#1Postades 5 år sedan
    Jag älskar "Sagan om Ringen"-trilogin, men kan inte säga att jag är hardcore Sagan om Ringen-fan annars. Har inte läst "Silmarillion" och vissa av Tolkiens böcker som man borde läsa. Däremot Hobbit och Sagan om ringen-böckerna. Jag älskade "The Hobbit" filmen som jag såg på premiärdagen. Gillar storyn, karaktärerna och hur hyfsat bra Peter Jackson följde boken ändå! Nu kommer jag då till den stora frågan.

Hur många såg "The Hobbit" och hur många gillade den? Kommentarer angående det nya formatet (för er som såg den i 3D och i 48 FPS)? :)
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #2Postades 5 år sedan
    Jag såg den och tyckte riktigt bra om den faktiskt, ser fram emot de två följande filmerna. Såg den i "48 FPS". Har funderingar på 3D om filmen fortfarande går när jag har pengar för det.
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
    #3Postades 5 år sedan
    Jag har sett filmen två gångar och jag uppskattade den lika mycket som första gången och det är ju alltid positivt ^^
    "To infinity and beyond"
    #4Postades 5 år sedan
    Nice! :) Ja, dom två andra kommer nog vara lika bra hoppas jag på! Om inte bättre! ;)
    #5Postades 5 år sedan
    Det är det vi får se :)
    "To infinity and beyond"
    #6Postades 5 år sedan
    Exakt! :) Ska bli intressant att få se "Smaug". :D
    #7Postades 5 år sedan
    Den var helt okej. Blev dock lite besviken över att det inte fanns någon main battle eller vändpunkt eller liknande, tyckte att filmen mest bestod av lite småscener. Döda lite orcher, slåss mot lite jättar, och så vidare. I vilket fall som helst längtar jag som en tok till nästa film. Men det är nästan ett ÅR kvar ...
    Jag ritar. Och filosoferar. http://faxxis-art.tumblr.com
    #8Postades 5 år sedan
    Jag förstår vad du menar Faxi-chan. Det dom flesta verkar ha klagat över är att det är lite för mycket "först går dom-sen slåss dom- sen går dom - sen slåss dom...".
    Det blir lite väl mycket upprepande verkar många tycka och att det mest är små fighter. Ingen main battle direkt. Men det kommer komma i Part 2 eller 3. Det kan jag garantera ;)
    Och jaa. tyvärr så är det ett helt år kvar :((((
  • Yuuki

Miss Tofunoka

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 5 år sedan
    Jag är inte alls besviken på den för min inställning när jag gick och kolla på den var att detta är inte Sagan om ringen utan detta är sagan om Bilbo och dvärgarna.. Tyckte att den levererade väl och man fick vet mer grejer om både bilbo och Gandlafs liv innan Frodo.. Sedan så älskar jag dvärgarna och nu fick man även reda på vrf Gimli och Legolas aldrig gick ihop också! JAG SUPERLÄNGTAR TILL NÄSTA!
    some things aren't supposed to be forgotten..
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #10Postades 5 år sedan
    Jag hörde till dem som var jättepeppade på filmen tills jag insåg att den skulle vara uppdelad i tre delar. Det kändes väl överambitiöst att denna barnbok skulle få i det närmaste samma speltid som Sagan om Ringen. Sen insåg jag ju att det inte var något att fästa sig vid, så länge det blev underhållande. Det är matinéäventyr liksom! Jag hade väldigt trevligt i biosalongen och ser fram emot nästa film. Såg den i 3D, faktiskt första gången jag såg 3D-film, och jag gillade det inte alls. Fick mest ont i huvudet och ögonen. Folk påstår att det inte är några problem med 3D-glasögon utanpå vanliga, men jag tyckte att det kändes helskumt. Flashbacks till kemilabbar på gymnasiet också.
  • ElinFahrman

luffy+naruto+ichigo=luffichuto

Skriv ett Off-topic-svar
    #11Postades 5 år sedan
    Jag var lite rädd för att den skulle bli en sådan där "tjäna-pengar" film, bara gjord för att, ja, tjäna pengar! Detta var dels för att jag tyckte att det verkade otroligt att de skulle kunna göra tre filmer (den första nästan 3 h!) på en bok som är såpass kort. Förmodligen full av överdrivet utdragna, tråkiga, onödiga scener tänkte jag. Så jag gick helt enkelt till biosalongen med ganska låga förväntningar. Men oj så fel man kan ha! Blev faktiskt inte uttråkad en enda gång och tre timmar gick otroligt fort! Riktigt sevärd måste jag säga.
    Redigerades senast 5 år sedan av ElinFahrman
    Ramen <3
    #12Postades 5 år sedan
    Citerar Firiel
    Folk påstår att det inte är några problem med 3D-glasögon utanpå vanliga, men jag tyckte att det kändes helskumt.

Jag vet. Det är fruktansvärt. Jag har gått på 3D-bio två gånger och jag säger bara: aldrig mer. Att man måste sitta med ansiktet lutat upp mot taket för att kunna se något genom två par glasögon är en av orsakerna.
    Jag ritar. Och filosoferar. http://faxxis-art.tumblr.com
    #13Postades 5 år sedan
    Jag var faktiskt också väldigt tveksam över att dom hade gjort "The Hobbit" till 3 delar. Men nu inser jag att det kan vara fett häftigt! Del 1 var jättebra och dom andra 2 delarna kommer nog vara bara bättre! :D Jag är inget fan av 3D alls, men jag såg den i 3D och 48 FPS för att jag ville ge det en chans. Jag tycker det var den bästa 3D:en hittils jag sett!
    Däremot så hade jag kunnat se filmen lika gärna utan som så många andra! :)

Men The Hobbit är en av mina favoritfilmer likaså "Sagan om Ringen", så ser fram emot nästa jul! :D
    #14Postades 5 år sedan
    Jag ÄLSKAR The Hobbit, jag har sett den tre gånger och skulle så gärna se den igen, det är inte många filmer alls (inte ens LOTR filmerna) som fått mig att känna sådant sug efter en film. Jackson har bearbetat boken och fyllt på med sin egna omarbetade Tolkienmytolgi (som inte är ändrad, bara omarbetad för att passa i filmformat) på ett ännu bättre sätt än i LOTR. Jag är ingen Tolkienexpert, men allt känns så bättre anpassat för Hobbits story. Vissa ser det som utfyllnad, jag ser det som logiska bitar i det pusslet som skall leda Hobbit in i LOTR filmerna. Likt förbannat står den riktigt bra som egen film.

Karaktärerna är... wow, jag trodde inte de skulle lyckas få in dvärgarnas personligheter så bra. Visst, vissa dvärgar har vi knappt få se och agera, men deras tid i ljuset kommer nog. Jackson har nog försökt få dem utspridda att visa upp sig under tre filmer, för i boken är de flesta väldigt i bakgrungen och gör inte mkt. Martin Freeman är för övrigt fantastisk som unge Bilbo, hans klart bästa roll tillsammans med Watson i Sherlock. Alla nya skådisar gör ett riktigt bra jobb, och de gamla gör kära återseenden.

Viss kritik ges åt 3D och CGI effekterna. 3d:n är inte speciellt illa, men känns oftast inte behövd, jag klarade mig väl att se den andra och tredje gången i 2D. 48 FPS var en intressant upplevelse, inget mer. CGI, well tyckte aldrig den var påträngande mer än vissa scener med vargar.

Sen att det ändras/läggs till så mkt... well, Jackson har gjort allt för att Hobbit SKA fungera som filmer... att han ändå valt att göra tre tror jag när man sett klart den sista bara kommer kännas logiskt, främst då han vill länka Hobbit med LOTR på ett snyggt sätt. Det är jag helt övertygad att han kommer fixa!

Vill även säga att jag ÄLSKAR Soundtracket. Bättre än LOTR faktiskt, Misty Mountain och Song Of the Lonely Mountain <3

Tillsammans med Avengers var Hobbit mina favoritfilmer förra året!
    Redigerades senast 5 år sedan av Logos
    Jag får allt, ni får resten
    #15Postades 5 år sedan
    Couldnt agree more Logos. Förutom att soundtracket tycker jag är bättre i Sagan om Ringen. :) Annars hade du rätt på alla punkter enligt mig! :D
Visar 1-15 av 15

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen