• Izayu

Ace Attorney

Skriv ett Off-topic-svar
    #1Postades 1 år sedan
    Åh ja, tänkte bara slänga in en slumpmässig tråd såhär.

Själv har jag bara varit medlem på Animecka i 5 år, jag var alltså 17 år när jag skrev in mig och idag är jag 22.

Animecka är en härlig men väldigt tyst plats, och jag tror att mer och mer folk här växer upp, och lägger det här med anime mer och mer åt sidan. Inte för att dom ogillar det, men för att andra saker i livet tar plats. Självfallet så kollar jag fortfarande på anime då och då när jag känner för det, men den här hemsidan var det ett tag sen jag faktiskt uppdaterade någonting eller gjorde ett forum inlägg. Min senaste foruminlägg var för 1 år sedan.

Någon som kommer ihåg den lilla Stockholms träffen vi hade? Det måste ha varit minst 4 år sedan.

Hur leker era liv?

Och ta det lungt, jag vet att svar kommer ta en lång, lång tid att komma in, så ta den tid ni behöver ~
    #2Postades 1 år sedan
    Jag är inte heller så aktiv här i forumet även om jag kikar in med jämna mellanrum, men min animelista uppdateras fortfarande kontinuerligt. Varit medlem i snart mer än 7 år och redan fyllt 23, tiden går verkligen fort.

Såklart jag minns Stockholmsträffen!
    Var verkligen roligt. För bara några månader sedan hittade fotona jag tog då, med alla animeckare och animeckaflaggan vajande i vinden. Var en riktigt lyckad dag. Synd bara att det inte blivit så många animeckaträffar sedan dess. Förra året blev vi i alla fall en del som sågs på Närcon och umgicks av och till hela konventet. Får försöka dra ihop flera sådana träffar!

Är roligt att animecka fortfarande har flera aktiva medlemmar, även om det har, blivit som du säger, ganska tyst i forumet de senaste åren.
    "Uh, Naruto...That speech was cool and all, but if you lose any more blood, you're gonna die." - Kakashi
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #3Postades 1 år sedan
    Kan väl bidra till detta monument om det är ok för veteranerna.

Varit medlem i 3 år nu och blev 20 för någon månad sedan så jag hittade sidan när jag gick i gymnasiet och har gått in och ut mellan sidan under dessa år.

Gillar att det är lite folk här och där saknar vissa av ansiktena som man såg mer av förut.

Har personligen en teori om varför det är så dött här inne.

Verkar som att när sidan var i sin högsta aktiva status (4-6 år sedan) så var serier som Naruto,One Piece, Bleach, Hitman Reborn, etc i sin höjdpunkt och drog in många nya anime fans och eftersom att det inte finns många endast svenska anime forums därute och detta kommer upp först när man söker på svenska anime forum.

Så skapade många konton för att bara diskutera serier på ytan och inte göra mer.
    När sedan Bleach slutade och Hitmans manga och anime gjorde samma sak så drog sig många människor iväg från sidan och slutade med anime helt. Samma sak när Naruto's fans började minska och gick vidare till annat.
    One Piece är fortfarande stort men inte på den ytan som den var då i sverige.

Så kvar blev en grupp veteraner som var mer öppna för allt och gillade mediet i helhet.

Men med tiden så lämnade folk sidan pga olika faktorer (jobb,hem,kärlek,etc) och kvar blev en lite grupp av speciella snöflingor som vill hålla sidan vid liv.

Det är bara min åsikt efter lite skummande på medlemmarna kan ha helt fel men ändå kul att sidan lever vidare efter alla dessa år.

SKÅL!!!!!!!!
  • Izayu

Ace Attorney

Skriv ett Off-topic-svar
    #4Postades 1 år sedan
    Kul att se några svar kom in snabbt!

Lite lustigt ändå att jag inte har kunnat lämna sidan totalt. När jag tänker efter så har det funnits hemsidor, eller andra saker jag egentligen inte har velat lämna, men det bara hände. Men animecka—även om lång tid emellan—har jag kommit tillbaka till, och tänkt på under vardagarna.

Typ vilka andra medlemmar man känner igen, dom man träffade i Stockholm och vad dom håller på med nu förtiden.

Några av er some ska på NärCon nu om några veckor? Har själv bokat allt idag, och nu inväntar jag Torsdagen jag tar tåget dit på morgonen!
    #5Postades 1 år sedan
    Citerar Izayu
    Några av er some ska på NärCon nu om några veckor? Har själv bokat allt idag, och nu inväntar jag Torsdagen jag tar tåget dit på morgonen!

Arbetar alltid när NärCon händer känns som en tradition vid det här läget.
  • Izayu

Ace Attorney

Skriv ett Off-topic-svar
    #6Postades 1 år sedan
    Citerar Uchtul
    Arbetar alltid när NärCon händer känns som en tradition vid det här läget.

Tänkte på att göra det själv 2014, men det blev aldrig av. Mitt första NärCon var 2013, och nu blir det mitt andra i år, så jag är lite sent ute! Fortsatte bara skjuta upp det, men jag ville alltid återvända.

Vart är du placerad då? Kanske man kan komma dit och ge en high-five till en annan animeckare!
    #7Postades 1 år sedan
    Citerar Izayu
    Typ vilka andra medlemmar man känner igen, dom man träffade i Stockholm och vad dom håller på med nu förtiden.

Själv pluggar jag till designingenjör för tillfället och spenderar mest dagarna (minus plugg) med att spela spel och sy cosplay. Har fortfarande kontakt med Malin, Alvarin och Zaraki som var med på animeckaträffen i Stockholm, men de andra var det länge sedan jag hörde av. :) Vad gör du själv nu för tiden?

Roligt att ni båda ska till Närcon! Ska också dit, kommer också på torsdagen med bil. Kanske vi kan dra ihop någon animeckaträff om vi nu är flera som ska dit. ^_^
    "Uh, Naruto...That speech was cool and all, but if you lose any more blood, you're gonna die." - Kakashi
  • Izayu

Ace Attorney

Skriv ett Off-topic-svar
    #8Postades 1 år sedan
    Citerar Ellwina
    Själv pluggar jag till designingenjör för tillfället och spenderar mest dagarna (minus plugg) med att spela spel och sy cosplay. Har fortfarande kontakt med Malin, Alvarin och Zaraki som var med på animeckaträffen i Stockholm, men de andra var det länge sedan jag hörde av. :) Vad gör du själv nu för tiden?

Roligt att ni båda ska till Närcon! Ska också dit, kommer också på torsdagen med bil. Kanske vi kan dra ihop någon animeckaträff om vi nu är flera som ska dit. ^_^

Arbetar mest just nu, så pengar får man in!

Zaraki-kun kommer jag ihåg! Han var nog den härligaste personen i hela Stockholms gänget! Malin kommer jag ihåg men inte lika mycket tyvärr...

För mig blir det tågresa till Linköping Central med SJ tåget. Var sent ute pågrund av jobbet och osäkerhet om man fick ledigt, men det fick jag! Så blir det Terra sovsalarna då... Lite längre bort men aja! Kul ska det bli i alla fall.

Och ja! Vi borde slå ihop oss lite och snacks lite skit någon dag.
  • Izayu

Ace Attorney

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 1 år sedan
    Efter 20 dagar så blev det inget svar ;)

NärCon startar om 2 dagar då! Ses där förmodligen ~
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #10Postades 1 år sedan
    Varit medlem i 8 år nu men tyvärr tog jag mig aldrig till någon Animecka-träff. Tittar in på sidan då och då men det blir mest att uppdatera anime-listan då jag alltid har en flik uppe för Anmecka och en för MAL.

Jag tittar fortfarande på en del anime men eftersom tid går mer till jobb än studier numera så har jag högre krav när jag ska se serier.
    Redigerades senast 1 år sedan av Yaana
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
    #11Postades 1 år sedan
    Varit medlem nu i 6 år, fast har aldrig heller varit på någon träff.
    Läser mer manga än anime just nu eftersom jag har börjat på universitet, fast jag har knappt övergivit hobbyn.

Är animecka den enda svenska anime-hemsidan som fortfarande är aktiv?
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 3
  • Privjet

From Russia with love

Skriv ett Off-topic-svar Ѧ
    #12Postades 1 år sedan
    Varit medlem i 6 år också, samt varit med på Stockholmsträffen och UppCon-träffen.
    Känns lite grann som att temat har blivit att de som stannar kvar har börjat plugga och hinner inte med så mycket längre. Kollar fortfarande på anime, men har tyvärr slutat vara aktiv här på forumet.

Citerar Euphemia
    Är animecka den enda svenska anime-hemsidan som fortfarande är aktiv?

Känner faktiskt inte till någon annan svensk animesida, så skulle nog säga det.

Citerar Ellwina

För bara några månader sedan hittade fotona jag tog då, med alla animeckare och animeckaflaggan vajande i vinden.

Minns det också med nostalgi och sentimentalitet :')
    Redigerades senast 1 år sedan av Privjet
    "You ended that sentence with a preposition ... Bastard!"
    #13Postades 322 dagar sedan
    Varit medlem i 8+ år nu och blev medlem när jag kommit hem från mitt utbytesår från Japan! Var med på den första animeckaträffen och har kontakt med flera av dem än idag, senast så var jag och hälsade på suptiro i helgen.

För mig var det alltid mangan som var min största passion (se Hembibliotekstråden, eller min lista, hehe) och Japanskan den andra. Sedan när jag blev äldre så blev jag stort Marvelfan också, samt allt fler och fler tv-serier började komma ut. När jag gick på gymnasiet så var det ju Grey's Anatomy, House, Bones och alla andra 20+ avsnittserier utan storyline som fanns så följde inte så många då.

Jag har därför blivit mer selektiv med animen, är det inte bra så slutar jag. Har jag läst mangan så är det inte lika stor chans som förut att jag kollar animen (pga failures like Ao Haru Ride, Skip Beat, etc..) -- förutom sportanimes och One Piece! Alltid <3

Var väl ganska aktiv på sidan men som sagt, andra intressen, blev vänner med dem på animeckaträffen och skaffade kompisar utanför internet med liknande intressen. Animecka är dock mig väldigt varmt om hjärtat då jag kom ut ur mitt skal och träffade för första gången likasinnande människor :)
    "I have a father?"
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #14Postades 306 dagar sedan
    Citerar wacko
    Jag har därför blivit mer selektiv med animen, är det inte bra så slutar jag.

Samma här, med jobb så blir man mycket mer selektiv har jag märkt. Förut kunde jag se klart 12-avsnitts serier bara för att jag påbörjat dem fastän jag efter ett par avsnitt känt att det inte blev något bra av storyn.

Kikar fortfarande in lite nu och då men ser att Animecka är relativt tyst som vanligt. :) Synd att ingen driver forumet vidare, svårt när admin inte är aktiv. Å andra sidan är jag förvånad att sidans drift fortfarande betalas då. >_<
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
    #15Postades 192 dagar sedan
    Minns också Stockholmsträffen. <3 Undrar vem som tog flaggan? Har för mig att Privjet och jag bara lämnade den någonstans på UppCon och sedan tog någon av er hem den.
    Jag ritar. Och filosoferar. http://faxxis-art.tumblr.com
    #16Postades 187 dagar sedan
    Citerar Faxi-chan
    Undrar vem som tog flaggan?

Jag tog hand om den efter Uppcon och drog med den till några träffar men sedan tog Malin hand om den så antar att hon är den som fortfarande har den. :)
Visar 1-16 av 16

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen