forum .

Anime / Death Note .

Death Note regler

. sida 1 av 2

• Etzuko

Cosplay Freak och Dreglande Fangirl

1 svar i Off-topic. Besvara/visa inlägg +
    #1Postades 10 år sedan
    Halloj!
    Detta är då tänkt som en tråd för oss som redan läst/sett death note och vet hur det går men funderar på kryphål i reglerna eller helt enkelt har några skumma funderingar!

Jag har funderat på om man har en dator, och skriver ut namn på death note papper, gills det som skrivet, eftersom det enligt reglerna går att skriva med alla medel?

Funderade också på om man byter namn, via skattemyndigheten o så, fungerar det då att skriva det gamla namnet?
    But...why have no one noticed that I am alive?
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • herolove

"Animeckas barnvakt";)

Skriv ett Off-topic-svar Ω
    #2Postades 10 år sedan
    Citerar Etzuko
    Jag har funderat på om man har en dator, och skriver ut namn på death note papper, gills det som skrivet, eftersom det enligt reglerna går att skriva med alla medel?

det går väll inte ihop med det att man måste tänka på personens ansikte samtidigt, då det inte är en person som skriver det inte datorn. (datorn skriver ju inte ut på pappret samtidigt som du skriver på tangentbordet, då hade det kanske funkat)
  • Moxsen

Excuse me, please pass the salt

Skriv ett Off-topic-svar
    #3Postades 10 år sedan
    Om man tänker på personens ansikte samtidigt som skrivaren skriiiver ut pappret?

Eller kramar skrivaren hårt och tänker på personen samtidigt som pappret kommer ut. :s
    Va!? Var det där Moxsen?!!
  • Denzelu

Pratchett-fantast

Skriv ett Off-topic-svar »
    #4Postades 10 år sedan
    Kanske funkar om man skriver ut en bild av personen samtidigt?
    Då "tänker" ju datorn på personens utseende iaf, nästan

Vad gäller namnändring så antar jag att det är ens "sanna" namn som gäller.
    Man kunde ju tex. inte döda folk genom att ange deras allias även om de använde det som namn
    Så med andra ord borde det funka om man byter namn, bäst bara att radera alla spår av sitt gammla namn.
    Redigerades senast 10 år sedan av Denzelu
    I must go to sleep, it is my duty as a swedish boy!
  • Etzuko

Skriv ett Off-topic-svar +
    #5Postades 10 år sedan
    Eller kramar skrivaren hårt och tänker på personen samtidigt som pappret kommer ut. :s[/citat]

Skrivkramare! =D Supermys <3
    Tänk vad läskigt om någon kunde krama en person och den bara dog... som en boaorm! (Luffy från One piece är nog ganska nära om han vill...)

Menar du att det nya eller gamla namnet är det "sanna"? Jag tror att kanske båda namnen fungerar, så man blir dubbelt utsatt istället! 0.0
    Undra hur om samma sak gäller om man gifter sig...
  • Denzelu

Pratchett-fantast

#6Postades 10 år sedan
    Jag menade att det namn man föddes med skulle vara ens "sanna", ifall man sen byter så blir det ju lite som ett allias, som ju tydligen inte är giltigt att skriva.

Om man gifter sig så antar jag att det är ens nya efternamn som gäller (det är väl bruden som får brudgummens efternamn, eller?)
    #7Postades 10 år sedan
    Vad händer om man plastikopererar sitt ansikte till oigenkännlighet? Blir man skyddad från Death Note då? Eller kan man döda med det nya ansiktet också? Om man ändrar om tillräckligt mycket borde det ju fungera som en mask.
  • Etzuko

Skriv ett Off-topic-svar +
    #8Postades 10 år sedan
    Bra fråga, jag skulle tro att det "nya" ansiktet gäller, om man till exempel säger att mello fick sitt ärr, så måste nog ärret vara med... men eftersom barnbilder (ex. mello igen) gills så vet jag faktiskt inte...
    #9Postades 10 år sedan
    Om man råkar tänka på någon som liknar en annan person då? Jag vill döda David, men jag har aldrig sätt honom. Men jag har hört av andra att han är mycket lik Paul, som jag har sett. Alltså verkligen jättelik. Kan jag då döda David genom att tänka på Pauls ansikte medans jag skriver Davids namn?

Dessutom, om jag har en bild på någon som likadan ut som någon annan så borde det vara mer likt personens ansikte än min minnesbild skulle vara. Så det borde funka. Såvida inte alla som använder Death Notes har fotografiskt minne.
    #10Postades 10 år sedan
    Citerar Glennert
    Kan jag då döda David genom att tänka på Pauls ansikte medans jag skriver Davids namn?

Jag tror inte det, du tänker ju trots allt inte på David. Hur lika de än är så tänker du ju på Paul. Även om du tänker att de ser likadana ut vet ju du att det är Paul och inte David. Fast de klart, spelar det någon roll om du vet att ansiktet du tänker på tillhör en annan person? Spelar det ingen roll är det väl fritt fram att tänka på Paul så länge som de är varandras spegelbilder...

Citerar Glennert
    Såvida inte alla som använder Death Notes har fotografiskt minne.

Fy vad jobbigt om man inte kommer ihåg hur någon ser ut xD
    Diggy Diggy Hole
    #11Postades 10 år sedan
    Citerar Wopsidaisy

Jag tror inte det, du tänker ju trots allt inte på David. Hur lika de än är så tänker du ju på Paul. Även om du tänker att de ser likadana ut vet ju du att det är Paul och inte David.

Om såg Paul och trodde att det var David då? Så jag är övertygad om att det är honom jag tänker på, även om det egentligen inte är det.

Eller om jag har väldigt god fantasi och visuellt tänkande, och jag kan få en perfekt mental bild av någon genom en beskrivning eller ett porträtt eller nått, men jag har aldrig sett personen på riktigt, kan jag döda honom då?
    #12Postades 10 år sedan
    Citerar Glennert
    Om såg Paul och trodde att det var David då? Så jag är övertygad om att det är honom jag tänker på, även om det egentligen inte är det.

Ja, om de ser exakt likadana ut så tänker du ju faktiskt på David. Annars tror du bara att du tänker på David men ansiktet är fel och därför borde inget hände. Om såklart inte det finns en annan David som ser ut exakt som Paul.

Citerar Glennert
    Eller om jag har väldigt god fantasi och visuellt tänkande, och jag kan få en perfekt mental bild av någon genom en beskrivning eller ett porträtt eller nått, men jag har aldrig sett personen på riktigt, kan jag döda honom då?

Det borde väl vara fullt möjligt. Låter ju definitivt inte omöjligt, kräver bara som sagt väldigt bra fantasi och visuellt tänkande. Självklart även att den mentala bilden är rätt xD
    Redigerades senast 10 år sedan av Wopsidaisy
    Diggy Diggy Hole
    #13Postades 9 år sedan
    Jag kom på en ny skum idé om någon som föds inte blir döpt eller föräldrarna bara kallar honom/henne det, han/hon, den och sånt eller om han/hon aldrig är i kontakt med någon människa.
    Då borde han/hon inte vara möjlig att döda med "death noten".

Dom har ju inget namn?
    Redigerades senast 9 år sedan av qyr
    "吸血鬼王女" IM TOTALY CRAZZZZZY "吸血鬼王女"
    (ibland)
    #14Postades 9 år sedan
    Då kan man ju skrive "Det" för han har ju kallats det hela livet.

Fast man undrar ju om man måste vara döpt för att kunna slaktas av death note häftet.
    Kono bangumi wa goran no sponsaa no teikyou de okurishimasu.
  • Denzelu

Pratchett-fantast

#15Postades 9 år sedan
    Bara som en flummig tanke/kryphål...

Vad händer om nån uppfostras av vargar (typ Mowgli) eller fiskmåsar?
    Då får man ju aldrig nåt namn, iaf inget som kan skrivas ner.
    Redigerades senast 9 år sedan av Denzelu
    #16Postades 9 år sedan
    Men mowgli heter väl.. mowgli ? xD

Jp, men det är sant.. man kan väl inte skriva.. "kraaa, kraa" xD
    Kono bangumi wa goran no sponsaa no teikyou de okurishimasu.
  • Meerkat

Beyond definition!

Skriv ett Off-topic-svar
    #17Postades 9 år sedan
    Citerar Denzelu
    Vad händer om nån uppfostras av vargar (typ Mowgli) eller fiskmåsar?

Det är väll vilket namn man har i guds ögon eller nått... Så om ingen ger en ett namn men man kallas massa olika saker bestämer gid vilket som är "sannt"... en teori bara.

Citerar Elix
    eller fiskmåsar?
    Då får man ju aldrig nåt namn, iaf inget som kan skrivas ner.

Citerar Elix
    Jp, men det är sant.. man kan väl inte skriva.. "kraaa, kraa" xD

Spoiler: om bara L varit uppfostrad av fiskmåsar :'/ men nu når ni nog den gränsen av långsökthet där man är imun mot death noten :p
    Asocial och pratglad
    #18Postades 9 år sedan
    döds gudens ögon då? om man inte har blivit döpt eller kallad ett namn
    vad visar då döds guden ögon? är det typ så att alla har ett ``sant´´ namn som man får pga ödet eller nåt?
  • Cherryleaf

Legitimerad dagdrömmare

Skriv ett Off-topic-svar h
    #19Postades 9 år sedan
    Citerar albin294
    döds gudens ögon då? om man inte har blivit döpt eller kallad ett namn
    vad visar då döds guden ögon? är det typ så att alla har ett ``sant´´ namn som man får pga ödet eller nåt?

Har man döds gudens ögon, så borde denne då kunna se personens namn. För även om personen inte fått ett namn som sådant vi tänker och ser det, så borde ju antagandet av att djuren/varelserna/tingen som personen vuxit upp med - gett denne en form av tilltalsnamn/flocknamn/rang som då borde räknas som våran form av namngivelse. Detta blir ju dock bara spekulationsmässigt då vi inte med säkerhet kan veta vad Dödsgudens ögon förtäljer. Men undan ögonen kommer man nog aldrig. Inte ens dödsgudarna går ju säkra... ;)
    "Titta det snöar! Måsskit i håret!"
  • Inlägget raderat av Salte. Klicka här för anledning
Visar 1-20 av 25

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen