#341Postades 7 år sedan
    Citerar Logos
    Men ja filmen verkar lite annorlunda än vad jag hade trott, men det ska bli spännande

Ja jag ska ju lätt se den i alla fall. :D
    I may be bad, but I'm perfectly good at it.
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #342Postades 7 år sedan
    en fråga, läst klart mangan men ville ta igen lite av första böckerna genom att kolla på brotherhood animen ( var ungefär ett halvår sedan jag läst första böckerna och sedan började läsa igen ) men vilken episode tar första animen ( full metal alchemist ) och brotherhood skilda vägar? skulle vilja kolla på den första animen och kolla vad det blir för story där. skulle vara som en ny säsong ungefär x.x

någon som vet? skulle vara tacksam för ett svar ! :)
  • Yajirou

Sandwich shogun.

Skriv ett Off-topic-svar +
    #343Postades 7 år sedan
    Citerar Sessa-sama
    men vilken episode tar första animen ( full metal alchemist ) och brotherhood skilda vägar?

De går i skilda vägar ungefär redan i början. Samma handling lite här och där direkt i början när de berättar om sin unga barndomstid. Sedan går den åt skilda vägar.
    Brotherhood har bättre förklaringar tycker jag än vad den äldre versionen hade.

ps: Kollade lite i din lista... Föreslår att du kollar Fullmetal Alchemist från 2004 innan du börjar med Brotherhood... Du smälter in i serien lite mer.
    Redigerades senast 7 år sedan av Yajirou
    Onegai Pedro.
    #344Postades 7 år sedan
    Citerar Yajirou
    De går i skilda vägar ungefär redan i början. Samma handling lite här och där direkt i början när de berättar om sin unga barndomstid. Sedan går den åt skilda vägar.
    Brotherhood har bättre förklaringar tycker jag än vad den äldre versionen hade.

ps: Kollade lite i din lista... Föreslår att du kollar Fullmetal Alchemist från 2004 innan du börjar med Brotherhood... Du smälter in i serien lite mer.

okej, läst mangan så har ungefär redan sett brotherhood, fast börjat på den gamla versionen nu ( 2004 ) x') dom är ganska annorlunda redan i början upptäckte jag. tack för ditt svar ! :)
  • Raffaella-chan

Life is whatever you want it to be..

Skriv ett Off-topic-svar
    #345Postades 7 år sedan
    Baserat på mangan= BÄSTA
    Ippen shinde miru?
    #346Postades 6 år sedan
    Avsnitt 55:
    Spoiler: Vilket härligt samarbete, Alex Armstrong och Sig. Det blev många sköna skratt
    Redigerades senast 6 år sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
    #347Postades 6 år sedan
    så sjuuuuuuukt braaa!
    No pain, no gain
    #348Postades 6 år sedan
    Såg den första versionen först så den kommer alltid kännas som 'Fullmetal Alchemist' för mig. Brotherhood är väl okej, även om den är mest lik serien så, får jag inte samma awsome känsla som jag fick när jag kollade på den andra :( tycker förövrigt att den första op suger.
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2
    #349Postades 5 år sedan
    Har äntligen sett den här serien och frågar mig själv varför det tog så lång tid?? Jädra bra serie, vill inte att den ska vara slut! Riktigt riktigt bra serie som jag rekommenderar starkt :D
    ”This flower also has opposite meanings such as disappointment and loss hope” Tamaki
    ”Oh, it looks like Tamaki-senpai, quite pathetic” Haruhi
  • Eremiten

Book Of Legend

Skriv ett Off-topic-svar
    #350Postades 5 år sedan
    Citerar TamaHaru
    Har äntligen sett den här serien och frågar mig själv varför det tog så lång tid?? Jädra bra serie, vill inte att den ska vara slut! Riktigt riktigt bra serie som jag rekommenderar starkt :D

Håller med!^^
    "Varför viftar hunden på svansen? För att hunden är smartare än svansen. Hade svansen varit smartare, så hade svansen viftat på hunden!"
    #351Postades 5 år sedan
    Det som gör serien så bra är att de har ett mål och när det målet är uppnått är det slut! Inte någon fortsättning i typ hundra år, kan bli lite tjatigt efter ett tag.
    "To infinity and beyond"
    #352Postades 4 år sedan
    --Innehåller spoilers så läs inte om du inte sett animen!--

Har nu sett klart på FMA: Brotherhood och jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska tycka. Min hjärna säger åt mig att inte gilla den, medans hjärtat lutar åt andra hållet.

Det stora plusset tycker jag är karaktärerna. Man blir introducerad till många roliga och spännande personer och varelser under seriens gång, dock tycker jag ändå att originalserien gjorde ett bättre jobb med Edward och Alphonse. Kemin mellan de två bröderna kändes mycket starkare och verkligare än i brotherhood av någon anledning. Man fick även en mörkare och dystrare känsla av FMA, vilket jag gillade mera.
    Något jag gillade mera med brotherhood var dock att den innehöll en del romantik. Inte så mycket som jag hade hoppats på, men det fanns ändå där.

Det stora minuset var slutet. Det blev väldigt utdraget med "father" och jag gillade inte allt som skedde mot de sista avsnitten. T.ex. att han åt upp gud och allt är så övermäktigt och hela jorden kommer gå under blabla. Det blev för mycket helt enkelt.
    Ännu ett minus är början av serien som inte alls höll samma klass som FMA. Kändes väldigt rushed och där förlorades även väldigt mycket av det jag tyckte saknades mellan bröderna.

Trots detta måste jag erkänna att jag var ganska uppslukad under stora perioder. Ibland satt jag och såg över 10 episoder i sträck, så underhållningen var det absolut inga problem med.

Det finns helt säkert mycket, mycket mer att tala om, men jag valde att fatta mig kort och bara nämna några få saker som gjorde serien bättre eller sämre i mina ögon. Finns det någon som vill säga åt mig att jag är dum i huvudet för att jag inte gav serien en tia eller liknande så får ni väldigt gärna upplysa mig om varför. Kanske var jag för dum för att inse hur bra den är eller så var det helt enkelt inte min typ. Som sagt jag vill väldigt gärna tycka om den mer än vad jag gör i skrivande stund.

Jag tänkte ge FMA: Brotherhood en 6/10 i betyg men kände att det var lite väl hårt då jag verkligen gillade stora delar av serien. Den får precis som originalserien 7/10, även om jag skulle ranka FMA högre om de två skulle jämföras.

Hade varit roligt att se var ni andra tycker är bra/dåligt med denna anime också. Skriv därför gärna av er lite så kommer det att uppskattas av mig i alla fall!

Tack för mig! :)
    Redigerades senast 4 år sedan av Tadaima
    Tuturu~
    #353Postades 4 år sedan
    Vill ha faktor hög!
    Svärdsmed tillverkar detta vapen.

Redigerades senast 4 år sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
Visar 341-353 av 353

besvara tråden