• MasaReviews

Storyälskare, språkare, livsnjutare

Skriv ett Off-topic-svar
    #1Postades 3 år sedan
    Som titeln antyder lyder frågan: Vilket/vilka spel av dem ni kört, skulle ni anse ha den bästa storyn/något av den bästa?

Personligen har jag många spel vars handling jag verkligen gillar, däribland:
    Mafia II (Tyckte den här storyn hade det mesta, och gillade verkligen skildringen av ett liv i maffian vid den tiden. Gillade också Joe väldigt mycket. Överlag tyckte jag atmosfären var riktigt välfångad.)
    Red Dead Redemption (Det här är antagligen den bästa storyn Rockstar har gjort. Den briljerar i, i princip, allting.)
    Max Payne 2 (LA Noire, spänning, intressanta karaktärer, Max Payne i sig och oerhört läckra dialoger och monologer.)
    Yakuza 3 (Känslosam, spännande, intressanta motiv, många enormt välgjorda scener, och riktigt bra karaktärer. Det enda man kan klaga på är att temat till stor del är detsamma som i tvåan, men det här spelet och dess story betyder alldeles för mycket för mig för att lämna det ute.)

Så, vad tycker ni? Vilka spelstories gillar ni mest?
    Redigerades senast 3 år sedan av MasaReviews
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • Charls

All hail Lelouch

Skriv ett Off-topic-svar
    #2Postades 3 år sedan
    Akiba's trip? nejdå har inte lirat det (än?) foreshadow

gillar Bioshock infinite storyn

Mass effect trilogin om du bortser från slutet då xD
    #3Postades 3 år sedan
    Jag gillar verkligen Alundra! Äventyr, mysterier, gåtor, roliga och annorlunda mobs och sen det bästa - vem som helst kan dö!!
    "I have a father?"
    #4Postades 3 år sedan
    Final Fantasy X

nuff said
    Tuturu~
    #5Postades 3 år sedan
    Shenmue serien
    The Walking Dead (Telltale)
    The Last of Us
    Max Payne 2
    Heavy Rain
    恥ずかしいセリフ禁止!
    #6Postades 3 år sedan
    Det får bli Final Fantasy VII för mig. Några som kanske suckar nu, och några som nickar på huvudet in agreement(high five friend!). En av de bästa spelen enligt mig; en bra story med kick ass karaktärer!

Håller också med Tsukasa-san här ovan med att The Walking Dead spelen var riktigt riiiktigt bra! Älskade den!! The Last of Us är också mycket bra!
    "If you walk the footsteps of a stranger, you'll learn things you never knew before."
    #7Postades 3 år sedan
    BioShock Infinite.
    Limbo.
    FreeSpace 2¨
    Bastion
    Redigerades senast 3 år sedan av Jakle001
    "To infinity and beyond"
  • Meerkat

Beyond definition!

Skriv ett Off-topic-svar
    #8Postades 3 år sedan
    Lite svårt att urskilja vilka spel som har en bra story och vilka spel som är bra, och också har en någorlunda bra story. Spec Ops: The Line var det första jag kom att tänka på; det har onekligen en bra story men det som utmärker spelet är snarare det sättet storyn levereras på. Det är en immersive spelupplevelse, vilket gör att man gillar storyn, men storyn i isolation är nog inte så mycket att komma med. Men det är nog mer eller mindre omöjligt att separera dessa saker egentligen.

Mass Effect är i alla fall en spelserie där själva storyn och karaktärerna var det engagerade mig som mest. Älskar också Jade Empire (ett annat bioware spel från 2005) men det är nog mest nostalgia goggles talking.
    Asocial och pratglad
Visar 1-8 av 8

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen