#1Postades 9 år sedan
    Med beroende menar jag en eller flera låtar ni lyssnar på om och om igen och som driver de i er närhet till vansinne. Det kanske bara är jag som kör fast på en speciell låt och lyssnar på den konstant, men jag hoppas det är flera som har samma problem.
    För tillfället är det "Feeling good" med Muse som är den låt jag är beroende av.
    Jag är en sådan som lyssnar sönder låtar. Alltså lyssnar på dem så att jag inte längre tycker de är bra. (Jag vet, det är korkat).
    Redigerades senast 8 år sedan av Ellwina
    "Uh, Naruto...That speech was cool and all, but if you lose any more blood, you're gonna die." - Kakashi
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #2Postades 9 år sedan
    Jag har lyssnat sönder 100-tals anime ed/op på det sättet -_-'
    just nu lyssnar jag best på THE BLACK HORN... fast antagligen inte så länge till T__T
    ゆめやない
    #3Postades 9 år sedan
    Muse är trevliga :)

Nej jag brukar inte spela om samma låt flera gånger då jag föredrar variaton i mitt musiklyssnande, och vill inte bara lyssna på en låt om och om igen. Min syster är dock ett fan av att spela samma låt tills man blir helt jädra tokig på henne xD
    Jag får allt, ni får resten
    #4Postades 9 år sedan
    Är likadan där. Är helt galen i Depeche Mode och kan lyssna till en låt (tex Stripped) i flera timmar. Sen byter man till nästa DM låt och lyssnar på den i någon timme osv.

Har dock aldrig lyckats tröttna på någon låt på det sättet O_o
    Policy of truth.
    #5Postades 9 år sedan
    Just nu är mitt senaste offer "Bye Bye Beautiful" med Nightwish. Lyssnar både på originalet och DJ Orkidea Remixen.
    I may be bad, but I'm perfectly good at it.
  • Meerkat

Beyond definition!

Skriv ett Off-topic-svar
    #6Postades 9 år sedan
    Muse är awesome!! Jag är för tillfället beroende av map of your head. Jag blir aldrig nöjd av att lyssna på den liksom. Men den sitter kvar i huvudet. Så då måste jag lyssna igen. Men det är inte tillräckligt för att stilla hungern. Och jag tycker inte låten är så jätte bra egentligen. Finns mågna mycekt bättre Muse låtar.
    Asocial och pratglad
    #7Postades 9 år sedan
    Perfumes nya album Triangle anlände för någon dag sen, så lyssnar igenom den ganska mycket nu. Speed of Sound är en låt som kommer ligga på min playlist en bra tid framöver.

Annars lyssnar jag väldigt ofta på låten Rainbow från Aria The Animation, har haft den på playlisten. Har lyssnat på den ca en gång varje dag i två år. Den är riktigt skön att klämma in bland all hardcore techno som jag lyssnar på. Skulle dock inte säga att jag är beroende av någon speciell låt eller stil.
    Brukar inte ha musikperoider som kommer och går, utan musik jag tycker om brukar vara ganska tidlöst för mig, så skulle väl vara beroende av allt jag tycker om. :)

Lyssnar dock endast på samma låt max 2 gånger per dag om den inte ligger på ett nytt album där man måste lyssna igenom minst 10 gånger. :)

Skulle därför som slutsats säga:
    Min musik är ganska varierande, alltid i 320kbps+ eller FLAC och om jag skall vara beroende av något är jag beroende av allt. :)

I övrigt: Muse version av Feeling Good är riktigt bra, så lycka till med att "lyssna sönder" den. Personligen är det Unintended som har tagit favoritplatsen. :)
    Redigerades senast 9 år sedan av ArcanaHeart
    Le délicieux sourire de toi.
  • Zaraki-kun

Captain of the Leftover Knights

Skriv ett Off-topic-svar
    #8Postades 9 år sedan
    Citerar Meerkat
    Muse är awesome!!

Japp det är dom!! Stockholm Syndrome, Hysteria och Supermassive black hole är bäst :)
    Aura, Spirit, Force, Chakra, Chi, Energy and Orgone.
    ~~ El Psy Congroo ~~
    #9Postades 9 år sedan
    själv nöter jag på, Rambo spelad av Wednesday 13, en polare spelade den en gång.
    Jag var fast direkt XD
    Do a niceguy pose!!
  • Zaraki-kun

Skriv ett Off-topic-svar
    #10Postades 9 år sedan
    Citerar bakkhA
    själv nöter jag på, Rambo spelad av Wednesday 13, en polare spelade den en gång.
    Jag var fast direkt XD

Brukar också fastna för musik som polarna spelar :)
    ~~ El Psy Congroo ~~
    #11Postades 9 år sedan
    Citerar Zaraki-kun
    Brukar också fastna för musik som polarna spelar :)

Det är inge bra XD
    Do a niceguy pose!!
  • Zaraki-kun

Skriv ett Off-topic-svar
    #12Postades 9 år sedan
    Citerar bakkhA
    Det är inge bra XD

Inge fel med det enligt mig... om det inte är skit ofcourse
    ~~ El Psy Congroo ~~
  • Hobbiten

I'm honest but you've got to watch me!

Skriv ett Off-topic-svar
    #13Postades 9 år sedan
    Just nu är jag inte beroende av nån särksild, men de senaste var Emil Jensen - Inte Vackrast i Världen samt the Cat Empire - the Wine Song. Jag erkänner att jag är svag för skönsjungande skåningar samt smått urflippade australiensare.
  • JontiHagane

Genshiken member

Skriv ett Off-topic-svar
    #14Postades 9 år sedan
    Hittar jag nån riktigt bra låt så brukar det väl oftast hända att jag vill lyssna på den/dom om och om igen (: Just nu så jag väl väldigt inne på J-rock och sånt (ett band jag nyligen upptäckt och som jag tyckte var riktigt bra är Girugamesh..och sen är det väl lite Dir en Grey och lite annat blandat). Och inte bara det utan det är mycket japansk musik överhuvudtaget som jag är inne på nu..med kanske lite övervikt på rocken för tillfället. Fast jag lyssnar inte BARA på japansk musik, bara det att jag är väldigt inne på det just nu..
    Redigerades senast 9 år sedan av JontiHagane
    Hito wa nanika no gisei nashi ni nanimo eru koto wa dekinai. Nanika wo eru tame ni wa doutou no daika ga hitsuyou ni naru. Sore ga renkinjutsu ni okeru touka koukan no gensoku da. Sono koro bokura wa sore ga sekai no shinjitsu da to shinjiteita.
    #15Postades 9 år sedan
    Så gör jag också. :) Och jag snöat in på japanska låter. Eller rättare sagt, anime låtar.

Just nu är det "Daia no hana" från "Black Cat" och "Again" från "FMA brotherhood". Spelar dom om och om igen. Och idag har jag även spelat open för "Umineko no naku koro ni". Och när hela veritionen kommer ut kommer jag nog att lyssna uber mycket på den med. :P

Har också lyssnat för mycket på låtar, så att jag inte gillar dom lika mycket längre men jag har iallfall lärt mig att det blir bättre om man inte lyssnar på bara en utan varierar med åtminstonde två. (T.e.x "Reconance" från "Soul Eater")
  • JontiHagane

Genshiken member

Skriv ett Off-topic-svar
    #16Postades 9 år sedan
    Citerar Naigasu
    Och idag har jag även spelat open för "Umineko no naku koro ni". Och när hela veritionen kommer ut kommer jag nog att lyssna uber mycket på den med. :P

Samma här ;D den äger, längtar verkligen efter när den fulla versionen kommer ut!
    Självklart är rätt mycket av den japanska musik jag lyssnar på från anime också^^ även om det inte är bara det.
    FMA Brotherhood ED2 Let it all out längtar jag också efter den fulla versionen på. OP1 Again har ju redan kommit ut som tur är^^
    Hito wa nanika no gisei nashi ni nanimo eru koto wa dekinai. Nanika wo eru tame ni wa doutou no daika ga hitsuyou ni naru. Sore ga renkinjutsu ni okeru touka koukan no gensoku da. Sono koro bokura wa sore ga sekai no shinjitsu da to shinjiteita.
    #17Postades 9 år sedan
    Jag är helt fast på "Something in your mouth" utav Nickelback :L
    och även låten Shil sjöng i kareoketävlingen "I want love" utav Mary Elizabeth Mcglynn tror jag det var :)
    One morning I shot an elephant in my pajamas. How he got into my pajamas I don't know.
    #18Postades 9 år sedan
    Openingen av Eden of the East.
    Oasis - Falling down.
    Så fruktansvärt bra ;D
    Kono bangumi wa goran no sponsaa no teikyou de okurishimasu.
  • Murasaki

Demented Old Circus Monkey

Skriv ett Off-topic-svar
    #19Postades 9 år sedan
    Jag är rätt beroende av många låtar just nu , bland annat 808 State´s låt "Thermo Kings", New Order´s "Spooky" , Electronic´s "Free Will" och "Second to none", Pet Shop Boys med "Did you see me coming", Iron Maiden´s "2 minutes to midnight", Joe Satriani´s "One big rush" och Arctic Monkey´s "Crying lightning"
    Och lite blandat Depeche Mode på det också.

Sen tycker jag "Laughing with" med Regina Spector är skön.
    Redigerades senast 9 år sedan av Murasaki
    Bomber och granater! - Kapten Haddock
  • Linx

I love it when a plan comes together!

Skriv ett Off-topic-svar
    #20Postades 9 år sedan
    Jag är rätt trött på sommaren nu så jag lyssnar antingen på grinig och/eller sur musik eller låtar som är så lång ifrån "sommar-musik" som möjligt. Just nu är det Group Homes "Suspended In Time", Kool Keiths "Plastic World" och Mobb Deeps "Hell On Earth" som jag jobbar på att spela sönder.
    "corruption of man is not suprising at all
    united we stand, divided we fall"
Visar 1-20 av 574

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen