forum .

Biosalongen .

Disney!

. sida 1 av 7

• Amenoo

Evuul Turtle

Skriv ett Off-topic-svar
    #1Postades 9 år sedan
    Blev väldigt förvånad när dte inte fanns en Disney tråd! För alla har väll ändå älskat någon Disneyfilm i sitt liv? ^^ Vilken är er favoritfilm från Disney då?? Ska bli roligt att höra!!!

Själv så tycker jag att Lejonkungen och Skönheten och Odjuret är Disneys mästerverk. Dem är sorgliga och har underbar musik <3
    "Angels are all around us, but we seldom see their wings
    Still they protect us, from the terror darkness brings"
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #2Postades 9 år sedan
    Oj, jadu jag gillar faktiskt alla på olika sätt, men en som är varm om hjärtat är Aladin.
    Anden är ju hur ball som helst!
    Den jag gillar minst pinochio som jag tyckte var hemsk när jag såg den som liten.
    Be optimistic, all the people you hate are eventually going to die =)
  • Amenoo

Evuul Turtle

Skriv ett Off-topic-svar
    #3Postades 9 år sedan
    Jag var rädd för att titta på aladdin när jag var liten ^^ Jag var rädd för jafar
    #4Postades 9 år sedan
    Pocahontas är min favorit, även om jag är extremt förälskad i Lejonkungen och Ringaren i Notredame =)

Det som är bäst med Disney är ju att det är så bra låtar i filmerna!
    Ty alla sorger som har drabbat mig blev bara strunt ifall jag miste dig.
    #5Postades 9 år sedan
    Ja eller iallafall de gamla klassikerna. I de nya filmerna ska allt vara animerat med pixar och Dem glömmer att lägga in så mycket känsla i filmerna. Dem ska vara så humoristiska men blir överdrivna :(

Nu fick jag ett så sorgligt Disney ögonblick på minnet. Kommer nån ihåg Bernard och Bianca? Och den lilla flickan Penny?
    Iallafall så är det så sorgligt när hon står på balkongen till det där äckliga träskhuset och tittar ner i vattnet medans låten Någon Väntar på dig spelas i bakgrunden. Den delen är så sjukt sorglig :'O
    #6Postades 9 år sedan
    Jag kollade inte så värst mycket på film som liten... Lejonkungen och liknande var bara en vanligt tecknad film som inte direkt kändes speciellt bra <,<'

Den enda tecknade filmen som jag kommer ihåg att jag gillade när jag var liten var "Bernard och Bianca i Australien", vilket enligt mig är den bästa med hästlängder. Alla andra filmer var alldeles för lulliga, även för mig som 5åring
    "I may not be beautiful, but parts of me are pretty awesome"
  • Moxsen

Excuse me, please pass the salt

1 svar i Off-topic. Besvara/visa inlägg
    #7Postades 9 år sedan
    Bernard och Bianca har jag tyvärr missat. Hade en bilderbok om Australien-filmen nångång, nånstans.

Gamla Disneyfilmer och Disney i allmänhet har alltid legat mig varmt om hjärtat, iomed pappas stora samling med gamla tidningar. Lejonkungen kommer ju alltid högt upp på listan över de bästa filmerna, Ringaren i Notre Dame likaså.
    Dock tycker jag vi glömt de mer klassiska engelska gamla berättelserna. Den om Robin Hood till exempel. Det är ju helskön musik i denna också, glömmer aldrig när filmen inleds och tuppen, Allan i Dalen nynnar introt i filmen.

Robin Hood: www.youtube.com/watch?v=_or3MKiU8Rw
    Va!? Var det där Moxsen?!!
    #8Postades 9 år sedan
    Jag tycker att de allra flesta Disney-filmerna är riktigt bra. De brukar generellt lyckas sällsynt väl med att göra fängslande berättelser som är simpla nog för att uppfattas som medryckande av barn, samtidigt som de har teman och budskap med tillräckligt djup för att intressera vuxna. Mina favoriter är nog Mulan och Pochahontas, men alla de andra har också varit klart underhållande.

Man bör också nämna att musiken i Disneyfilmerna är riktigt grym. Jag brukar kunna spendera flera timmar på Youtube med att lyssna på de olika sångerna som karaktärerna i filmerna sjunger, på alla möjliga språk. Exempelvis ligger den tyska versionen av Colors of the Wind samt Jackie Chan's (!) kantonesiska version av I'll Make a Man Out of You i en klass för sig.
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
    #9Postades 9 år sedan
    Favoriterna är nog Mulan (fastnade för denna för inte så länge sedan) och Herkules. Visst Lejonkungen är en riktigt bra film den med men jag var nog ett större fan av 3an än ettan, sorgligt nog. Angående musik så sitter jag ofta och lyssnar på Mulan, Herkules, Lejonkungen och Törnrosa låtar m.m. De människor som gjort musiken är genier helt enkelt ^^

Men sedan är jag den enda som tycker att historierna nästan är lite för brutala ibland. Jag kommer ihåg som liten så var jag livsrädd för att kolla på Disney pga the bad guy och liknande. Känns bara som att en barnfilm ska vara lite mer passande och lättsam, men vad vet jag.

Citerar Kamel
    Jackie Chan's (!) kantonesiska version av I'll Make a Man Out of You i en klass för sig.

Nej usch. Efter att köpt Mulan på DVD och kollat lite extramaterial så hittade jag musikvideon med den låten. Det gick verkligen inte att sitta med ett seriöst uttryck i mer än 2 sekunder innan jag började asgarva. Det är något med Jackie Chans röst som inte stämmer...

EDIT: Argh vet inte hur jag kunde glömma den men självklart är Alladin en av favoriterna. Kom igen en kille, ande, matta och en pratande fågel ^^
    Redigerades senast 9 år sedan av blackandred
    "Don't believe in yourself. Believe in me. Believe in me who belives in you!"
    #10Postades 9 år sedan
    Ringaren i notre dame
    Lejonkungen
    Lady och Lufsen

Dem är kärlek.
    Favoritanime, plats 2
  • Rutoro

Chibiness-sama desu

Skriv ett Off-topic-svar
    #11Postades 9 år sedan
    Ooh, Disney-tråd! :D

Jag älskar nog alla disney filmerna men om jag ska välja några favoriter så får det nog bli Mulan och Aladin, jag måste hålla med Evi om att anden i lampan är ju helskön xD Hans kommentarer har gjort Aladin till en av dem roligaste disney-filmerna, enligt mig, trots att storyn egentligen är både lite läskig och sorglig(tyckte jag åtminstone när jag var liten.. har inte sett den på ett tag).

Måste ha ett disney-maraton någon dag >:3
    http://rutoro.deviantart.com/
    Meow! >w<
    #12Postades 9 år sedan
    Ah! Glömde att tillägga att Tarzan är filmen med absolut bästa musiken =) (Engelska versionen dock) Eftersom Phil collins är den som sjunger i den filmen ^^
    "I may not be beautiful, but parts of me are pretty awesome"
    #13Postades 9 år sedan
    Herkules säger jag bara alla kategorier
  • VerChe

jag är en katt =^.^=

Skriv ett Off-topic-svar V
    #14Postades 9 år sedan
    Ha, äntligen en disney tråd!

Mina vänner, om de gamla fina disney filmerna inte hade existerat så skulle inte jag vara den jag är idag. Disney är en otroligt stor del utav mig, och utan det så vet jag inte hur jag skulle ha blivit.

Jag hade det väldigt enkelt att kunna fly bort från verkligheten som liten och att helt enkelt föreställa mig och fantisera mig fast i de här olika världarna som fanns.
    Jag älskar många filmer, och vissa har ni redan nämn:
    (i slumpvis ordning)

1. Aladdin - "FENOMENAL KOSMISK MAKT.... på en pytteliten bostads yta"

2. Mulan - "skam över dig, skam över din familj, skam över din ko"

3. Lejonkungen - "Han gick tillbaks för att möta sin farbror.. Är apan hans farbror? nej Scar.. Vart skar han sej?"

4. Robin Hood - "Nej, nej. Hon är säkrad gamla Bettan!" ... sen måste man skriva " DET ÄR ROBIN HOOD JAG VILL HA" .. på riktigt jag var banne mig kär i räven när jag var liten (A) xD

5. Djungelboken - baghera: låt honom va! balou: jag ska lära honom allt jag kan! baghera: nåväl, det lär väl gå ganska så fort..

6. Lilla Sjöjungfru - Ariel : Mozart var tyst ! Kom ner här! Mozart : Jag hajar, jag hajar.. vi är på äventyr.. VI ÄR HÄR FÖR ATT UPPTÄCKA! .. sen när hon säger till gaffeln: "Det är det finaste jag nånsin har sett" xD

7. Herkules - "han kommer vara jätteaarg när han kommer upp därifrån..!
    OM han kommer upp därifrån. *muhaha
    ( med ett saligt leende) Om, om är bra"

8. Arisocats - hehe, alla vill ju vara en katt...

9. Skönheten och Odjuret - hur kan man inte älska clockswork och Lumiere!

10. Micke och Molle - Gråter varenda gång jag ser den...

11. Bambi - det är faktsikt en fin film...

12. Peter Pan - "KROK E EN POTTFISK, EN POTTFISK, EN POTTFISK"

13. Pocahontas

.. sen så ... kommer jag inte på fler...
    #15Postades 9 år sedan
    Citerar ZaQen
    Ah! Glömde att tillägga att Tarzan är filmen med absolut bästa musiken =) (Engelska versionen dock) Eftersom Phil collins är den som sjunger i den filmen ^^

Håller med! Sitter och knarkar "You'll be in my hart" varje dag - helt underbar sång!

VerChe: Du borde doktorera i Disneykunskap! =)

En sak som jag skulle vilja tillägga är ju hörbanden med Disney på!

"När du hör den här signalen, betyder det att du ska vända blad"... "PLOINK" xD
    Det är minnen det! =)
    Ty alla sorger som har drabbat mig blev bara strunt ifall jag miste dig.
    #16Postades 9 år sedan
    Jag får väl säga att Svärdet i stenen är bäst.=3
    Roligt,roligt.Sen kommer väl Aladdin,skrattade ihjäl mig när Anden hög av sin hand när jag var liten.XD
    Den som är sorgligast är helt klart Bambie...
    Watashi wa Rukia
    #17Postades 9 år sedan
    De flesta Disneyfilmer är ju faktiskt riktigt bra, men Lejonkungen är i en klass för sig.
    När Mufasa dör så vill man bara.. ah <3 Jag vet inte :)
    Kono bangumi wa goran no sponsaa no teikyou de okurishimasu.
  • BouBrokeMyHeart

Crazy Medlem... Really ;P

Skriv ett Off-topic-svar
    #18Postades 9 år sedan
    Ahh! Hur ska man kunna välja! Älskar typ alla Disney filmer! <3

Men åhh, skulle behöva rada upp nästan alla filmer som sagts men vi gör så här istället. Alla filmer som sagts gillar jag! Fast inte alla lika mycket då ;)

Disney har ju hur bra musik som helst i filmerna! Har en massa film musik från Disney faktiskt som jag just nu känner mig sugen att lyssna på!
    You'll never make me leave | I wear this on my sleeve | You wanna follow something | Give me a better cause to lead |
    #19Postades 9 år sedan
    Citerar Elix
    De flesta Disneyfilmer är ju faktiskt riktigt bra, men Lejonkungen är i en klass för sig.
    När Mufasa dör så vill man bara.. ah <3 Jag vet inte :)

Rätt. Lejonkungen är den bästa filmen, följd av Aladdin. Diggar anden^^
    "The hero and the coward both feel the same thing, but the hero uses his fear, projects it onto his opponent, while the coward runs. It's the same thing, fear, but it's what you do with it that matters."
    #20Postades 9 år sedan
    Mina favoriter när jag var liten var Mulan, Aristocats, Robin Hood och Tarzan. Vet inte varför jag gillade just de, men de var favoriterna iaf. :) Anledningen till att jag inte gillade Lejonkungen var för att jag tyckte det var för sorgligt när Simbas pappa dör :'(
    Redigerades senast 9 år sedan av Yoshia
    "Without the villian, the hero can't shine. The opposite is just as true" - Tasuza Sakurano, Ginban Kaleidoscope
Visar 1-20 av 125

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen