#1Postades 2 år sedan
    AnimeNewsNetwork meddelar att en ny Fullmetal Alchemist-serie är på gång, något som även volym 20 av FMA-mangan kommer bekräfta i och med sin release på fredag i Japan.

Tidigare hade ett dokument innehållandes kommande projekt (däribland Fullmetal Alchemist och Darker than Black) läckt ut, men Bones var snabba med att dementera dokumentets existens... Man sade dock att man var intresserade av att fortsätta på serierna men att inget var bestämt.

Själv har jag bara sett kanske hälften av Fullmetal Alchemist och var väl inte helt frälst, men kikar man bara lite snabbt runtom på nätet märker man snabbt att det är en av de mest populära serierna.

Förhoppningsvis får vi även se mer av Darker than Black-gänget, som enligt mig var en av de bästa serierna förra året!

Källor: AnimeNewsNetwork
    Redigerades senast 2 år sedan av ollin
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #2Postades 2 år sedan
    !!! Wow vad bra!!! Jag älskar verkligen fma!
    ゆめやない
    #3Postades 2 år sedan
    Borde egentligen inte blivit överraskad över att en ny FMA serie eller fortsättning (hur den nu skulle fortsätta från filmen..) kunde potentiellt vara på väg, men så här tidigt hade jag inte förväntat mig.

Angående DTB så bryr jag mig väl inte så stort om det kommer en fortsättning då de första 25 avsnitten aldrig använde sin potential till handlingen och presentationen. Kunde ha blivit mycket bättre än den blev. Lite trist.

Iaf, många kommer onekligen jubla över denna nyheten.
    Redigerades senast 2 år sedan av phyxius
    The Only Dependable Thing About the Future is Uncertainty - Amarant Coral.
    #4Postades 2 år sedan
    Intressant nyhet, men frågan är hur de tänkt göra med skillnaderna i handlingen mellan mangan och animeadaptionen. Som jag ser det känns handlingen i animen väldigt avslutad, så jag har svårt att tro att den nya serien är en direkt fortsättning på adaptionen. Frågan är alltså om de kommer att göra en ny serie som följer mangan direkt från början, eller om det nya börjar någonstans där den gamla animen började skilja sig från mangan.
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar Y
    #5Postades 2 år sedan
    *jublar* Mer fma!!!

De kanske inte fortsätter från filmen utan direkt från det andra serieslutet? Hur som helst även om det fortsätter från filmen så är det faktiskt kul att det kommer mer fma :D
    Yohohohhoo ~ Yohohohohohohoo ~ Yohohoho ~ Yohhohhooo ~
    Going to deliver Bink's Sake! Following the sea breeze! Riding on the waves! Far across the salty depths!
  • Animas

Omae wa mo shindeiru

Skriv ett Off-topic-svar
    #6Postades 2 år sedan
    Yes! Har alltid hoppats att dom ska göra en remake på serien och nu är det bara att vänta med förväntningar. Men man blir ju lite skeptisk om serien kommer bli bättre än den förra versionen eller ens lika bra. Men om man går troget efter arakawas serie kan man nog inte sabba det. Bara dom inte förstör animen som dom gjorde med Juushin enbu.
    I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be
    #7Postades 2 år sedan
    Animas - "Men om man går troget efter arakawas serie kan man nog inte sabba det."

lol, var ju precis det animen inte gjorde. :P
  • Animas

Omae wa mo shindeiru

Skriv ett Off-topic-svar
    #8Postades 2 år sedan
    Citerar phyxius
    Animas - "Men om man går troget efter arakawas serie kan man nog inte sabba det."

lol, var ju precis det animen inte gjorde. :P

Jag vet. Jag har aldrig påståt det. Jag ser det bara som givet att den nya fma serien ska följa mangan lite mer troget.

Föresten var den förra fma serien så bra för att folket som gjorde animen verkligen försökte göra nåt nytt. Nåt fint. Och dom hade passion för anime. Det är därför den blev så bra.
    I'm possibly more or less not definitely rejecting the idea that I undeniably do or do not know where he shouldn't probably be
  • Saya

s p a m m e r

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 2 år sedan
    Kul att bli det blir mer FMA, men hade nog helst sett den som avslutat (ca 50 episoder verkar ganska rimligt).
    Frågan är bara om kvalitén kommer att fortsätta vara lika bra, om än bättre? Förmodligen inte, då flera uppföljare till filmer, animer osv ofta blir sämre än den första.
    Redigerades senast 2 år sedan av Saya
    Life is what we make of it
    #10Postades 2 år sedan
    Animas - "Föresten var den förra fma serien så bra för att folket som gjorde animen verkligen försökte göra nåt nytt. Nåt fint. Och dom hade passion för anime. Det är därför den blev så bra."

Det var troligtvis mest Mizushima Seiji's förtjänst att den blev som den blev. Annars.
    Men visst, FMA adaptionen är av sällan skådat slag. Originalet är fortfarande bättre dock. IMO.
  • Animas

Omae wa mo shindeiru

Skriv ett Off-topic-svar
    #11Postades 2 år sedan
    Citerar phyxius

Det var troligtvis mest Mizushima Seiji's förtjänst att den blev som den blev. Annars.

Det kan ju ha det mesta med saken att göra. Men det är ju inte bara hans förtjänst. Utan alla som jobbade med serien.

Men visst, FMA adaptionen är av sällan skådat slag. Originalet är fortfarande bättre dock. IMO.

Så klart. Mangan is the shit!
    #12Postades 2 år sedan
    Men jag vill ändå se mer, det är ju onödigt att bara se om allt man sett flera gånger, lite nytt skadar inte ^_^ Men om de förstör hela animen så gör vi av oss med dessa människor på ett snyggt sätt.. (Typ gräver ner dom i en öknen..) ''>.>
    Yohohohhoo ~ Yohohohohohohoo ~ Yohohoho ~ Yohhohhooo ~
    Going to deliver Bink's Sake! Following the sea breeze! Riding on the waves! Far across the salty depths!
    #13Postades 2 år sedan
    Animas - "Men det är ju inte bara hans förtjänst. Utan alla som jobbade med serien."

Kanske borde läsa noggrannare. Jag skrev..

"Det var troligtvis mest Mizushima Seiji's förtjänst att den blev som den blev."

Skrev aldrig att han ensam var orsaken till den stora succén bakom adaptionen.

Men nu tror jag vi spårar ut ur trådens ämne.
    #14Postades 2 år sedan
    Citerar phyxius
    Animas - "Men det är ju inte bara hans förtjänst. Utan alla som jobbade med serien."

Kanske borde läsa noggrannare. Jag skrev..

"Det var troligtvis mest Mizushima Seiji's förtjänst att den blev som den blev."

Skrev aldrig att han ensam var orsaken till den stora succén bakom adaptionen.

Men nu tror jag vi spårar ut ur trådens ämne.

Det känns som att nån av oss (antingen du eller jag) inte läser texten rätt. Jag har inte heller skrivit att du skrev att det bara av hans förtjänst. Men ja nu har vi gått off-topic här

Eh vet nån vilket år dom kommer börja sända serien?
    #15Postades 2 år sedan
    Argh *hoppar runt*! =D
    Ja vill ha mer DTB, så himla skön anime!
    Har inte börjat kolla på FMA ännu men får väl göra det så man kan bli lika entusiastisk för dens skull! =)
    "Don't believe in yourself. Believe in me. Believe in me who belives in you!"
    #16Postades 1 år sedan
    Åhå? Intressant detta, undrar som sagt hur de kommer lösa det med FMA...

Det som jag tycker låter mest praktiskt är att de gör en ny serie som fortsätter där den gamla vek av och att de innan dess använder ca 5 avsnitt eller nåt till nån summering av handligen fram till den punkten för helhetens skull (man får nog anta att de allra flesta som är intresserade sett den gamla serien nu och/eller läst mangan)

Har iofs inte läst mangan, bara delar av den och den handlingen verkar vara mer utvecklad och intressant (men handlingen i animen var jäkligt bra den med)

Aja, ska bli kul att se vad det blir av det hela iaf :)
    I must go to sleep, it is my duty as a swedish boy!
  • Whybie

I'm a free bitch

Skriv ett Off-topic-svar
    #17Postades 1 år sedan
    Citerar Denzelu
    Det som jag tycker låter mest praktiskt är att de gör en ny serie som fortsätter där den gamla vek av och att de innan dess använder ca 5 avsnitt eller nåt till nån summering av handligen fram till den punkten för helhetens skull

Så hoppas jag att dom kommer göra för IMO är det ingen mening att göra nya avsnitt om man inte kommer följa mangans story. Då kan dom lika gärna göra en till film istället.
    Nothing's perfect, the world's not perfect. But it's there for us, trying the best it can.
    That's what makes it so damn beautiful.
    #18Postades 1 år sedan
    Tyckte filmen var ett fungerande avslut... förstår ju att de vill fortsätta med en serie som drar in mkt pengar, bara det inte blir alt för mkt mjölkande vilket det lätt blir, hoppas de håller bra kvalite
    Jag får allt, ni får resten
  • Animas

Omae wa mo shindeiru

Skriv ett Off-topic-svar
    #19Postades 1 år sedan
    Citerar Logos
    Tyckte filmen var ett fungerande avslut... förstår ju att de vill fortsätta med en serie som drar in mkt pengar, bara det inte blir alt för mkt mjölkande vilket det lätt blir, hoppas de håller bra kvalite

Men den här animen är ju för oss som vill ha en serie som följer mangan vilket inte Fullmetal alchemist serien gjorde.
    #20Postades 1 år sedan
    hehe najsss ... Jag har dock bara kommit till V. 6 och jag tänker inte fortsätta mer med att läsa full metal :( ... Det blev lite för tråkigt.
Visar 1-20 av 36

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen