forum .

Nyheter .

Slayers återupplivas

. sida 1 av 1

#1Postades 2 år sedan
    Gamla fantasy-serien Slayers med Lina Inverse och hennes Dragon Slave i spetsen gör efterlängtad comeback.

I april-numret av Dragon Magazine sker avslöjandet, men det finns ännu ingen information om röstskådespelare eller ens seriens titel.

Källor: AnimeNewsNetwork
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • Vilgrar

Most Honored Elder

Skriv ett Off-topic-svar +
    #2Postades 2 år sedan
    Härligt! Slayers var den första anime jag såg (eller åtminstone som jag vid det tillfället visste var anime). Den är en härlig blandning av fantasy, äventyr, magi och framför allt humor.

Personligen tyckte jag att den slutade rätt så lagom efter 3 säsonger eftersom man tömt ut det mesta av seriens charm där. Dessutom var slutfighten i s3 så mäktig att det skulle kännas löjligt att försöka överträffa den.

Hursomhelst, jag kommer ändå med glädje se fortsättningen på Linas äventyr och hoppas på att få se mer av det som gjorde att jag fastnade för animegenren.

Självklart måste jag citera Linas Dragon Slave-inkantation nu. =p
    "Darkness from twilight, crimson from blood that flows; buried in the flow of time; in Thy great name, I pledge myself to darkness! Those who oppose us shall be destroyed by the power you and I possess! DRAGU SLAVE!!"
    Imorse beslutade jag mig för att ändra på mitt liv!
    Sagt och gjort, jag bytte bakgrundsbild i Windows.
    #3Postades 2 år sedan
    Undrar hur animationen blir. Nån slags kombination av gammalt och nytt?

Är väl egentligen inget Slayers-fan, men jag kollade igenom första säsongen och den funkade ju helt klart!

Sen har man ju fått lite flashbacks när man spelat som Lina Inverse i DOTA :)
    #4Postades 2 år sedan
    *jubel* Jaaa! jag älskade, verkligen älskade den animen. *längtar*
    a stone is always a stone, even when it looks like something else.
  • Taxos

Animecka's #1 Mecha-fan

1 svar i Off-topic. Besvara/visa inlägg
    #5Postades 2 år sedan
    Jag såg Slayers först i November förra året och blev så förälskad i den och jag har redan sett allt inom Slayers (alla serier, filmer och OAV's, Jag har sett dom på engelska).

En sak jag undrade under Slayers Next var varför Lina fick nya axelvaddar och Gourry fick en svart rustning.
    Zelgadis blev min favoritfigur och det verkar rätt typiskt att han inte fick tillbaka sin människoform vid slutet av den tredje serien och efter alla dessa år.

Tack vare Slayers så lärde jag mig att inte dömma en anime efter året den är gjord (jag har sett en massa från 2000-talet). Det enda problemet jag hade med den engelska versionen var att Lina inte hade samma röst i serierna och filmerna men bra sak var att Zelgadis fick en bättre röst när han dök upp igen.

Jag hoppas att den här nya serien blir en perfekt fortsättning med ett perfekt slut som det hela förtjänar, jag hoppas att precis alla gamla figurer dyker upp igen.
    Längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar, längtar!!!!!!
    Exia, förintar målet!
    #6Postades 2 år sedan
    Jag har nog aldrig ens hört talas om serien faktiskt... Något som är värt att kolla upp nu då eller?

EDIT: Oj, det fanns ju några... I vilken ordning ser man dem om jag får fråga? =)
    Redigerades senast 2 år sedan av Kamel
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
  • Vilgrar

Most Honored Elder

#7Postades 2 år sedan
    Slayers - säsong 1
    Slayers Next - säsong 2
    Slayers Try - säsong 3
  • Baraka

Glenn Bara Ka?

#8Postades 2 år sedan
    YEESS!! Härligt! Väntar spänt på uppdateringar!
    Ibland är det bästa att göra i vardagen att helt enkelt le för allt du är värd.
    #9Postades 2 år sedan
    grymt jag ska ses den när den kommer jag har alltid gillad slayers serien dom så himla bra och ovas ochså
    #10Postades 2 år sedan
    Det vore seriöst awesome om de lyckas återuppliva det på rätt sätt! konceptet av det hela var hur coolt som helst!

Sen så finns det här med dataanimering och stuff som kan göra det lite mer...well, cheezy...men vi får hoppas på att det blir något bra av det ^^
    #11Postades 2 år sedan
    Kan väl passa på att skriva att man utannonserat en titel (Slayers Revolution) och att det finns en, om än något tom, officiell hemsida: www.starchild.co.jp/special/slayers_revolution/

Lite (spoiler om karaktärer?) info från anidb:
    Spoiler: The announcement also hinted tongue-in-cheek, but not stated, that the character Xellos will be the main character instead of the popular female lead Lina. A major announcement will be made in Dragon Magazine's July issue, which goes on sale on May 20. (Dragon Magazine has moved to a bimonthly schedule starting this month.) Dragon Magazine published Hajime Kanzaka's original light novels that started the franchise.
  • Taxos

Animecka's #1 Mecha-fan

Skriv ett Off-topic-svar
    #12Postades 2 år sedan
    Nu undrar jag varför det inte finns så mycket info om den här serien, nu när det är snart en vecka tills den börjar. Intro-sången finns i alla fall på Youtube. Men seriens hemsida säger inte mycket och inte Wikipedia eller Anime News Network heller.
    Exia, förintar målet!
  • Vilgrar

Most Honored Elder

#13Postades 2 år sedan
    Jag är inte riktigt säker på vilka filmer och OAVs jag sett av Slayers (förutom Book of spells som gjorde att jag fastnade för anime överlag), men inför nya säsongen så ska jag nu beta av rubbet. =p

Efter lite slösurfande hittade jag denna info. Jag kan inte gå i god på att den är helt tillförlitlig.

Opening song:

Ending song:

Information om Slayers Revolution:
    http://andreslayers.altervista.org/eslayers.htm
  • Taxos

Animecka's #1 Mecha-fan

Skriv ett Off-topic-svar
    #14Postades 2 år sedan
    TRAILER!
    www.youtube.com/watch?v=67wHhRhJ8wc
    Redigerades senast 2 år sedan av Taxos
    Exia, förintar målet!
    #15Postades 2 år sedan
    OMG!! det ser ut som det ska! Jag är på som fan!

Hoppas bara att det blir bra! förresten.. vet ni vart kan man köpa Slayers här i sverige? kollade på webhallen men det är import...det är ändå värt det men..
    #16Postades 2 år sedan
    Jag är också på! MUMS, den här och Blade of the Immortal~
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 3
Visar 1-16 av 16

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen