#1Postades 1 år sedan
    Hej! Tja, det är vad titeln säger. Vilket spel eller spelserie tror ni skulle passa bäst som en anime?
    Redigerades senast 1 år sedan av Cowboy
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • Meerkat

Beyond definition!

Skriv ett Off-topic-svar
    #2Postades 1 år sedan
    Mitt tråkiga svar är att de spel som jag brukar tycka har bra story har också en story som gör sig bra i spel som medium. Liksom jag gillade Bioshock story mässigt, men jag tror inte Bioshock skulle göra sig bra som anime. Ofta tycker jag spel storys är ganska omständigt skrivna för att det ska gå att klämma in "uppdrag" inom ramen för storyn (eller klämma in story för ramen av uppdrag kanske?). Kan dock tänka mig att vissa story-tunga jrpg egentligen skulle passa bättre som anime. Den typen av spel där man känner att story delen och spel delen verkar existera i separata universum liksom. Kan också tänka mig att det skulle kunna funka bra om man baserar en anime på ett spels story (eller universum) ganska löst.
    Asocial och pratglad
  • Cherryleaf

Legitimerad dagdrömmare

Skriv ett Off-topic-svar h
    #3Postades 1 år sedan
    Kanske inte helt genomtänkt, och kanske jag kommer på andra tankar och andra spel jag hellre hade kunnat tänka mig se som en omtolkad animeserie. Precis som Meerkat, så tänker jag mig mer att de flesta spelen skulle göra sig bättre som en spirituell tolkning lagd i spelets universum.

* Castlevania hade jag gärna sett som Anime, men samtidigt så känns det som det redan finns vissa serier med spirituella likheter, och när jag tänker på det så kanske det enbart skulle kännas som att det blev ett urvattnat tema.

* ICO däremot... jag tror att det spelet, i rätt händer, hade kunnat bli en helt sagolik anime-serie.

* Killzone har ju ett universum som nästan är som gjort för en serie. Dystopiskt, förrädiskt, ingen att kunna lita på - lite "Gestapo"/"SS" känsla.

* Ni no Kuni - har ju definitivt ett universum vilket verkar vara ganska lätt att tolka om till en animeserie ("got to catch them all!") och jag tror verkligen att det faktiskt hade kunnat bli en ganska trevlig serie att se på - episodiska småsagor, eller sällskap i sökan och fånga varelser ala Pokemon.
    Redigerades senast 1 år sedan av Cherryleaf
    "Titta det snöar! Måsskit i håret!"
Visar 1-3 av 3

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen