forum .

Anime / One Piece .

One Piece

. sida 14 av 14

#261Postades 4 år sedan
    Citerar Tontsixe
    manga eller animén?

Jag gillar båda oehört mycket! Jag älskar naturligtvis mangan - där man kan följa serien vecka efter vecka. Animen har ju också sina höjdpunkter, med sina Openings/endings, sen också lite ''side-quests''(extra avsnitt) vilket jag tycker är bra och roligt. Sen älskar jag också rösterna som karaktärerna har~
    Jag älskar mangan och att den har en unik och ''lätt'' stil. Enligt mig så tycker jag att animen går väldigt mycket upp och ner, då dom väldigt ofta ändrar animationen(vilket är helt okej..men mjaa..). Jag tycker om animationen dom har nu, och jag tycker om den dom hade ibörjan också, men jag tror det är den stora skillnaden som stör mig; att Luffy ser bara yngre ut jämfört med början.. samma för några andra karaktärer... Äh, det här är bara är min opinion xD
    Men! Story-mässigt så äger One Piece med sina underbara karaktärer
    "If you walk the footsteps of a stranger, you'll learn things you never knew before."
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #262Postades 4 år sedan
    Nu har jag börjat snegla på animén och jag håller med om att rörligt med ljud och gester lämnar avtryck. Det är nästan uppfriskande med fillers även om jag sitter och undrar om jag har tappat minnet för att jag inte känner igen dem. Nåväl. jag får ge det lite mer tid innan jag dömer men tack för era svar! Det blir intressant och se hur tecknarstilen kommer att ändras som HizuMaki nämnde.

Oavsett hur jag trivs med animén så kommer jag att fortsätta att läsa mangan då den är väldigt bra.
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #263Postades 4 år sedan
    Citerar Tontsixe
    Det är nästan uppfriskande med fillers även om jag sitter och undrar om jag har tappat minnet för att jag inte känner igen dem.

Skulle inte vilja påstå att det finns jättemycket fillers i One Piece så jag är lite nyfiken på vilka avsnitt det var. =)
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
    #264Postades 4 år sedan
    Citerar Yaana
    Skulle inte vilja påstå att det finns jättemycket fillers i One Piece så jag är lite nyfiken på vilka avsnitt det var

Det finns fler i första säsongen men dessa var lite utmärkande

54 - Precursor to a New Adventure! Apis, a Mysterious Girl!

55 - Miraculous Creature! Apis' Secret and the Legendary Island!

56 - Eric Attacks! Great Escape from Warship Island!

57 - A Solitary Island in the Distant Sea! The Legendary Lost Island!

58 - Showdown in the Ruins! Tense Zoro vs. Eric!

59 - Luffy, Completely Surrounded! Commodore Nelson's Secret Strategy!

60 - Through the Sky They Soar! The 1000 Year Legend Lives Again!

Det är en egen handling, sen har det varit lite annat tidigare med de enskilda karaktärerna. Jag har inte kommit längre än detta så kanske är det inte så många fillers sen. Jag har inte sett klassikerna som Naruto eller Bleach så jag har varit rätt skonad från fillers i de animéserier som jag sett och kanske dömer för hårt nu ;). Denna filleromgång hade jag faktiskt emot, för samspelet med karaktärerna upplevdes starkare än vad de är i huvudstoryn, det är en del av charmen, att se dem bli starka ihop som sakta växer fram under storyns gång. Det blir som ett hopp i framtiden och sen till nutiden... typ...
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #265Postades 4 år sedan
    Aha.. Personligen tycker jag att det är en ganska hård bedömning då fillers i One Piece inte är särskilt utmärkande om man sett de serier som verkligen varit utmärkande när det gäller fillers (specifikt; Naruto Shippuuden).

Jag föreslår att du fortsätter att se serien då den har förhållandevis lite fillers i jämförelse med andra långa serier. :) Jag håller dock med om att just de avsnitten var något underliga (om än i One Piece-anda.)
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
  • Zaraki-kun

Captain of the Leftover Knights

Skriv ett Off-topic-svar
    #266Postades 3 år sedan
    De senaste 2 arcen har varit riktigt riktigt boring enligt mig och är så himla glad över att detta arc är såpass bra som det är. Hade tappat lite hoppet för seren men med detta arc så har serien återvunnit mitt förtroende igen. Nu vill jag bara ha mer och mer och mer.
    Redigerades senast 3 år sedan av Zaraki-kun
    Aura, Spirit, Force, Chakra, Chi, Energy and Orgone.
    ~~ El Psy Congroo ~~
    #267Postades 3 år sedan
    Har sett till episod 246 riktigt bra. Tycker dock de är jobbigt att dom drar ut på så mycket men annars är den perfekt :)
    Favoritanime, plats 1
    #268Postades 3 år sedan
    Citerar Nikushimi
    Har sett till episod 246 riktigt bra. Tycker dock de är jobbigt att dom drar ut på så mycket men annars är den perfekt :)

Åh du är på mitt favorit-arc nu! Tittar du på fillers föresten? Kanske det som drar ut på allt? Rekommenderar starkt att hoppa över dom om du inte redan gör det :)
    Tuturu~
    #269Postades 3 år sedan
    Citerar Tadaima
    Åh du är på mitt favorit-arc nu! Tittar du på fillers föresten? Kanske det som drar ut på allt? Rekommenderar starkt att hoppa över dom om du inte redan gör det :)

Nej har sett alla episoder fram tills nu.

När jag säger att dom drar ut på saker syftar jag för de mesta på arabaska-arket samt Sky island som troligen varade runt 70 episoder, har även hört att detta ark ska vara de längsta hittills, vet dock inte om de är sant men då arket hittills även varit mitt bästa ark så klagar jag inte :)
    Favoritanime, plats 1
  • Yajirou

Sandwich shogun.

Skriv ett Off-topic-svar +
    #270Postades 3 år sedan
    Dressrosa Spoiler: Nu har jag fått för mig att de kommer fightas i arenan i ca 15 avsnitt till och sedan 40 avsnitt slåss mot Donquixote Doflamingo och hans gäng innan de fortsätter vidare. Gud vad segt... Kommer vara likadant som i andra Spoiler: arcs där det tagit ca 1 mänkligt år innan de drar bort från ön till ett annat.
    Redigerades senast 3 år sedan av Yajirou
    Onegai Pedro.
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #271Postades 3 år sedan
    @Yajirou, jo, önskar att avsnitten skulle kunna ha lite bättre tempo. Känns något så otroligt utdraget ibland och kanske det vore bättre för animen att ta ett uppehåll då.
  • Charls

All hail Lelouch

Skriv ett Off-topic-svar
    #272Postades 3 år sedan
    Citerar Yaana
    @Yajirou, jo, önskar att avsnitten skulle kunna ha lite bättre tempo. Känns något så otroligt utdraget ibland och kanske det vore bättre för animen att ta ett uppehåll då.

dem har nog valt att göra den lite segare för att slippa uppehåll och fillers, följer inte animen längre utan håller mig till mangan, iaf bra att dem inte kör massa fillers för det är i min mening värre
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #273Postades 3 år sedan
    One Piece har faktiskt haft god kvalité på sina fillers så det har jag oftast varit okej med, men för trögt tempo förstör upplevelsen helt tycker jag. Läser givetvis även mangan. =)
  • Yajirou

Sandwich shogun.

Skriv ett Off-topic-svar +
    #274Postades 3 år sedan
    Avsnitt 663: Spoiler: Damn, jag trodde han var död.
    Onegai Pedro.
    #275Postades 3 år sedan
    THERE IS SO MUCH TRAFALGAR LAW! <3 (jag är så himla glad att jag inte läser mangan och att jag tar pauser på två år så jag kan marathona! 60 avsnitt kvar nu!)
    "I have a father?"
    #276Postades 3 år sedan

Jag som aldrig läser mangan innan tycker faktiskt inte att tempot är utdraget, lite väl mkt flashbacks ibland men inte så farligt. Jag skippar introt o recapen varje gång.
    "I have a father?"
Visar 261-276 av 276

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen