#1Postades 11 år sedan
    En sammanställning av frekvent förekommande frågor...

Läs även Introduktionsguiden!

1. Om min användare/inloggning

Fråga: Vad menas med karma/inloggningskarma och erhåller jag sånt?
    Svar: Det är ett mått på hur aktiv man är på Animecka. Varje ny dag du loggar in så får du 1 i karma. Du kan max få 1 karma per dag. Karma tilldelas endast när man loggar in och inte medan man är inloggad. Logga därför ut och sedan in igen om det blivit en ny dag medan du var inloggad.

Fråga: Vad är "meckash" och erhåller jag sånt?
    Svar: Meckash är en slags poäng man samlar på sig. Man kommer sedan kunna använda dem för diverse skojigheter... Just nu får man 1 meckash i samband med karman man får.

To be continued.
    Redigerades senast 11 år sedan av admin
    Favoritanime, plats 1
    #2Postades 11 år sedan
    vad är karma för något i den här sidan?=o
    Favoritanime, plats 1
    #3Postades 10 år sedan
    Det här är ingen fråga, men det vore bra men den liten lista på BB-code så att det är enklare att formatera sina texter. Speciellt för dem som knappt använt det förut! :D
    Iä! Iä! Cthulhu fhtagn! Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah-nagl fhtagn! Mene, mene, tekel, upharsin!
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #4Postades 10 år sedan
    Får ta itu med det jo :)

Det är lite krångligt att få det "bra", så jag funderar lite på om jag ska använda nån färdig klass/kod för just bbcode-biten...

Fast gör man det för enkelt ala Word ökar risken att folk börjar skriva sina inlägg i gult och allt möjligt knas ;)
  • Denzelu

Pratchett-fantast

Skriv ett Off-topic-svar »
    #5Postades 10 år sedan
    En fråga, utöver att skriva recensioner, är det möjligt för medlemmar att skriva beskrivningar (alltså vad handligen är) om serier?

Sett att det fattas på många ställen och tycker det vore bra om det stod.

Hjälper gärna till, men har inte sett nån knapp eller liknande för att kunna göra detta.
    Om jag missat nåt vore det fint om nån kunde tala om för mig hur jag gör.
    Redigerades senast 10 år sedan av Denzelu
    I must go to sleep, it is my duty as a swedish boy!
    #6Postades 10 år sedan
    Antingen lägger du upp beskrivningarna i en tråd, så att någon med tillgång till databasen kan lägga till dem.

Eller om du ber snällt till ollin kan du få tillgång till databasen själv.
    Redigerades senast 10 år sedan av Yenetai
    "Näst efter barn och hundar är musik det djävligaste jag vet" - August Strindberg
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #7Postades 10 år sedan
    Vet inte vart jag ska posta detta men..

Varför har Zootina blivit avstängd från forumet? Hon har väntat på att det ska försvinna för hon har inte skrivit något olämligt förutom att hon råkade fråga samma sak två gånger men hon hade inte upptäckt att vissa trådar är flera sidor långa så hon kunde inte hitta svaret försän hon blivit avstäng från att posta..

Förlåt om jag postar på fel ställe..
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
    #8Postades 10 år sedan
    Tramspostande, OT och generellt upphov till huvudvärk är orsaken bakom det beslutet. Hon verkade inte särskilt seriös utan slängde mest in inlägg på måfå... Kändes som om hälften av inläggen bestod av "mm", "sasuke suger" och/eller blev borttagna. Kanske bäst att bara samla på sig lite erfarenhet på BC ett tag och sen försöka igen? :()
    #9Postades 10 år sedan
    Har en liten fråga:
    Om man tittar på "online listan" så är det visa namn som är skrivna stort, andras är skrivna smått. Varför? =O
    Hur får man stort namn/litet namn?

Edit: Förlåt om det ansågs som en dum fråga eller frågades på fel ställe :)
    Redigerades senast 10 år sedan av Yoshia
    "Without the villian, the hero can't shine. The opposite is just as true" - Tasuza Sakurano, Ginban Kaleidoscope
    #10Postades 10 år sedan
    Det står ju =)

Visar de medlemmar som är inloggade på sidan just nu, sorterat efter senast aktivitet. Man loggas automatiskt ut efter 10 minuters inaktivitet. Ju mer aktiv man är på forumet desto större är ens namn. För muspekaren över avataren och namnet för info om senast aktivitet respektive antal foruminlägg.

Hur mycket man skrivit på forumet helt enkelt.

Precis ovanför i grå boxen eller vad man ska kalla det.
    #11Postades 10 år sedan
    edit: skrev för sent och hade fel, förlåt
    Redigerades senast 10 år sedan av devius
    Alla har vi en alv innerst inne
    #12Postades 10 år sedan
    Hur ser jag hur många dagar jag har tittat på anime ^^
    #13Postades 10 år sedan
    Gå in på "Kontrollpanel", sen "Skapa Personlig Signatur". Där kan du välja vilken bakgrund du vill ha. Sen är det bara att kopiera koden och lägga in på din presentation eller var du vill ha den.

Kom bara ihåg att ta koden från fältet "Forumkod", och inte "HTML".
    Redigerades senast 10 år sedan av Yenetai
    "Näst efter barn och hundar är musik det djävligaste jag vet" - August Strindberg
    #14Postades 10 år sedan
    Yay, tack :D
    #15Postades 10 år sedan
    Måste bara fråga en grej. Testade att sortera min animelista efter 'ninjor', och ve och fasa, Naruto kom inte upp! Istället finner jag den under 'kampsport'. Om nu inte Naruto är 'ninjor', vilken anime kan då klassificeras som det? Som det passionerade Naruto/ninjor fan jag är känner jag att detta måste vara ett allvarligt fel. ;)
    The LADY and the CHOCOLATE
    LADY: No Chocolate, I do not want you, for after the initial pleasure there is SICKNESS and there is GUILT.
    #16Postades 10 år sedan
    Salte - "Ninja-genren" är relativt ny så Naruto hade inte blivit taggad med den genren än ;)

Nu så är den uppdaterad.
    The Only Dependable Thing About the Future is Uncertainty - Amarant Coral.
    #17Postades 10 år sedan
    Har en liten fråga: Skulle det vara okej att skapa en tråd angående nedladdning? Det står ju i seriediskussionerna att man inte ska diskutera det där, så då tänkte jag att det kanske skulle fungera med en egen tråd?
    Jag tänkte mest att man skulle kunna fråga om, t ex., var laddar man ner "xxx" eller vilken sida är bäst/har flest serier, sådana saker. Det är iaf sådant som jag undrar över, och tänkte då att på denna sida om någon skulle det väl finnas ett överflöd av expertis i ämnnet. ^^
    Jag har kollat runt lite, och det verkar inte finnas någon liknande tråd. Det skulle nog vara till hjälp för det mer "tekniskt utmanade" av oss (undertecknad defenitivt inkluderad)....
    Redigerades senast 10 år sedan av Salte
    LADY: No Chocolate, I do not want you, for after the initial pleasure there is SICKNESS and there is GUILT.
    #18Postades 10 år sedan
    Finns redan en, duger den? ;x

animecka.se/forum/Feedback/1264
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 3
    #19Postades 10 år sedan
    Ah, tack så mycket. Var god ignorera min ovanstående (dumma) fråga. Uppenbarligen så kollade jag inte tillräckligt bra.
  • Meerkat

Beyond definition!

Skriv ett Off-topic-svar
    #20Postades 9 år sedan
    jag har inte läst överallt här på frågo delen men jag ville bara fråga om namnet animecka. är namnet tänkt som anime + Mecka (Mekka) liksom animens mecka (för dem som inte vet vad Mecka (eller Mekka) är så... borde ni gå i grundskolan :p) eller är det nån annan baktanke.

och meckash, är det tänkt som mecka + cash?
    Asocial och pratglad
Visar 1-20 av 97

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen