#501Postades 5 år sedan
    Var och såg Star Trek Into Darkness igår. Gillade den. Håller samma nivå som den första, även om den inte är bland dom bästa filmerna jag sett, men den var minst lika bra, vilket är ovanligt för en uppföljare. Skådespelarna gör ett riktigt bra jobb, speciellt Zachary Quinto som Spock!

Nästa film på bio för mej kommer att bli The Great Gatsby. Längtar!
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #502Postades 5 år sedan
    Såg The Host, tyckte den var riktigt bra! Var rätt lik boken vilket jag tycker att de ibland misslyckas med att få till, så tummen upp!

Har ingen aning om vilken nästa film blir än :)
    #503Postades 4 år sedan
    Var på Cinemateket igår och såg Assa. Mycket rörig, massor av sympolik, lite samband och ganska hopplöst. Dock inte tråkig och musiken var grym. Framförallt Иду на ты, en av de bästa 80-talslåtarna jag någonsin hört.

Redigerades senast 4 år sedan av nissling
    #504Postades 4 år sedan
    Det blåser upp en vind/Kaze Tachinu. Jag tyckte att det var dags att min morbror som tittar på det skräp som Disney gör nuförtiden fick uppleva anime, så jag tog med honom.
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #505Postades 4 år sedan
    Citerar Siskan
    Jag tyckte att det var dags att min morbror som tittar på det skräp som Disney gör nuförtiden fick uppleva anime, så jag tog med honom.

Vad tyckte han då? Och vad tyckte du? :) Jag upptäckte precis till min chock att den mot all förmodan börjat visas här i stan, ska försöka gå närmaste veckan!
    #506Postades 4 år sedan
    Citerar Firiel
    Vad tyckte han då? Och vad tyckte du? :) Jag upptäckte precis till min chock att den mot all förmodan börjat visas här i stan, ska försöka gå närmaste veckan!

Det var nog lite fel film till detta ändamål. Jag visste inte så mycket om den i förväg, men det visade sig att den var väldigt romantiskt och poetisk. Och han tyckte att den var lite seg. Men han uppskattade att det var "handtecknat hantverk", som han uttryckte det, och inte 3D-animerat. Med det sagt så var det ändå en bra och mycket fin film! Klart sevärd, men gå gärna med en flick/pojkvän istället. : p Eller en flygplansfantast. Det finns nog mycket utrymme för nörderi på den fronten.
  • MasaReviews

Storyälskare, språkare, livsnjutare

Skriv ett Off-topic-svar
    #507Postades 3 år sedan
    Går riktigt sällan på bio men den senaste jag såg var Shoo Bre. (Bara för att jag hade läst boken.) Och tjaa... den var väl okej men jag har verkligen inga bestående minnen med den.
    #508Postades 3 år sedan
    Senaste filmen jag såg var Draktränaren 2, riktigt bra rulle :D
    "To infinity and beyond"
    #509Postades 3 år sedan
    Såg Fury idag!
    Hade det inte varit för det mäktiga bioljudet som verkligen gav ruskigt bra närvarokänsla i slagfältscenerna, hade jag gett filmen en 6:a.

Nästa film blir nog Gone Girl eller Boyhood.
    Redigerades senast 3 år sedan av Tsukasa-san
    恥ずかしいセリフ禁止!
    #510Postades 2 år sedan
    2016 = många awesome filmer! Det blev bara 1 enda bio besök i år, men nästa år ska jag se så många som möjligt! En av dem är Zootopia(trailern ser ni nedan), den ser så mysig och rolig ut! Älskar redan de två karaktärerna, och scenen nedan är den mest roliga jag har sett, fyfasiken va roligt med sengångare hahah!

den ska komma ut 2016 mars tror jag, längtar!
    Redigerades senast 2 år sedan av HizuMaki
    "If you walk the footsteps of a stranger, you'll learn things you never knew before."
    #511Postades 2 år sedan
    Sista jag såg var Specre på IMAX i Solna. Tyckte att filmen var hyfsat underhållande med lagom mycket våld och en komisk touch, precis som det ska vara i en Bondfilm, men IMAX-biografen imponerade inte. Ljusklen, gråblaskig bild med tydlig pixelstruktur och en fruktansvärt ful skärmdörrseffekt.

Nästa blir The Hateful Eight i 70mm på Rigoletto. Det var många år sedan jag såg en film i 70mm, och har nog aldrig sett en anamorfisk sådan tidigare.
    #512Postades 2 år sedan
    Så det blev The Hateful Eigth i 70mm i fredags, dvs. den offentliga Europapremiären. Filmen i fråga var nog Tarantinos bästa, då han onekligen kan hantera kammarspel (något vi sett tidigare i scener ur b.la. Pulp Fiction och Inglorious Basterds) och skapa en lagom teatralisk atmosfär. Delvis var bilden superbt bra, nästan onödigt bra. Och som vanligt med Ultra Panavision så brukar orange och rött bli lite självlysande.
    Redigerades senast 2 år sedan av nissling
    #513Postades 2 år sedan
    SNOBBEN!!! På Imax Solna. En underbar film där nostalgin kryper in i ditt hjärta. De gjorde en fantastisk överföring från 2D till 3D animation med filmen utan att förlora stilen. Tårögd ibland med skrattet i halsen. En härlig tribut full av kärlek till ett 50 års arbete. Musiken är underbar och bekant, karaktärerna är precis som jag minns de. En del filmer imponerar en för att den är episk eller komplex och så finns det filmer som Snobben som tar det lilla, det roliga och det vardagliga och ger en ny generation en chans att träffa världens bästa hund!
  • Yuuki

Miss Tofunoka

Skriv ett Off-topic-svar
    #514Postades 2 år sedan
    Sista mocking jay i Cinema 6 i tulsa Oklahoma.
    some things aren't supposed to be forgotten..
    #515Postades 2 år sedan
    Cowboy: Snobben är ingen IMAX-film.
    #516Postades 2 år sedan
    Äh, inge viktigt ändå.
    #517Postades 2 år sedan
    Det är tämligen viktigt, inte för att jag bryr mig om IMAX utan för att informationen är felaktig.

Besökte Filmhuset tidigare ikväll och såg De sju samurajerna i fulsatta Victor. Tredje gången jag ser filmen, men första Kurosawa på bio för min del. Den har onekligen åldrats som vin.
    #518Postades 2 år sedan
    Citerar nissling
    Så det blev The Hateful Eigth i 70mm i fredags

Såg också denna film i 70mm. Håller med om att det är en av hans bästa och det var riktigt häfligt att se den i 70mm. Jag håller tummarna för att SF kör Christopher Nolan:s kommande film i 70mm på Rigoletto:
    www.theverge.com/2015/12/28/10675580/christopher-nolan-wwii-movie-dunkirk-65mm-film-imax
    恥ずかしいセリフ禁止!
Visar 501-518 av 518

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen