#1Postades 1 år sedan
    I den här tråden diskuterar vi Boruto: Naruto Next Generations

Frågor om nedladdning/problem med att spela upp filer undanbedes, men kan om de måste, ställas som ett Off Topic-svar genoma att trycka på Skriv ett Off-topic-svar en liten bit ovanför den här texten.
  • Yaana

The Spoon Commander

Skriv ett Off-topic-svar
    #2Postades 187 dagar sedan
    Började följa för ett tag sedan efter mycket tvekan. Slutade med att jag faktiskt tycker att den är rolig och ser fram mot nytt avsnitt varje vecka.
    "Barbarian! You're beyond reason." - Munakata Reishi
    "You didn't think you could actually change my mind, did you? That's so not your style." - Suoh Mikoto
    Favoritanime, plats 1Favoritanime, plats 2Favoritanime, plats 3
    #3Postades 185 dagar sedan
    Personligen så tycker jag att Boruto är riktigt bra, och enligt mig så hanterar Boruto till och med några saker bättre än vad Naruto gjorde.

Introduktionen av sidokaraktärer för det första. I Naruto så kändes det som om alla sidokaraktärerna hastigt slängdes in i säsong 2 och gav oss då ingen riktig chans att lära känna de, vilket för mig då blev svårt att faktiskt bry sig om de flesta karaktärer. I Boruto å andra sidan så introducerades de flesta karaktärerna redan i säsong 1 och fick då massa screentime och utrymme vilket kommer att vara bra för seriens framtid då storyn tar fart och vi faktiskt känner till karaktärerna. Ser fram emot att få följa de nu så oskyldiga ungarnas mognad.

En annan sak jag faktiskt gillar med Boruto är den långsamma pacingen, vet att många klagar över hur långsamt serien går och att inget intressant händer. Men om vi tänker efter så har vi spenderat över 700 episoder (720) för att vara exakt på att se Naruto uppnå den världsfred han så länge drömt om, så för mig känns det bara naturligt att vi som tittare får ta del av den nya värld som Naruto och hans vänner kämpat så hårt för att skapa innan allt går åt helvete (Vilket det med största sannolikhet kommer att göra i och med Kawakii)

En annan sak jag märkt är att väldigt många klagar över att Boruto i nuläge inte har något direkt djup och att Boruto och hans vänner för det mesta ägnar sig åt kids stuff, Boruto går iväg på ett uppdrag i ca fem episoder, han kommer tillbaka och vi får några laid back avsnitt där Boruto och resten av gänget inte direkt gör något mer än att vara barn.

Vad de gör här är att ge oss något att se tillbaka på. Naruto har alltid handlat mycket om mognat, att växa upp och även växa ifrån varandra så väl som gamla vänner, samt om förändringar att inget varar för evigt och att allt har sin gång. Boruto tar steget längre med att starta serien redan i akademin och utveckla karaktärerna därefter, Boruto och hans vänner är i nuläge oskyldiga barn som inte riktig har fått smaka på verkligheten eller vad det verkligen kan innebära att vara ninja. Till skillnad från Naruto så har Boruto växt upp i en värld av fred.

Ge detta ett par hundra episoder då karaktärerna hunnit växa upp, vissa av de kanske byter sida och går rogue, andra kanske dör eller förlorar nära och kära och vi kommer att tänka tillbaka på den här tiden och minnas att det fanns en tid då allt var frid och fröjd och karaktärerna fortfarande var ung och lyckliga.

Ber om ursäkt om det blev rörigt, sitter i nuläge på jobbet och använder mig av min mobil. I vilket fall då är det här mitt synsätt gällande Boruto.
Visar 1-3 av 3

besvara tråden

Logga in för att besvara tråden!

senaste inläggen