forum .

Biosalongen .

TV-serier

. sida 1 av 2

#1Postades 4 år sedan
    Jag ville göra en icke-anime-serie tråd för personer som kanske är intresserade av amerikanska/brittiska/osv serier. Tänkte att man kan diskutera här lite hur som helst.

Behöver du skriva av dig? Kör på! Kanske vill man prata om det senaste avsnittet av Game of Thrones? Eller kanske vill man känna nostalgin och prata om tex Vänner eller Buffy the Vampire Slayer. Eller en annan serie som man precis sett klart?
    ---

Jag kan börja! Jag har precis sett nyaste avsnittet av Game of Thrones (säsong 4 avsnitt 1), and I liked it! Jag saknar vissa karaktärer från förra säsongen... men det här avsnittet var ändå awesome! S4E1-Spoiler: Jag tyckte väldigt mycket om the teamwork mellan Arya och Sandor, so badass!
    Redigerades senast 4 år sedan av HizuMaki
    "If you walk the footsteps of a stranger, you'll learn things you never knew before."
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #2Postades 4 år sedan
    Citerar HizuMaki
    Jag kan börja! Jag har precis sett nyaste avsnittet av Game of Thrones (säsong 4 avsnitt 1)

Jag såg också det. Dock tycker jag att det var sådär. Hände inte så mycket under avsnittet Spoiler: förutom barfajten i slutet av avsnittet.. Ser framemot nästa avsnitt som ryktas innehålla det spektakulära bröllopet som många fans snackar om.

Jag har börjat kolla på True Detective. Såg första avsnittet tidigare i veckan och tycker det var spännande. Trevligt med en kriminalserie som känns lite mer verklig och har djup i storyn.
    Redigerades senast 4 år sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #3Postades 4 år sedan
    BBC Sherlock, såg sista avsnittet av säsong 3 för inte så länge sedan. Verkar som om de ämnar sluta varje säsong med en cliffhanger! ;3 Jag brukar rekommendera serien ofta och tycker det är en väldigt intressant och trovärdig modern tolkning av Sherlock. Kommer ihåg jag försökte se filmerna efter serien (inte alls kopplade till varandra) och slutade titta efter minuter då det inte passade alls att han kunde slåss. XD

OBS, avsnitten är långa och likvärdiga hela filmer. Just nu finns det 3 säsonger med tre avsnitt i varje säsong.
    Redigerades senast 4 år sedan av Yaana
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
    #4Postades 4 år sedan
    Citerar Yaana
    Verkar som om de ämnar sluta varje säsong med en cliffhanger!

Åhh, jag älskhatar det! Såg första säsongen och fick vänta 6 månader på säsong 2 och sen blev det ju inte bättre att det tog 2 år innan säsong 3! Däremot så är väntan helt klart värt det med tanke på hur bra serien är.

Så rekommenderar även denna serie! Benedict Cumberbatch och Martin Freeman är helt fantastiska och med seriens tid så kommer de in fler personer som man börjar gilla lika mycket. Full fart hela tiden och ja, med tanke på att varje avsnitt är 1.5 timme lång så är den bra att se då man vill kolla på något under en lite längre tid!
    Det som har hänt är det förflutna och jag skall icke se tillbaka på det och ångra mig, istället ska jag koncentrera mig på nutiden och se fram mot framtiden.
    #5Postades 4 år sedan
    Citerar Tsukasa-san
    Spoiler

Spoiler: Det var barfajten som var bäst! Blev ju så glad av att hon fick tillbaka Needle(It's her weapon!) Bröllopet, ja, bröllopet är något man absolut inte får missa! Och imon är det dags igen!
    Citerar Yaana
    BBC Sherlock

Ååh, älskar den här serien! Fast jag är tyvärr bara på säsong 2 avsnitt 2. Avsnitten är långa japp, efter 1 avsnitt måste man verkligen ta paus hehe :P

Jag har bestämt mig för att se gamla Malcolm in the middle, tycker den serien är så mysig och rolig att titta på. Familjen är ju så roliga och bröderna är så onda hahaha
    "If you walk the footsteps of a stranger, you'll learn things you never knew before."
  • Lambo-Kun

Inspector Spacetime

Skriv ett Off-topic-svar
    #6Postades 4 år sedan
    Citerar Yaana
    BBC Sherlock

Det känns verkligen som jag är den ända i hela världen som inte är så pass galet fascinerad av Sherlock. Säsongsavslutningen av säsong 2 var fantastiskt till de sista 5-10 minuterna. Spoiler: Sherlock fejkar sin död? Det har vi sett förut. Och att de inte avslöjar hur han gjorde det med ursäkten att Watson bara bryr sig "varför" han gjorde det. Svaret som vi kommer att få kommer säkert att vara lika fånigt och långsökt som de teorier som serien skämtade om.

Säsong 3 var inte alls av samma kvalité som dem 2 första säsongerna och den ända skurken som har varit riktigt intressant har såklart varit Moriarty.
    "En fisk?! Du ser ju fan ut som en MÖRT!" - Kalle Anka
  • Bachi

Klaviaturchimpans

Skriv ett Off-topic-svar ζ
    #7Postades 4 år sedan
    Citerar Tsukasa-san
    True Detective

Såg klart den nyss. Jag blev helt förvånad av hur mycket jag gillade den trots att det inte var mycket mer än en vanlig kriminalserie. Karaktärerna (framför allt Rust) var det som drev serien för mig, kul att se A-listade skådespelare mer i tv-serier nuförtiden.
    (╯°□°)╯︵ ┻━┻
  • MasaReviews

Storyälskare, språkare, livsnjutare

5 svar i Off-topic. Besvara/visa inlägg
    #8Postades 4 år sedan
    Blev klar med The Walking Dead säsong 3 för mindre än en vecka sen. Riktigt bra grejer. Spoiler: Fast jag ogillar att Andrea dog, tyckte bara det kändes billigt av dem att göra det. Lite som att de tänkte: "Det är ju ingen sista episod utan att en huvudkaraktär dör, så hejhoj!" Riktigt taggad för september då säsong 4 kommer ut på bluray!
    #9Postades 4 år sedan
    Citerar MasaReviews
    The Walking Dead

Ohh jag måste verkligen börja se på the Walking Dead igen, jag tror jag var mitten av säsong 2 sist.. Måste absolut börja kolla igen!

Är det någon mer här som kollar på Orphan Black? Den är riktigt bra och spännande, tycker verkligen skådespelaren är riktigt bra; jag ser alla som olika personer!

Jag såg precis klart senaste avsnittet av Game of Thrones, S4E6.. och holy crap.. jag fick gåshud vid slutet! De första 30 minuterna av avsnittet var lite långsamt, men the trial var verkligen frustrerande och bra. Spoiler: Jag blev så arg när alla snacka skit om Tyrion.. usch.. och när horan(förlåt men jag kommer inte ihåg hennes namn) börja prata..fy.vad.jag.blev.sur... MEN! När Tyrion börja prata, åhåå~. Jag satt helt spänd med gåshud..herregud vilket tal han hade!
    Redigerades senast 4 år sedan av HizuMaki
    #10Postades 4 år sedan
    Citerar HizuMaki
    Är det någon mer här som kollar på Orphan Black? Den är riktigt bra och spännande, tycker verkligen skådespelaren är riktigt bra; jag ser alla som olika personer!

Jag! Har dock inte sett färdigt första säsongen ännu, har haft fullt upp. Ärligt talat så trodde jag att det var olika personer som spelade dem i början, men efter en googling så blev jag ganska chockad (vilket jag kanske inte borde blivit). Tatiana har sån grym jäkla talang!
    #11Postades 3 år sedan
    Då har jag äntligen sett klart på New Girl. Jag gillar den här serien så mycket! Så söt och roliga karaktärer~

Imorgon blir det Pretty Little Liars igen! Så mycket hände förra säsongen/förra avsnittet, jag börjar verkligen tycka synd om Arya nu igen.
    Jag gillar den här serien lika mycket som jag hatar den. Man blir så frustrerad på allt och alla karaktärer! Men det är fortfarande så intressant och jag hejar på mina tjejer.
    #12Postades 3 år sedan
    Jag såg nyligen klart sista avsnittet av Game of Thrones säsong 4 och sista avsnittet av Fargo (säsong 1?). De senaste dagarna har jag börjat kolla på en ny serie, Six Feet Under. Väldigt bra serie som jag starkt rekommenderar.
    Redigerades senast 3 år sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
    #13Postades 3 år sedan
    Serier jag håller på med:

Game of Thrones: Helt klart min favoritserie, komplexa karaktärer, underbar story full med tvister och intriger och vackert lore. Väntar på nya säsongen.

Vikings: Väntar på tredje säsongen.

Lost: Sett ut de två första säsongerna och ska ge mig på den tredje snart!

Breaking Bad: Sett ut säsong 1 och ska fortsätta på tvåan snart, riktigt riktigt bra serie full med spänning och svart humor, vilket passar bra för mig som är ett fan av Quentin Tarantino.

Batman The Animated series: Den ultimata serien för de som tycker om Batman, mörkt och komplext. Passande för alla åldrar!

Star Wars The Clone Wars: Redan skapat en tråd om den. Men riktigt bra och egenskapande animerad Star Wars-serie.

Serier jag ska börja med:

Hannibal

Hell on Wheels

Rome

Criminal Minds

The Walking Dead

The Sopranos

Alfred Hitchcock Presents(believe me, den är slut sedan många år tillbaka).

och flera. Har en del att kolla på. ;)
    #14Postades 3 år sedan
    Citerar JaimeLannister
    Serier jag håller på med:

Game of Thrones: Helt klart min favoritserie, komplexa karaktärer, underbar story full med tvister och intriger och vackert lore. Väntar på nya säsongen.

Vikings: Väntar på tredje säsongen.

Lost: Sett ut de två första säsongerna och ska ge mig på den tredje snart!

Breaking Bad: Sett ut säsong 1 och ska fortsätta på tvåan snart, riktigt riktigt bra serie full med spänning och svart humor, vilket passar bra för mig som är ett fan av Quentin Tarantino.

Batman The Animated series: Den ultimata serien för de som tycker om Batman, mörkt och komplext. Passande för alla åldrar!

Star Wars The Clone Wars: Redan skapat en tråd om den. Men riktigt bra och egenskapande animerad Star Wars-serie.

Serier jag ska börja med:

Hannibal

Hell on Wheels

Rome

Criminal Minds

The Walking Dead

The Sopranos

Alfred Hitchcock Presents(believe me, den är slut sedan många år tillbaka).

och flera. Har en del att kolla på. ;)

Den stora frågan är väl hur du ska ha tid med att kolla på anime ;O
    Tuturu~
    #15Postades 3 år sedan
    Är ju just därför jag inte sett så mycket anime tyvärr, varit/är upptagen med andra serier. ;)
    #16Postades 3 år sedan
    I nuläget kollar jag nonstop på Running Man - en koreansk variety show. Första avsnittet sändes 11 Juli 2010 och håller på även idag; varje vecka kommer ett nytt avsnitt. Den här variety showen är jätte populär speciellt på många ställen i Asien (tex Thailand, Kina etc).

MC, deltagare och gäster får uppdrag att utföra, där vinnarna får grymma priser (fast i början vann man inget, dom som förlorade fick istället straff som var mycket pinsamma). Medlemmarna är det bästa som finns i hela showen, man kan aldrig tröttna på dem och man kommer älska dom så mycket. Det finns 7 officiella medlemmar; MC;n ''grasshopper'' Yoo Jae-suk, peaceful Gary, kid HaHa, big nose Ji Suk-jin, commander Kim Jong-kook, giraffe Lee Kwang-soo och ace Song Ji-hyo(är med avsnitt 2-5, men blev officiell efter avsnitt 7).
    Det brukar komma nya gäster varje avsnitt - alltid någon man känner; kändisar, allt från film, tvserier till kpop-band och sångare. Även Jackie Chan har varit med ett avsnitt! Och fotbollsspelare från Manchester United också!

Självklart har jag fått mina favoriter bland deltagarna, och min Nr 1 är Gary!~ Fast jag gillar också HaHa och Kook också! och Ji-hyo är bara bäst haha, henne kan man inte låta bli att älska. Jag gillar hur det var awkward mellan deltagare i början, men att dom är så nära varandra nu. Att man fick följa den resan hur alla dom har blivit en familj är helt fantastiskt! Jag måste också ta upp att jag ÄLSKAR Monday Couple; Gary och Ji-hyo. Dom två är så grymma och Gary är så söt med hans ''crush'' på Ji-hyo hahah.

Jag är just nu på avsnitt 100(började se på RM förra månaden). Det finns mer än 200 avsnitt ute nu och på måndagar kommer det nya avsnitt. Jag är en person som inte skulle vanligtvis orka se så många avsnitt ,om jag inte ''hoppar över'' tråkiga avsnitt eller spolar fram några gånger när jag tycker det är tråkigt. Men det får man absolut inte göra med Running Man! Varje minut har spänning eller komedi i sig och det är det jag älskar med den här variety showen!
    Jag rekommenderar att ni kikar 2 eller 3 avsnitt och ser om det är något för er, för den här variety showen är det bästa jag sett; fylld med skratt hela tiden. Jag minns inte när dom börjar sätta in ljudeffekterna, men när dom börjar med det är det så mycket roligare(jag har för mig att dom börjar med det på avsnitt 10, men det kan vara innan också?)! Tex när commander Kook ska jaga någon så spelas effekten ''THIS IS SPARTA'' när han gör entré, vilket är jätte kul för alla är så rädda från honom hahah!
    #17Postades 3 år sedan
    The Walking Dead!! Äntligen har den börjat igen! Jag var nära att flippa sönder när Spoiler: han idioten skulle skada bebisen... THAT WAS NOT OKAY
  • Lambo-Kun

Inspector Spacetime

Skriv ett Off-topic-svar
    #18Postades 3 år sedan
    Har haft en litet mindre maraton av den andra säsongen av Hannibal kan jag inte annat än aplodera! Fotot är magnifikt, Mads Mikkelsen och Hugh Dacey har aldrig varit bättre i sina roller som Hannibal och Will Graham! Få serier/filmer har fått mig att få dåligt över hur grafiska morden/liken har varit. Längtar något fruktansvärt efter den tredje säsongen!

Har även efter ett bra tag efter tittat igenom [b]Rick & Morty[(b]. En fantastiskt rolig och fyndigt Sci-Fi-komedi som verkligen använder sig av att inom animering kan du skapa precis vad som helst. Och såklart är jag ett enormt fanboy av Dan Harmon och 4th-wall breaking, vilket denna serie är fylld av.
    "En fisk?! Du ser ju fan ut som en MÖRT!" - Kalle Anka
  • MasaReviews

Storyälskare, språkare, livsnjutare

Skriv ett Off-topic-svar
    #19Postades 3 år sedan
    Såg precis klart True Detective. Bra grejer. Kan erkänna att jag inte gillade den så brutalt mycket i början, men det tog sig verkligen sen.
    #20Postades 3 år sedan
    Har nyligen börjat se på How to Get Away with Murder, en jätte bra serie! Väntar nu på nästa avsnitt! Gillar karaktärerna väldigt mycket(Connor Walsh is UNF), och är verkligen jätte nyfiken Hur alla dom blev inblandade, och varför det blev så...som det blev..?, ska bli intressant och se vad som händer i slutet!

Tänkte nu gå över till lite kdrama som jag sett på senaste tiden, och herregud vilka bra kdrama det har varit! Jag brukade vara en 'kdrama romantic comedy' person, men nu den senaste tiden har det varit den mörka genren som jag ÄLSKAR!
    HERREGUD - är min kommentar kring den första kdraman: Heartless City / Cruel City.
    Soo-Min bestämmer sig för att hitta sin 'systers' mördare genom att gå undercover och göra klart det som hennes syster började. Systern Kyung-Mi var en detektiv som jobbade med ett fall som ledde till hennes död; hennes pojkvän Hyeong-Min är en sektionschef för en utredningsenhet och söker hämnd tillsammans med Soo-Min. Det enda dom kan gå efter är namnet "Doctors Son". Vad Soo-Min inte var redo för när hon gick undercover, var att hon skulle falla för den drog kurir som hennes syster undersökte, Doctors Son..
    Den här serien är helt fantastisk! Jag skulle kalla det här en thriller-noir serie, med massa action och lagom romantik. Dom första 2 eller 3 avsnitten är mer ett intro, senare kommer den riktiga huvudpersonen in och blir... well.. huvudperson(Soo-Min är inte 'the main' i början, det är hennes syster och systerns pojkvän). När det kommer till romantik så brukar kdrama oftast vara lite mer sött och oskyldigt, men den här drama var verkligen WOW; det här är nog den första kdraman jag sett som har en HOT kyss scen och riktigt het säng scen! Det jag absolut älskade med serien var hur man fick följa 'Doctors Son', en som verkar hjärtlös och vill vara 'ensam och stark', hur han omvandlas och blir mer sårbar, hur han kommer visa mer känslor och bryta ihop - usch vad mycket jag grät pga den här serien..

Den andra kdrama jag vill rekommendera är Gap Dong.
    Det här en brottsutrednings drama om seriemördaren Gap Dong. Gap Dong tros ha dött efter 20 års tystnad efter att den misstänka gjorde självmord, men det har dykt upp nya mord och ledtrådar som pekar på att Gap Dong fortfarande lever. Moo-Yeom är en detektiv som är ute efter att fånga Gap Dong - efter att hans egna far varit falsk anklagad för att vara Gap Dong och tagit självmord.
    Låt inte den här infon om serien lura er! Den här serien har så MYCKET mer att ge. Det handlar knapps om Moo-Yeom, eller det handlar om honom jo, men dom andra tre huvudkaraktärer är så stora! Min favorit är nog tjejen Ji-Wool, hon kommer ha en stor roll i detta då hon får kontakt med seriemördaren Tae-Oh. Oooh herregud låt oss prata om killen Tao-Oh, HERREGUD, jag har så mixade känslor kring den här killen... Det gick så mycket upp och ner, han var riktigt creepy och bad ass! Jag gillade honom några gånger och några gånger så var jag riktigt creeped out och ville slå sönder honom! Tae-Oh var nog den enda anledningen till att jag fortsatte kolla på serien... Ni kanske tycker det är konstigt att man gillar den galna seriemördaren som mördar massa... men... det kändes hela tiden som att man behövde ha hopp för killen eller något.. jag rekommenderar verkligen att ni ser på serien!

Båda dessa kdrama är rätt så mörka och jag vet inte vad åldergränsen är (15???), men jag tycker Heartless City är lite mer "snäll" än Gap Dong; gap dong är verkligen mörk och hemsk... Jag blir rädd över mig själv hur mycket jag gillade seriemördaren...
    --
    Tänkte bara lägga till att Liar Game Korean drama har nyligen börjat, finns 5 avsnitt ute! Jag gillar väldigt mycket den här korenska versionen och hur dom har ändrat den från originalet, riktigt bra! Det finns fler kdrama jag vill rekommendera.. men kan ta det någon annan gång haha
Visar 1-20 av 23

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen