#1Postades 7 år sedan
    I några veckor framåt tänker Kunskapskanalen utforska Japan med olika program, ikväll 21.00 visas Tema Japan: Manga. Andra program kommer handla om samurajer, kimonon och japansk arkitektur. Gå in på SVT:s TV-tablå för att närmare få veta sändningstid för dessa.

Jag vet inte om programmen är i delar eller om de visas i repris, men de olika programtitlarna återkommer flera gånger nu några veckor framåt. Hoppas någon kan kolla ikväll, för det kan inte jag. =[
    The LADY and the CHOCOLATE
    LADY: No Chocolate, I do not want you, for after the initial pleasure there is SICKNESS and there is GUILT.
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #2Postades 7 år sedan
    Citerar Salte
    Hoppas någon kan kolla ikväll, för det kan inte jag. =[

Hoppas det kommer upp på SVT Play efter sändningen! Hade vart perfekt ;)

Tack för tipset!
    Redigerades senast 7 år sedan av ichirou
  • JontiHagane

Genshiken member

Skriv ett Off-topic-svar
    #3Postades 7 år sedan
    Citerar Salte
    I några veckor framåt tänker Kunskapskanalen utforska Japan med olika program, ikväll 21.00 visas Tema Japan: Manga.

WTF? Synd att jag inte såg det tidigare, nu har man ju redan missat en halvtimme då..så får väl se det en annan gång för du sa att det var återkommande..
    Hito wa nanika no gisei nashi ni nanimo eru koto wa dekinai. Nanika wo eru tame ni wa doutou no daika ga hitsuyou ni naru. Sore ga renkinjutsu ni okeru touka koukan no gensoku da. Sono koro bokura wa sore ga sekai no shinjitsu da to shinjiteita.
    #4Postades 7 år sedan
    Dagens avsnitt hade flera intressanta intervjuer, exempelvis med Inoue Takehiko, som gjort Vagabond och Slam Dunk, och Jiro Taniguchi, som gjort Harukana Machi-E. Det är få som känner till sistnämnda, men jag kan absolut rekommendera den serien ;-)
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
    #5Postades 7 år sedan
    Det blir repris gällande programmet "Manga" den 23/3 och 25/3 i Kunskapskanalen, men vet ej vilken tid.

Jag har tittat på den idag och ja... vad ska jag säga...? :) 50 minuter räcker inte. :D

Det kändes som... bara toppen av ett isberg på något sätt.

Då passar jag på att tipsa om två avsnitt, "Barbrytande arkitektur", där pratas det om Sugimotos hus som byggades år 1743, ett väldigt gammalt hus som ligger mitt i Kyoto.
    Sen har man berättat om två inomhusarenor, Yoyogi Olympic Gymnasiums, som ligger mitt i Toyko. Dessa avsnitten har redan sänts på teven, så finns de på svt Play, skynda er att kolla där, jag tycker att det finns på hemsidan max två-tre veckor, sen tar de bort dem. Något med sändningsrättigheter att göra, tror jag säkert.
  • SinClarice

道重 さゆみ

Skriv ett Off-topic-svar
    #6Postades 7 år sedan
    Såg nyss på den. Önskar att den kunde ha varit lite längre, men helt klart en av de bättre manga dokumentärerna jag har sett. Speciellt eftersom denne då hade syftet att visa att det finns mer än Naruto.

Att han fick en intervju med mangaguden Urasawa Naoki var ju alltid stort också, fick min syster att äntligen bli intresserad av 20th Century Boys efter att ha tjatat på henne i över ett år.
    道重 さゆみ är min fru. Hon spöar alla med sin UC-P.
    #7Postades 7 år sedan
    Den första finns uppe på SVT Play nu för er som missade!

svtplay.se/v/1934254/dokumentarfilm/manga
    #8Postades 7 år sedan
    För er som missade manga dokumentären går den i repris på Kunskapskanalen idag kl. 23.00. Eller som ichrou skrev ser ni den på SVT Play ;-)

EDIT: Såg nyss dokumentären och märke tidigt att jag har sett den tidigare på SVT. Väldigt bra dokumentär som på ett bra sätt förklarar vad manga innebär och hur det har påverkat Japan. En bonus är att dokumentären även förmedlar lite av övrig japansk kultur ;-)
    Redigerades senast 7 år sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
  • Murasaki

Demented Old Circus Monkey

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 7 år sedan
    Såg dokumentären och har sett den tidigare på SVT 1. En väldigt bra dokumentär som eliminerar vissa fördomar om manga.

Kul att man satsar på Japan i allmänhet!
    Redigerades senast 7 år sedan av Murasaki
    Bomber och granater! - Kapten Haddock
    #10Postades 7 år sedan
    Kunskapskanalen ska ha en dokumentär om Kimono på Lördag:

svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=74514&selectedDate=20100327&shortVersion=true&showWeek=false
    ゆめやない
  • JontiHagane

Genshiken member

Skriv ett Off-topic-svar
    #11Postades 7 år sedan
    Såg den på svtplay. Den var väl hyfsat bra (:
    Fast de borde ha besökt Akihabara också kan man tycka eftersom mycket av den kulturen finns där xD men de besökte åtminstone Comiket. även om man inte fick se så mycket därifrån ;P
    men den var väl bra (: och intressanta intervjuer och sånt.
    Hito wa nanika no gisei nashi ni nanimo eru koto wa dekinai. Nanika wo eru tame ni wa doutou no daika ga hitsuyou ni naru. Sore ga renkinjutsu ni okeru touka koukan no gensoku da. Sono koro bokura wa sore ga sekai no shinjitsu da to shinjiteita.
Visar 1-11 av 11

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen