#1Postades 4 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Ronja Rövardotter

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #2Postades 3 år sedan
    Det är verkligen synd att karaktärsanimationen är så himla off, för bakgrunder och miljöer med alla detaljer är i sig verkligen väldigt fina. Förhoppningsvis vänjer man sig ganska fort, för jag är faktiskt positivt överraskad av detta. Hur stora starka rövarhövdingen bara smälter inför sin lilla dotter är väldigt fint skildrat tycker jag. Ronja hade gärna fått fortsätta vara bebis några avsnitt till, hon var verkligen hur gullig som helst. :)
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
  • Eremiten

Book Of Legend

Skriv ett Off-topic-svar
    #3Postades 3 år sedan
    Citerar Firiel
    Det är verkligen synd att karaktärsanimationen är så himla off

Vad menar du med det? Jag tycker den är väldigt bra (visst, det blir lätt lite "stelt" med datoranimation i jämförelse med traditionell) och att den passar in förvånansvärt bra med bakgrunderna. Är också positivt överraskad över serien i stort. Väldigt stämningsfull och rolig. :) ÄLSKAR karaktärsdesignen på harpyorna och grådvärgarna!!
    "Varför viftar hunden på svansen? För att hunden är smartare än svansen. Hade svansen varit smartare, så hade svansen viftat på hunden!"
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #4Postades 3 år sedan
    Citerar Eremiten
    Vad menar du med det?

Nu är jag ju hur långt som helst efter här, men "off" var kanske fel ordval. Det är inget fel på animationen i sig, men jag tycker att den känns främmande i naturmiljön. Det var en sak i säg Knights of Sidonias sci-fi-miljö, men något helt annat i den orörda skogen... Vid det här laget har jag vant mig dock. :)

Jag gillar ju serien i övrigt! De senaste avsnitten (15-16) har jag mer eller mindre gråtit mig igenom... Måste dock säga att jag inte är imponerad av Ronjas röstskådespelerska. Tycker inte att hon övertygar tyvärr.
  • Eremiten

Book Of Legend

Skriv ett Off-topic-svar
    #5Postades 3 år sedan
    Jaa håller med, de senaste avsnitten har varit jättebra!! Jag ska villigt erkänna att jag aldrig sett den svenska originalserien, så jag vet ju inte heller vad som kommer att hända^^ Undrar varför det inte är fler som följer den här på Animecka... Möjligt att många blivit avskräckta av CGI-en, men som sagt man vänjer sig.

Tycker att Ronjas röst är helt OK men hon skriker och skrattar förbaskat mycket...
    "Varför viftar hunden på svansen? För att hunden är smartare än svansen. Hade svansen varit smartare, så hade svansen viftat på hunden!"
    #6Postades 3 år sedan
    Instämmer, jag tycker att skaparna har gjort ett bra jobb med serien såhär långt (älskar originalboken och serien också men det är kul att se historien i ny version). Kanske kunde man ha snabbat upp handlingen litegrann i de första avsnitten, men å andra sidan har jag inget emot att bara sitta och njuta av de fina miljöerna. Gillar att de verkar ha ansträngt sig för att få till skogar som liknar de svenska, med detaljer som kantareller, vitsippor m.m. När det gäller animationen vande jag mig nog också rätt snabbt, visst hade det varit roligare utan CGI men jag tycker inte att det stör så mycket.
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #7Postades 2 år sedan
    För den som vill se Ronja-animen dubbad till svenska har den nu börjat sändas på Barnkanalen. Lördagar 20:05 närmare bestämt. Första avsnittet finns på play och jag tycker att dubben är helt okej.
  • Lambo-Kun

Inspector Spacetime

Skriv ett Off-topic-svar
    #8Postades 2 år sedan
    Vad roligt att anime är tillbaka i Svenska tv-rummet till en yngre generation! Det var väl egentligen bara en tidsfråga innan Ronja skulle komma till Sverige men alltid roligt att det ändå inte tog så låg tid. Tillsammans med Glitter Force/Smile Precure och animeinspirerade Steven Universe hoppas jag att detta är en liten renässans för svenskdubbad anime inriktad till den kommande generationen.
    "En fisk?! Du ser ju fan ut som en MÖRT!" - Kalle Anka
  • Firiel

dimensionshäxa

Skriv ett Off-topic-svar
    #9Postades 2 år sedan
    Citerar Lambo-Kun
    Glitter Force/Smile Precure

Finns den svenskdubbad alltså?! Har inte netflix, antar att det är där den ligger? Kul i så fall, det är en gullig serie, nog den Precure jag själv skulle välja att lansera i väst. Och nu hamnade jag visst off-topic...
Visar 1-9 av 9

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen