#1Postades 8 år sedan
    Vaknade precis från en av mina värsta mardrömmar jag någonsin haft.
    Så jag tänkte göra en tråd där man kan skriva om någon dröm man haft.

I den jag drömde inatt hela mänskligheten dog ut efter att någon växt som attakerade jorden och alla jag någonsin kännt dog i någon hemsk sjukdom som gjorde att man först blev grågrön i hela ansiktet och sedan... nej usch (har fortfarande bilderna kvar i huvudet).
    Jag tittade på Jyu Oh Sei och Tokyo Magnitude 8.0 igår vilket kan vara boven.

I en annan dröm jag hade (fast förra veckan) blev jag instängd i ett hus med en galen yxmördare. Det var rätt obehagligt och inget jag vill drömma igen.
    "Uh, Naruto...That speech was cool and all, but if you lose any more blood, you're gonna die." - Kakashi
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #2Postades 8 år sedan
    Drömde om att jag duschade i mjölk och käkade en bulle, och sedan så flög jag över New York med helikopter..
    #3Postades 8 år sedan
    jag drömde att jag var på en Aerosmith concert med mina vänner och dom spelade alla deras bästa hits ( se Toys in the attic, Rats in the cellar, Train kept a rollin, Walk this way, Dream on ) och när dom spelade låten Dream On började jag gråta, och detta var så kraftfullt att när jag vaknade hade jag tårar i ögonen :/
    #4Postades 8 år sedan
    Citerar Bowser
    vaknade hade jag tårar i ögonen :/

ojsan.. det var kraftfullt
    #5Postades 8 år sedan
    Citerar Huz
    vaknade hade jag tårar i ögonen :/

ojsan.. det var kraftfullt

det kan man lugnt säga har bara hänt ett fåtal gånger förut i mitt liv som jag kan minnas
    #6Postades 8 år sedan
    Ja, vilken kul tråd! :) Alltid skönt att veta att jag iten är den enda med skumma drömmar XD

Jag drömmer nästan varje natt och kommer i 99% av fallen ihåg drömmarna! :)
    Den senaste sjuka drömmen var att vi hade en vaktmästare som bodde på en kulle i en fårhage. Jag och en kompis skulle kolla om ryktet om att han torterade folk i uthuset var sant så vi smet dit och fick se en massa skumma redskap. Sen kom han och vi gömde oss i kylskåpet. Då skulle vaktisen ta en macka... och sen vare slut XD Men den var ingen mardröm, den var skoj :)
    Redigerades senast 8 år sedan av Cappuccino
    Been there, done that, fucked it up!
  • JontiHagane

Genshiken member

Skriv ett Off-topic-svar
    #7Postades 8 år sedan
    Citerar Cappuccino
    Jag och en kompis skulle kolla om ryktet om att han torterade folk i uthuset var sant så vi smet dit och fick se massa skumma redskap.

XD Tänkte för nån anledning på det där templet i Higurashi no Naku Koro ni med tortyrredskap när jag läste detta..Det där som man enligt legenden absolut inte fick gå in i.

Hmm, själv har man ju också haft en hel del skumma drömmar, hemska drömmar, även bra drömmar som man inte vill vakna upp från antingen eftersom att man var mitt inne i något man verkligen önskade sig var riktigt eller något som man verkligen bara ville se hur det skulle sluta (tyvärr så händer det ju att man vaknar upp mitt i ibland >_<')
    Men jag kommer inte på någon speciell dröm just nu i nuläget..
    Redigerades senast 8 år sedan av JontiHagane
    Hito wa nanika no gisei nashi ni nanimo eru koto wa dekinai. Nanika wo eru tame ni wa doutou no daika ga hitsuyou ni naru. Sore ga renkinjutsu ni okeru touka koukan no gensoku da. Sono koro bokura wa sore ga sekai no shinjitsu da to shinjiteita.
    #8Postades 8 år sedan
    Igår natt drömde jag att en kille gjorde en lemon sourbet glass av en cheeseburgare. Den var god^^
    "I have a father?"
    #9Postades 8 år sedan
    För ett par veckor sedan drömde jag att jag var Link (eller ja, mot slutet såg jag att det var link, det var då det blev mer som en film) i någon ny sorts tv-version av Zelda. Jag har aldrig spelat Zelda på annat än gameboy, så det kändes inte riktigt riktigt.

Hursomhelst skulle jag hämta en stor hund (ung. som en mindre häst), i samband med något uppdrag. I en stor skog stötte jag på en vansinnig, gigantisk gorilla (som dödade hunden genom att krossa den mellan två stockar), sedan räddade mina, eller Links vänner oss i en stridvagn, samtidigt som The Who's "Won't Get Fooled Again" spelades. Den tog slut väldigt abrupt, fick ej se hur avsnittet slutade, men när jag vaknade blev jag lättad så fort jag tänkte på just den låten.
  • Daulig

Den där kakan som ingen åt...

Skriv ett Off-topic-svar
    #10Postades 8 år sedan
    Drömmer nog varje natt och jag brukar minnas det mesta... nästan...
    Drömde igår natt att jag var i ett rum där alla som fanns där inne hade en bokad tid att dö på :) Kände att jag hade hamnat fel så det blev en episk fight om min frihet! >:D

Brukar annars drömma om skräckfilmer som jag på något sätt blandas in i. Senaste var Chainsaw Massacre. Leatherface's bror är nog mitt största hatobjekt i skräckvärlden q: He's too much for me to handle.
    "I'm a sad, sad failure. I can't ever show my face in that household again."
    "Well, maybe you can show some other parts of your body?"
    #11Postades 8 år sedan
    Jag drömmer ofta och om väldigt konstiga saker, men det är en speciell dröm som jag drömmer ofta och som jag kommer ihåg mest.
    Den handlar om att det är kväll och jag ska gå ut och ge mina kaniner mat. När jag har gått in och låst dörren så ser jag genom fönstret på dörren att det kommer en varg som försöker komma in i kaninburarna för att äta upp dem. Jag går ut och skrämmer i väg den, men då kommer den tillbaka med hela sin flock. Så jag står dörr med en pinne och försöker jaga bort dem, då vaknar jag så jag vet aldrig hur drömmen slutar.

Inte så konstig kanske men det är så verklig och jag blir aldrig rädd. :)
    #12Postades 8 år sedan
    Drömde om att jag blev av med mitt körkort
    #13Postades 8 år sedan
    Citerar Huz
    Drömde om att jag blev av med mitt körkort

XD

Jag drömde att jag råkade bryta av mitt busskort och inte vågade visa det för mamma.
    Sen skulle Yoshia och jag med bussen men vi höll på att missa den eftersom Yoshias katt tagit Yoshias husnyckel! =__= Sen blev Yoshia 8 år igen och jag lämnade henne eftersom jag absolut ville med bussen (mitt busskort hade magiskt nog blivit helt igen) XD

Sorry, Yoshia XD

Drömde även att mamma kände Michael Jackson och att det enda minne jag hade av honom var att vi ätit tillsammans på McDonalds när jag var liten..
    Redigerades senast 8 år sedan av Cappuccino
    Been there, done that, fucked it up!
    #14Postades 8 år sedan
    Citerar Cappuccino
    Men den var ingen mardröm, den var skoj :)

Jaaa, den låter jätteskojig haha!
    Jag drömmer nästan aldrig, inte så att jag kommer ihåg det när jag vaknar i alla fall... Fast för ett tag sedan, närmare bestämt förra året hehe, drömde jag att jag och en kompis (han heter då så mycket som martin) skulle gå till ett gammalt förfallet hust som ligger mitt i byn där jag bor, fast i drömmen bodde det en gammal tant där. Hon hade av någon konstig anledning lämnat sin rullator nere vid vägen och gått hela vägen uppför backen till huset utan den för att hämta något. Då passade vi på att sno den med oss och då fick hon syn på oss och blev helt jävla förbannad! Hon sprang efter oss med världens fart och vi blev förstås skiträdda då. Hon sprang och svor och skrek saker till oss och då släppte vi rullatorn och hon tog den och började halta när hon fick tag i den igen hehe... Då var dfet äventyret slut och sedan gick martin och jag och stoppade ner kräftor i grannens brevlåda hahahahaha! Fast som tur e var ju detta bara en dröm. Jag tror att kräftorna kom utav att vi haft kräftkalas kvällen innan!
    Do you folks like coffee?
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2
    #15Postades 7 år sedan
    I förgår drömde jag att jag pluggade japanska i USA. Varför jag inte drömde att jag pluggade i Japan är ett mysterium ;-)

Igår drömde jag att GAME började sälja retrospel. I drömmen köpte jag en Dreamcast för 500kr, Hydro Thunder för 99kr och Shenmue 2 för 369kr.
    恥ずかしいセリフ禁止!
    #16Postades 7 år sedan
    Urk. Jag gillar verkligen inte att vakna med ett ryck... Som imorse, då jag drömde att jag hade somnat på bussen och missat hållplatsen.

Tur att det inte var på riktigt, med tanke på att det är typ 2km till nästa hållplats. o___O
    #17Postades 7 år sedan
    jag har en återkommande mardröm, och det är att jorden har blivit översvämmad av zombies , jag vet att det är kliché artat, men jag har haft samma dröm ofta nu, och den känns väldigt verklig , jag både känner och hör när jag krossar en skalle med ett järnrör, och jag kan säga att det verkligen inte är en trevlig upplevelse :(
  • Shizuo

Forumknarkare

Skriv ett Off-topic-svar
    #18Postades 7 år sedan
    Jag minns knappt mina drömmar, förutom när jag har mina stunder med Lucid Dreaming, men det är inte allt för ofta.

Däremot så lyckas jag ALLTID ramla i drömmarna när jag precis somnat, så jag vaknar med ett jävla ryck.
    #19Postades 7 år sedan
    jag drömmer ofta att jag förlorar mina tänder, antingen att jag slår ut dom eller att dom bara lossnar sådär helt sonika. sist smulades dom sönder...

dom drömmarna känns ofta så himla verkliga att jag har panik när jag vaknar. ibland har jag t.o.m varit tvungen att kolla i spegeln för att se efter att alla tänder är kvar.

så jävla obehagligt.
    I may be bad, but I'm perfectly good at it.
    #20Postades 7 år sedan
    Citerar Whybie
    jag drömmer ofta att jag förlorar mina tänder, antingen att jag slår ut dom eller att dom bara lossnar sådär helt sonika. sist smulades dom sönder...

dom drömmarna känns ofta så himla verkliga att jag har panik när jag vaknar. ibland har jag t.o.m varit tvungen att kolla i spegeln för att se efter att alla tänder är kvar.

så jävla obehagligt.

omg gör du också det ?

jag har drömt flertalet gånger där mina tänder är väldigt lösa eller helt av ramlar av
Visar 1-20 av 44

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen