#1Postades 9 år sedan
    Okej såhär ligger det till... jag letar efter 2 filmer som jag sett för längesen, jag kmr ihåg lite vad de handlar om men inte vad de heter!! ^^'
    Så nu skulle jag vilja ha lite hjälp...

Den första filmen handlade om ett spel med pjäser som går av sig självt. Det är någon förbannelse över spelet oxå... Bla så blir en liten pojke jagad av apor som kmr ut ur spelet.

Den andra filmen är en skräckis och handlar om en familj (mamma och 2 barn) som kmr till ett hus. Huset verkar vara till en början vara hemsökt och tjänarna som bor är är oxå mystiska. På slutet får man iallafall veta att det är mamman och hennes barn som är spökena...

Okej om ni har bara någon liten aning så är jag tacksam för det^^
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #2Postades 9 år sedan
    Den första filmen du tänker på är nog Jumanji i alla fall. Den andra vet jag inte riktigt.
    Reading online forums may cause irrepairable damage to your faith in humanity.
  • gronbanan

Kanske inte ett spöke längre.

1 svar i Off-topic. Besvara/visa inlägg
    #3Postades 9 år sedan
    Film nummer två är : The Others. http://www.imdb.com/title/tt0230600/
    Redigerades senast 9 år sedan av gronbanan
    "Time waits for no one" - The Girl Who Leapt Through Time
    #4Postades 9 år sedan
    okej tack för titlarna^^
    eftersom jag har fått svar på mina frågor är det fritt att låsa tråden nu....^^
  • Amenoo

Evuul Turtle

Skriv ett Off-topic-svar
    #5Postades 8 år sedan
    Jag letar efter en film. Den hade svensk titel men var amerikansk. Det handlar om en pojke som kan se döda. Sen ska han hjälp av en psykolog eftersom han blir mobbad och kan börja skrika och är rädd för sina syner.
    "Angels are all around us, but we seldom see their wings
    Still they protect us, from the terror darkness brings"
  • Lorita

ろーりーた

Skriv ett Off-topic-svar
    #6Postades 8 år sedan
    Citerar Amenoo
    Jag letar efter en film. Den hade svensk titel men var amerikansk. Det handlar om en pojke som kan se döda. Sen ska han hjälp av en psykolog eftersom han blir mobbad och kan börja skrika och är rädd för sina syner.

Sjätte Sinnet rite? Kanske är fel, men iallafall en unge och en psykolog.
    Redigerades senast 8 år sedan av Lorita
    ♥ Meganekko, Wannabe Author, Eroge Master ♥
  • Amenoo

Evuul Turtle

Skriv ett Off-topic-svar
    #7Postades 8 år sedan
    ja tack det var så den hette
    "Angels are all around us, but we seldom see their wings
    Still they protect us, from the terror darkness brings"
  • VargenSaphia

En inte-längre-så-ny medlem

Skriv ett Off-topic-svar §
    #8Postades 6 år sedan
    Ville inte starta någon exakt lika dan tråd så jag frågar i denna.

Filmen (kmr inte ihåg om det var en film elr en serie) jag tänker på men i inte kommer ihåg namnet på handlar om en pojke som av någon anledning (kommer inte ihåg vfr) är föräldralös. Sen kommer en man ,tror han var polis/ advokat som ska ta hand om pojken tills han fått ett nytt hem (Kanske hans gamla brann ner elr nåt?).
    Efter ett tag upptäcker mannen att det alltid händer olyckor kring pojken (tror han fick "hallucinationer" också?) och sen en dag får han höra att pojken föddes den 6 juni kl 06:06.
    Sen säger nå'n att pojkens mamma är en jakal och då reser mannen till pojken's mor's grav & gräver upp kistan & det visar sig att det var sant.

Pojken verkar inte alls rädd, utan närmast glad när det händer olyckor som folk dör av i filmen.

F.y.i. den här filmen var "verklighetsfilmad" aka inte tecknad / animerad. Tror den gick på TV4 eller TV4+ / Sjuan. Nånstans kring år 2008 - 2010
    Jag är jag.
    ...Hoppas jag...
  • Eremiten

Book Of Legend

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 6 år sedan
    Du det där låter väldigt mycket som någon av OMEN-filmerna. Och jag har inte ens sett dem.
    "Varför viftar hunden på svansen? För att hunden är smartare än svansen. Hade svansen varit smartare, så hade svansen viftat på hunden!"
  • Privjet

From Russia with love

Skriv ett Off-topic-svar Ѧ
    #10Postades 6 år sedan
    Citerar VargenSaphia
    F.y.i. den här filmen var "verklighetsfilmad" aka inte tecknad / animerad. Tror den gick på TV4 eller TV4+ / Sjuan. Nånstans kring år 2008 - 2010

Första skräckfilmen jag kysste en tjej till och kan säga att det är Omen som Eremiten sa ^^ Tack för glada minnen <3
    "You ended that sentence with a preposition ... Bastard!"
  • VargenSaphia

#11Postades 6 år sedan
    Tack för svaren.
    And no problem Privjet ;)
    Jag är jag.
    ...Hoppas jag...
    #12Postades 6 år sedan
    Tja. Jag såg en film när jag var liten, minst 10 år sedan som jag inte kommer ihåg namnet på och det är sjukt störande. Jag kommer ihåg att det handlar om en tjej som spelar med killarnas fotbollslag (american football) i skolan, men sedan får hon cancer. Och That's about it. Jag har för mig att huvudkaraktären ser ut som Robin Tunney (The Mentalist) men kan ha helt fel eftersom det inte är hon som är med i den...

Hoppas någon vet vilken jag talar om!
    "I have a father?"
  • VargenSaphia

#13Postades 4 år sedan
    Vet tyvärr inte vilken wacko pratar om.

Någon som vet nånting on en film från 1970-2000 talet som handlar om ett stort äpple? Jag tror att den var antingen tecknad eller animerad. I allafall så handlar det om en pojke som går in i äpplet och träffar "invånarna" i äpplet (några insekter, däribland en fjärilsmask). Och nej, jag pratar inte om en tecknad version av "Älskling, jag krympte barnen", om det nu skulle råka finnas någon sådan.

Någon som har en aning om vad filmen kan heta?
    Jag är jag.
    ...Hoppas jag...
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #14Postades 4 år sedan
    Låter som filmatiseringen av Roald Dahls "James och Jättepersikan".
    www.imdb.com/title/tt0116683/?ref_=sr_1
  • VargenSaphia

#15Postades 4 år sedan
    Tack, det var den jag letade efter!
    Jag är jag.
    ...Hoppas jag...
  • VargenSaphia

#16Postades 4 år sedan
    Vad är detta för film:

En grupp med tonåringar, tror jag, åker med en buss (bussen är ganska full, kanske klassresa?). Det är vinter och snö ute. Mitt i en kurva, i kanten av en sjö, får busschauffören typ en stroke och blir medvetslös. Bussen kör rätt ut i den istäckta sjön. Isen spräcks och bussen börjar sjunka mot botten.

Alla tog sig ut ur bussen (vet inte om busschaffisen kom ut elr inte, så minus honom) förutom en tjej som inte kunde simma eftersom hon hade brutit armen och den var gipsad. En utav killarna som lyckades ta sig upp till ytan (och antingen är bror elr är kär i henne, minns inte) märker att hon saknas och dyker ner igen för att hämta henne.

Tror det var en sån där (stereo)typisk gul amerikansk buss.

Det är allt jag minns, någon som vet vilken film jag talar om?
    Var några år sedan, så den är inte direkt nyproducerad.
    Jag är jag.
    ...Hoppas jag...
  • VargenSaphia

#17Postades 3 år sedan
    Kom nu också på en film som jag som för flera år sedan som jag inte verkar kunna hitta.

Den är tecknad, verkar vara typ nån Disney eller Dreamworks film. Huvudpersonen ser ungefär som Milo i filmen Atlantis.

Miljön är i början av filmen någon gång på 18- eller 1900talet i England/U.S.A./Kanada. Huvudpersonen är någon sorts studerande vid nåt universitet, typ Oxford. Jag tror hans pappa arbetar som lärare där.

Animationen har en bit av samma stuk på sig som Atlantis-filmen.

Handling:

Huvudpersonen grälar om någonting med sin far. Fadern försvinner under mystiska omständigheter. <--- Jag vet inte vilket som händer först ---> Sonen blir upprör och åker iväg i en gammaldags svart bil.
    Iallafall, när han åker i bilen (det verkar vara kväll/natt) så dyker det plötsligt upp nåt tidshål och han förflyttas bakåt/framåt i tiden. Detta upprepas flera gånger under filmen, och han kommer hela tiden längre fram i historien. På det sista ställer han kommer till verkar han befinna sig i ett ökenlandskap, där det finns "grottmänniskor" (fast i framtiden, cirka år 3000 ef.kr.) som tydligen ska bråka om något med några (vet inte om det är människor eller aliens eller robotar dom bråkar med).

Vid det här laget verkar han ha blivit kompis med någon tjej ifrån våran tid, som på något sett följt med honom.

Sen så visar det sig typ att hans pappa har stulit/uppfunnit en tidsresemaskin och dom hittar varandra.
    Jag är jag.
    ...Hoppas jag...
Visar 1-17 av 17

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen