#1Postades 7 år sedan
    Fick ett mail om att det visas anime på tv-kanalen Showtime nu under påsk! Vad sägs om att jag bara pastar in innehållet så blir allt överskådligt och bra!

På påskdagen ägnar Showtime hela eftermiddagen åt japansk animation. The Sky Crawlers, Jin Roh: The Wolf Brigade och inte minst den nyskapande Appleseed står på menyn för anime-fantasten som tröttnat på påskbuffén.

Anime är det vardagliga ordet för tecknad film i Japan, men har i vår del av världen kommit att stå för den speciella berättarteknik och det distinkta bildspråk som karaktäriserar japansk animation.

I Japan är filmerna oändligt populära och Showtime ger nu svenskarna en chans att gräva ner sig i denna unika genre. På påskdagens ägnas hela eftermiddagen på Showtime åt en Anime-frossa.

Anime Mania på Showtime söndag 4 april:

15.00 The Sky Crawlers
    Prisvinnande japansk action-animation som utspelar sig i ett alternativt universum, där krig hör till historien, men människans törst efter våld orsakat en uppkomst av företag som erbjuder riggade krig som en form av underhållning. Dessa företag är helt beroende av unga människors, så kallade Kildrens, tjänster. En av dessa, Yuichi, har dock börjat ana att låtsaskrigen inte är så harmlösa som de utger sig för att vara.

17.00 Jin Roh: The Wolf Brigade
    En thriller full av pikar mot Japans politiska historia där en elitstyrka inom den japanska polisen, tio år efter andra världskriget, kämpar med att hålla en regeringskritisk gerillastyrka, vid namn Jin Roh, i schack. En av poliserna fråntas sitt arbete efter en misslyckad aktion mot en ung kvinnlig självmordsbombare men dras åter in i kamperna när han blir vän med hennes syster.

19.00 Appleseed
    Efter tredje världskriget har en utopi utformats av en genetiskt modifierad människoras i den högteknologiska staden Olympus. Men vad har stadens invånare för planer för resten av mänskligheten? Deunan Knute, en kvinnlig legosoldat, börjar se sprickor i fasaden, och finner sig klämd mellan dem som försvarar Olympus och dem som vill störta den. Appleseed är en av den senaste tidens mest omtalad Anime-filmer tack vare sitt unika användande av 3D-teknik och mänskliga rörelsemönster i animeringen.

* Kolla previewn på din favorit-tub
    * Vad är tv-kanalen Showtime?
    Redigerades senast 7 år sedan av ollin
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • JontiHagane

Genshiken member

Skriv ett Off-topic-svar
    #2Postades 7 år sedan
    Showtime? Aldrig hört talas om den kanalen innan faktiskt. Och har ingen digitalbox eller nåt sånt så..tyvärr.
    Hito wa nanika no gisei nashi ni nanimo eru koto wa dekinai. Nanika wo eru tame ni wa doutou no daika ga hitsuyou ni naru. Sore ga renkinjutsu ni okeru touka koukan no gensoku da. Sono koro bokura wa sore ga sekai no shinjitsu da to shinjiteita.
    #3Postades 7 år sedan
    Fick nys om detta för ett par dagar sedan. Riktigt skojiga nyheter! Kan passa på att säga att den nämnda kanalen även tävlar ut Appleseed DVD:er och en T-shirt i sammarbete med Ikikata.se: www.ikikata.se/pasktavling-nr1-appleseed-dvd-mm ;)

Tyvärr har jag själv inte tillgång till den här kanalen, så ingen njutning för min del... aj.
    Redigerades senast 7 år sedan av Thai
  • SinClarice

道重 さゆみ

Skriv ett Off-topic-svar
    #4Postades 7 år sedan
    Har länge velat se Sky Crawlers, så 15:00 på Påskdagen är då inbokat i min kalender nu! :D
    道重 さゆみ är min fru. Hon spöar alla med sin UC-P.
    #5Postades 7 år sedan
    Hade varit kul att se detta men tråkigt nog finns inte den här kanalen i mitt kabel-tv nät...trots att jag har digital-tv :(
    恥ずかしいセリフ禁止!
  • Murasaki

Demented Old Circus Monkey

Skriv ett Off-topic-svar
    #6Postades 7 år sedan
    Det var ju roligt! Tråkigt att jag inte har tillgång till den kanalen....
    Bomber och granater! - Kapten Haddock
    #7Postades 7 år sedan
    Inte jag heller, men kul att det visas mer anime i Sverige iaf, det uppskattas alltid!
    Jag får allt, ni får resten
    #8Postades 6 år sedan
    showtime finns endast som digital kanals utbud( comhem och telia säkert övriga också) te dom som har digitalbox tyvärr, jag fick själv se appleseed på den kanalen råkade sitta och flippa mellan kanalerna och blev jätte glad när jag fick se den på en tv kanal. det är inte direkt vanligt. sen telias digital tv utbut har ju så man kan hyra film, och på övrigt i deras kategorier så finns de en hel del anime :D också ett plus i kanten för det :).
    Redigerades senast 6 år sedan av Neontiger
Visar 1-8 av 8

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen