lyssnar på musik.
    Klockan börjar röra på sig så jag äter frukost och borstar tänderna sedan
    Sätter mig vid datorn igen och surfar lite innan jag drar iväg till skolan
    Traskar iväg till busshållsplatsen och lyssnar på Asian Kung Fu Generation.
    Kommer till skolan och har lektion
    Kommer hem, tar av mig skorna och sätter mig och spelar några matcher på SFIV
    Efter några förlorade matcher så stänger jag av xboxen och sätter mig vid datorn
    Drar ut
    Kommer tillbaks efter ett tag och spelar lite CoD
    Sedan sitter jag här igen.
    Careful, I kill for fun! :D
    #20Postades 8 år sedan
    Vaknade runt 7 fast jag ställde klockan på 7.30, intar en frukost på Earl Gret och 3 knäckemackor. Tar bussen till praktikskolan då jag inte orkar gå ner dit på måndagar. Där så smäller jag upp min laptop direkt och gör klart min kursintroduktion inför morgondagen (efterkrigstiden med årskurs 9). Min handledare dyker upp och säger att 7orna har systerskapstema på morgonen, så ingen lektion förens kl 11. Jobbar på med lite blandat, tar en kaffe i cafeterian. Tråkig lektion då eleverna jobbar på helt själva i grupper, sen lunch vilket var pannkaka med sylt (YEY^^). Efter en till kopp kaffe ger jag mig av till arbetsrummet för mer jobb till kl 14-15 då det är lektion med 8:or... som var astråkig den med ._. Sen drog jag hem efter det :3

Eller ja, först av vid Konsum för jag hade slut på toalettpapper (var fett nojig för toabesök igår xD), sen gick jag till Universitetsbibblan och lånade en bok för en hemtentamen. Läst lite i den, lyssna på musik (Primal Fear, Procol Harum, Psychotic Walz och Pyramaze) och glott på anime (Whie album, My Hime och... Bible Black xD). Ska snart stänga av datorn och fortsätta läsa, då jag börjat med "stänga av datorn en timme innan läggdags för att se om jag somnar fortare och sover bättre"^^
    Jag får allt, ni får resten
Visar 1-20 av 346

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen