#1Postades 9 år sedan
    Som en del av er kanske inte vet så lägger Dattebayo ner Naruto i januari 2009.

Anledningen, om dom nu släpper de, är att Viz Media har rättigheter sen två år tillbaka, och dom ska börja lägga upp stream episodes, som kommer att kosta. Jag kan inte hela historien 100% just nu, men länkarna finns här nere.

här står lite om förutsättningarna för vad som komma skall

www.dattebayo.com/pr/102

www.animenewsnetwork.com/news/2008-11-17/tv-tokyo-to-also-stream-naruto-through-crunchyroll
    History's strongest masters number one disciple, Shirahama Kenichi.
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • Etzuko

Cosplay Freak och Dreglande Fangirl

Skriv ett Off-topic-svar +
    #2Postades 9 år sedan
    :o vart ska vi arma narutarder då vända oss?
    But...why have no one noticed that I am alive?
    #3Postades 9 år sedan
    Alltså, jag är tämligen säker på att alla kommer att kunna ladda ner alla nya avsnitt av Naruto kostnadsfritt på samma sätt som vanligt. Den enda skillnaden blir helt enkelt att det kommer att dyka upp en officiell sub av varje avsnitt dagen efter det sänds i Japan, och därmed vore det bara ett enormt slöseri med tid för DB att översätta och subba en egen version.

Vi får alltså antagligen högkvalitativa subs till Naruto dagen efter det sänds, som vanligt, och när DB inte längre behöver översätta Naruto kommer de sannolikt att börja göra sitt vanliga bra jobb med någon annan serie istället. Jag ser med andra ord ingen anledning att beklaga sig över något alls.
    Redigerades senast 9 år sedan av Kamel
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
  • Denzelu

Pratchett-fantast

Skriv ett Off-topic-svar »
    #4Postades 9 år sedan
    Instämmer med Kamel, särskilt med underlag av följande citat:

Citerar ANN
    "The Japanese broadcaster TV Tokyo has announced that it will begin streaming English-subtitled episodes of the Naruto anime series, about one hour after their Japanese broadcast, to paid monthly subscribers worldwide on the Crunchyroll video service on January 8, 2009.

Crunchyroll will then provide free Internet streaming of the episodes seven days after the paid subscribers see them.

Viz Media announced earlier today that it will also begin hosting free streams of the new episodes on the official Naruto.com website on January 15."

Vi kommer med andra ord att få streama det gratis, bara en vecka senare än de som betalar för det, vilket jag inte se som något problem över huvud taget.
    Så för en gångs skull verkar företagen ha tänkt lite mer på oss än sig själva (fast det är nog pengar i skuggorna nånstans...)
    Redigerades senast 9 år sedan av Denzelu
    I must go to sleep, it is my duty as a swedish boy!
    #5Postades 9 år sedan
    ^

Jag tror nog också att de vill ha in pengar på något vis.. Men det kanske går runt någon stans, vet inte..

Det låter lite "fishy" över allt, varför ge ut dem gratis en vecka efteråt? Vem vill betala för det då liksom, även om det finns andra anime att kika på.
  • Denzelu

Pratchett-fantast

Skriv ett Off-topic-svar »
    #6Postades 9 år sedan
    Citerar Viczor6
    Vem vill betala för det då liksom, även om det finns andra anime att kika på.

Det är just det som man tydligen inte ska behöva, som det står i början av texten.

Vad det handlar om är att de som är betalande "kunder" kan streama det någon timme efter att det sänts i Japan.

De som inte betalar får streama det en vecka senare, gratis.
    Längre väntan, ja, men gratis.
    Redigerades senast 9 år sedan av Denzelu
    I must go to sleep, it is my duty as a swedish boy!
    #7Postades 9 år sedan
    Citerar Denzelu

De som inte betalar får streama det en vecka senare, gratis.
    Längre väntan, ja, men gratis.

Kommer nog störa mig som fan på det iaf.. och leta efter någon stackare som lägger ut det tidigare iaf ^_^
    Fast det är bra att det blir gratis, och framför allt; lagligt :)
    Kono bangumi wa goran no sponsaa no teikyou de okurishimasu.
    #8Postades 9 år sedan
    Citerar Denzelu
    ... to paid monthly subscribers worldwide on the Crunchyroll video service on January 8, 2009.

Åh till min svartklädda ära - på min födelsedag!

Det jag mest stör mig på är att det inte kommer stå "Dattebayo presents NARUTO SHIPPUDEN" i början - det är ju lika rutinmässigt att se den biten som att hålla kaffekoppen i handen! Xo

Men så länge subben är bra så får man väl vara tacksam som gratistittare :P
    "Nothing worth having comes without some kind of fight, got to kick the darkness 'til it bleeds daylight."
    #9Postades 9 år sedan
    Citerar Denzelu
    Citerar Viczor6
    Vem vill betala för det då liksom, även om det finns andra anime att kika på.

Det är just det som man tydligen inte ska behöva, som det står i början av texten.

det var just de jag tyckte lät konstigt...
    #10Postades 9 år sedan
    De som betalar får ju se avsnittet en vecka innan alla gratistittare, viczor6. det är det man ska betala för.

personligen vet jag inte om det kommer funkar. men det finns ju insnöade narutards ;)
    #11Postades 9 år sedan
    ^
    Yes. men personligen tror jag inte de lär tjäna storkovan på detta... menar, de flesta ser ju ändå naruto gratis. Men men! Om det här nu är sant, att Dattebayo verkligen, verkligen ska släppa det. Dom har ju dragit sånna grejer tidigare.
    #12Postades 9 år sedan
    Är det en troll är de ju bara... ORKA SÅNNA TÖNTAR DÅ ^^

fast jag förstår om de tycker det är kul att jävlas, men de borde inte göra det mot alla kära db-fans!
    #13Postades 9 år sedan
    nej jag håller med dig. läste ett brev någon hade skickat in, vet inte om det var fejk men antar inte det. det var en storesyrra som hade laddat ner naruto till sin cancersjuka lillebror, och tagit med datorn till sjukhuset, varje fredag.

det är ju ganska elakt av DB ändå att hålla på som dom gjort, mot sånna fans.
    #14Postades 9 år sedan
    Citerar Viczor6
    det var en storesyrra som hade laddat ner naruto till sin cancersjuka lillebror, och tagit med datorn till sjukhuset, varje fredag.

jo, jag läste det med.. det var sött ^^ så blev han frisk
  • Cherryleaf

Legitimerad dagdrömmare

Skriv ett Off-topic-svar h
    #15Postades 9 år sedan
    Verkar som om tråden stått orörd under så lång tid, att det behövs en viss uppdatering:

Naruto is back! 2009/09/17
    "Titta det snöar! Måsskit i håret!"
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #16Postades 9 år sedan
    Citerar Cherryleaf
    Verkar som om tråden stått orörd under så lång tid, att det behövs en viss uppdatering:

Naruto is back! 2009/09/17

Läste detta och var ju något komiskt..

Citerar Dattebayo
    "to bring you unsurpassed HD resolution releases of everyone's most beloved anime. (No, not One Piece!)"

Men det är kul att de börjar texta igen, man hade ju vant sig vid deras översättningar och sånt xD
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
  • Cherryleaf

Legitimerad dagdrömmare

Skriv ett Off-topic-svar h
    #17Postades 9 år sedan
    Citerar Yaana
    Men det är kul att de börjar texta igen, man hade ju vant sig vid deras översättningar och sånt xD

Ja, man har ju det. Det blir så när man suttit och sett så många episoder från en och samma Fan-Sub. Och de gör ett bra jobb dessutom.
    "Titta det snöar! Måsskit i håret!"
Visar 1-17 av 17

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen