#1Postades 11 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Rurouni Kenshin: Reflection

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
    #2Postades 10 år sedan
    GUUUUD vad jag grinade sönder mig när jag såg den här , han hade äntligen kommit hem också dör han :/ Men han lovade ju Kaoru att dom skulle se på Sakura blommorna igen men ändå , kunde han inte levt lite längre? Ja menar Kenji hann ju knappt träffa honom. Fast Kenshin/Shinta var ju sjuk och han plågades ju av skadorna så då var det ju bra att han somnade in och han höll ju sitt löfte till Kaoru att dom skulle se Sakura blommorna en gång till tillsammans , så då sommnade han in med ett leende på läpparna :'( *snyfft* Men har någon nått tipps på en serie som jag kan titta på så jag glömmer kenshin??
    No pain, no gain
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #3Postades 10 år sedan
    Hehe, jag måste erkänna att jag också fälde en tår. Fasen vad sorgligt ;__;

Du skulle kunna se Saikano, då glömmer du nog Kenshin ^^
    Redigerades senast 10 år sedan av Megamannen
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 3
    #4Postades 10 år sedan
    Taack ^^
    No pain, no gain
  • Alphonse

Ska vi äta snabbmakaroner tillsammans?

1 svar i Off-topic. Besvara/visa inlägg +
    #5Postades 10 år sedan
    hehe såg ut som om kenshin hade syfilis*urk*
  • ceicli

Mer fixerad än fokuserad...

Skriv ett Off-topic-svar +
    #6Postades 9 år sedan
    Nu har jag försökt tänka...

Jag är inte helt nöjd!
    Även om jag grät också...
    Det var iaf trevligt att se de unga lite äldre. =)
    Och vissa saker förtydligades något.

Minnena stämde inte helt med vad jag minns från tidigare i serien eller Reminiscence.
    Det störde mig.
    Ibland stämde inte själva det fysiska, ibland stämde det inte vad de sade. (Fast det kan ju bero på översättningen)

När jag saknade Kaorus tankar tidigare, så var det i stort sett bara dem nu.
    Det som störde mig MEST var att den starka, handlingskraftiga kvinnan som Kaoru är bara fick synas litegrann EN gång innan hon fylldes av kvinnligt medlidande igen. *gaaah*
    Hon är ingen som bara sitter i huset och suktar efter sin älskade! Hon skulle aldrig glömma bort de nära och kära runt om... som Kenji. *irriterad*

Det här är helt klart mer "vuxet", men jag fann det oklart om det skulle varit så här även under seriens gång eller bara efter.
    Vissa luckor tyckte jag det var i handlingen. Men har svårt att beskriva dem... *hmm*
    Fast det kanske bara är jag...

Sen så var han faktiskt gladare allt som oftast, allt var inte så tragiskt som Reflection säger. Även om det säkert inte var så "enkelt" som serien antydde.
    Det var hårda tider att leva i.
    Så varför åka ut på svåra uppdrag när han närmar sig 50?
    Ålder ja... ingen hade skrynklor fast de blev äldre.
    Inte ens Hiko som borde vart pensionär...

Jag gillade teckningssättet bara delvis den här gången.
    Redigerades senast 9 år sedan av ceicli
    #7Postades 8 år sedan
    Suck! jag bara kände på mig att det skulle sluta så!! men funderar på att läsa mangan. tror att det slutar helt annorlunda, att han stannar kvar med Kaoru och de lever lyckliga i alla sina dar :)
    ”This flower also has opposite meanings such as disappointment and loss hope” Tamaki
    ”Oh, it looks like Tamaki-senpai, quite pathetic” Haruhi
  • Xeroc

But baby! I can dance!

Skriv ett Off-topic-svar ß
    #8Postades 8 år sedan
    Bättre än "Rurouni Kenshin: Reminiscence" OVAn enligt mig, men på samma gång skapar den frågor.

Gillade hur storyn fortsatte och för mig som motvilligt läser manga sluten och manga öht för den delen så fick jag lite flikar på hur storyn fortsatte och hur allt slutade.

Gillade att man fick se alla i ett senare skede i livet och hur allt blivit för dom.
    Dock kändes allt lite tafatt ihop knutet i det sista där han rest land och rike runt för att vara någon form av "Frivillig sjukskjöterska" till alla som led runt i världen när han låg inne med sådan illa hälsa redan.
    Gillade slutet han fick i OVAn med och jag har en känsla av att det var det enda sättet för han att få den friden han behövde.

Vad jag inte gillade var att Sannosuke belystes väldigt lite i OVAn.
    Inte heller gillade jag hur ingen verkade åldras förutom Kaouru och Yahiko (av förklarliga skäl) men inte mästaren. Visst man kan vara ungdomlig men vid bort emot 55-60 kan man inte se lika ung ut längre, det är för abnormt även om man så skulle käka Arlas Naturella Yoghurt varje dag.

Stilen på hur saker var tecknade såg ibland abnorm ut p.g.a av att den var mer "Vuxen". Då skar det sig väldigt när man tänkte på den vanliga serien och all humor dom kryddat den med.

Tänker läsa ut delen i mangan där Arc 2 slutar då jag läste lite kommentarer om det hela på MAL.

Vanligtvis brukar jag ej bry mig om att någon klagar över att mangan slutar annorlunda i en serie men tydligen i Kenshin så skulle det vara enorma skillnader som rubbar principerna serien följde bl a. Ska ta upp mangan och läsa, förhoppningvis blir jag då nöjd med slutet i det hela då detta var ett förvisso sött och säkerligen rättvist samt logiskt slut på en sådan Legend som Kenshin men ändå inget som gjorde helt nöjd då jag med har vetskapen att mangan ska sluta helt annorlunda.

Får förhoppningsvis ett avslut i Mangan :)
    Mix the fuck out them, and what do you get?
    PENIS!
    #9Postades 8 år sedan
    Tyckte detta var ett fenomenalt avslut på Kenshin sagan, jag grät när jag såg slutet, och det är bland de få gånger jag fått tårar i ögonen av något jag sett. Efter att ha sett allt med Kenshin och läst mangan så tyckte jag detta var bästa sättet att avsluta allt på, riktigt vackert!
    Jag får allt, ni får resten
  • Raffaella-chan

Life is whatever you want it to be..

Skriv ett Off-topic-svar
    #10Postades 6 år sedan
    Eftersom alla har skrivit om hur dem är intresserade och nyfikna på mangan och dess slut vill jag inflika att denna sommar i Maj kommer det komma ut en ny Rurouni Kenshin manga av Nobuhiro Watsuki. Även en live action show kommer ut då som redan är igång:)
    Redigerades senast 6 år sedan av Raffaella-chan
    Ippen shinde miru?
    #11Postades 6 år sedan
    Citerar Raffaella-chan
    Eftersom alla har skrivit om hur dem är intresserade och nyfikna på mangan och dess slut vill jag inflika att denna sommar i Maj kommer det komma ut en ny Rurouni Kenshin manga av Nobuhiro Watsuki

Tack så mycket för informationen! Jag var bara medveten om Live Action filmen.. T_T''
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
  • Schavjk

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Skriv ett Off-topic-svar >
    #12Postades 4 år sedan
    Jag måste erkänna att jag inte alls fällde någon tår. Detta beror på att jag redan hade inställningen när jag började titta: "detta följer inte mangans EGENTLIGA slut, detta är bara en version och en tolkning av hur det hade kunnat sluta i en mer seriös och mer verklighetstrogen värld".

Av många anledningar föredrar jag denna stil att presentera historien, också dels för att de tar upp mycket mer tankar och känslor, än i huvudanimen (som inriktar sig lite väl åt yngre ibland). Detta ger mer kraft till karaktärerna och deras upplevelser.

Det jag däremot inte kan hålla med om är Spoiler: hur deprimerat allting var. Kenshins sätt att bete sig och visa sina kärlek gentemot Kaoru är BARA emot hur han beter sig i både animen och mangan. Kenshin börjar läka sin depression (som ligger i Tomoes död och ärret) ganska så fort han inleder en relation med Kaoru, vilket innebär att hans lycka med henne tar över hans depression. I den här versionen tar snarare depressionen över sin lycka gentemot Kaoru, och det slutar med att han mår ännu sämre och till och med känner att han måste lämna henne vid flera tillfällen för att klara sig. Istället för att visa sin kärlek och bygga upp den tillsammans med sin fru och sitt barn hemma. Att de dör tillsammans av en sjukdom har jag väl inget emot, det var ett ganska romantiskt slut, och ja han kom ju faktiskt över sitt trauma. Men jaha i sista ögonblicket? Varför kunde inte han och Kaoru få en LÅNG lycklig tid tillsammans? Varför måste det vara ensidigt från Kaorus sida?

Ett sådant slut för mig är galet sorgligt och ger mig bara en ond klump i magen. Därför kan jag inte förmå mig själv att acceptera denna tolkning som det riktiga slutet.
    Redigerades senast 4 år sedan av Schavjk
    I had become stong. And I lost all my hair.
Visar 1-12 av 12

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen