• WioVao

Hamnat helt rätt

Skriv ett Off-topic-svar
    #1Postades 8 år sedan
    -- LÄS IGENOM HELA! Jag LOVAR att ni får en kaka! --

O fy FAAAN va jag är sjuk >.< aldrig haft så här förut

Ända sen lördags har jag vaknat upp, kan inte öppna ögonen, knappt andas alls eller över huvudtaget med näsan.
    Sen går man på toa och hostar ut nått grönt (ibland grått) äckligt slem (det är liksom först hosta upp det, sen spotta ut skiten).
    Sen bara rinner näsan, man har 38.2-38.5 graders feber, och bara mår hemskt.
    Det läskigaste är dock att när man gnuggat bort all den här slemmen (som jag tror är naturligt, alla får ju lite sånt under ögonen när man vaknar på morgonen, fast nu i överdriven mängd) under ögonen (som var skälet till att man inte kan öppna ögonen på morgonen) så ser man att ögonen är helt RÖDA under (kanske för att de inte fått syre? Fan fylls dom med blod för då?)

Låter trevligt va? Hjälp! >.< Nån som haft de här förut?
    Ska besöka doktor idag, bara så ni inte tjatar om det.

P.S: Sen är det så att på kvällen blir allt grymt mycket värre, då börjar hostningen + det börjar göra ont att ha ögonen öppna.
    Nån som vet skälet till det här? E det för att kroppen är trött eftersom den är sjuk?

Just nu när jag skrev hostade jag ut ännu en decimeter lång grön skitslemgrej. Asså vafan >.< Kan tillägga att man får nån sorts reaktion att "måste spotta hela tiden efter man hostat".
    Redigerades senast 8 år sedan av WioVao
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • Bachi

Klaviaturchimpans

Skriv ett Off-topic-svar ζ
    #2Postades 8 år sedan
    Har du nån ömmande punkt från ett bett eller liknande? Som du sa, ring vårdcentralen eller motsvarande. Kan inte påstå att jag har haft något liknande, det låter som nån sorts infektion eller influensa.
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • WioVao

Hamnat helt rätt

Skriv ett Off-topic-svar
    #3Postades 8 år sedan
    Tja mjo på foten hade jag ett myggbett förut, fast det är ju borta nu. Tror ifs inte det är det som är skälet eftersom farsan nu varit sjuk i samma grej hela veckan.
  • WioVao

Hamnat helt rätt

Skriv ett Off-topic-svar
    #4Postades 8 år sedan
    Just kommit tillbaka, de sa de tog strepptokock test (lr hur de nu stavas) och fick utslag på 80*, vad nu det betyder... i vikket fall så har jag halsfluss, så gav dom mig 2 mediciner, en typ skitstark hostmedicin som gör mig sömnig, och några skumma piller som ger mig magknip.

i vikket fall, frisk till 10 dar säger dom. och om 14 dar åker jag till japan :S
    #5Postades 8 år sedan
    Citerar WioVao
    Jag LOVAR att ni får en kaka!

Efter att ha läst igenom det där så hoppas jag verkligen att du talar sanningen här, bara du inte rör den när du är sjuk.

Låter hur hemskt som helst och bara att läsa det där är :c

Citerar WioVao
    i vikket fall så har jag halsfluss

Det där är nog ett av de värsta fallen jag läst när någon har halsfluss, alla andra jag känner brukar bara ha feber och svullen hals typ :v

Citerar WioVao
    frisk till 10 dar säger dom. och om 14 dar åker jag till japan :S

Hoppas att allt löser sig i tid då så att det inte förstör resan!
    Det som har hänt är det förflutna och jag skall icke se tillbaka på det och ångra mig, istället ska jag koncentrera mig på nutiden och se fram mot framtiden.
    #6Postades 8 år sedan
    Låter sjukt jobbigt. Ändå glad att du tog upp det och berättade om det.

Förra sommaren var jag nämligen "förkyld" i nära på 3 månader. Hostade upp slem hela tiden och var snuvig, detsamma gällde det med ögonen.
    Ignorerade dock detta och blev frisk igen till hösten. Nu har jag fått något liknande igen, dock bara på natten, på dagarna mår jag hur bra som helst.

Vet inte, kanske är en mildare verision av det du haft, (om det nu finns en mildare verision utav halsfluss). Så det kanske är värt att kolla upp det då det ändå är lite jobbigt...

Hoppas iaf. att du kryar på dig och får en underbar semester!
    Finns inget värre än en semester där du spenderar hälften av tiden i rummet och käkar piller.
    (Been there, done that).
  • WioVao

Hamnat helt rätt

Skriv ett Off-topic-svar
    #7Postades 8 år sedan
    Citerar Ritchie
    Ändå glad att du tog upp det och berättade om det.

Mm tänkte ju mer som finns på internet desto mer lär folk sig. Vem vet, nån kanske har det här och googlar fram hit.

Citerar Ritchie
    Förra sommaren var jag nämligen "förkyld" i nära på 3 månader. Hostade upp slem hela tiden och var snuvig, detsamma gällde det med ögonen.

!!! 3 månader?! Var du hoss läkaren då? :S Låter ju som samma skit, fast läkaren sa ingenting om ögonen för mig, bara gissade att eftersom jag hostar så starkt så börjar ögonen rinna, och det leder till att ögonen över natten bildar en geggamoja (som tydligen hade ett namn) och detta leder till att, precis som jag visste, de inte får syre, och det är bara blodet som syns i de annars vita ögonen.
    #8Postades 8 år sedan
    Okej, Nej det var inga större problem då heller, lite jobbigt med halsen bara, men jag hoppades på en vanlig förkylning som skulle lägga sig. Det gick ju i perioder också, där det blev sämre och bättre. Men funderar på att checka upp det snart.

Har ju även haft borelia 2 gånger tidigare (Varav en gång som jag var inlagd och körde rullstol och shizzel) och jag har hört att det finns eftersymptom från det. Kan ju vara det också.

Fast vi får la hoppas på det bästa!
    Redigerades senast 8 år sedan av Ritchie
  • WioVao

Hamnat helt rätt

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 8 år sedan
    Vet inte om jag börjar bli bättre, antadligen, men idag kunde jag iallafall öppna ögonen på morgonen utan att behöva tvätta bort all "gegga" :D
    Dessutom har jag hostat ut klart mindre gegga ur halsen nu på morgonen också!
    Däremot är ögonen fortfarande helröda, samt resten av kroppen helt matt, och hostar gör man fortfarande.

Aja, fortsätter ta mina pillz så får vi se hur lång tid det här tar
Visar 1-9 av 9

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen